Gå til innhold
Hundesonen.no

Pokemon go!


Malamuten
 Share

Recommended Posts

  • Svar 659
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

"Har fanget min første pokémon" - kvinnelig familiemedlem, 60 år.

Posted Images

5 minutter siden, Mud skrev:

Jeg ignorerer zubat lett,  poden tar alt. Pidgey bruker vi for å levle,  så de samler vi på. Det er 1 pokestop i gangavstand herfra ( 2 km)  , ellers må vi kjøre inn til byen. Det er håpløst med en unge som selvfølgelig vil jakte hver gang vi er på tur. Vi er mye på tur: P 

Ja, jeg brukte også pidgey, weedle og caterpie for å levle, men når man kanskje må svi av 10 baller på å fange dem og ikke har masse pokestops i nærheten så stopper det seg selv etterhvert. Jeg fanger de jo enda da, men ikke når jeg har lite pokeballer. Ikke sikkert de er like vrange hos dere da, det kan jo være helt tilfeldig, men hos meg så virker det hvertfall som at pidgey, zubat og weedle av en eller annen grunn er nesten umulig, mens caterpie feks er mye lettere sånn jevnt over. Selv om alle har grønn ring og i utgangspunktet skal være relativt enkle å fange. Mens andre igjen som feks drowzee, bellsprout m.fl. nesten alltid går inn på første eller andre kast samme hvilken cp de har.

Ja, det er ikke så kult å gå i ring nede i sentrummen her heller for å få mest mulig ut av de 4 pokestoppene som er der :P Men det går i nødstilfeller. Kan ikke kjøre inn til byen så ofte heller bare for å spille pokemon, det blir veldig uøkonomisk kjenner jeg og litt over kanten ifht mitt engasjement. 

Hadde forresten litt flaks i dag, svingte nedom en liten runde som går i nærheten her på vei til byen for å ta det ene pokestoppet som er der og får å se om det var noe spennende i nærheten (er nemlig en del kule pokemon der innimellom) og jaggu så satt det en omanyte og en pinsir sånn ca ved siden av hverandre å ventet. Helt ok. :) forholdsvis dårlig cp på begge, men jeg har begge fra før så det gjør ingenting, trenger bare flere så jeg får candy og de er jo ikke så vanlige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Malamuten skrev:

Ja, jeg brukte også pidgey, weedle og caterpie for å levle, men når man kanskje må svi av 10 baller på å fange dem og ikke har masse pokestops i nærheten så stopper det seg selv etterhvert. Jeg fanger de jo enda da, men ikke når jeg har lite pokeballer. Ikke sikkert de er like vrange hos dere da, det kan jo være helt tilfeldig, men hos meg så virker det hvertfall som at pidgey, zubat og weedle av en eller annen grunn er nesten umulig, mens caterpie feks er mye lettere sånn jevnt over. Selv om alle har grønn ring og i utgangspunktet skal være relativt enkle å fange. Mens andre igjen som feks drowzee, bellsprout m.fl. nesten alltid går inn på første eller andre kast samme hvilken cp de har.

Ja, det er ikke så kult å gå i ring nede i sentrummen her heller for å få mest mulig ut av de 4 pokestoppene som er der :P Men det går i nødstilfeller. Kan ikke kjøre inn til byen så ofte heller bare for å spille pokemon, det blir veldig uøkonomisk kjenner jeg og litt over kanten ifht mitt engasjement. 

Pidgey,  weedle og caterpie  ( eller cutypie som poden mener de heter) lar seg stort sett fange lett. Det er zubat jeg har lagt for hat.  Dessverre er det 5 zubater på hver andre Pokémon her,  vi bor visst i et flaggermusreir.  

Poden er VELDIG engasjert. Dette er den første "normale " tingen som har engasjert han siden Kaptein sabeltann. De andre ungene skjønner hva han snakker om faktisk,  stort sett babler han jo bare om div spinnere vs sluk og folk som levde for over tusen år siden,  så både jeg og faren oppmuntrer det. 

Faren skal faktisk ta han med til Frognerparken :lol:

Men det går sinnsykt mye baller. Og strøm :o

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg noen gang får plassert nok pokemons på gym til å komme meg opp i 250 pokecoins så blir det bag uppgrade altså. Lite pokestops her så går tom for baller med en gang. Lett som bare det å fylle opp lagrene med en bytur, men de ryker jo like raskt tomme igjen :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir det sånn masse-masse pokemons rundt folk? Jeg får max en innimellom, uansett hvor mye jeg går. Nå bor jeg i en suburb, men det er så sykt lite pokemons her. Pokestops er det nok av. Kommer det med levels eller er det bare uheldig?
 

Jeg fikk en evee i mitt 10km egg. Yeay. :lol:   Jeg er på level 10 men min beste pokemon er en Tauboss på 483 CP. Ikke akkurat store greier her hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig party ? @Monab88 kult!

@Kangerlussuaq generelt sett så er det mer pokemon der det er mer boliger og folk, men jeg ser oppi til oss at det er nok litt tilfeldig ifht hvor heldig man er ifht tidspunkt også. Noen ganger jeg går så møter vi nesten ingen, mens andr ganger kryr det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et punkt her hjemme hvor man generelt får 3 pokémons av gangen en til to ganger om dagen, da spesielt magikarp og psyduck. Ellers er det sjeldent jeg møter på flere enn én av gangen :)

Holder på å spare 10km-egg og candy av diverse sorter, er ikke anlagt til å spare, det rykker i fingrene! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kangerlussuaq skrev:

Hvorfor spare 10km egg?

(Jeg sparer selv candy, for jeg har fått 2 lucky eggs :D )

Har et par lucky eggs jeg også, nemlig :D Man får en hel del EXP ved å klekke 10km-egg, pluss at det er mange slike 10km-pokémon jeg mangler, dermed enda mer EXP om noen skulle havne i Pokédexen.

I tillegg vil jeg gjerne ha litt bedre pokémons og venter på å leve litt mens jeg sparer opp. I mellomtiden har jeg bare den ene inkubatoren, orker ikke investere i noen fler for 2- og 5km-egg :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tusla rundt i lvl 23 en stund nå, ikke spilt så mye, var borte ei uke på stevne og da ble det lite spilling. Selvom jeg angrer på at jeg ikke hadde appen oppe for å klekke egg. Gikk jo helt hinsides mye den uka! 

Team Instinct, lvl 23, sett: 101, fanget: 99. 
Har en god del pokemons liggende som skal oppgraderes, venter bare på å ha gode nok iv stats så det er verdt å bruke stardust på dem. (Satser i hovedsak på 90% IV minimum, kan gå ned til 80% ish om jeg bare ikke klarer å vente lenger. :lol: ) Så da vil det plutselig bli en del flere i pokedexen. :) Sparer hardt på et Lucky egg også, så plutselig en dag er jeg vel i lvl 24 :D 

Også fikk jeg endelig Scyther her om dagen! :D I 10km egg med fair IV, over 90% en plass. Var 1172cp, har boosta den til 1436cp som er max for min trainer lvl enn så lenge. Steel Wing 25 og Bug Buzz 75. Fornøyd med steel/Grass comboen. :) 
Har også en 91% IV Electabuzz jeg har tenkt å booste, men den er forholdvis vanlig i 10km egg for meg tydeligvis, så avventer en stund til for å se om jeg får en høyere. :P 


Og mens jeg skriver dette dukker det søren meg opp en Mr.Mime i hagen! :D:D:D:D Wiiiiiiii! :D 
Da kan jeg øke med 1 i pokedexen! :D 
Ikke supergod en, men 515 CP, 41 HP, Confusion 15 og Shadow Ball 45. 
Possible combinations: 18, perfection:
Maximum : 71.1%
Average: 49.3%
Minimum : 26.7%
Max level: 14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er irritert på egg... Får bare de samme... 10 km egg: 2 x mr mime, 4 x eevee, 2xkabuto, 2x scyther, 2x tangela, 1x magmar. 5 km, får også bare de samme omtrent, jeg har klekket 126 egg.

Fikk i alle fall fikset in incense etter at jeg slettet appdata og sånt. Nå funker den, som er ganske greit om man skal kjøre langt (selvsagt ikke mens man selv kjører), dukker alltid opp en del greit da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Elisabeth00 skrev:

Jeg er irritert på egg... Får bare de samme... 10 km egg: 2 x mr mime, 4 x eevee, 2xkabuto, 2x scyther, 2x tangela, 1x magmar. 5 km, får også bare de samme omtrent, jeg har klekket 126 egg.

Fikk i alle fall fikset in incense etter at jeg slettet appdata og sånt. Nå funker den, som er ganske greit om man skal kjøre langt (selvsagt ikke mens man selv kjører), dukker alltid opp en del greit da.

 

Synes nå det var en ganske bra variasjon, eller? :P Jeg er happy så lenge jeg får en ny pokemon, det har jeg fått fra eggene i det siste. Fikk Owei og Tentacha på de to siste 5km-eggene. Usikker på hva de er på engelsk, men det er en gjeng med egg, og en slags brennmanet :P 

Hva er det med incence og sletting av appdata? Har aldri hørt om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Elisabeth00 skrev:

Jeg er irritert på egg... Får bare de samme... 10 km egg: 2 x mr mime, 4 x eevee, 2xkabuto, 2x scyther, 2x tangela, 1x magmar. 5 km, får også bare de samme omtrent, jeg har klekket 126 egg.

Fikk i alle fall fikset in incense etter at jeg slettet appdata og sånt. Nå funker den, som er ganske greit om man skal kjøre langt (selvsagt ikke mens man selv kjører), dukker alltid opp en del greit da.

Synes også det høres ut som ok variasjon! :) Jeg har fått 2 x magmar, 2 x electabuzz, 1 scyther, 1 Onix, 1 Kabuto i 10km. 5 og 2km har jeg ikke helt oversikt over, men mye weedle, pidgey, rattata, zubat, har ved et par anledninger fått charmander og bulbasaur, og 1 pikachu tror jeg. En og annen Geodude, Nidoran, Oddish, Bellsprout og Ekans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mud skrev:

Ask har bare fått 2 10 km egg og er i level 20. De to fikk han på level 13-14...

Kan man slette egg? 

Dessverre kan man ikke det :( Man må bare klekke på travelt å håpe på det beste når man er ved et pokestop og har plass til nye egg. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er endelig kommet meg til level 21, veldig fornøyd! Fikk opp en Aerodactyl i dag også, superhappy! Helt til jeg så CP'en.... 94! Fml ass. Fikk en lapras på 1200 også, så da var det nesten greit igjen :P 

Har forresten bare fått dritt i egg omtrent, i mitt første og foreløpig eneste 10 km egg fikk jeg en Clefairy :(:( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anette skrev:

hvordan skal jeg få brukt en gym når alle der er flere 1000 cp? er det liksom ikke noe vits før jeg er uber duber? :P

Du har jo den fordelen at du kan bruke 6 pokemon mot en av deres, men litt i nærheten bør man jo være, spesielt om det er snorlax, dragonair e.l. som står i forsvar. Ikke umulig uansett, men da må du isåfall ha mye potions og revive på lager. Et annet alternativ er jo å finne en gym som er eid av ditt team, trene opp den så du får sette igjen en pokemon der og cashe ut belønning :)

Edit: Også har du jo fordelen med at du vet hva du skal sloss mot så du kan velge en av dine som er sterk mot den typen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Malamuten skrev:

Du har jo den fordelen at du kan bruke 6 pokemon mot en av deres, men litt i nærheten bør man jo være, spesielt om det er snorlax, dragonair e.l. som står i forsvar. Ikke umulig uansett, men da må du isåfall ha mye potions og revive på lager. Et annet alternativ er jo å finne en gym som er eid av ditt team, trene opp den så du får sette igjen en pokemon der og cashe ut belønning :)

Edit: Også har du jo fordelen med at du vet hva du skal sloss mot så du kan velge en av dine som er sterk mot den typen :) 

jeg kjente at jeg ble HELT blank nå...hahaha...vi gir det litt tid...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk 4 km tur på torsdag, og hadde et egg på 4,7 km og 1,9 km - jeg forventet at begge skulle klekkes. Nei da! Hvorfor ikke?

Også har jeg en sånn dings det står at jeg kan bruke ved en pokestop for å lokke til meg ekstra mange pokemon'er i 30 minutter - påvirker også andre spillere. Men jeg får bare beskjed om at jeg kan ikke bruke den her når jeg står ved en pokestop. Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, SFX skrev:

Jeg gikk 4 km tur på torsdag, og hadde et egg på 4,7 km og 1,9 km - jeg forventet at begge skulle klekkes. Nei da! Hvorfor ikke?

Også har jeg en sånn dings det står at jeg kan bruke ved en pokestop for å lokke til meg ekstra mange pokemon'er i 30 minutter - påvirker også andre spillere. Men jeg får bare beskjed om at jeg kan ikke bruke den her når jeg står ved en pokestop. Hvorfor det?

Når du trykker på pokestopet så er det en liten avlang (?) ting over rundingen (som har bilde av hva enn pokestopet er) . Trykk på den, så kan du bruke Lure som det heter. Det fungerer ikke å gå inn på items også trykke på dem som man gjør med f.eks lucky egg og Incence.  

Fant bilde.  Mellom teksten og rundingen trykker du. 29906170001_5030488845001_pokemon-go-thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...