Gå til innhold
Hundesonen.no

Pokemon go!


Malamuten
 Share

Recommended Posts

På 20.7.2016 at 8:57 PM, Wilhelmina skrev:

Jeg evolvet to Eevee'r i dag, kalte begge Rainer. Den første ble riktignok Vaporeon, men den andre ble Flareon.

 

På 20.7.2016 at 9:25 PM, Tommy skrev:

Seriøst? Da juger internett. Og fikk sykt angst da jeg allerede har forkastet Flareonen min ved en feil. 

Det fungerer kun en gang. Sperre i spillet på det :)


Ellers power up'er jeg alle pokemonene før jeg evolver de. De beholder samme punkt på halvsirkelen, og når jeg har støv tilgjengjelig bruker jeg det heller da, for det koster gjerne mindre å få de opp.

 

Ellers ser jeg på angrep før jeg bestemmer meg for hvem jeg skal beholde, ikke CP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 659
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

"Har fanget min første pokémon" - kvinnelig familiemedlem, 60 år.

Posted Images

Noen av dere som har kjøpt powerbank fra chlas olson? Ser den (iallefall den jeg vil ha isåfall, til 199kr) har 1amp utgang, og da lader den vel potensielt ganske så sakte? Er litt kjedelig om det er sånn at batteriprosenten ikke stiger men bare holder seg stabil, og man må gå rundt med ledning i mobilen hele kvelden? http://www.clasohlson.com/no/Clas-Ohlson,-Powerbank-6000-mAh-/Pr387357000

Jeg tenker at 200-250 er sånn ca det jeg gidder å betale for en powerbank nå. 

Jeg og noen venner tok oss en tur med hundene i byen i går og, men skikkelig dårlig fangst altså. På lørdagsnatten var det jo pokemons overalt, men i går var det bare pidgeys og kjedelige greier.... til tross for insence og lures... 

Eller, synes forsåvidt det bare er fint å finne pidgeys og weedles osv, billig å evolve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter skikkelig med baller for tiden!! Får opp feilmelding på flere stopp "try again later", men de er ikke lilla og de har ikke gitt meg noen. Så i går mens jeg lette etter stops kom det en Pokemon jeg ikke hadde fra før, hat hat hat!! Måtte la den gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, HeleneFS skrev:

Jeg sliter skikkelig med baller for tiden!! Får opp feilmelding på flere stopp "try again later", men de er ikke lilla og de har ikke gitt meg noen. Så i går mens jeg lette etter stops kom det en Pokemon jeg ikke hadde fra før, hat hat hat!! Måtte la den gå.

Jeg pleier å restarte spillet når det skjer, da fungerer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Hvordan øker du CP'en til en pokemon?
(Eller WP som det er på tysk :P )

Det beste er jo å vente til du får fanget dem sterkere, med mindre det er snakk om pokemon som er rimelig høy i cp fra før av? Nå vet jeg ikke hva det heter på tysk, men på engelsk så har man to valg når man går inn på en spesifik pokemon, det øverste er power up, det koster candy og stardust og øker cp/hp, og alternativet under er evolve :) 

2 timer siden, AnnChristin skrev:

 

Det fungerer kun en gang. Sperre i spillet på det :)


Ellers power up'er jeg alle pokemonene før jeg evolver de. De beholder samme punkt på halvsirkelen, og når jeg har støv tilgjengjelig bruker jeg det heller da, for det koster gjerne mindre å få de opp.

 

Ellers ser jeg på angrep før jeg bestemmer meg for hvem jeg skal beholde, ikke CP.

Ulempen med å bruke power up før man evolver er jo at de ofte endrer angrep når de utvikles, og de kan absolutt gå til de dårligere, så man kan jo risikere å ha brukt stardust og candy på power up og sitte igjen med en pokemon man egentlig bare vil forkaste etter utviklingen. Det koster ikke noe mer å power up etter utvikling så det er greiest å se hvem som får best angrep etter utvikling først. 

Angrep/cp, her lønner det seg jo å se på begge, altså, ingen vits i å beholde de med dårlige angrep samme hvor god cp de har, men det finnes jo et tredje alternativ å det er jo å vente til man får en som har både god cp og gode angrep :) 

2 timer siden, Lola Pagola skrev:

Noen av dere som har kjøpt powerbank fra chlas olson? Ser den (iallefall den jeg vil ha isåfall, til 199kr) har 1amp utgang, og da lader den vel potensielt ganske så sakte? Er litt kjedelig om det er sånn at batteriprosenten ikke stiger men bare holder seg stabil, og man må gå rundt med ledning i mobilen hele kvelden? http://www.clasohlson.com/no/Clas-Ohlson,-Powerbank-6000-mAh-/Pr387357000

Jeg tenker at 200-250 er sånn ca det jeg gidder å betale for en powerbank nå. 

Jeg og noen venner tok oss en tur med hundene i byen i går og, men skikkelig dårlig fangst altså. På lørdagsnatten var det jo pokemons overalt, men i går var det bare pidgeys og kjedelige greier.... til tross for insence og lures... 

Eller, synes forsåvidt det bare er fint å finne pidgeys og weedles osv, billig å evolve. 

Kjøpte min på biltema, men den koster nok litt mer enn det du vil bruke, dog tror jeg nok du burde ha gått for en med 2 eller 3 amp utgang, 1 amp lader ikke opp mens du spiller, og den lader sakte så du må nok sitte å vente en god stund uten spillet på før du kan gå videre med noe særlig batteri også. Har du en tlf som bruker en del strøm så vil den antagelig ikke greie å holde batterinivået der det er heller med 1 amp, det vil nok tape seg selv med lading på om du spiller samtidig, om enn saktere enn uten lading da selvsagt. 

1 time siden, HeleneFS skrev:

Jeg sliter skikkelig med baller for tiden!! Får opp feilmelding på flere stopp "try again later", men de er ikke lilla og de har ikke gitt meg noen. Så i går mens jeg lette etter stops kom det en Pokemon jeg ikke hadde fra før, hat hat hat!! Måtte la den gå.

Du driver ikke å kjører buss/bil/sykler fort mens du spiller så du kan ha fått soft ban? Viss ikke så vil jeg tro det er fordi spillet henger litt, kan hjelpe å restarte appen.

Ah, fikk en god eevee som det var verdt å utvikle for noen dager siden og gikk for jolteon, i går fikk jeg en til og fikk dermed vaporeon og i dag fikk jeg jaggu enda en til :D Jeg har stort sett bare møtt pokemon med lav cp selv om jeg er level 18 nå, men nå ser det ut til å ha løsnet litt så kanskje man får noen litt gode snart og kan begynne å greie seg litt bedre i kamp også. Digg :D Må vente litt med flareon da for har ikke nok candy, men har ihvertfall en eevee som venter. Men jeg er tom for pokeballer :( Må nok en tur til byen igjen og hamstre.

Ble litt nostalgisk og måtte begynne å spille pokemon red/blue også :P Det var litt gøy egentlig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lola Pagola skrev:

Noen av dere som har kjøpt powerbank fra chlas olson? Ser den (iallefall den jeg vil ha isåfall, til 199kr) har 1amp utgang, og da lader den vel potensielt ganske så sakte? Er litt kjedelig om det er sånn at batteriprosenten ikke stiger men bare holder seg stabil, og man må gå rundt med ledning i mobilen hele kvelden? http://www.clasohlson.com/no/Clas-Ohlson,-Powerbank-6000-mAh-/Pr387357000

Jeg tenker at 200-250 er sånn ca det jeg gidder å betale for en powerbank nå. 

Jeg og noen venner tok oss en tur med hundene i byen i går og, men skikkelig dårlig fangst altså. På lørdagsnatten var det jo pokemons overalt, men i går var det bare pidgeys og kjedelige greier.... til tross for insence og lures... 

Eller, synes forsåvidt det bare er fint å finne pidgeys og weedles osv, billig å evolve. 

Jeg har den og er fornøyd, tar litt tid å lade opp tlf iom jeg bruker den samtidig, men den lader altså samtidig som jeg bruker den. :) 

3 timer siden, AnnChristin skrev:

 

Det fungerer kun en gang. Sperre i spillet på det :)


Ellers power up'er jeg alle pokemonene før jeg evolver de. De beholder samme punkt på halvsirkelen, og når jeg har støv tilgjengjelig bruker jeg det heller da, for det koster gjerne mindre å få de opp.

 

Ellers ser jeg på angrep før jeg bestemmer meg for hvem jeg skal beholde, ikke CP.


Åh? Jeg trodde man bare måtte passe på å gi nytt navn til den som er blitt evolvet? Så gikk det helt fint å gjøre det igjen. :) Jeg har alle 3 utviklingene nå, skal gi en lyd ved neste Eevee evelution om det fremdeles virker. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lola Pagola jeg glemte jo egentlig å skrive det jeg skulle skrive i går da jeg siterte deg ang powerbank, de beste ifht pris, ladehastighet og evt tilleggsutstyr som solcelle osv, får du nok om du bestiller på nett fra kina, feks fra ebay e.l. men da er det gjerne litt ventetid. Var en som ble lagt ut link til i en av gruppene på face for en liten stund siden, rundt 20 000 mah og 2 eller 3 amp utgang til 250 kr inkl frakt eller noe. Men finner den ikke igjen å husker ikke hvor den var fra. 

Edit: Evt har du jo denne da, den sendes jo med en gang og skal ikke så langt, og 39 kr i frakt. http://www.mytrendyphone.no/shop/baseus-galaxy-10000mah-191300p.html?gclid=Cj0KEQjw2ua8BRDeusOkl5qth4QBEiQA8BpQcDSSx7Rytt_dYMjQQy40KMkxdGCpHiLYRpIqDjfPL8YaAtWW8P8HAQ&tagcl=1&trackid=google.no_google.no&refHost=https%3A%2F%2Fwww.google.no%2F 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på jakt og vi skjønner ikke så mye. Fanget 5 pokemon og ble angrepet av gheist? ! Hva gjør man med gheist?  Vi skrudde til slutt av spillet og gikk vekk.  Fant masse pokestop men fikk ikke skaffet oss flere baller fordi vi ikke har noe sånn greier man trenger.  Jeg vet ingenting om pokemon fra før ( var aldri med på forrige bølge ), så jeg skjønner liksom ikke poenget med så mye. 

Det var 5 pokemon som ble borte når vi kom bort til de.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Mud skrev:

Da har vi vært på jakt og vi skjønner ikke så mye. Fanget 5 pokemon og ble angrepet av gheist? ! Hva gjør man med gheist?  Vi skrudde til slutt av spillet og gikk vekk.  Fant masse pokestop men fikk ikke skaffet oss flere baller fordi vi ikke har noe sånn greier man trenger.  Jeg vet ingenting om pokemon fra før ( var aldri med på forrige bølge ), så jeg skjønner liksom ikke poenget med så mye. 

Det var 5 pokemon som ble borte når vi kom bort til de.  

Du trenger ingenting for å få baller, men du må trykke på pokestoppet slik at det åpner seg, og så "snurre" rundingen på skjermen med fingeren slik at den spinner rundt. Da ramler det baller ut av den :) . Du kan også trykke på Pokemons som er unna deg, så lenge du ser dem på skjermen kan du trykke (trenger ikke gå bort slik at avataren din i spillet står ved siden av Pokemonen). 
Redigert: de vil forsvinne etter gitt antall minutter eller sekunder, så de blir ikke på skjermen så veldig lenge. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mushi skrev:

Hvordan fikk du den? Angrer veldig på at jeg ikke valgte Charizard på første, ikke sett en enda!

Jeg valgte Pikachu som første :) Men Charmander dukker opp typ hver halvtime rett utenfor huset mitt så jeg har egentlig bare sittet inne og fanget dem mens jeg har sett på TV :P 

4 timer siden, Malamuten skrev:

Tror jeg må komme på besøk å farme charmander! *missunnelig* 

Kom kom! :D 

1 time siden, Synnikken skrev:

Hvordan ligger dere an levelmessig? Jeg er på 21 og har totalt fanget 804 pokemons :)

Jeg er foreløpig på 17. Har ikke tatt helt av enda for jeg har jobbet en del, og jeg prøver å styre meg :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på level 8 og har fanget 101 pokemoner :D Det kryr ikke akkurat av de her jeg har vært til nå, på 2,5 timers tur i går fanget jeg hele 2 stk :P Sier vel litt når jeg har nesten 200 pokeballer. Hamstrer på pokestops når jeg er i "byen" men har jo nesten ingen å bruke de på :aww: Blir nok helt annerledes når jeg kommer hjem til Østlandet i kveld.

Flere som ikke kommer inn nå?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Monab88 skrev:

Jeg er på level 8 og har fanget 101 pokemoner :D Det kryr ikke akkurat av de her jeg har vært til nå, på 2,5 timers tur i går fanget jeg hele 2 stk :P Sier vel litt når jeg har nesten 200 pokeballer. Hamstrer på pokestops når jeg er i "byen" men har jo nesten ingen å bruke de på :aww: Blir nok helt annerledes når jeg kommer hjem til Østlandet i kveld.

Flere som ikke kommer inn nå?

Du får klekke egg du da :P Jeg kommer heller ikke inn nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Malamuten skrev:

Du får klekke egg du da :P Jeg kommer heller ikke inn nå.

Nja, jeg klekte ett 2km egg og ett 10km egg i går. Men har jo bare plass til ett om gangen + en som jeg kan bruke tre ganger, så er jo grenser for mange jeg får klekket også, særlig når lommefunksjonen eller hva det heter ikke fungerer så jeg må gå med den i hånda og trykke på skjermen jevnlig så den ikke blir svart. Så det blir ikke så voldsomt mye klekking heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Monab88 skrev:

Nja, jeg klekte ett 2km egg og ett 10km egg i går. Men har jo bare plass til ett om gangen + en som jeg kan bruke tre ganger, så er jo grenser for mange jeg får klekket også, særlig når lommefunksjonen eller hva det heter ikke fungerer så jeg må gå med den i hånda og trykke på skjermen jevnlig så den ikke blir svart. Så det blir ikke så voldsomt mye klekking heller :P

Nei, veldig effektivt er det jo ikke, men om du går mye og ikke har mye pokemons så får du vell noen km etterhvert :) Du kan endre hvor lenge skjermen er på på tlf sine innstillinger, batterysaver virker ikke her, men jeg har endret så skjermen ikke går i svart også putter jeg den i lommen sånn bare når jeg skal ut å gå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på lvl 22 og har fanget 1397 pokemon. 
Mine beste for øyeblikket er: 
13882480_10153714389150423_7142945875066
Hatchet nettopp magmaren fra et 10km egg. :)





Tips! Spar 10km eggene til dere er i høyere level (type 20ish) Så får dere mer CP utav pokemonen. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lola Pagola jeg glemte jo egentlig å skrive det jeg skulle skrive i går da jeg siterte deg ang powerbank, de beste ifht pris, ladehastighet og evt tilleggsutstyr som solcelle osv, får du nok om du bestiller på nett fra kina, feks fra ebay e.l. men da er det gjerne litt ventetid. Var en som ble lagt ut link til i en av gruppene på face for en liten stund siden, rundt 20 000 mah og 2 eller 3 amp utgang til 250 kr inkl frakt eller noe. Men finner den ikke igjen å husker ikke hvor den var fra. 

Edit: Evt har du jo denne da, den sendes jo med en gang og skal ikke så langt, og 39 kr i frakt. http://www.mytrendyphone.no/shop/baseus-galaxy-10000mah-191300p.html?gclid=Cj0KEQjw2ua8BRDeusOkl5qth4QBEiQA8BpQcDSSx7Rytt_dYMjQQy40KMkxdGCpHiLYRpIqDjfPL8YaAtWW8P8HAQ&tagcl=1&trackid=google.no_google.no&refHost=https%3A%2F%2Fwww.google.no%2F 

Ah takk for tips ? jeg kan godt vente litt, bare jeg husker å ha telefonen på iallefall 80% så holder det til en pokémon kveld i byen. Mytrendyphone er sikkert ok, men litt skeptisk til ebay på slike tekniske ting men jeg har jo bare kjøpt billigdrit da og fått kvalitet deretter [emoji14] si fra om du finner igjen da ?

I går så jeg en picachu! Fikk fanget den yo ganger, men hoppet ut også stakk den :( første gangen jeg har sett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Celeritas skrev:

Skjønner ikke helt når folk har fått velge en startpokemon? Jeg fikk ikke opp noe valg når jeg startet ihvertfall?

Sent fra min LG-D855 via Tapatalk

Dukket det ikke opp 3 pokemon første gang du gikk inn? En Charmander, en Bulbasaur og en Squirtle?

EDIT: Altså på kartet, slik som man ser alle andre pokemon i spillet?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Celeritas skrev:

Skjønner ikke helt når folk har fått velge en startpokemon? Jeg fikk ikke opp noe valg når jeg startet ihvertfall?

Sent fra min LG-D855 via Tapatalk

Første gang man kommer inn ser det vell ut som bildet til venstre, så fanger man den man vil ha og resten forsvinner. Om man ikke fanger noen av dem dukker vistnok picachu opp etter hvert. 

pokemon-go-starter1.jpg?quality=98&strip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...