Gå til innhold
Hundesonen.no

Pokemon go!


Malamuten
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Malamuten skrev:

Det jeg egentlig skulle si, var at vistnok, om det henger seg når man har fanget en pokemon så får man pokemonen om man venter en stund før man restarter. Det har fungert bra til meg tidligere, men ikke så godt i dag. Men litt usikker på om jeg kanskje har vært mindre tålmodig med ventingen også, det kan jo hende, etter x antall restarter og mistet pokemons var jeg litt lei :P 


Her kan man vistnok sjekke serverne: http://www.pokemongo-server-status.com/index.php 

 

Tjaaaaa, jeg tror ikke helt på det :P Jeg ventet ganske lenge på noen i dag for jeg tenkte at det kanskje kunne hjelpe, men jeg har ikke fått en eneste. Bare kastet bort masse pokeballer :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 659
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

"Har fanget min første pokémon" - kvinnelig familiemedlem, 60 år.

Posted Images

På 14.7.2016 at 10:27 PM, Wachita skrev:

Hvis du velger den pokemonen du vil fange, så trykker på kompasset så vil den snu seg den veien du må gå for å få tak i den :) 

Gjør det virkelig det? For uansett hvilke jeg velger så viser kompasset mot nord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, maysofie skrev:

Gjør det virkelig det? For uansett hvilke jeg velger så viser kompasset mot nord...

Nei, den gjør ikke det. Det finnes ingen måte å tracke dem på enn så lenge, annet enn å forsøke å gå i en retning å se om de kommer nærmere eller lengre vekk også endre retning å prøve det samme. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, maysofie skrev:

Gjør det virkelig det? For uansett hvilke jeg velger så viser kompasset mot nord...

Nei, noen som forklare meg feil..

Men den nearby pokemon boksen skal blinke grønt når du har riktig retning. Fant et bra bilde!

 

image.jpeg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le, hele verden er jo helt på tuppa! Møte skumle folk i mørket, men orker ikke bli skeptisk fordi jeg selv står på samme vis med nesa i telefonen ved et Pokéstop. Reagerer ikke på at en bil full av ungdommer med telefonskjermer bråsvinger bilen inn foran deg for å komme til nok et stop :P

Får man mer oversikt/se kart jo mer man levler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte det var noe snakk rundt personvernsinnstillinger og andre lumskheter, hvordan er det med det? Høres jo ellers ut som en helt super idè, få folk ut i frisk luft og gi dem trim [emoji3]

Hørte det var noe snakk rundt personvernsinnstillinger og andre lumskheter, hvordan er det med det? Høres jo ellers ut som en helt super idè, få folk ut i frisk luft og gi dem trim [emoji3]

Du gir utgiver av app full tilgang til alt på mobilen samt rettigheter til å bruke det slik de vil. Kort fortalt.

Dette var en bug som Google bekreftet og som er fikset. Det var rett og slett en glipp.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du finner på uunnskyldninger for å dra til inn byen... Trenger flere baller :P Investerer i powerbank i dag. Skal på fjellet og må klekke egg! 

Morgentur på 4500 skritt, 10 pokemon og 3 pokestop. Luna er glad for at hun slipper å være med til byen i dag. :lol: Var der i 2 timer i går + gikk 1,5 time tur (så datt dessverre serveren ned). 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir skikkelig misunnelig på dere som har masse pokéstops i nærheten :frantics:

Men jeg skjønner ingenting med gymmen.. Får ikke til å trene pokémona mine.. :hmm: Jeg fant en hvit gym i går og der plssserte jeg en pokémon, men jeg aner egentlig ikke hva jeg driver med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anette skrev:

 

Dette var en bug som Google bekreftet og som er fikset. Det var rett og slett en glipp.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Men det er jo ikke en glipp om det er en del av eulaen? Jeg tror nok de færreste gidder å lese disse siden de pleier å være ufattelig lange (med god grunn!). Spesielt siden det blir formulert en indirekte vise om "vi vil vite alt og få tilgang til absolutt all informasjon du har på mobilen din, men du fraskriver oss alle rettigheter underveis om du ønsker å klage eller å gå rettens vei". Dette spesielt siden mange av eulaene gjerne kommer på kant med norsk lovgivning ved for eksempel personvernsinstillingene der du godtar full innsynsrett til kontaktene dine _uten_ kontaktenes samtykke. Kort fortalt. Sånt er ufattelig skummelt, synes jeg. Spesielt om slik informasjon skulle havne i feil hender.

Tror vi alle egentlig kunne hatt godt av litt paranoid beredskap. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å bli mye noob-spørsmål, men det får man bare leve med :D

Syntes jeg har fått mer kart fra level 1-5, nemlig.

Kan jeg slå av mobildata og likevel registrere meter jeg går bare på GPS, slik som feks Geocaching? Har egg som skal klekkes og lite 3G igjen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, maysofie skrev:

Kommer til å bli mye noob-spørsmål, men det får man bare leve med :D

Syntes jeg har fått mer kart fra level 1-5, nemlig.

Kan jeg slå av mobildata og likevel registrere meter jeg går bare på GPS, slik som feks Geocaching? Har egg som skal klekkes og lite 3G igjen :lol:

Tror ikke du får til å være pålogget uten mobildata nei. 

3 timer siden, Ozzy skrev:

Er det sånn at detner "fast" hvor det er pokemon? Eller kan det dukke opp noen steder hvor det ikke har vært pokemon tideligere?   Og hvis det er en pokemon et sted, er den der for alle? 

I utgangspunktet så er de vell knyttet til faste steder ja, men om det legges til "spawns" etterhvert vet jeg ikke. Sikkert ikke umulig at det kommer flere etterhvert, regner med det kommer til å komme en god del forandringer etterhvert som de ser hva som funker og ikke funker i praksis. :) Men spawn sites er ikke aktiv hele tiden, så selv om det ikke var noen der en gang, kan det være det senere :) De samme pokemonene er tilgjengelig for alle som er i nærheten ja, så førstemann til mølla.

47 minutter siden, HeleneFS skrev:

Sekken min er full :( så jeg får ikke hentet noe på pokestops lengre.... utrolig kjedelig. Også hater jeg at jeg må ha spillet på heele tiden for å klekke egg, skjermen min vil slå seg av om jeg ikke trykker på mobilen hele tiden. 

Sjekk igjennom items å slett det du evt ikke trenger så mye av så du får mer plass til ting du evt trenger mer :) Om du ikke sloss noe særlig så trenger du jo feks ikke haugevis av potions, revive og razzberry, da er det bedre å ha plass til feks pokeballer :) Du kan jo endre hvor lenge skjermen din er på på telefonens innstilling :) Jeg kan ihvertfall skru på opp til en time tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Malamuten skrev:

Tror ikke du får til å være pålogget uten mobildata nei. 

I utgangspunktet så er de vell knyttet til faste steder ja, men om det legges til "spawns" etterhvert vet jeg ikke. Sikkert ikke umulig at det kommer flere etterhvert, regner med det kommer til å komme en god del forandringer etterhvert som de ser hva som funker og ikke funker i praksis. :) Men spawn sites er ikke aktiv hele tiden, så selv om det ikke var noen der en gang, kan det være det senere :) De samme pokemonene er tilgjengelig for alle som er i nærheten ja, så førstemann til mølla.

Sjekk igjennom items å slett det du evt ikke trenger så mye av så du får mer plass til ting du evt trenger mer :) Om du ikke sloss noe særlig så trenger du jo feks ikke haugevis av potions, revive og razzberry, da er det bedre å ha plass til feks pokeballer :) Du kan jo endre hvor lenge skjermen din er på på telefonens innstilling :) Jeg kan ihvertfall skru på opp til en time tror jeg. 

Åja, så hvis jeg og samboeren går å leiter sammen så kan ikke begge to få samme pokemon? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Jeas_89 skrev:

Blir skikkelig misunnelig på dere som har masse pokéstops i nærheten :frantics:

Men jeg skjønner ingenting med gymmen.. Får ikke til å trene pokémona mine.. :hmm: Jeg fant en hvit gym i går og der plssserte jeg en pokémon, men jeg aner egentlig ikke hva jeg driver med :D

Du trener ikke pokemonene dine på gymmen, det gjør du med "power up" med stardust og candy. Og det gjør du ved å velge den pokemonen du vil styrke på oversikten over dine pokemons og der står det power up og evolve når du går inn på den aktuelle :) Hvit gym vil jeg tro er ingen som eier, så da får du sette igjen pokemon å vente til noen kommer å prøver å slå deg, greier du å holde stand får du exp og lurer på om du tjener pokecoins også :) Også mulig for andre fra samme lag som deg å styrke gymmen å sette igjen flere pokemons der for å hjelpe til å forsvare :) Når noen andre enn deg selv har satt inn pokemons der så kan du sloss mot de, enten det er noen fra samme team som deg (sloss du med "venner" så styrker det gymmen) og er det annet lag som holder gymmen så får du jo exp og evt coins tror jeg om du greier å slå dem :) 

Åh, i dag har det fungert ganske greit, digg :D Har fått en god del nye pokemons, gått opp flere level og faktisk fått spilt litt :) Hundene sover godt også, tydeligvis slitsomt å være med på pokemon jakt.

@Ozzy det sto ihvertfall det, men det kan jo være flere av samme typen der :) Eller mulig de har endret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Bananen skrev:

Men det er jo ikke en glipp om det er en del av eulaen? Jeg tror nok de færreste gidder å lese disse siden de pleier å være ufattelig lange (med god grunn!). Spesielt siden det blir formulert en indirekte vise om "vi vil vite alt og få tilgang til absolutt all informasjon du har på mobilen din, men du fraskriver oss alle rettigheter underveis om du ønsker å klage eller å gå rettens vei". Dette spesielt siden mange av eulaene gjerne kommer på kant med norsk lovgivning ved for eksempel personvernsinstillingene der du godtar full innsynsrett til kontaktene dine _uten_ kontaktenes samtykke. Kort fortalt. Sånt er ufattelig skummelt, synes jeg. Spesielt om slik informasjon skulle havne i feil hender.

Tror vi alle egentlig kunne hatt godt av litt paranoid beredskap. :lol:

Paranoid beredskap skal man ikke kimse av! Tror mange som har med sikkerhet og slikt å gjøre har en nødvendig dose av det :) 

Men hvordan er personverninnstillingene nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...