Gå til innhold
Hundesonen.no

Fridas fosterkatter


Frida og fuglehundene
 Share

Recommended Posts

For to dager siden kom en kollega av meg, som er frivillig i DB Hedmark, hit med en mor og tre kattunger. De er født ute, men mor har hatt kontakt med mennesker og er veldig trygg og rolig. Kattungene er litt redde meg, men de glemmer det når de er trøtte :lol: 

De er alle tynne, og mammaen hadde mange store kladder tovet helt inn til huden. Hun lot meg klippe de når hun lå og slappet av :wub:  Hun her er en skikkelig trivelig pus! :)

27494320923_48d46a6b9f_z.jpg

 

27494329773_efe906866c_z.jpg

 

27828971870_39282585b3_z.jpg

 

27494597434_d89e811760_z.jpg

 

28109153185_7a039d00aa_z.jpg

 

28100012206_a6e86fe759_z.jpg

 

28030987322_9fe24696ff_z.jpg

 

28056262961_5453ef365c_z.jpg

  • Like 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, smelt!! :wub: Jeg har jo så lyst å være fosterhjem for mor med kattunger, har tenkt på det i flere år, men ikke bodd slik at jeg har hatt nok plass. Nå har jeg det, men er plutselig blitt overbeskyttende for tapeten min...:icon_redface:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempekos å ha de her :) De bor på badet, som er innenfor soverommet mitt, og soverommet er innenfor stua igjen. Jeg har nå satt grind i døra mellom stue/soverom så kattene får mer plass/luft (badet er så tett, ingen lufting) mens jeg selv er i stua. Mor er redd hundene og liker ikke de andre kattene, men på denne måten kan de ligge trygt på badet og komme bort til grinda om de vil.

 

De har fått sitt første måltid med rått kjøtt, og det slukte de. Jeg merker at de sakte men sikkert blir mer og mer trygge på meg, og han som likner på mammaen sin maler om jeg tar på han når han sover :wub: 

Det er en jente og to gutter (den som likner på mammaen sin og den svarte).

 

Tenkte å oppdatere tråden etter hvert med bilder og videoer. Og er det noen her som ikke bor alt for langt unna er det bare å adoptere de ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattene har nå fått navn, ved hjelp av ei jeg kjenner som kan arabisk :)

Taybah (god, flott)

28056262961_5453ef365c_z.jpg

Aribah (smart, ressurssterk), Amin (trofast) og Aswad (svart) 

28030987322_9fe24696ff_z.jpg

 

Her er en liten videsnutt av de fra i kveld. Så trygg, kosete og søt var mammaen første kvelden også :) Hun lever opp til navnet sitt! :)

 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 7.7.2016 at 6:08 PM, Poter skrev:

Ååå, smelt!! :wub: Jeg har jo så lyst å være fosterhjem for mor med kattunger, har tenkt på det i flere år, men ikke bodd slik at jeg har hatt nok plass. Nå har jeg det, men er plutselig blitt overbeskyttende for tapeten min...:icon_redface:

Og så lenge varte det.... ;)

 

Nå er alle bortsett fra Aswad reservert. Jeg kjenner det stikker litt i hjertet, de er jo "mine" :lol: 

 

Taybah aksepterte hundene raskt. Det var bare et par økter som måtte til, der jeg satt i trappetrinnet til badet med hundene bak meg og viste henne at de ikke gjorde noe. Nå kan de komme inn på badet til kattungene hennes og hun stoler på oss. Hun er ekstremt tillitsfull :wub:

Jeg har hatt barnegrind mellom soverommet og stua, så Taybah har kunnet føle litt beskyttelse, samtidig som de får med seg lyder og lukter herfra. Nå trenger jeg egentlig ikke grinda der lenger, for de kommer på stua av seg selv, og mine katter holder seg unna (de synes nemlig kattungene er skumle :lol:). Til og med hundene synes kattungene er litt skumle, de freser jo :lol: 

Her en dag kom Taybah på stua, så ropte hun på kattungene og da kom alle inn og utforsket området.

28259994232_5c2d6fa903_z.jpg

 

28285271461_ae057d12d5_z.jpg

 

28081486750_851c7c6692_z.jpg

 

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se andre fosterkattunger som blomstrer <3

Vi har to fosterkull her, tre små på 11 uker som har vært uten mamma'n i 3 uker, og tre funnet i en garasje med mamma'n, og de er 8 uker. Jammen er det livlig i heimen, og gud som jeg koser meg, så jeg skjønner hvor moro det er hos deg :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i går så tok den ene kattungen og krumma ryggen og malte da jeg tok på han, mens han stod(og ikke var trøtt og halvsov), rett etter at jeg hadde gått mot han. Såå søt <3

 

I går kom det en familie for å se på Amin, og jeg hadde så god følelse da de dro. Barna slukte alt jeg sa og gleder seg sånn til de kan hente han, og de var så seriøse og hyggelige! Blir trist når de drar, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

I går kom det inn en ny familie. Det er bare Aribah som er igjen fra forrige familie, og hun blir hentet etter helga :)

Her har pusemor og barn egentlig et hjem, men eier henvendte seg til DB. Jeg vet ikke hva grunnlaget for å ikke ha de er, men hun måtte levere de i går fordi hun skulle flytte i dag. DB tar egentlig ikke slike "privatoppdrag", men min kontaktperson orket ikke å krangle med eier, så da fikk de komme til meg. Ungen er bare fire dager gamle, og mor er veldig kosete og sosial til tross for at hun er litt redd.

Jeg var litt bekymret i går da doen så helt uberørt ut og hun ikke ville ut av buret (men man kunne gjerne kose på henne i buret). I dag var hun nok tryggere, og hun har endelig benyttet doen og drukket opp alt vann og spist all mat. Hun er en utrolig trivelig pus, veldig sosial og kosete :)

 

28943197402_1a756d56fb_z.jpg

 

29015684106_571f820964_z.jpg

 

28972410471_eaede7d775_z.jpg

 

28762305570_4032f857a5_z.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumme mennesker som dumpet katten sin :(

Jeg drømte faktisk for et par uker siden at jeg hadde en rødtabby huskatt, det var en hunn. Så da var det jo litt artig at du har en rødtabby hos deg nå :) (selv om jeg ikke aner kjønnet, de fleste er riktignok hanner siden de bare trenger en kopi av genet for  å bli røde)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er to gutter, men det kunne vært ei jente ja :) Ja, jeg blir litt matt av sånne mennesker, men samtidig er det bedre at hun kom til oss enn å bare reise fra de. Får prøve å tenke slik på det, ellers blir jeg gal :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Frida og fuglehundene skrev:

Jeg tror det er to gutter, men det kunne vært ei jente ja :) Ja, jeg blir litt matt av sånne mennesker, men samtidig er det bedre at hun kom til oss enn å bare reise fra de. Får prøve å tenke slik på det, ellers blir jeg gal :P

Helt klart bedre at de kom til deg!

Mora er vel en padde så om faren er rød kan den jo teoretisk sett være en hunnkatt. Jeg liker guttepuser veldig godt også jeg, men i drømmen var det en jente. Har hatt "en greie" for røde katter siden jeg var barn, men aldri hatt en. Nærmeste jeg kommer er creme :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gurimalla disse er søte altså, såå koselig med snaps av de :D

Kjenner jeg har skikkelig lyst på et par pusekatter selv, men vi bor rett ved en hovedvei hvor bilene kjører ganske fort, så det får nesten bare vente til vi flytter, tør ikke ta sjansen. Koser meg med å se på disse nurka så lenge :wub:

Blir hvertfall omplasseringskatt merker jeg, kikka litt på kattene DOOA har til omplassering på nettsiden sin i går, så mange herlige berskrivelser av kattepersonligheter :ahappy:

EDIT: spm om katten du har inne nå. Får eieren tilbake mammakatten når kattungene er gamle nok til å flytte hjemmefra? :icon_confused:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, bie skrev:

Gurimalla disse er søte altså, såå koselig med snaps av de :D

Kjenner jeg har skikkelig lyst på et par pusekatter selv, men vi bor rett ved en hovedvei hvor bilene kjører ganske fort, så det får nesten bare vente til vi flytter, tør ikke ta sjansen. Koser meg med å se på disse nurka så lenge :wub:

Blir hvertfall omplasseringskatt merker jeg, kikka litt på kattene DOOA har til omplassering på nettsiden sin i går, så mange herlige berskrivelser av kattepersonligheter :ahappy:

EDIT: spm om katten du har inne nå. Får eieren tilbake mammakatten når kattungene er gamle nok til å flytte hjemmefra? :icon_confused:

Nei, eier ville kvitte seg med kattene, etter slik jeg har skjønt det... De må betale et inntaksgebyr, vet ikke hvor mye det er på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått tatt noen bilder. De er jo umulig å ta bilder av, for de vrir seg og ormer seg i alle retninger :lol: 

Mor er supersosial mot alt annet enn katter, og elsker hundene mine. Hun gjør alt hun kan for å avskjære de når de går rundt, slik at de må stoppe opp og kose med henne :lol: 

28560080414_80995bfcc1_z.jpg

 

28560115134_5e09ec54e5_z.jpg

 

Koooos med meeeeeeg

29148640346_0f1d12eb07_z.jpg

 

29148680056_48c50bab83_z.jpg

 

29182336545_8c081eecac_z.jpg

 

Isak er flink onkel :wub:

29076275982_49082e8cce_z.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...