Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

4 minutter siden, Yellow skrev:

Jeg (og veterinærer jeg går til) er uenig og mener det skal renses. Hanner har ikke utflod, så når det kommer væske ut annet enn urin er det betennelse, selv om den jo ikke behøver å være kraftig. :) Kan selvsagt se an litt om det går over av seg selv, om det akkurat har begynt, men kan få konsekvenser av å gå med dette lenge ubehandlet. 

Forhudskatarr skyldes ofte hormoner, og blir gjerne verre ved stress - og forsvinner når stressfaktoren er borte, men hvilke konsekvenser får hunden om den går med det ubehandlet? Min hannhund har tydeligvis ikke hørt noe om det, for han har da overhodet ingen problemer med sin snopp selv om det kommer litt gugge ut av den og ingen hjelper han med å fjerne det... 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Raksha skrev:

Ja, jeg snakket med litt vel store bokstaver, tenker jeg. De har sett det selv og, men "vil ikke". Han klarte ikke gå skikkelig, vondt å reise seg, vondt å legge seg. Det er et år på overtid, minst. 

 

Huff, må være vanskelig, å miste hunden sin, og samtidig vite at man lot det gå for langt :/ Bra han hadde deg som kunne si fra.

 

Ang. hannhundgugg så kommer det litt her iblandt og. Ikke ofte, og han fikser selv. Så orker virkelig ikke å begynne med forhudrens for det iallefall. Men er det gugg hver dag over en lengre periode så kan det jo være greit å få sjekka det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Huff, må være vanskelig, å miste hunden sin, og samtidig vite at man lot det gå for langt :/ Bra han hadde deg som kunne si fra.

Ja, den er vond. Jeg har vært der selv. Riktignok ikke så langt på overtid. Tass har aldri mistet humøret, alltid vært like blid og masete uansett, tror kanskje de ventet på at han skulle begynne å deppe - aner ikke.  Jeg filmet han rett før jeg gikk inn og sa at NÅ er det nok. Viste til Bonden etter at jeg hadde bedt han om å gi dem det siste pushet til å få gjort det, han fikk helt vondt. :(  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Tonje skrev:

Det er bare det at det involverer tre mennesker jeg bryr meg veldig om, så jeg vet ikke helt om det blir riktig å blande seg eller ikke. Jeg vil ikke miste noen av de, i hvert fall ikke når det ikke er meg som har gjort noe galt. Hater sånt! 

Sånn bortsett fra det koser jeg meg med ferie. Rekeaften i dag.Det har blitt litt mye god mat og lite jogging så i morgen MÅ jeg få svetta litt. 

Jeg tror jeg ikke ville blandet meg. Du risikerer at det ender med at de blir sinte på deg for deres drama, og det er jo ikke noe kjekt hvis man prøver å gjøre noen en tjeneste. Det er kanskje den feige løsningen, men jeg er fan av å ikke lage eller legge meg oppi andres drama siden det sjeldent fører noe godt med seg. Så kan du heller være støttende når ting skjærer seg for dem, uten å velge sider. 

Endelig ble det levelig temperatur! 22 grader og overskya - sååå deilig! Vi klarte til og med å sette oss ute uten å smelte bort... Fra i morgen av blir det vanlig trøndersommer igjen, og jeg gleder meg! Hadde dette vært i fjor hadde jeg nok nytt hvert sekund av varmen, men da var det hakket mindre hormoner i sving som herjer med temperaturinnstillingene i kroppen min... Da hadde jeg sikkert hælt å stikke tærne (eller til og med hele kroppen) i fjorden også ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Teserere skrev:

Au! Sparke en boomerball :blink:

Må bare fortelle om en liten gutt jeg så i Bergen sentrum for sikkert 1år eller 2 siden. Rundt Torgallmenningen er det runde, store steiner. En liten guttunge (sikkert 5-6år) kom løpende mens han ropte "BALL!", og sparket så hardt han kunne i denne steinen. Tror det gikk fint med han da, sikkert ikke allverdens kraft i sparket. Kunne ikke annet enn å le der jeg sto :P Så et par dager etter skjedde nesten det samme igjen, men da med ei litt yngre jente.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pixie skrev:

Dere som har hannhunder, hva bruker dere til forhudsrens? Er det nok med sterilt saltvann i ampuller? Ikke betennelse eller noe, bare litt gugg. 

Jeg har brukt Optima ph forhudsrens når Casper har hatt litt betennelse (hadde det hadde vart mer enn en ukes tid hadde jeg dratt til dyrlegen, hvis dere lurte). Når det ikke er betent så får han fikse opp i sånt selv, er det den forje hannhunden min også gjorde. Alle mine hunder vasker og steller seg gjevnt over hele dagen, da fikser de snoppen sin samtidig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow
46 minutter siden, Siri skrev:

Forhudskatarr skyldes ofte hormoner, og blir gjerne verre ved stress - og forsvinner når stressfaktoren er borte, men hvilke konsekvenser får hunden om den går med det ubehandlet? Min hannhund har tydeligvis ikke hørt noe om det, for han har da overhodet ingen problemer med sin snopp selv om det kommer litt gugge ut av den og ingen hjelper han med å fjerne det... 

Ifølge kjapt søk er det flere bivirkninger det kan få, blærebetennelse, prostatabetennelse, om slimhinnene blir infisert kan selve vevet bli det og. Bedekningsimpotens (hva enn det vil si) og at hanner med dette ikke skal avles mens de har det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fant jeg (nabo som tipset meg) et nytt tursted som er rett i nærheten av der jeg bor. Var så fint å gå der! Neste gang skal jeg få med meg noen, for jeg syntes det er litt skummelt å gå sånn i skogen helt alene :P Masse blåbær var det også der! Casper fråtset i godsakene :lol: 

Så bar det avgårde for å feire bursdagen til gubben sin bror :) Peppes først og kake og te/kaffe hjemme hos svigermor etterpå :ahappy: Er så imponert over Casper! Var to barn der på 11 år, og de maste og hylte og var over alt. Casper like rolig og lot de styre på. Jeg fulgte nøye med hele tiden for å kunne ta han vekk hvis det ble for mye, men det gikk veldig fint. Casper valgte tilslutt å legge seg borte fra oss og da lot barna han være :ahappy:   

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ble stukket av et eller annet i skogen i går. Jeg reagerer alltid på stikk/bitt, men denne gangen hovnet det opp enda mer etter 1 døgn, og ingen av salvene (bedøvende) fungerer.. Noen som har tips til noe jeg kan smøre på for at det skal slutte å svi? 

Ser ut som om det er operert inn en halv tennisball i leggen min :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det hardt å stå opp...blæh.

Så da står man der da i kort nattkjole og vasker terrassen- godt det er sommer, og enda bedre at naboen er på ferie.

Hadde en fantastisk fin tur igår, så idag blir det sløvedag rett og slett. Eller den sløvedagen er kun for Prima, for jeg har masse jeg må gjøre.

Tudelu har ikke tid til å sitte her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Celeritas skrev:

Mistet gamleste fine pusen min i dag ? 10 år bare, hadde håpet på 10 til. 39e4a24e10ff7c33d066236f41827665.jpg

:hug:

 

 

@Christine hvis det er værre enn det pleier tror jeg at jeg ville ringt til legekontoret å hørt. Kan hende de kan hjelpe deg.

 

Jeg ble bitt av masse klegg i går, og det klør som pokker. Har våknet endel i natt :P tror det blir en tur på apoteket for å kjøpe litt eurax til neste gang jeg blir bitt av klegg (eller mygg) :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Christine skrev:

Ble stukket av et eller annet i skogen i går. Jeg reagerer alltid på stikk/bitt, men denne gangen hovnet det opp enda mer etter 1 døgn, og ingen av salvene (bedøvende) fungerer.. Noen som har tips til noe jeg kan smøre på for at det skal slutte å svi? 

Ser ut som om det er operert inn en halv tennisball i leggen min :aww: 

Det eneste som fungerer på meg når jeg reagerer på insektstikk er allergimedisin. Du får små pakker (7 pkn?) med cetrizin uten resept på apoteket :)

 

......spiser jeg kyllingsalat til frokost. Nam! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Snoffe skrev:

:hug:

 

 

@Christine hvis det er værre enn det pleier tror jeg at jeg ville ringt til legekontoret å hørt. Kan hende de kan hjelpe deg.

 

Jeg ble bitt av masse klegg i går, og det klør som pokker. Har våknet endel i natt :P tror det blir en tur på apoteket for å kjøpe litt eurax til neste gang jeg blir bitt av klegg (eller mygg) :P

 

Xylocain fungerer fint mot insektstikk - det er litt klissete, men nummer huden. Jeg er allergisk mot en del mygg og kleggstikk så jeg bruker en kombo av allergitabletter, xylocain, propolis aloe vera krem fra forever living (aner ikke hvorfor den fungerer, men den gjør det på meg) og brulidine (som jeg heller ikke vet hvorfor fungerer, men den gjør det). 

Ellers så sitter jeg nå å venter på å dra til veterinæren og røntge Pigg. Grugleder meg :D Blir så godt å få det overstått. Er en av de milepælene man skal gjennom og håper jo veldig på bra resultat!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 6timer jpbb idag, hadde gledet meg til å være ferdig klokka 13, for en gangs skyld. Men her, på jobb nr 2 er det låst, så jeg kommer ikke inn. Ikke fått nøkkel fordi det alltid pleier å være folk her. Skulle begynt klokka ti, men nå sitter jeg i bilen utenfor og venter; kanskje noen kommer her for å spise lunch etter hvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lola Pagola skrev:

Kjøpt meg sånn blå vifte til bur. Men hvor finner jeg batterier som passer? Ser de ikke på biltema sin side....

Europris eller matbutikk? Jeg kjøpte på Kiwi...

Uno har ikke skjønt blåbær han. Jeg har tilbydd ham det noen ganger og han spiser fra hånda, men bryr seg ikke om det som er på buskene.

Ellers har jeg blitt med i en engelsk tibbegruppe på face og stusser på hvor mange som har kastrert hannhundene sine og hvor tidlig det blir gjort. Nå var det ei som har en på 9 mnd, han hadde humpa andre hunder og markert litt inne første gangen han var i daycare. Da fikk hun beskjed om at han ikke fikk komme tilbake før han var kastrert. Så nå har hun kastrert ham og er frustrert fordi han har tissa inne hjemme  et par ganger etterpå, det gjorda han jo ikke før. Mange kastrerer før de når puberteten i det hele tatt, andre idet valpen begynner å vise første pubertetsnykkene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lola Pagola skrev: Kjøpt meg sånn blå vifte til bur. Men hvor finner jeg batterier som passer? Ser de ikke på biltema sin side....

Europris eller matbutikk? Jeg kjøpte på Kiwi...

Uno har ikke skjønt blåbær han. Jeg har tilbydd ham det noen ganger og han spiser fra hånda, men bryr seg ikke om det som er på buskene.

Ellers har jeg blitt med i en engelsk tibbegruppe på face og stusser på hvor mange som har kastrert hannhundene sine og hvor tidlig det blir gjort. Nå var det ei som har en på 9 mnd, han hadde humpa andre hunder og markert litt inne første gangen han var i daycare. Da fikk hun beskjed om at han ikke fikk komme tilbake før han var kastrert. Så nå har hun kastrert ham og er frustrert fordi han har tissa inne hjemme  et par ganger etterpå, det gjorda han jo ikke før. Mange kastrerer før de når puberteten i det hele tatt, andre idet valpen begynner å vise første pubertetsnykkene.

Fant på chlas, kom sikkert bare ikke opp på biltema. 39 kr. .. dyre batterier, håper de varer en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...