Gå til innhold
Hundesonen.no

Pokemon go!


Malamuten
 Share

Recommended Posts

5 minutter siden, Rocket skrev:

Har vi ikke fått egen server nå da? De jobbet jo på spreng med det i går og det dukket opp stadig flere. Men såklart, japan er stort og har nok mest fans så kan hende det går utover oss uansett. :P 

http://www.mmoserverstatus.com/pokemon_go

Kan jo håpe det ? men greit med en heads up så man evt vet hva det er om det ikke fungerer ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 659
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

"Har fanget min første pokémon" - kvinnelig familiemedlem, 60 år.

Posted Images

Spiller litt jeg og :P Er bare på level 6, da,og ikkefanget så mange enda. Synes det er litt små flaut, så jeglegger gjerne bort telefonen når jeg møter folk :P Har ikke vært rundt å lett spesifikt etter pokemon heller, men har pokestops rett ved siden av to av jobbene mine, så får vært innom der både før og etter jobb. Og ellers fanger jeg de som dukker opp rundt meg, og når jeg er på tur med hundene. Ikke så mange rundtom utenom i sentrum, så burde nok helst tatt meg en tur rundt der. Bare komme over denne småflaue greia først :P 

Ikke satt meg heelt inn i spillet heller, jeg bare fanger i vei, så ser jeg hva som skjer videre.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, laikamor skrev:

Synes det er litt små flaut, så jeglegger gjerne bort telefonen når jeg møter folk :P 

Nå holder neppe undersøkelsen min vitenskapelige kriterier, men etter å ha trasket rundt tre - fire timer om dagen har jeg sett en sammenheng mellom "kvinner 18-30" og "gjemme bort, eller late som man snakker i, telefonen når man passerer folk."

På samme måte som en kid som gjemmer hodet bak beinet for å skjule at han peller seg i nesa, så vet vi nøyaktig hva du driver med :P Det er bare å omfavne tilværelsen først som sist, ha telefonen fremme og juble med kroppen inntil punktet hvor du innser at det sikkert ser latterlig ut (slik at det ser ut som du har spasmer) når du endelig har funnet en ny en i mellom alle Zubatene! :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare elsker hvordan dette spillet har gjort nordmenn til et mer "åpent" og frampå folkeslag! :D Alle som driver med det samme enten nikker eller hilser, smiler til hverandre, slår av en liten prat, flere fra biler som vinker når de kjører forbi meg der jeg går på fortauet fordi vi jakter på Pokemons alle sammen, love it!! 

 

Synes også dette med evolving og power up og sånt er litt vanskelig enda. Men finner vel ut av det etterhvert :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke funnet noen nye i dag...

Jeg må og komme forbi det at det føles litt småflaut ? ser liksom mest gutter i en viss alder som jakter i flokk. I dag så jeg en mann i 50 årene som satt i en bil ved et pokestop, og det kom pokémon lyder fra bilen ?

Er på level 9 nå. Prøver å forstå hva som er lurt å gjøre med evolving osv men synes det er så komplisert ? kunne ønske jeg hadde hatt et forhold til pokémon fra barndommen av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tommy skrev:

Forresten så kan man styre hvilken pokemon Eevee evolver til. 

Gå inn på Eevee'n du skal evolve. Trykk på blyanten ved siden av navnet. Skriv så inn enten Sparky, Pyro eller Rainer.

Sparky -> Jolteon.

Pyro -> Flareon.

Rainer -> Vaporeon.

Jeg evolvet to Eevee'r i dag, kalte begge Rainer. Den første ble riktignok Vaporeon, men den andre ble Flareon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mirai skrev:

Når jeg ser på listen over mine Pokémons, så er det en slags svak glødende blåfarge bak noen av dem. Hva betyr dette? Har to av den samme, og den ene har blåglødende bak seg. Et par andre har også det. 

Mener det er de nyeste du har fanget eller noe slikt ?

5 minutter siden, Wilhelmina skrev:

Jeg evolvet to Eevee'r i dag, kalte begge Rainer. Den første ble riktignok Vaporeon, men den andre ble Flareon.

Det er ikke alltid at navnebyttet blir registrert med en gang så det kan være derfor. Står at man bør lukke appen å åpne på nytt etter å ha byttet navn,  om man vil være sikker på at det blir rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Wilhelmina skrev:

Jeg evolvet to Eevee'r i dag, kalte begge Rainer. Den første ble riktignok Vaporeon, men den andre ble Flareon.

Seriøst? Da juger internett. Og fikk sykt angst da jeg allerede har forkastet Flareonen min ved en feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mirai skrev:

Når jeg ser på listen over mine Pokémons, så er det en slags svak glødende blåfarge bak noen av dem. Hva betyr dette? Har to av den samme, og den ene har blåglødende bak seg. Et par andre har også det. 

Er du team Mystic og har de pokemonene på gym?

3 minutter siden, mushi skrev:

Power up en Hypno med 452 hp 25 ganger eller utvilke en Drowzee på 313 hp til en Hypno? Hva lønner seg med tanke på exp og hvor sterk pokemonen blir? 

Jeg ville gjort det siste. Når du evolver den blir den nok vesentlig høyere enn den Hypnoen du allerede har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tommy skrev:

Er du team Mystic og har de pokemonene på gym?

Det er vel ikke det det betyr? Jeg er team Instinct og har foreløpig ingen på gym, men har likevel noen med blå bakgrunn. Når de er i gym kommer det en liten logo i på toppen ved den pokemonen som er i gymmen.

Tror jeg har lest at de er de nyeste eller noe sånt. Er ikke helt sikker :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en Eevee med 500+ CP i stallen idag, evolvet den, til tross for så som så attacks, til en Flareon :D fikk fra 8/35 i attacks til 
10/60, Husker ikke hvilke den hadde i utgangspunktet, glemte helt å kikke på det tror begge var normal dog. 
13819796_10153695995680423_2000160806_n.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lunatic skrev:

Det er vel ikke det det betyr? Jeg er team Instinct og har foreløpig ingen på gym, men har likevel noen med blå bakgrunn. Når de er i gym kommer det en liten logo i på toppen ved den pokemonen som er i gymmen.

Tror jeg har lest at de er de nyeste eller noe sånt. Er ikke helt sikker :P 

Mulig, jeg er Team Mystic og de som lyser blå på meg er de jeg har på gym. Ikke lagt merke til noen andre iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levlet opp og fikk nye pokéballer :D Gikk kveldsrunde nå, fanget endel, men på den siste kastet jeg bort masse baller fordi jeg tydeligvis er elendig på å kaste :P Så nå er jeg tom igjen, og nå renner det inn med pokémons i stua! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lola Pagola skrev:

Ikke funnet noen nye i dag...

Jeg må og komme forbi det at det føles litt småflaut ? ser liksom mest gutter i en viss alder som jakter i flokk. I dag så jeg en mann i 50 årene som satt i en bil ved et pokestop, og det kom pokémon lyder fra bilen ?

Er på level 9 nå. Prøver å forstå hva som er lurt å gjøre med evolving osv men synes det er så komplisert ? kunne ønske jeg hadde hatt et forhold til pokémon fra barndommen av.

:lol:Jeg er 35 år og helt hekta. Synes det er dritflaut, men skitt samma! 

Er level 6 jeg, og med i team Mystic. Leste at det lønner seg å vente med å envolve til man er i høyt nok level til at man kan bruke sånne lucky eggs. For da får man dobbel xp i 30 minutter.

Ooh, var plutelig en Electrode-pokemon i stua mi nå med 208 CP :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Tommy skrev:

Mulig, jeg er Team Mystic og de som lyser blå på meg er de jeg har på gym. Ikke lagt merke til noen andre iallefall.

Hvis du går inn på lista og sorterer den etter "recent" så vil alle de blå dukke opp øverst. Så det stemmer nok at det er de nyeste :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, SaraS skrev:

:lol:Jeg er 35 år og helt hekta. Synes det er dritflaut, men skitt samma! 

Er level 6 jeg, og med i team Mystic. Leste at det lønner seg å vente med å envolve til man er i høyt nok level til at man kan bruke sånne lucky eggs. For da får man dobbel xp i 30 minutter.

Ooh, var plutelig en Electrode-pokemon i stua mi nå med 208 CP :D

Det er jo gøy :D Caterpie, pidgey og weedle er billige å evolve i første ledd og er tilgjengelige over alt så gjør ikke noe om man evolver de uten lucky egg's. Lucky eggs får man jo ikke så mange av uansett. Og spesielt i de lavere lvl så får man ganske mye igjen for levlingen uten å bruke egg også. Og jo høyere level og jo raskere man kommer dit jo raskere begynner man å få litt allrighte pokemons  :)  Men skal man først fyre av et lucky egg så lønner det seg å ha spart opp så mange som mulig som kan evolve da for å få mest mulig igjen for bruken :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lola Pagola skrev: Ikke funnet noen nye i dag...

Jeg må og komme forbi det at det føles litt småflaut ? ser liksom mest gutter i en viss alder som jakter i flokk. I dag så jeg en mann i 50 årene som satt i en bil ved et pokestop, og det kom pokémon lyder fra bilen ?

Er på level 9 nå. Prøver å forstå hva som er lurt å gjøre med evolving osv men synes det er så komplisert ? kunne ønske jeg hadde hatt et forhold til pokémon fra barndommen av.

[emoji38]Jeg er 35 år og helt hekta. Synes det er dritflaut, men skitt samma! 

Er level 6 jeg, og med i team Mystic. Leste at det lønner seg å vente med å envolve til man er i høyt nok level til at man kan bruke sånne lucky eggs. For da får man dobbel xp i 30 minutter.

Ooh, var plutelig en Electrode-pokemon i stua mi nå med 208 CP [emoji3]

Aaah det er godt å høre :D blir mobbet av lillesøster (28) nemlig ?

Jeg er og mystic ? da tror jeg at jeg bare samler heretter. Evolvet et par, men det var weedle og rattata, null problem å få tak i.

Fikk badge og exp da jeg hadde 3 rattata, og tror det blir flere badges om man har ett visst antall, så kanskje slutte å gi dem bort til jeg har samlet nok da.

Hvordan får man stardust? Refilles det automatisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Tommy skrev:

Er du team Mystic og har de pokemonene på gym?

Jeg ville gjort det siste. Når du evolver den blir den nok vesentlig høyere enn den Hypnoen du allerede har.

Nei :) . 

Fikk begge Nidoran i samme gate, tok en liten sykkeltur på kvelden for å få flere baller.. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  1. Go to an area on the map with several PokeStops in close proximity
  2. Activate a Lure Module or an Incense Item
  3. At the same time, activate your Lucky Egg
  4. Capture Pokémon like crazy

By doing this, you’re making use of two of the game’s most powerful items at once. A Lure Module and Incense Item will both have the same affect of drawing all Pokémon in the area to you. With a Lucky Egg activated, you’ll gain 200 XP for capturing a new Pokémon.

 

Lurt? For de som bor i Trondheim må jo Haakon 7 gt. på Lade være ideelt. Der er det 3 pokestops rett ved siden av hverandre.

 

Eller:

Another strategy is to stock up on Pokémon and wait to evolve them all after activating a Lucky Egg. Spend those 30 minutes blowing through all your Pokémon like a madman, and you’ll be shocked at how quickly you level up even by just evolving a bunch of Pidgeys. It’s for this reason that catching Pokémon you have already encountered can pay off big time. You can theoretically get through about 60 evolutions during the 30-minute window, making it possible to gain 60,000 XP just from a single Lucky Egg session. Not bad, huh?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...