Gå til innhold
Hundesonen.no

Lek: Du vet du har hund når...


Wildlife
 Share

Recommended Posts

- Når du kun har toseter...fordi...hundene måtte få plass baki, får vi barn en gang, må vi ha to biler. 
- Når du har bæsjeposer i alle jakker, sånn at du alltid har med deg når du går tur med hunden(og når du ikke har med hund)
- Når man virkelig må være bevisst på at alle ikke er like interessert i hund som en selv...(legg på en 10er liksom...hvis noen er så uheldig å spørre om noe)
- Når "Hei, gira på fest i kveld" blir svart med "Vet ikke...kan i såfall ikke bli lenge. Hundene..."
- Når du gir opp å holde det rent på gulvene hjemme...hundehår og sand kommer like fort som det blir fjernet. Trikset er å støvsuge type 10 minutter før det kommer besøk.
- Er helt uaffisert av hundehår i maten og kan ikke forstå hvorfor folk synes det er så ekkelt..det er jo bare å ta det vekk?

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Når du tenker at det er da ikke så langt å kjøre 3-4 timer, det er bare ca like langt som til en utstilling/konkurranse/helgekurs

- Når du blir veldig godt kjent i alle småsteder i et par timers omkrets pga treninger og konkurranser

- Når du står opp før 6 på en helgedag og sier "hvorfor gjør vi dette mot oss selv" før du setter deg i bilen og kjører et par timer i håp om å få en rosett, et napp eller et opprykk.

- Når du lett bruker flere tusen på kurs og påmeldingsavgifter i løpet av altfor kort tid, men det kunne aldri ramla deg inn å bruke like mye på klær - om ikke det var hundefører/turklær da selvsagt

- Når venner/kolleger spør om du vil bli med ut en helg, og du går gjennom de neste fem helgene for å prøve å finne en uten noe hunderelatert som gjør at du ikke kan.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man snakker til fisker, blomster og insekter på samme måte som til valper.

Når "drektighet" og "valp(er)" er normal omtale, uansett art (inkludert tobeinte)

Når man skal ordne registreringsbevis til avkommet (hun trengte pass....)

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mud skrev:

Når ungen din får diagnosen parainfluensa og du umiddelbart utbryter : "kennelhoste? ??" 

Ja, mennesker får det også , men da heter det ikke kennelhoste :P

 

Eller når ungen får påvist parvo og du begynner å le på legekontoret:lol:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, yurij skrev:

Når du kjøper møbler og tepper etter fargen på hundehårene :/   

 

 

Har lurt litt på dette da jeg leter etter gulvteppe som kamuflerer både sorte og hvite hår??

Når du kan bruke 8000 på et hundebur til bil men vegrer deg for å bruke 1000 kr til ungen sitt større bilsete?

Når du skal ta på deg en nyvaska sokk å den ser sånn ut før den er brukt!

14684240403182083409238.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wildlife skrev:

Har lurt litt på dette da jeg leter etter gulvteppe som kamuflerer både sorte og hvite hår??

Når du kan bruke 8000 på et hundebur til bil men vegrer deg for å bruke 1000 kr til ungen sitt større bilsete?

Når du skal ta på deg en nyvaska sokk å den ser sånn ut før den er brukt!

14684240403182083409238.jpg

Og når du , pga slike sokker har sluttet å prøve sko i butikk men heller kjøper på nett og sjanser på størrelsen

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man synes det er helt greit og nesten hyggelig å betale 500 kr for behandling til hunden (i mitt tilfelle for det meste forebyggende/sjekk, ikke fordi det er noe alvorlig galt som må behandles), men synes det er horribelt å spandere feks kiropraktor el. tjeneste man må betale for selv, til seg selv :P Eller greit å kjøpe hundeutstyr for x antall kr, svir når man må kjøpe noe tilsvarende dyrt til seg selv (selv om jeg liker å handle til meg selv også), alt virker så mye dyrere og mindre nødvendig da..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Malamuten skrev:

Når man synes det er helt greit og nesten hyggelig å betale 500 kr for behandling til hunden (i mitt tilfelle for det meste forebyggende/sjekk, ikke fordi det er noe alvorlig galt som må behandles), men synes det er horribelt å spandere feks kiropraktor el. tjeneste man må betale for selv, til seg selv :P Eller greit å kjøpe hundeutstyr for x antall kr, svir når man må kjøpe noe tilsvarende dyrt til seg selv (selv om jeg liker å handle til meg selv også), alt virker så mye dyrere og mindre nødvendig da..

Ha ha, det høres kjent ut :P Øser ut penger til bikkjeting i øst og vest, men kjøper aldri noe til meg selv. Treningsbukse og joggesko har vært på planleggingsstadiet i et par år...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Når godbitene raser ut av vaskemaskina i det du åpner døra for å henge opp klesvasken...Og en bæsjepose eller to som lå igjen i ei lomme så klart..

Eller når man blir sett litt rart på på jobben fordi veska inneholder mer utstyr til bikkja enn til en selv...vanskelig å finne brødskivene blandt tyggebein, bæsjeposer og godbiter. Kanskje også et halsbånd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...