Gå til innhold
Hundesonen.no

Pokemon go!


Malamuten
 Share

Recommended Posts

  • Svar 659
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

"Har fanget min første pokémon" - kvinnelig familiemedlem, 60 år.

Posted Images

4 minutter siden, Celeritas skrev:

Tja, har en bulbasaur og en squirtle, så kan vel hende jeg har tatt en av dem i starten uten å ha tenkt over at det var et valg..ooops jaja.

Sent fra min LG-D855 via Tapatalk

Har en av dem veldig lav CP? type 10 - 15? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anette skrev:

Hva gjør jeg med egga? jeg fikk noen men ikke finner jeg de igjen :o

 

Gå inn på pokemons og sveip til venstre. :) Så trykker du på ønsket egg og legger det i inkubatoren. :) 

1 minutt siden, Celeritas skrev:

Har en av dem veldig lav CP? type 10 - 15? 

 

Ja de har henholdsvis 11 og 14:p

Sent fra min LG-D855 via Tapatalk

Da tipper jeg den med 11 er starter pokemonen din. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.7.2016 at 1:57 PM, Malamuten skrev:

Det beste er jo å vente til du får fanget dem sterkere, med mindre det er snakk om pokemon som er rimelig høy i cp fra før av? Nå vet jeg ikke hva det heter på tysk, men på engelsk så har man to valg når man går inn på en spesifik pokemon, det øverste er power up, det koster candy og stardust og øker cp/hp, og alternativet under er evolve :) 

Ulempen med å bruke power up før man evolver er jo at de ofte endrer angrep når de utvikles, og de kan absolutt gå til de dårligere, så man kan jo risikere å ha brukt stardust og candy på power up og sitte igjen med en pokemon man egentlig bare vil forkaste etter utviklingen. Det koster ikke noe mer å power up etter utvikling så det er greiest å se hvem som får best angrep etter utvikling først. 

Angrep/cp, her lønner det seg jo å se på begge, altså, ingen vits i å beholde de med dårlige angrep samme hvor god cp de har, men det finnes jo et tredje alternativ å det er jo å vente til man får en som har både god cp og gode angrep :) 

Kjøpte min på biltema, men den koster nok litt mer enn det du vil bruke, dog tror jeg nok du burde ha gått for en med 2 eller 3 amp utgang, 1 amp lader ikke opp mens du spiller, og den lader sakte så du må nok sitte å vente en god stund uten spillet på før du kan gå videre med noe særlig batteri også. Har du en tlf som bruker en del strøm så vil den antagelig ikke greie å holde batterinivået der det er heller med 1 amp, det vil nok tape seg selv med lading på om du spiller samtidig, om enn saktere enn uten lading da selvsagt. 

Du driver ikke å kjører buss/bil/sykler fort mens du spiller så du kan ha fått soft ban? Viss ikke så vil jeg tro det er fordi spillet henger litt, kan hjelpe å restarte appen.

Ah, fikk en god eevee som det var verdt å utvikle for noen dager siden og gikk for jolteon, i går fikk jeg en til og fikk dermed vaporeon og i dag fikk jeg jaggu enda en til :D Jeg har stort sett bare møtt pokemon med lav cp selv om jeg er level 18 nå, men nå ser det ut til å ha løsnet litt så kanskje man får noen litt gode snart og kan begynne å greie seg litt bedre i kamp også. Digg :D Må vente litt med flareon da for har ikke nok candy, men har ihvertfall en eevee som venter. Men jeg er tom for pokeballer :( Må nok en tur til byen igjen og hamstre.

Ble litt nostalgisk og måtte begynne å spille pokemon red/blue også :P Det var litt gøy egentlig.

Jeg hadde fått soft ban :lol:

Prøvde en sånn GPS lure lokasjon app...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Malamuten skrev:

Første gang man kommer inn ser det vell ut som bildet til venstre, så fanger man den man vil ha og resten forsvinner. Om man ikke fanger noen av dem dukker vistnok picachu opp etter hvert. 

pokemon-go-starter1.jpg?quality=98&strip

Jeg fikk ikke det valget, her fikk jeg kunn opp det bildet i midten, med min første pokemon..

 

Jeg er på level 14, snaart 15. Har fanget 283 pokemons, men bare 52 forskjellige. Sjelden jeg kommer over noen nye, men så har jeg heller ikke vært så mye rundt i byen. Kun en jeg har sett uten å få tak i. Har lite baller for tiden.. Bruker jo mange fler enn jeg samler :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, laikamor skrev:

Jeg fikk ikke det valget, her fikk jeg kunn opp det bildet i midten, med min første pokemon..

 

Jeg er på level 14, snaart 15. Har fanget 283 pokemons, men bare 52 forskjellige. Sjelden jeg kommer over noen nye, men så har jeg heller ikke vært så mye rundt i byen. Kun en jeg har sett uten å få tak i. Har lite baller for tiden.. Bruker jo mange fler enn jeg samler :P

Spørs om du har trykt på en av dem uten at det var meningen da kanskje? 



Greit å komme opp i level for å få bedre pokemon, men jaggu er det litt teit også, blir mye vanskeligere å fange selv de med lav cp, bruker mange flere baller nå enn tidligere og ikke møter jeg på spesielt mange som er skikkelig bra heller, bare masse pidgeys og weedle som er vanskeligere enn nødvendig å fange :P Fikk en dratini med cp 499 i et 10 km egg i dag da :D De blir vell en god del bedre enn det, men omtrent så bra som jeg kan få det på min lvl ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malamuten skrev:

Spørs om du har trykt på en av dem uten at det var meningen da kanskje? 



Greit å komme opp i level for å få bedre pokemon, men jaggu er det litt teit også, blir mye vanskeligere å fange selv de med lav cp, bruker mange flere baller nå enn tidligere og ikke møter jeg på spesielt mange som er skikkelig bra heller, bare masse pidgeys og weedle som er vanskeligere enn nødvendig å fange :P Fikk en dratini med cp 499 i et 10 km egg i dag da :D De blir vell en god del bedre enn det, men omtrent så bra som jeg kan få det på min lvl ihvertfall.

Mulig det, kanskje trykt uten å fått det med meg. Hadde nok heller valgt en annen om jeg fikk valget nå :P

 

Merkerogså  at de blir vanskeligere åfange. Men når jeg først har kastet to baller på en såklarer jeg ikke å bare la den gå heller :P 

Jeg fikken Zubat i et 10km egg her en dag. Det var skikkelig kjipt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, laikamor skrev:

Mulig det, kanskje trykt uten å fått det med meg. Hadde nok heller valgt en annen om jeg fikk valget nå :P

 

Merkerogså  at de blir vanskeligere åfange. Men når jeg først har kastet to baller på en såklarer jeg ikke å bare la den gå heller :P 

Jeg fikken Zubat i et 10km egg her en dag. Det var skikkelig kjipt!

Jeg tenkte det samme ifht mitt valg, men det spiller vell egentlig ingen rolle, de er jo så dårlige uansett at de er jo ikke brukanes til noe annet enn å overføres til professoren.

Haha :lol: Det er skuffende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på et sweetspot idag, i halvannen time. Fikk masse, alt dette fikk jeg idag :D har sletta en del, fikk 6 ponnier og en bøtte med magneter og katter.  Er level 20 og har fanga 550 pokemon. Bor på landet så er avhengig av å dra bort for å finne noen. 

received_10154319815921411.jpegreceived_10154319815991411.jpeg

received_10154319815966411.jpeg

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Ozzy skrev:

Var på et sweetspot idag, i halvannen time. Fikk masse, alt dette fikk jeg idag :D har sletta en del, fikk 6 ponnier og en bøtte med magneter og katter.  Er level 20 og har fanga 550 pokemon. Bor på landet så er avhengig av å dra bort for å finne noen. 

received_10154319815921411.jpegreceived_10154319815991411.jpeg

received_10154319815966411.jpeg

 

Prøvde å fange Jynx da den dukket opp på ei fergekai her i Estland.

Men hva er greia med den egentlig?

Den rømte 12 ganger, så jeg ga opp rett og slett...

Ser du har tatt den.

Har tatt andre som har rømt 1-2 ganger, men alltid fått de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hampus skrev:

Prøvde å fange Jynx da den dukket opp på ei fergekai her i Estland.

Men hva er greia med den egentlig?

Den rømte 12 ganger, så jeg ga opp rett og slett...

Ser du har tatt den.

Har tatt andre som har rømt 1-2 ganger, men alltid fått de.

Tar de stort sett ned en gang. Denne fikk en rasberry og en vanlig pokeball. Første forsøk :) kanskje de ikke liker deg :P   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ozzy skrev:

Tar de stort sett ned en gang. Denne fikk en rasberry og en vanlig pokeball. Første forsøk :) kanskje de ikke liker deg :P   

:D.... Mulig jeg ikke har dametekke.

Men brukte bare pokeballer da, må innrømme jeg ikke har satt meg heeeeelt inn i bruke av alt det andre jeg har samlet i bøtter og spann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hampus skrev:

:D.... Mulig jeg ikke har dametekke.

Men brukte bare pokeballer da, må innrømme jeg ikke har satt meg heeeeelt inn i bruke av alt det andre jeg har samlet i bøtter og spann...

Rasberry gjør de lettere å fange :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SaraS skrev:

Jeg mangler også Pikachu :thumbsdown: Noen som vet hvor jeg finner han i Trondheim?

Og vet dere hva? Jeg vant over min første gym i dag! Såå stolt :thumbs:

Jeg har tre! Fått to i egg (2km) og en på butikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, SaraS skrev:

Jeg mangler også Pikachu :thumbsdown: Noen som vet hvor jeg finner han i Trondheim?

Og vet dere hva? Jeg vant over min første gym i dag! Såå stolt :thumbs:

Vist nok ganske ofte å finne rundt domkirken ihvertfall ? fant en der selv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på fjerde dagen på ferie i en fjellbygd, og det er 4 dager uten en eneste pokemon det.. ikke engang en pidgey eller en zubat har funnet veien hit. Sivilisasjon og pokemons om et par dager!

Sent fra min LG-D855 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anta det er tilfeldig Lola, ettersom div spawnsites skal være forhåndsprogrammert til hvilke pokemon som kan dukke opp, men de forskjellige har gjerne forskjellig % sjanse for å spawne så noen vil være der ofte, noen innimellom og noen veldig sjeldent. :) 

I dag blir det eggklekking på oss, hundene sier de ønsker seg en lengre tur i km, det er litt kjedelig å bare tusle rundt å fange pokemon :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lurer på om dette er løsningen? Rett og slett at jeg gjør det selv  - Nå fikk jeg noe å tenke på. Takk for tips 👍😊
    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...