Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

4 timer siden, Lillekrapyl skrev: @Kangerlussuaq - er det noe sted en kan henvende seg, når en ikke kommer gjennom på 81559955? Sittet i kø gjentatte ganger, i godt over en halvtime. Har også chattet og sendt epost med SAS uten å komme noe nærmere noen løsning.

 

Fant du ut? Ligger for tiden 8 timer bak Europa, så det blir litt seint svar her [emoji14] Jeg pleier aldri å ha lang ventetid når jeg ringer, men det kan hende det er en dårlig tid du prøver å ringe på. Er det akutt? Vet ikke helt om det er noen andre steder du kan henvende deg, og nå er jeg jo ute av hele SAS-galoppet uansett [emoji14] 

Etter å ha mast på Facebook fikk jeg en e-postadresse jeg kunne prøve! Så håper å få svar der :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

Jeg har en slik eske, og går gjennom med ujevne mellomrom. En gang fikk jeg parret meg fram til 23 nye sokkepar!

Helt sikker på at du ikke mener pare og ikke parre? [emoji6]

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SFX skrev:

Åh, det er en tur som står på bucket-lista mi. Nå må jeg få gjort det snart. Er det veldig mye folk nå? 

Dit må jeg få kommet meg snart også! Har jo vært der før, men det er altfor mange år siden! 

 

1 time siden, Wednesday skrev:

Reparasjon av bilen ville kommet på over 24000, og siden jeg kjøpte den for 20000, så blir den spiker :(

Så kjedelig :(

 

 

For 5 år siden husker jeg ikke hva jeg gjorde annet enn å være klistra til TV skjermen i vantro. Antagelig var jeg derfor hjemme når det skjedde.  

 

Noe helt annet,  noen som er gode på arbeidsrett og den slags her? 

Lurer på om jeg har noen rettigheter i det hele tatt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Debbie skrev:

Nå er det skummelt i TdF, hjelpes. Det er så jeg biter negler, og hyler i frustrasjon- dumt at verandadøren står oppe...

Og knekkebrødene ble veldig gode- deilige.

Herlighet for en spennende avslutning på dagens etappe! :shocked: 

 

.....Står det pitabrød og frokostrundstykker til heving. Bare få handlet litt så kan jeg ta helg :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
2 timer siden, SFX skrev:

But of course! Det er ikke for sokker som har vært i joggesko, det er mer for silkestrømper som drikker cocktail til lunsj.

Jeg har en slik eske, og går gjennom med ujevne mellomrom. En gang fikk jeg parret meg fram til 23 nye sokkepar!

Ja! Jeg tenkte å ta det som en dagstur - det er fire timer fra meg, så stå opp tidlig som om det er utstilling, reise i seks-syv-tiden, og ta det derfra. Lurte også på å spørre Toril. Da kan vi holde hverandres hunder på toppen når vi må på do - det var nemlig min bekymring. Hvordan tisser en på tur med hund blant folk?

Og da må jeg legge til at jeg har nevrotisk blære - jeg klarer ikke å tisse i skogen, det blir helt stopp. Samme hvor mye jeg må på do, samme hvor mye jeg holder på å tisse i buksa - drar jeg den ned og setter meg på huk, er det full stopp. 

Når er du tilbake på Østlandet?

Ah. Ti-pack til 49,90 fra Sparkjøp? De sokkene troller barer etter middelaldrende menn som vil spandere et glass vin mot en kjappis på do.

Hva **** er galt med hodet mitt i dag? Jeg pleier å være hyggelig!

Si gjerne fra til meg også når dere skal til Gaustatoppen. Hadde vært hyggelig  å kunne blitt med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Raksha skrev:

:( Hva var galt med den? 

 

Defekt oljepumpe (drøyt 12.000) og defekt katalysator (også drøyt 12.000).

I tillegg er det noe som skrangler i eksosanlegget, en dør som sitter dønn fast (passasjerdøra foran) og lekk spylervæsketank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, JeanetteH skrev:

Det hadde det. Men tror det er sånn hund som om man mister sporlinen så er det bare å vinke farvel :lol: 

Husker egentlig ikke at jeg var hos Stine og tok valpebilder den dagen jeg. Men jeg husker jeg tenkte folk jeg kjenner innen offentlig etat som var på jobb. Både politi, brannmenn og NRH folk som etter hvert ble kalt inn. Jeg husker jeg lurte på om de trengte hjelp på jobb og om jeg skulle ringe å høre siden jeg bor omtrent oppå jobb sammenlignet med andre. Også at jeg lå våken store deler av natten for helikopterene brukte sessvoll som base/tanke og flydde lavt over huset.

Det var vist litt derfor man ikke kunne ha de særlig løs heller.. For de fant seg spor og bare gikk :lol: men jeg er likevel helt solgt og får helt hjerter i øynene når jeg ser de i serier :lol: heldigvis er jeg utdelt med en stor porsjon selvinnsikt :aww: 

---

ellers skulle frk Krutsi ut på trilletur med hundene. Først hadde gubben tatt ut alle hundebåndene fra bilen. Etter å ha vært sammen med ei hundedame i 8,5år, synes han tydeligvis at det var en god ide.. Så da ble det tyvlåning av bånd (les: billig plast greie på rottisen og kjetting på whippeten).. Og så når jeg begynner å går, våkner barnet, tordenskyer kommer, etter 1 km driter ungen seg ut og så begynner det å småregne.. 

2km ble turen :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mokken skrev:

 

Tror jeg har mest Cubus sokker, sånne som kommer i all verdens farger og mønstre, da er det i teorien lett å finne partneren. Bommet der gitt.... :P

Jeg kjøper på Lindex, med et symbol eller farget stripe for lettere å kunne matche sokkene - for det er ubehagelig om jeg får på meg to sorte sokker som ikke hører til samme par, anklene mine kjenner forskjellen.

2 timer siden, mokken skrev:

Du er veldig søt da :teehe:

Tusen takk :wub: 

1 time siden, Bjornal skrev:

Helt sikker på at du ikke mener pare og ikke parre? emoji6.png

Jupp. 

For øvrig; hvis du skal kommentere andres språk, så gjør det seg bedre om din egen setning er skrevet korrekt.

52 minutter siden, lijenta skrev:

Si gjerne fra til meg også når dere skal til Gaustatoppen. Hadde vært hyggelig  å kunne blitt med

Jeg skriver det meg bak øret :)

Nå har jeg tanket opp på bilen, og de i køen foran meg ved bensinpumpa må ha vært veldig forelska - for de sto og klina kontinuerlig mens tanken deres ble fylt. Og her kunne jeg tenkt ut en eller annen innuendo om andre tanker som skal tømmes, men sånt sier jeg ikke, ikke en gang på fredagskvelder. 

Men jeg fikk handlet mat, så nå skal jeg bake kake, rydde litt på kjøkkenet, støvsuge stua, og pynte til morgendagen. Eller kanskje jeg skal spise middag først?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Wednesday skrev:

Defekt oljepumpe (drøyt 12.000) og defekt katalysator (også drøyt 12.000).

I tillegg er det noe som skrangler i eksosanlegget, en dør som sitter dønn fast (passasjerdøra foran) og lekk spylervæsketank.

Blir mange fine spiker det. :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkle svarte sokker uten dill og dall :wub:   Lillemor er ikke enig da, så der har vi masse fancy noen og finner aldri par :aww::lol:

Det er ulidelig lummert her, var ute en tur og det buldrer svakt, men kommer liksom ikke noe mer.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som er litt flinke med mat der ute. 

Jeg har utrolig masse kirsebær og moreller på trærne i år. Jeg har tenkt å høste de. 

Men var det så at de ikke kunne fryses med steinene i???? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Begynte å se på noen nydelige klatreroser jeg har her og fant ut at dem er angrepe av rust så nå blir de klipt helt ned grrrr. Eneste trøsten er at da får jeg vasket og malt veggen bak 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lijenta skrev:

Begynte å se på noen nydelige klatreroser jeg har her og fant ut at dem er angrepe av rust så nå blir de klipt helt ned grrrr. Eneste trøsten er at da får jeg vasket og malt veggen bak 

Tell me about it. Jeg må fjerne denne Hurdalsrosen!

 a93e6918-cbc4-46af-a7b6-b90defc95d84.jpg

Rust over alt! :icon_cry:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...