Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

Vi pratet om hvem som kunne ha gjort det, men kom frem til at det ikke kunne være muslimer, siden det gikk utover barn, Og et spesifikt parti. Husker all hetsen på nettet, og tenkte på at hvis det skulle vise seg å være en muslim så kom alle muslimer til å få det ****** tøft i Norge etter det. Så var på en måte en lettelse å få vite at det var en Nordmann, hvis dere skjønner?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

Ikke den beste datoen å feire bursdag på dette, men jeg vil nå feire litt allikevel. En soft-is er på vei, det er sol, jeg er glad og frisk, har gode mennesker i livet mitt og bor i et (relativt) trygt land. Det er viktig å huske på og sette pris på disse tingene.

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det fem år siden det smalt. Bygningen ristet, og på kontoret så vi på hverandre og lo litt smånervøst. Tankene kverner. Terror eller ulykke? Sjekker nettaviser, ingenting så langt. Refresh, refresh, refresh. Utenfor vinduet er luften plutselig tåkete og fylt med det som ser ut som papirbiter som flyter rundt. Endelig en nyhetsoppdatering. Eksplosjon ved VG-huset. Sikkert en ulykke, eller? Sakte men sikkert kommer det frem flere opplysninger. Personskader bekreftet. Regjeringskvartalet. En person omkommet. Det er da jeg innser at dette er en dag som vil bli husket.

Jeg husker forvirringen da det ble meldt om skyting på AUFs sommerleir. Lettelsen da det kom frem at gjerningsmannen var blond. Vi trenger ikke mer fremmedfrykt og rasisme i dette landet. Forferdelsen da man begynte å forstå hva som hadde foregått på Utøya. Da dagen nærmet seg slutten, var det meldt om rundt 10 døde. Ungdommer, liksom. Helt uvirkelig. Kan ikke engang beskrive hva jeg følte da jeg slo på TV-en neste morgen, og tallet var oppjustert til over 90. Aldri før og aldri igjen har noe på nyhetene truffet meg så hardt. Plutselig var hele Norge pårørende.

Jeg er veldig lite nasjonalistisk av meg, men når jeg tenker på hvordan dette hatet ble møtt med kjærlighet og rosetog, er jeg stolt av å være norsk :heart: Håper vi kan holde på dette hvis vi blir angrepet igjen, uansett hvilken ideologi gjerningspersonen bruker som unnskyldning.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tonje skrev:

Ikke den beste datoen å feire bursdag på dette, men jeg vil nå feire litt allikevel. En soft-is er på vei, det er sol, jeg er glad og frisk, har gode mennesker i livet mitt og bor i et (relativt) trygt land. Det er viktig å huske på og sette pris på disse tingene.

Gratulerer med dagen :flowers: Kos deg med soft isen! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Tonje skrev:

Ikke den beste datoen å feire bursdag på dette, men jeg vil nå feire litt allikevel. En soft-is er på vei, det er sol, jeg er glad og frisk, har gode mennesker i livet mitt og bor i et (relativt) trygt land. Det er viktig å huske på og sette pris på disse tingene.

Gratulerer med dagen:flowers:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Raksha skrev:

ugh - stakkars menneske :lol: Jeg syns 20 er varmt nok og litt til på dagtid liksom :aww: 

 

Det var avsindig varmt på soverommet for både mennesker og dyr. Hundene kunne lagt seg nede i gangen eller noe sånt, men om natta sover man sammen mor, dermed basta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Tonje skrev:

Ikke den beste datoen å feire bursdag på dette, men jeg vil nå feire litt allikevel. En soft-is er på vei, det er sol, jeg er glad og frisk, har gode mennesker i livet mitt og bor i et (relativt) trygt land. Det er viktig å huske på og sette pris på disse tingene.

Gratulerer med dagen:flowers:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg husker, er at det var snakk om flere bomber, flere terrorceller og flere gjerningsmenn. At hele Norge venta på neste smell. 

Lurer på om vi ville blitt like overrasket i dag, om noe lignende skjedde? 

--

Nora er dårlig, stakkars lille, det kommer flytende ting ut i begge ender av henne :hmm: Får håpe det går over fort, hun er tynn nok som hun er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
4 minutter siden, 2ne skrev:

-

Nora er dårlig, stakkars lille, det kommer flytende ting ut i begge ender av henne :hmm: Får håpe det går over fort, hun er tynn nok som hun er. 

Men stakkars liten da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen var litt mindre dårlig i går kveld. Meeen Våknet opp til morgenen idag og fikk nesten ikke puste fordi halsen var så tett. Så dro til legen, halsbetennelse med noe streptokokker ogsånt.  Note to self, dra til legen tideligere. :P  Penicillin og sterke ibux i ei uke så blir jeg fin! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Line skrev:

Da er Freya og jeg hjemme igjen. Hun spenner seg og har vondt i muskulaturen. Faktisk til den grad hun nesten ble sinna på veterinæren når han klemte visse steder. Så da skal hun prøve metacam i fire uker, for å se om det blir bra. Kryss fingrene!

Nå frokost :) 

God bedring til Freya! Og god bedring til Nora. Og grattis med dagen til @Tonje.

For fem år siden satt jeg og så på tv og ropte oppdateringer til samboeren, som jobbet med ett eller annet. Han ble stadig mer forskrekket over oppdateringene, til slutt la han fra seg det han jobbet med og satte seg foran tv'en han også. Da det kom melding om skyting på Utøya tenkte jeg at det var vel en av ungdommene på sommerleiren som ikke var helt god i hodet og som hadde tatt med seg et gevær, håper han ikke klarte å skade noen. Det skulle vise seg å være så himla mye verre.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Sbtlita skrev: Fått inn ny softshell og mer skal kjøpes etterhvert ? trodde jeg måtte til utlandet for å kjøpe i forskjellige farger men trengte bare å kikke på Kristiansand istede ?

Må lage opp noen flere halsbånd frem til Lillehammer. Skal ha med meg dit å selge ?9e2333f6fa714179d4fdc3718afc1393.jpg

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Kjempe fine!

Kan jeg spørre hvor du kjøper ringer og klips og sånn? 

Siden jeg har firma og org.nummer så får jeg kjøpt igjennom forhandler ? pladsen as heter de ?

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonje skrev:

Ikke den beste datoen å feire bursdag på dette, men jeg vil nå feire litt allikevel. En soft-is er på vei, det er sol, jeg er glad og frisk, har gode mennesker i livet mitt og bor i et (relativt) trygt land. Det er viktig å huske på og sette pris på disse tingene.

Gratulerer med dagen! Er ikke litt av vår protest og motstand på det som skjedde at vi ikke lar det knuse de gode tingene, at vi fortsetter å feire livet og leve?

Jeg skal partere 20 kg vom og gjøre klart feriemat til hundene som skal på leirskole mens jeg er på miniferie, og så må jeg på butikken og handle inn til grillfest i morgen. Innimellom må jeg vaske, tørke og pakke klær for miniferien med avreise søndag morgen. Jeg ble invitert med min søster og familie for å besøke våre besteforeldre i Ålesund et par dager, så det skal bli koselig. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Det var avsindig varmt på soverommet for både mennesker og dyr. Hundene kunne lagt seg nede i gangen eller noe sånt, men om natta sover man sammen mor, dermed basta.

Tror jeg på, ser hvor varmt det blir på rommet til lillemor om vi glemmer å trekke ned de utvendige persiennen (løser det med å ha de nede hele tiden :lol:) for der står ettermiddagssola/kveldssola på. Grusomt. Vi har ikke så veldig mye sol på vårt vindu heldigvis, så der er det ganske behagelig på kvelden. 

5 år siden ja, husker jeg følte meg så trygg på Rena, i noen timer. :aww:   Det hele var så uvirkelig, så fjernt fra vårt trygge lille land. Jeg var heldig og kjente ingen berørte - bare delte postnr med mordern. 

Nå har lillemor trimmet tanten sin, de røde damene har fått mer gress, jeg har fanget to løsgjengere og fortsatt på et nytt bur. Var grusomt klamt og lummert ute, men kjennes ut som den lille regnskuren tok det verste. Så vi burde vel gå ut igjen, men det buldrer i det fjerne, jeg liker ikke buldring. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 5 år siden hadde jeg sommerjobb i kassa på Obs og fikk meldinger fra samboern om at det smalt i regjeringskvartalet. I neste pause var det skyting på Utøya. Grusomt. 

 

Er det flere som har hunder som brått ble mer tålmodig og rolig da dere kom hjem med baby? Jeg er veldig positivt overrasket over Marko, det er som han ble voksen over natta! Det har vært mye mindre masing enn det pleier, lite pesing og han tåler fint at turtidspunktene har blitt veldig forskjøvet. Jeg hadde forventa at han bare skulle være snill og forsiktig med litjmor, men jeg hadde også forventa mer mas. Nå er han bare veldig rolig og litt ekstra kosete når jeg har hendene fri. Herlig! :)

... og vi passerte en annen hund bakfra i dag uten noe som helst tull. Det har vi strevd litt med, men det har løsna skikkelig de siste par månedene. Det var null tull da @MarieR passet ham også. Jeg blir stolt av vofsemann, altså.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg var hjemme, og var helt i sjokk over hva som skjedde. Det var grusomt, så uvirkelig og vondt. 

Men var og er så utrolig stolt over Norge over hvordan vi håndterte det. 

 

Jeg har syklet, ser på TdF, steker knekkebrød og er utrolig sulten. Snart skal jeg på butikken og kjøpe  meg en soft is- og feire livet littegrann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For fem år siden var jeg på Frøya. Husker jeg lå og leste når noen fikk med seg nyhetene, så da ble vi sittende foran tv'n resten av dagen - ja, helgen egentlig. Det blir så surrealistisk at jeg sliter med å ta sånt innover meg, blir som en dårlig film, så jeg venter nesten på at noen skal dukke opp på skjermen og si det er en fleip, eller "The End"...

 

Nå valgets kval - bade og klippe valp? Klippe plen? Skrive oppgave? Gå tur med jentene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Gaustatoppen i dag. Med en 3-åring,en baby og en med ME ble det gaustabanen opp. Fornøyd med å ha vært på toppen flere ganger før ettersom tung tåke ødela den ellers fantastiske utsikten. 

Men det blei da et bilde fra parkeringa. 

 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såå klar for å ha helg. Vært på jobb tre timer idag, og skal egentlig 3,5time til. Men siden det bare skal være rent til mandag så kan jeg ta det imorgen eller søndag istedet. Frister såå å utsette det, samtidig som jeg kommer til å angre på det imorgen eller søndag. Har ca 3timer på en annen jobb som også skal gjøres en av disse dagene.

Troor jeg ender opp med å utsette det, altså! Så kan jeg heller gå en litt lengre tur med hundene idag, i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Klematis skrev:

Gaustatoppen i dag. Med en 3-åring,en baby og en med ME ble det gaustabanen opp. Fornøyd med å ha vært på toppen flere ganger før ettersom tung tåke ødela den ellers fantastiske utsikten. 

Men det blei da et bilde fra parkeringa. 

 

image.jpeg

Åh, det er en tur som står på bucket-lista mi. Nå må jeg få gjort det snart. Er det veldig mye folk nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 5 år siden var jeg nettopp ferdig på jobb på rideleir i Vestfold, og skulle hjem. Foreldrene mine hentet meg, og vi stoppet hos tanten min og så nyhetene der. Samboeren min hadd vært på jobb i sentrum ikke så lenge før det smalt. Så var det skytingen... En jeg kjente ble drept der, og det er fortsatt ganske uforståelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag for 5 år siden var min verste dag på jobb. Først i Oslo, deretter en av de første til utøya. Jeg kommer aldri til å glemme skrikene til de overlevende som kom i land, frykten i øynene til noen, apatien hos andre. Det var helt surrealistisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
3 minutter siden, SFX skrev:

Åh, det er en tur som står på bucket-lista mi. Nå må jeg få gjort det snart. Er det veldig mye folk nå? 

Ikke så veldig mange. Var nok pga været. Det var en del som nok blei skuffa over tåka. Sherpaene bygger bedre trapper oppover mot toppen. Gikk i ei steinrøys for tre år siden. I kø. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...