Gå til innhold
Hundesonen.no

Pokemon go!


Malamuten
 Share

Recommended Posts

Er kommet meg til level 16 og fikk tak i dragonite når jeg var i lvl 13. Bare 500 og noe i CP, har boosta den til 700 nå. Må få tak i dratini candy så den kan bli enda bedre, Har lest at top CP er rundt 3500. :o Eventuelt håpe den spawner i området igjen når jeg er i enda høyere level. 

Høyeste jeg har er en Hypno med 900 og noe cp som jeg har evolvet fra en drowzee. Flyter over av drowzees, zubats og clefairy her.

Fikk en Magmar i et 10km egg her en dag også :D 
Enda ikke funnet pikachu, bulbasaur eller charmander i området. Sett pikachu en del i nærheten visse steder dog. Squirtle dukker opp innimellom. Har tatt vare på en med cp 300 og noe med 12/50 i powers. :) Så får jeg se om det dukker opp en bedre eller om det er denne som blir oppgradert etterhvert. 

Kjempegøy, er helt hekta! :D 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 659
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

"Har fanget min første pokémon" - kvinnelig familiemedlem, 60 år.

Posted Images

Ah, blir litt missunnelig kjenner jeg, kommer sjeldent over sånne gode pokemons så stallen er ikke all verdens. Kommer over mange forskjellige og det er jo kjekt det og mtp exp og candys, men når man er lvl 13 å finner charmander på cp 10 liksom... :lol: Har vell bare 3 pokemons over 350 cp, men det kommer seg vell. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne spawna akkurat i hagen. :D 
13716205_10153693824985423_5930238845888

Hadde plutselig ikke så mange great balls igjen. :lol: Hoppet ut så sinnsykt mange ganger på tross av at han fikk sånn bær av meg hver gang. :P Ikke annet å forvente med rød ring dog. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La mobilen i sykkelkurven, tok med meg hundene og syklet noen km mens vi hørte på musikken. Ingen pokemons på hele turen. Kun en utenfor trappa når jeg kom hjem :-P  konklusjon, de er ikke her jeg bor. Har konkurranse med min nevø som bor sørafor, førstemann til 40 stk. Jaja dårlig konkurranse he-he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Djervekvinnen skrev:

La mobilen i sykkelkurven, tok med meg hundene og syklet noen km mens vi hørte på musikken. Ingen pokemons på hele turen. Kun en utenfor trappa når jeg kom hjem :-P  konklusjon, de er ikke her jeg bor. Har konkurranse med min nevø som bor sørafor, førstemann til 40 stk. Jaja dårlig konkurranse he-he.

Nei, det er koblet til mobildata bruk eller noe slikt så det er nok rundt husstander de dukker opp. Jo mer sentralt jo flere pokemon.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

image.png

Jeg digger at jeg kan fange Charmandere fra stua :P *gnirdetinn*

Nå skal jeg til Frognerparken for å trene frisbee med Nyx og en venninne, og jeg satser på å få tatt en pokemonrunde som avslutning. Der skal være en del spennende rundt om der. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger feedback:

Jeg er lvl 12 og har:

Slowpoke lvl 397 klar til å bli Slowbro.

Drowzee lvl 370 klar til å bli Hypno.

Jynx lvl 320 med 19 Jynx candy.

Slowpoke er ikke lett å få tak i, men ikke den vanskeligste heller. Drowzee finnes overalt. Jynx fikk jeg i et 10km egg (antiklimaks), men finner de støtt og stadig ellers. Dog sjeldent med høy lvl.

Evolve og power up eller drøye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tommy skrev:

Trenger feedback:

Jeg er lvl 12 og har:

Slowpoke lvl 397 klar til å bli Slowbro.

Drowzee lvl 370 klar til å bli Hypno.

Jynx lvl 320 med 19 Jynx candy.

Slowpoke er ikke lett å få tak i, men ikke den vanskeligste heller. Drowzee finnes overalt. Jynx fikk jeg i et 10km egg (antiklimaks), men finner de støtt og stadig ellers. Dog sjeldent med høy lvl.

Evolve og power up eller drøye?

Ta på et lucky egg og evolve, men vent med power ups tenker jeg. Flere av de vil jo bli rundt 600cp +-, og har du på lucky egg så evolver du alt du har av rattata, pidgey, caterpie, weedle og sparrow i tillegg, så levler du fortere opp, og vil få disse over med høyere CP anyways. And repeat! 

Hvertfall det jeg og mannen gjør nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, skal man transfer de man har mange av? jeg prøvde å transferre 3 Zubat. Jeg har 4, 3 med CP 10 og en med CP 24. Da skal jeg beholde den med høyest CP for å evolve den etterhvert? Men jeg fikk error på det. Må jeg gjøre noe før jeg får lov? Må jeg bli med på et "lag"? For jeg "kjenner" jo ikke professoren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levla 10-14 i formiddag, det gikk jo unna! :D Fant en tursti langt inni skauen der det krydde av Dratini, så det er tydeligvis ikke nødvendig å bo midt i byen for å kunne spille:

no7dah.jpg

Fant også en Magikarp midt på stien, trodde de skulle være i nærheten av vann?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wachita skrev:

Ta på et lucky egg og evolve, men vent med power ups tenker jeg. Flere av de vil jo bli rundt 600cp +-, og har du på lucky egg så evolver du alt du har av rattata, pidgey, caterpie, weedle og sparrow i tillegg, så levler du fortere opp, og vil få disse over med høyere CP anyways. And repeat! 

Hvertfall det jeg og mannen gjør nå :) 

Ja, det var det jeg tenkte. Men kjipt å bruke 50 Slowpoke-candy på å evolve, og så møter jeg en på lvl 600 rett etterpå liksom. Vet liksom ikke hvor høy lvl man kan finne Slowpoke og Drowzee i det fri. Derfor jeg er litt usikker på om jeg skal vente eller bare kjøre på. Men eh, drøyer den litt til.

2 timer siden, Annegru skrev:

Men altså, skal man transfer de man har mange av? jeg prøvde å transferre 3 Zubat. Jeg har 4, 3 med CP 10 og en med CP 24. Da skal jeg beholde den med høyest CP for å evolve den etterhvert? Men jeg fikk error på det. Må jeg gjøre noe før jeg får lov? Må jeg bli med på et "lag"? For jeg "kjenner" jo ikke professoren..

Alltid behold den høyeste, men 24CP er ganske lavt. Kan nesten garantere deg at du finner en med høyere CP i det du åpner appen neste gang du går ut. Hvis du får error er det bare å prøve på nytt. Fikk en del error i går, men så gikk det brått.

2 timer siden, maysofie skrev:

Latskapens ånd: Du har fanget nok av en Pokémon/candy for å kunne evolve, hvilken av dem velger du?

Bare CP, eller teller angrep en hel del? Hva er et bra angrep?

Jeg trodde angrep telte en del. F.eks hvis pokemon X har 150CP og to angrep på 10 og 15, mens pokemon Y har 100CP og 15/60, så ville det vært fordelaktig å velge Y. MEN så viser det seg at angrepene man får etter evolve ikke nødvendigvis har noen sammenheng med de de hadde før evolven. Det samme gjelder f.eks størrelse (xs til xl og vice versa). Altså er det et lite sjansespill.

Ferdig-evolved teller angrep en hel del, men det er veldig avhengig av hvem du møter. Hver pokemon har en eller flere elementer den er svak mot, samtidig som den kan være en eller flere typer selv eller ha ulike elementangrep. For eksempel er Golbat poison/flying. Altså vil den være svak mot elementer poison og flying er svake mot. Min beste Golbat har dog ingen poison-angrep, kun flying. Det betyr at min Golbat er sterkere ovenfor pokemon som er svake for flying enn en tilsvarende Golbat som har poison, og vice versa. Det finnes sikkert en oversikt over hver pokemons ulike angrep og styrken på disse, men hvis ikke må man bare evolve nok av samme type for å finne ut hvilke angrep som er best. 

Et annet eksempel:

Pidgeot A: 635CP - Wing Attack 12 (flying) & Hurricane 60 (flying)

Pidgeot B: 590CP - Wing Attack 12 (flying) & Aerial Ace 25 (flying)

10 ut av 10 ganger vil jeg bruke Pidgeot A. 60 tror jeg er ganske allright som superangrep.

Nytt:

Jynx A: 382CP - Pound 8 (normal) & Ice Punch 45 (ice)

Jynx B: 320CP - Frost Breath 12 (ice) & Ice Punch 45 (ice)

Jynx kan ikke evolves og er psychic/ice. Altså vil ingen av Jynxene endre angrep. Jeg velger å bruke Jynxcandy på den med 320, selv om den er svakere fordi det vanlige angrepet er bedre OG ice - altså vil jeg kun bruke Jynx mot de som er svake mot ice. 

Jeg tenker sånn: Ha 5 - 6 pokemon jeg velger å bruke mest mulig power up på, altså få de til høy CP. Deretter ha 4 - 5 jeg bruker litt power up på, men som har en klar styrke innenfor et eller annet jeg kan bruke mot gymmer som har flere av pokemons som er svake mot elementet angrepene til en eller flere av disse.

(Fullstendig klar over at det her ble sykt nerdete)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, mushi skrev:

Hvordan får man til å bruke angrep nr to når man sloss? Eller er det random? Nå er strategien min å trykke som en gal på skjermen.

Under navnet på pokemonen din finner du blå "lys". Når lysene er fylt opp kan du holde inne på skjermen istedenfor å trykke. Da kommer superangrepet. Ulike pokemon krever ulik lengde på lysene før superangrepet kan brukes. Det står på hver enkelt pokemon hvor mange den trenger. Du kan også unngå å bli truffet av motstanderen. For å dodge sveiper du bare.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tommy skrev:

Trenger feedback:

Jeg er lvl 12 og har:

Slowpoke lvl 397 klar til å bli Slowbro.

Drowzee lvl 370 klar til å bli Hypno.

Jynx lvl 320 med 19 Jynx candy.

Slowpoke er ikke lett å få tak i, men ikke den vanskeligste heller. Drowzee finnes overalt. Jynx fikk jeg i et 10km egg (antiklimaks), men finner de støtt og stadig ellers. Dog sjeldent med høy lvl.

Evolve og power up eller drøye?

Hvordan er den målebuen på cp? Er den omtrent på max eller veldig langt mot venstre? Er den langt mot høyre så er det jo uansett ikke så mye å hente på å vente, så da er det bare å evolve og power up :) Evt så kan du jo ta en av dem så du har en å slåss med etc også ser du an resten å kanskje sparer deg noe stardust og candies om du får fanget en senere,  som er evolvet og med høyere cp :) 

4 timer siden, Annegru skrev:

Men altså, skal man transfer de man har mange av? jeg prøvde å transferre 3 Zubat. Jeg har 4, 3 med CP 10 og en med CP 24. Da skal jeg beholde den med høyest CP for å evolve den etterhvert? Men jeg fikk error på det. Må jeg gjøre noe før jeg får lov? Må jeg bli med på et "lag"? For jeg "kjenner" jo ikke professoren..

Jeg bruker å overføre alle jeg ikke har bruk for eller som er sjeldne. Dvs at jeg gjerne overfører de jeg bare har en av også om det er en type som jeg mest sannsynlig vil støte på igjen. Har et fåtall som er sjeldne her som jeg beholder enn så lenge og et par som begynner å bli ganske greie ifht cp, hp og angrep som jeg sloss med. kanskje 10-2 stk til sammen. Alt annet blir overført i bytte for candy. :) Vet ikke om du må over en viss lvl for å kunne overføre, men antagelig så er det bare problemer med serverne. Får feilmelding en del her også innimellom. 

4 timer siden, maysofie skrev:

Latskapens ånd: Du har fanget nok av en Pokémon/candy for å kunne evolve, hvilken av dem velger du?

Bare CP, eller teller angrep en hel del? Hva er et bra angrep?

Om jeg skal evolve så teller jeg kun med cp da angrep kan endres i evolvingingen, både til verre og bedre.. Og det er power up som koster mest i lengden, mtp at man da bruker stardust.

@Krelise kjip følelse :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så kan man styre hvilken pokemon Eevee evolver til. 

Gå inn på Eevee'n du skal evolve. Trykk på blyanten ved siden av navnet. Skriv så inn enten Sparky, Pyro eller Rainer.

Sparky -> Jolteon.

Pyro -> Flareon.

Rainer -> Vaporeon.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cp øker når man evolver ja, men skal man evolve så lønner det seg uansett å evolve de som har høyest mulig cp i første utviklingssteg for da får man jo mest igjen for utviklingen :) Har man bare pokemons som har lav cp ifht maks de kan ha så lønner det seg å spare candies til man har fanget en som er sterkere også utvikle den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...