Gå til innhold
Hundesonen.no

Norwegian glemte å stroppe fast bur i lasterommet.


JulieJ
 Share

Recommended Posts

Hund ble kastet rundt i lasterommet på fly, da buret ikke ble stroppet fast.

http://bodonu.no/harpas-hund-ble-kastet-rundt-i-lasterommet-pa-flyet-norwegian-vil-ikke-hjelpe/10.07-09:08

 

Uff, for en ekkel opplevelse :no:. Aldri i verden om jeg hadde puttet hunden min tilbake i lasterommet rett etter denne opplevelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Pringlen skrev:

Her var det mye rart... Bikkje som normalt gjemmer seg i buret når den blir redd.. Og plutselig mangler premolarer fordi den har gnagd seg ut av buret...:icon_confused:

Jeg antok at tennene ble slått ut pga slengingen rundt i lasterommet jeg. 

Jeg bruker ikke bur i hjemmet selv, men min hund går jo vanligvis på plassen sin og legger seg hvis hun syns noe er stress, det er vel ikke så rart hvis "plassen" er et bur ? 

Ikke godt å vite nøyaktig hva som menes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var fra Ungarn at min også plutselig befant seg løs i lasterommet. Han fikk jeg da heldigvis ha med meg inn mot at jeg lovet å ikke sette han på bakken før vi var igjennom tolla, det funket jo heldigvis fint siden han er en (relativt) liten hund. Etter det har jeg begynt å stripse døren på buret. 

Jeg vil nå kanskje tro at det tannbildet er tatt etter at de har vært hos veterinæren og fått dratt ut de knekte tennene? Er da ikke usannsynlig at en hund som i vill panikk vil ut av buret kan finne på å skade seg i munnen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren. Noe lignende skjedd min Anya etter at hun også fløy fra Ungarn til Norge med Norwegian. Ingen umiddelbare skader på hunden, men buret hadde skader som ble meldt umiddelbart. Hunden var lam i bakparten etter tre dager på norsk jord. (ble bra etter behandling av kiro. i ukesvis, og smertestillende/betennelsesdempende. Men vil aldri bli helt 100%)  Hun har sannsynligvis blitt slengt rundt, i forflyttningenen eller at buret ikke har vært stroppet godt nok fast under turen. Ingen som kan/vil svare på noe.
Men det er merkverdig mange hunder som har fått samme erfaring i transport ungarn - norge, og faktisk også de fleste har reist med norwegian, Tilfeldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan kan et bur bli kastet rundt under flyturen?

Det er for meg ganske uforståelig, om ikke hunden har rast villmann inni buret da.

Må jo ha vært en ****** humpete tur før buret letter og blir kastet rundt?

 

Har flydd fra Budapest 2 ganger, med 3 hunder hver gang

Har tydeligvis vært heldig da, siden det er flere som har dårlig erfaring med å fly derfra.

Bakkemannskapene må jo være uforsvarlig sløve når de faktisk ikke sikrer burene, noe som er uakseptabelt!

Budapest er for øvrig eneste flyplassen jeg har fått hundene ut på båndet, uten at det har vært noen dramatikk i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Hampus skrev:

Men hvordan kan et bur bli kastet rundt under flyturen?

Det er for meg ganske uforståelig, om ikke hunden har rast villmann inni buret da.

Må jo ha vært en ****** humpete tur før buret letter og blir kastet rundt?

 

Har flydd fra Budapest 2 ganger, med 3 hunder hver gang

Har tydeligvis vært heldig da, siden det er flere som har dårlig erfaring med å fly derfra.

Bakkemannskapene må jo være uforsvarlig sløve når de faktisk ikke sikrer burene, noe som er uakseptabelt!

Budapest er for øvrig eneste flyplassen jeg har fått hundene ut på båndet, uten at det har vært noen dramatikk i det.

Under letting, landing, svinging og ved turbulens ser jeg for meg at et bur kan skli ganske godt rundt inni et fly. Om det skumper borti noe skal det ikke mye til før det velter heller, spesielt ikke med en hund som kanskje er "oppetter veggene" i panikk og prøver å komme seg ut.

Stakkars hund :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vi tok fly fra ungarn til norge med norwegian for nokre veker sidan, var ikkje imponert over menneska som jobba med bagasjen der.. Dei var stressa, sure, trege og likte å kaste bagasjen litt ekstra hardt.. Var et par hundebur på dette flyet og, håper dei kom seg velberga til norge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiste Ungarn - Norge forrige mandag med hund, og har en god opplevelse. Bakkemannskapet var hyggelig, hunden stod i rom med aircondition før den skulle lastes om bord. Nowegian crewet bekreftet for meg at hunden var om bord og hadde det bra før take off. Den ble behandlet veldig fint og forsiktig av bakkemannskapet på Gardermoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2016-07-11 at 4:17 AM, Hampus skrev:

Men hvordan kan et bur bli kastet rundt under flyturen?

Det er for meg ganske uforståelig, om ikke hunden har rast villmann inni buret da.

Må jo ha vært en ****** humpete tur før buret letter og blir kastet rundt?

Som noen skreiv:
buret sklir bortover på nullkommaniks. Tenk på hvordan en dataveske sklir i overhead bins bare under takeoff - og SÆRLIG under landing med oppbremsing. Når flyet bremser etter landing kan hele buret fly inn i veggen. Dette er helt sinnsykt uforsvarlig, det kan jo være en stor fare også for flysikkerheten. Har de en kraftig oppbremsing og en tung hund i et løst bur, kan buret slå gjennom veggen og skade flyet.

Håper vedkommende som var ansvarlig får sparken. Helt absurd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...