Gå til innhold
Hundesonen.no

Pokemon go!


Malamuten
 Share

Recommended Posts

  • Svar 659
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

"Har fanget min første pokémon" - kvinnelig familiemedlem, 60 år.

Posted Images

5 timer siden, HeleneFS skrev:

Sekken min er full :( så jeg får ikke hentet noe på pokestops lengre.... utrolig kjedelig. Også hater jeg at jeg må ha spillet på heele tiden for å klekke egg, skjermen min vil slå seg av om jeg ikke trykker på mobilen hele tiden. 

På innstillingene kan du trykke på battery saver. Da går skjermen i svart når telefonen er opp ned/i lommen eller du bare holder den i hånden når du går som normalt. Men den vil likevel registrere km, uten at det tærer på batteri :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk i 40 min i marka uten å se noen. Har også bare en rett frem vei her og var lite å se der og. Kun en i huset når jeg kom hjem. Så det er nok et mer byspill og ikke så mye for landsbygda. Dessuten syns jeg det var ganske upraktisk å gå å se på mobilen når man gikk,særlig med to hunder i bånd.   Såh ikke veldig begeistret sjøl,men forstår at andre syns det er morsomt. :-) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Djervekvinnen skrev:

Gikk i 40 min i marka uten å se noen. Har også bare en rett frem vei her og var lite å se der og. Kun en i huset når jeg kom hjem. Så det er nok et mer byspill og ikke så mye for landsbygda. Dessuten syns jeg det var ganske upraktisk å gå å se på mobilen når man gikk,særlig med to hunder i bånd.   Såh ikke veldig begeistret sjøl,men forstår at andre syns det er morsomt. :-) 

Det er ikke mye i marka nei, men har du noen fine plasser, severdigheter e.l. så kan du jo sende inn forslag til pokestops i det minste :) Men selve pokemons kommer nok mer i sentrale strøk, enn så lenge ihvertfall, bortsett fra de du får fra egg. Ellers vibrerer den jo om du går deg på noe så man trenger absolutt ikke å gå å se på tlf :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Malamuten skrev:

Du trener ikke pokemonene dine på gymmen, det gjør du med "power up" med stardust og candy. Og det gjør du ved å velge den pokemonen du vil styrke på oversikten over dine pokemons og der står det power up og evolve når du går inn på den aktuelle :) Hvit gym vil jeg tro er ingen som eier, så da får du sette igjen pokemon å vente til noen kommer å prøver å slå deg, greier du å holde stand får du exp og lurer på om du tjener pokecoins også :) Også mulig for andre fra samme lag som deg å styrke gymmen å sette igjen flere pokemons der for å hjelpe til å forsvare :) Når noen andre enn deg selv har satt inn pokemons der så kan du sloss mot de, enten det er noen fra samme team som deg (sloss du med "venner" så styrker det gymmen) og er det annet lag som holder gymmen så får du jo exp og evt coins tror jeg om du greier å slå dem :) 

Åh, i dag har det fungert ganske greit, digg :D Har fått en god del nye pokemons, gått opp flere level og faktisk fått spilt litt :) Hundene sover godt også, tydeligvis slitsomt å være med på pokemon jakt.

Aha, tuuusen takk!! Nå skjønte jeg mye mer :jump:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og E tenker oss en runde i byen i morgen (trondheim) om noen flere vil bli med. Blir nok en runde med hundene først møllenberg/buran/sirkusparken ish, også om været er bra så parkerer vi hundene i bilen og setter oss på solsiden litt etterpå. er nok i byen i halv 12-12 tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Poter skrev:

Paranoid beredskap skal man ikke kimse av! Tror mange som har med sikkerhet og slikt å gjøre har en nødvendig dose av det :) 

Men hvordan er personverninnstillingene nå?

http://www.dagbladet.no/kultur/advarer-mot-pokmon-spillet-far-full-tilgang-pa-personlige-e-poster-og-dokumenter/60317820

Jeg aner ikke hvordan det er med personverninnstillingene. Men jeg er skeptisk uansett. Jepp. Paranoid beredskap er fint i grunn! :lol:

Her er deres privacy policy: https://www.nianticlabs.com/privacy/pokemongo/en/

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller ikke selv, men jeg synes det er veldig interessant å følge med på, og jeg synes det er et aldeles genialt konsept:D
Frisk luft og masse mosjon, helt genialt i våre dager hvor det er alt for lite bevegelse på svært mange.
De siste par dagene har jeg sett svært mange på tur som jeg vil påstå ikke er den typiske "turtypen" ute på ivrig vandring med nesa i mobilen:lol:
Har sittet ved vinduet i kveld og sydd leker, og sett rene folkevandringen forbi her. Aldri sett på mange turgåere i denne gata noen gang:lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Wilhelmina skrev:

På hvilket level er det lurt å begynne å bruke ressurser på evolving og power-ups? Er bare level 8 enda, så regner med det er bortkastet å gjøre noe særlig enda... 

Jeg ville ventet lengst mulig, men du må jo se an de du fanger også :) Jeg var heldig å fikk en ganske bra hypno på rundt level 8 så den har jeg brukt litt power up på. Og de som har 3 utviklinger og er ganske vanlige, feks pidgey, caterpie og weedle (altså har man gjerne god tilgang på å få candy til de 3 og de koster lite og utvikle i første stadiet) lønner det seg å fange alle av, utvikle en gang uavhengig av cp eller styrke også sende de videre til professoren. Veldig lettjente experience og du fyker opp i level :) Har du tenkt å bruke lucky eggs etterhvert så lønner det seg å ha mulighet til å ha en del av disse og candy så man kan utvikle så mange som mulig og få dobbelt opp med exp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en kompis satte opp to lures på morgenturen i dag. Jeg har spart oppen drøss med Pidgeys, så jeg brukte et Lucky Egg samtidig som jeg fanget nye og utviklet alle Pidgeyene. Gikk opp 2,5 level på null komma ingenting. :D Nå er jeg på level 13- snart 14. 

Har også masse Charmandere rett utenfor huset, så jeg fanger minst to stykker om dagen. Snart Charizard på meg :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lunatic skrev:

Jeg og en kompis satte opp to lures på morgenturen i dag. Jeg har spart oppen drøss med Pidgeys, så jeg brukte et Lucky Egg samtidig som jeg fanget nye og utviklet alle Pidgeyene. Gikk opp 2,5 level på null komma ingenting. :D Nå er jeg på level 13- snart 14. 

Har også masse Charmandere rett utenfor huset, så jeg fanger minst to stykker om dagen. Snart Charizard på meg :D 

:|

Jeg vil også ha :(

 

------------------------

Våknet opp til at de gule har tatt over alle gymmene på territoriet mitt. Den siste uka har rødt lag prøvd å yppe seg, men så er det en blå fyr som er übernerd og har en tusenognoe lvl på omtrent alle gymmene i 5 kms radius. Dermed har de blitt slått ned som de hedningene de er. 

At de gule nå skal begynne å bevege seg inn i maktvakuumet skal jeg ikke ha noe av, så jeg bestemte meg for å stå opp to timer før jeg måtte (#dedikert) for å ta de tilbake. DET VISER SEG AT HAN ENE HAR AERODACTYL, JEG ER SÅ MISUNNELIG. Anyways. Hadde 70 potions da jeg gikk. Har 3 nå. Fikk bare tatt over fem av de syv jeg mistet, siden han andre bolla hadde masse elektriske pokemons, men mine seks beste hovedsakelig er flyvepokemon. Fant en Sandshrew, Koffin og enda en Porygon da. Så helt bortkastet var det jo ikke.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Krelise skrev:

Funker incense mens man går eller er det bundet til et sted?

Sies at det funker bedre når man går enn om man er stillestående, men har ikke prøvd. Så da regner jeg med det iallefall funker om man er i bevegelse.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Krelise skrev:

Funker incense mens man går eller er det bundet til et sted?

Det skal fungere bedre om du går heller om du sitter stille, i følge det jeg har sett og lest i hvert fall. Jeg har brukt det selv på bytur, og den følger deg, ikke stedet. Det er lures som er knyttet til et spesifikt punkt :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den radaren bugga? Uansett hvor jeg går får jeg alltid tre fotspor, aldri under. De som dukker opp er heller aldri de som står på radaren. Gikk en time ekstra i går på å finne en Marowak i går, men endte i ingenting. Da jeg restartet var det bare andre pokemon på radaren, selv om jeg ikke hadde beveget meg en meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tommy skrev:

Er den radaren bugga? Uansett hvor jeg går får jeg alltid tre fotspor, aldri under. De som dukker opp er heller aldri de som står på radaren. Gikk en time ekstra i går på å finne en Marowak i går, men endte i ingenting. Da jeg restartet var det bare andre pokemon på radaren, selv om jeg ikke hadde beveget meg en meter.

Jepp, mener de skrudde den av mens de jobbet med å få bedre serverkapasitet. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah så da er det ikke bare hos meg da. Gikk og gikk for å finne en jeg ikke hadde, men alle hadde tre fotspor.

To hunder er upraktisk på pokémonjakt. Men ble mye enklere med magebelte ?

Casper skal ta det rolig noen uker fremover sier veterinær, så da er jo slike treige pokémonturer perfekt, vi går maks 3 km men er ute i over en time ?

ebe8b525d33d71cd42a8a0d5c154bb58.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, mushi skrev:

Fang alle, bytt mot candy også utvikler du den sterkeste til golbat. Milde Jesus, den er vanskelig å slå!

Har du noen electric, rock eller psychic? Hvis du har en electric har du en syyykt stor fordel generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
    • Først; det er omtrent umulig å svare på om en gitt hund er overvektig, uten å se/kjenne på hunden. Så til din valp; en vekt på 2.5 kg ved 16 ukers alder er ikke mye på en dvergpuddel. Husk at en dvergpuddelhvalp kan ende opp som både toypuddel og mellompuddel når den er utvokst. Ingen oppdretter kan gi noen garanti for hvilken størrelse ( her snakker jeg om høyde, som pudler kategoriseres etter, ikke vekt), hunden ender opp med   På voksne hunder kan selv hunder med omtrent samme høyde ha ganske stor variasjon i vekt, uten at det indikerer hverken overvekt eller undervekt.
    • Det er umulig å si uten å se og kjenne på hunden. Du skal kunne såvidt kjenne konturene av ribbeina på siden, av en voksen hund. Valper kan godt være litt rundere. Med puddel er det jo også vanskelig å si fordi de kan variere veldig i størrelse. Du kan eventuelt spørre oppdretter om hvor mye søsknene veier, og hvor mye foreldrene veier som voksne. Dyrlegen vil hjelpe deg å se om han er overvektig eller ikke.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...