Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

5 minutter siden, Teserere skrev:

Fredag for 5 år siden var min verste dag på jobb. Først i Oslo, deretter en av de første til utøya. Jeg kommer aldri til å glemme skrikene til de overlevende som kom i land, frykten i øynene til noen, apatien hos andre. Det var helt surrealistisk...

:( Er du politi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

5 minutter siden, Klematis skrev:

Ikke så veldig mange. Var nok pga været. Det var en del som nok blei skuffa over tåka. Sherpaene bygger bedre trapper oppover mot toppen. Gikk i ei steinrøys for tre år siden. I kø. 

Kanskje drøye til etter fellesferien for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sbtlita skrev: Fått inn ny softshell og mer skal kjøpes etterhvert ? trodde jeg måtte til utlandet for å kjøpe i forskjellige farger men trengte bare å kikke på Kristiansand istede ?

Må lage opp noen flere halsbånd frem til Lillehammer. Skal ha med meg dit å selge ?9e2333f6fa714179d4fdc3718afc1393.jpg

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

ER det du som er Skistad?

Nei, det er meg ?

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på jobb på Kiwi. Jeg husker ikke om jeg sluttet før eller etter det startet på Utøya, men jeg husker det var få kunder og helt tilfeldig at en kunde informerte vi som var i butikken. Vi hadde en gammel radio vi hørte på, men du føler deg rimelig hjelpeløs. Ble bare sittende å se på TV hele helga, usikker på om jeg sov. 

Jeg følte og føler meg veldig berørt av det som skjedde selv om jeg ikke kjente noen som var der. Jeg synes det er veldig rart da jeg ikke har følt det sånn hverken før eller etter med andre ulykker eller angrep. Jeg har noen venner som hadde søsken som mistet venner, men dette fant jeg ut flere år i etterkant.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi sengen i stuen og en pittelite garderobeskap i gangen på deling. Soverommet skal pusses opp. Fant noe mugg i ene hjørnet, så jeg har som vanlig panikk. Gubben skal rive alle veggene, så får håpe det ikke er noe som blir dyrt å fikse. 

Har lyst til å stikke på asia sjappen å kjøpe litt lunsh, men snart er det vel middagstiden så litt teit. Samtidig så er jeg sulten nå :P Gå en tur med Casper, og så kjøpe asia mat? 

 

Husker dagen for 5 år siden veldig godt, og det tror jeg at jeg for alltid vil gjøre. Får en trist følelse i kroppen når jeg tenker på det, og tenker på alle de som ikke lever lengre, alle de som lever med skadene de ble påført og alle de pårørende. 

Husker min første tanke var at der var noen utenlandske som sto for galskapen, men etterhvert som tiden gikk så slo jeg det fra meg. Det var nesten godt å se at det var en nordmann som sto bak. 

Nei, i dag sender jeg gode tanker til alle som trenger det:hug:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, mokken skrev:

Gratulerer med dagen @Tonje :flowers:

 

..... har jeg en loten pause fra husarbeid. Merkelig hvor mange single sokker jeg har. Hvor blir de andre av?! :icon_confused:

Tips: Legg alle single sokker i en kurv eller noe sånt, der finner de fleste av parene tilbake til hverandre!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, SFX skrev:

Elitesingles.no? Match.com? Gaysir.no?

Jeg har nok ikke så fine sokker! :lol:

 

Edit: 

@Pippin&Symra, jeg hadde en sånn kurv, men plutselig ble den "omskolert" til andre oppgaver. Men det fungerte greit så lenge det varte. Får kjøpe meg en ny kurv :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Tommy skrev:

Uthevede kun om de er fine nok; uten hull, lo og andre vederstyggeligheter.

But of course! Det er ikke for sokker som har vært i joggesko, det er mer for silkestrømper som drikker cocktail til lunsj.

10 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Tips: Legg alle single sokker i en kurv eller noe sånt, der finner de fleste av parene tilbake til hverandre!

Jeg har en slik eske, og går gjennom med ujevne mellomrom. En gang fikk jeg parret meg fram til 23 nye sokkepar!

6 minutter siden, Monab88 skrev:

Sifra om du vil ha selskap!

Ja! Jeg tenkte å ta det som en dagstur - det er fire timer fra meg, så stå opp tidlig som om det er utstilling, reise i seks-syv-tiden, og ta det derfra. Lurte også på å spørre Toril. Da kan vi holde hverandres hunder på toppen når vi må på do - det var nemlig min bekymring. Hvordan tisser en på tur med hund blant folk?

Og da må jeg legge til at jeg har nevrotisk blære - jeg klarer ikke å tisse i skogen, det blir helt stopp. Samme hvor mye jeg må på do, samme hvor mye jeg holder på å tisse i buksa - drar jeg den ned og setter meg på huk, er det full stopp. 

Når er du tilbake på Østlandet?

2 minutter siden, mokken skrev:

Jeg har nok ikke så fine sokker! :lol:

Ah. Ti-pack til 49,90 fra Sparkjøp? De sokkene troller barer etter middelaldrende menn som vil spandere et glass vin mot en kjappis på do.

Hva **** er galt med hodet mitt i dag? Jeg pleier å være hyggelig!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SFX skrev:

 

Jeg har en slik eske, og går gjennom med ujevne mellomrom. En gang fikk jeg parret meg fram til 23 nye sokkepar!

 

Jeg har lignende erfaring med kurva mi, den heter enslige sokkers landsforbund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lillekrapyl skrev:

@Kangerlussuaq - er det noe sted en kan henvende seg, når en ikke kommer gjennom på 81559955? Sittet i kø gjentatte ganger, i godt over en halvtime. Har også chattet og sendt epost med SAS uten å komme noe nærmere noen løsning.

 

Fant du ut? Ligger for tiden 8 timer bak Europa, så det blir litt seint svar her :P Jeg pleier aldri å ha lang ventetid når jeg ringer, men det kan hende det er en dårlig tid du prøver å ringe på. Er det akutt? Vet ikke helt om det er noen andre steder du kan henvende deg, og nå er jeg jo ute av hele SAS-galoppet uansett :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har lignende erfaring med kurva mi, den heter enslige sokkers landsforbund.

Ah, ja, det kjente ESEL-forbundet. De er vel blant verdens største organisjoner. Jammen godt de ikke går for verdensherredømme.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Tips: Legg alle single sokker i en kurv eller noe sånt, der finner de fleste av parene tilbake til hverandre!

Det er dessverre ikke min erfaring.. Bruker samle enlinger i blå ikeapose, men ender alltid til slutt med flere fulle poser stappet inn i et skap i påvente på sorteringsjobb og gjenforening :P de færreste finner sin make, og det er et av mitt livs mysterier :|

Bruker derimot knytte sammen de forlatte enlingene til hundeleker. Til tidligere hund, brukte jeg putte godbiter i dem og slenge på gulvet. Det var fint hodebry for han, da han måtte jobbe for å tømme sokkene for å få tak i godbitene. Det funker ikke på de jeg har nå, da de bare gnager seg gjennom sokken til de får tak i snasket :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, JeanetteH skrev:

Nei kan kjøpe meg Husky da så har jeg i det minste en som trekker :lol: 

men det er litt spennende med en hund som blir beskrevet som 30-40 kg nese. Og bare nese liksom. Og enkelte av de videoene og historiene om hvordan bla politiet bruker de som sporhunder i USA gjør meg utrolig fascinert! 

Hahaha ja, ikke sant :P 

det er vist helt sinnsykt til nese på de.. Hørte historier der de bare finner et spor og går, uten å bry seg om ambolten som hang i båndet bak.. Vært sinnsykt artig å testet sporegenskspene :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

14 minutter siden, SFX skrev:

Ah. Ti-pack til 49,90 fra Sparkjøp? De sokkene troller barer etter middelaldrende menn som vil spandere et glass vin mot en kjappis på do.

Tror jeg har mest Cubus sokker, sånne som kommer i all verdens farger og mønstre, da er det i teorien lett å finne partneren. Bommet der gitt.... :P

14 minutter siden, SFX skrev:

Hva **** er galt med hodet mitt i dag? Jeg pleier å være hyggelig!

Du er veldig søt da :teehe:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
15 minutter siden, Krutsi skrev:

Hahaha ja, ikke sant :P 

det er vist helt sinnsykt til nese på de.. Hørte historier der de bare finner et spor og går, uten å bry seg om ambolten som hang i båndet bak.. Vært sinnsykt artig å testet sporegenskspene :aww: 

Det hadde det. Men tror det er sånn hund som om man mister sporlinen så er det bare å vinke farvel :lol: 

Husker egentlig ikke at jeg var hos Stine og tok valpebilder den dagen jeg. Men jeg husker jeg tenkte folk jeg kjenner innen offentlig etat som var på jobb. Både politi, brannmenn og NRH folk som etter hvert ble kalt inn. Jeg husker jeg lurte på om de trengte hjelp på jobb og om jeg skulle ringe å høre siden jeg bor omtrent oppå jobb sammenlignet med andre. Også at jeg lå våken store deler av natten for helikopterene brukte sessvoll som base/tanke og flydde lavt over huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Får prøve meg på å bli sonis igjen var aktiv med en annen bruker for relativt mange år siden (typ 10 år?😅). Og kan faktisk melde meg inn i valpegjengen for 2024 med Krim på 11 uker etter Australian Mates Go For It "Alva" og Cefeus Blazing Phoenix II "Phoenix". 
    • Anbefaler Perfect Image. Du finner dem på facebook under Perfect Image Rough & Smooth Collies. Ellers synes jeg at Kennel NoorWay ser ut til å ha fine hunder.  Vær nøye med å velge en oppdretter som fokuserer på gemytt er mitt tips. Mulig @Tine Kristine Lindbeck har noen gode råd, hun er muligens litt mer orientert i Collie-verdenen en det jeg er akkurat nå. 
    • @Perfect Image collies har vært aktiv her inne, men usikker på om hun fortsatt driver. Nettsiden jeg fant har ikke vært aktiv på mange år ihvertfall. Ellers er nok raseklubben, og rasegrupper på Facebook, gode steder å lete. De fleste legger nok også ut kull på finn.no dersom de har valper å selge. NKK har vel også en registreringsside for kull nå.
    • Vær hilset, hundeeiere! Jeg er ny her, så mulig jeg poster dette på feil sted 🤔 For tiden er jeg på jakt etter en langhåret collievalp. Jeg har ønsket meg hund i flere år nå, og har de siste månedene gått flere runder og funnet ut at jeg er klar for å ta det store steget. Jeg synes det er noe utfordrende å få oversikt over oppdrettere av rasen her i landet. Norsk Collie Klubb har en oversikt, men den er under oppdatering, og har vært det en stund nå. Jeg har kontaktet flere av oppdretterne på den gamle listen, men uten hell. Jeg har også kontaktet NCK og spurt litt, men i påvente av svar, tenkte jeg at jeg kunne se om noen her har tips eller råd. Det virker som et fint sted, dette her! Forøvrig er det verdt å nevne at jeg er klar over at man ikke bare kan kjøpe valp på dagen, og at ventetiden gjerne kan være lang, alt avhengig av. Likevel har jeg et håp om å kunne skaffe valp denne sommeren, nå som jeg har en ferie på to og en halv måned i vente. Hvis noen av dere har anbefalinger rundt forskjellige oppdrettere, hva man bør se etter med collie, hva man bør være obs på, eller andre innspill, er det bare å fyre løs. Til info, holder jeg til 45 minutter fra Bergen, men reiser glatt annetstedt for å hente valpen min  Håper å høre fra dere 👋  
    • Har Grønlandshund. Robuste, ærlege hundar som kan takle lange vinterturar, kløve og trekke. Frisk rase, med særdeles låg innavlasgrad og lite helseutfodringar. Sosiale flokkdyr som elskar folk. Alle folk. Å vere innbrotstjuv hjå oss hadde vore nada problem, største fare er å bli kosa ihjel 🤣 Lite lyd, som regel berre når dei veit det er tid for fôring og kanskje i "startgropa" om ein er fleire spann samla for å køyre saman. Og om det passerer vilt utanfor hundegården.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...