Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

20 minutter siden, tmp skrev:

Synes du skal ringe :) Om du er dårlig og føler deg usikker,  ringer du. Og på voksne regner man 37,5 som feber mener jeg. God bedring :)

 

Akkurat nå, Line skrev:

Ring til legekontoret du. Om du ikke får komme inn og formen ikke blir bedre utover dagen, så drar du på legevakta i kveld. 

Ja tror nok det blir legevakten i kveld evt. Formen har vært like dritt siden tirsdag kveld.  Rørlegger'n har ikke ferie og jeg tør ikke kjøre bil når jeg er så dårlig. Legekontoret borti gata ville ikke ta meg i mot siden fastlegen min har vikar, og det er en halvtimes kjøretur.  Så kommer meg ikke dit nå uansett..  

Legevakten her i byen pleier å bli sure når man kommer med sånne filleting da, kan de sende meg hjem igjen uten å se på meg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

25 minutter siden, Ozzy skrev:

Er det noe poeng i å dra til legen uten feber?  Har vondt i hodet og kroppen, stiv og vond i nakken og er grusomt vondt å svelge. Svetter av ingenting og er i dårlig  form. Men ikke noe feber (37,9) eller hoste eller noe..   Pleier ikke dra til legen for sånt, men formen er så elendig at jeg vurderer å ringe. Legen har egentlig ferie så usikker på om jeg får komme inn en gang, er bare en lege til på senteret. 

Kan jeg evt dra til noen som ikke er fastlegen min? 

Ja, ring legen. Du kan fint gå til andre enn fastlegen din. Har legekontoret ditt ferieavvikling skal de ha avtale med et annet kontor. Du har vært dårlig såpass lenge nå at det er på tide med en tur, få noen til å kjøre deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ozzy skrev:

 

Ja tror nok det blir legevakten i kveld evt. Formen har vært like dritt siden tirsdag kveld.  Rørlegger'n har ikke ferie og jeg tør ikke kjøre bil når jeg er så dårlig. Legekontoret borti gata ville ikke ta meg i mot siden fastlegen min har vikar, og det er en halvtimes kjøretur.  Så kommer meg ikke dit nå uansett..  

Legevakten her i byen pleier å bli sure når man kommer med sånne filleting da, kan de sende meg hjem igjen uten å se på meg? 

Akuttimer skal de ha selv om fastlegen din har ferie, og legevakten kan finne på avvise deg om du ikke har vært i kontakt med din egen lege. Og si du har vært dårlig siden tirsdag, men at du har blitt verre - og så griner du litt. Det bruker å hjelpe, patetisk nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fine følelsen av å sette seg på trappa i 20 deilige vindstille varmegrader med morgen kaffen, for så å bli forpestet av kattefa**skapet til naboen som har driti ned hele blomsterbedet uten å klare å grave ned dritten sin engang.. Driter den ikke på plena, så driter den f**n meg i bedet. Får pakken in bedet i netting også da, før jeg setter opp en ***** bjørnefelle!! (nei jeg kommer ikke til å sette opp en felle)

Hva skal folk med katter? Hvorfor kan de ikke klare å passe på kattene sine, og hvorfor er det så vanskelig å ta ansvar for dem så de blir kasterert? Det er alt for mange katter her, slossing, hyling, pissig og dritig! Jeg blir særiøst gæren!

Nå blir jeg vel henrettet av katteelskere:ustol:. Neida, jeg er glad i katter jeg så lenge dem ikke er til sjenanse.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Red Merle skrev:

Den fine følelsen av å sette seg på trappa i 20 deilige vindstille varmegrader med morgen kaffen, for så å bli forpestet av kattefa**skapet til naboen som har driti ned hele blomsterbedet uten å klare å grave ned dritten sin engang.. Driter den ikke på plena, så driter den f**n meg i bedet. Får pakken in bedet i netting også da, før jeg setter opp en ***** bjørnefelle!! (nei jeg kommer ikke til å sette opp en felle)

Hva skal folk med katter? Hvorfor kan de ikke klare å passe på kattene sine, og hvorfor er det så vanskelig å ta ansvar for dem så de blir kasterert? Det er alt for mange katter her, slossing, hyling, pissig og dritig! Jeg blir særiøst gæren!

Nå blir jeg vel henrettet av katteelskere:ustol:. Neida, jeg er glad i katter jeg så lenge dem ikke er til sjenanse.

Jeg hadde et lignende utbrudd for et par dager siden her :lol::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Red Merle skrev:

Den fine følelsen av å sette seg på trappa i 20 deilige vindstille varmegrader med morgen kaffen, for så å bli forpestet av kattefa**skapet til naboen som har driti ned hele blomsterbedet uten å klare å grave ned dritten sin engang.. Driter den ikke på plena, så driter den f**n meg i bedet. Får pakken in bedet i netting også da, før jeg setter opp en ***** bjørnefelle!! (nei jeg kommer ikke til å sette opp en felle)

Hva skal folk med katter? Hvorfor kan de ikke klare å passe på kattene sine, og hvorfor er det så vanskelig å ta ansvar for dem så de blir kasterert? Det er alt for mange katter her, slossing, hyling, pissig og dritig! Jeg blir særiøst gæren!

Nå blir jeg vel henrettet av katteelskere:ustol:. Neida, jeg er glad i katter jeg så lenge dem ikke er til sjenanse.

Jeg er også glad i katter, men er aldri så lite dyrekjær som når nabokatta i blokka her har løpetid og slippes ut i gangen for å "lufte seg" eller fordi de ikke orker å ha det spetakkelet inni egen leilighet... Heldigvis skal vi snart flytte :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg bor her jeg bor. :lol: Ingen som irriterer seg over mine puser, naboene vil gjerne ha dem på besøk i hagene sine så de kan fange mus. :D Har blomsterbutikkdame som nabo, og jeg sa at hun må selvsagt bare jage kattene våre om de går i hagen hennes - hun så helt forferdet ut " Nei nei! De tar jo mus jo!" :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker at mine egne katter som gjør fra seg rundt om osv :P Er ikke kattemenneske. Men fine nyttedyr, om/når man har mus.

ALLTID mye som skjer. Lekasje fra badet ned på kjøkkenet, renner inn i kjøkkenskapene :| Så alt er tatt ut av kjøkkenskapene.... Rørleggeren kom igår for å se på, og anbefalte oss å få ferdig det nye badet før vi begynner med dette, for det kan ta tid. Så imorgen er det å kjøpe badekar. Mandagen kommer forsikringselskapet. HÅPER det er noe som lar seg lett løse, men dørene på kjøkkenskapene har allerede liksom sunket inn mot hverandre :hmm:

Nei, komme igang... Jeg har mye som skal gjøres idag og lite tiltaklyst. Tenker jeg begynner med å gå tur med hundene, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Aslan Ja, det var himla trist. Men det går bra med Bris, og det er tross alt det viktigste. :)  

Akkurat nå har jeg lyst til å dra å bade, men ikke alene med begge hundene. Vente til TJ kommer hjem og tvinge han med. :aww:  Ikke sikkert han gidder etter en hel dag på jobb i denne varmen dog, men da kan bare jeg og Bris dra mens gutta slasker seg under kjølefunksjon til varmepumpa. Håper dog han blir med ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Line skrev:

Du kan melde deg inn i jakt og fiskeforbundet. Da får du lavere premie og 15% bevegelig egenandel, og de 800,- er jo fort verdt det for deg.

Takk for tips, det skal jeg sjekke.

12 timer siden, Kokospaniel skrev:

@ SFX de fleste fagorganisasjoner har veldig reduserte priser for syke og arbeidsledige.

Jeg skal sjekke det også - det ble automatisk trukket av lønna der jeg jobbet før, så medlemskapet opphørte da jeg fikk sparken, og jeg prioriterte ikke å melde meg inn noe sted. Ikke helt sikker på hvor jeg bør melde meg inn når jeg ikke vet hva jeg skal jobbe med, dog... Kan jo høre med Gjensidige hva som gir rabatt.

5 timer siden, Tonje skrev:

Jeg skal "feire" morgendagens bursdag i lunsjen iom at jeg ikke er her i morgen. Gikk innom rema på vei til jobb og kjøpte is, non stop og peanøtter. Funker det? 

Tenk at jeg får se tantebarna mine i morgen, hun minste for første gang. Jeg gleder meg så mye at det nesten dirrer innvendig av glede :wub:

Høres ut som kjempefin bursdagsmeny, jeg ville elsket å få sånt midt i arbeidsdagen!

Og kos deg med tantebarna - jeg koser meg som tante, og synes det er så koselig. Jeg er ikke noe barnemenneske i det hele tatt, men tantebarn er noe spesielt.

Det har vært varmt og klamt i natt, og jeg har slitt med å sove ordentlig. Også har ei flue vært på soverommet, og hver gang den satte seg på armen eller skuldra eller panna eller leggen så våkna jeg - da sover du godt, da... Og jeg svetta i varmen, selv med alt av vinduer åpne og dyna sparket bort i et hjørne, og jeg tror fluer elsker svette, for den ble jo enda mer hissig på meg da. Så nå er jeg trøtt, har hodepine, verker i kroppen fordi jeg har vridd og sparket i hele natt, og lurer på hvordan jeg skal finne ork til å gjøre noe som helst i dag. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Red Merle said:

Den fine følelsen av å sette seg på trappa i 20 deilige vindstille varmegrader med morgen kaffen, for så å bli forpestet av kattefa**skapet til naboen som har driti ned hele blomsterbedet uten å klare å grave ned dritten sin engang.. Driter den ikke på plena, så driter den f**n meg i bedet. Får pakken in bedet i netting også da, før jeg setter opp en ***** bjørnefelle!! (nei jeg kommer ikke til å sette opp en felle)

Hva skal folk med katter? Hvorfor kan de ikke klare å passe på kattene sine, og hvorfor er det så vanskelig å ta ansvar for dem så de blir kasterert? Det er alt for mange katter her, slossing, hyling, pissig og dritig! Jeg blir særiøst gæren!

Nå blir jeg vel henrettet av katteelskere:ustol:. Neida, jeg er glad i katter jeg så lenge dem ikke er til sjenanse.

Bøtte med isvann. Hum-ti-dum...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Red Merle skrev:

Den fine følelsen av å sette seg på trappa i 20 deilige vindstille varmegrader med morgen kaffen, for så å bli forpestet av kattefa**skapet til naboen som har driti ned hele blomsterbedet uten å klare å grave ned dritten sin engang.. Driter den ikke på plena, så driter den f**n meg i bedet. Får pakken in bedet i netting også da, før jeg setter opp en ***** bjørnefelle!! (nei jeg kommer ikke til å sette opp en felle)

Hva skal folk med katter? Hvorfor kan de ikke klare å passe på kattene sine, og hvorfor er det så vanskelig å ta ansvar for dem så de blir kasterert? Det er alt for mange katter her, slossing, hyling, pissig og dritig! Jeg blir særiøst gæren!

Nå blir jeg vel henrettet av katteelskere:ustol:. Neida, jeg er glad i katter jeg så lenge dem ikke er til sjenanse.

Dette med anatomi er kanskje litt vanskelig, men når man kastrerer katter, så fjerner man reproduksjonsorganer. De vil fortsatt ha behov for å gå på do. Det ser ut til at flere av dere som plages med katter, ikke helt veit hva kastrering er, så jeg tenkte jeg skulle nevne det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 2ne skrev:

Dette med anatomi er kanskje litt vanskelig, men når man kastrerer katter, så fjerner man reproduksjonsorganer. De vil fortsatt ha behov for å gå på do. Det ser ut til at flere av dere som plages med katter, ikke helt veit hva kastrering er, så jeg tenkte jeg skulle nevne det :) 

Kastrerte katter skvetter vel ikke rundt?
For ikke bare skiter dem rundt her, de skvetter ned det meste også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter har et sterkt instinkt om å grave ned avføring, når de ikke gjør det er det et tegn på at de markerer territoriumet.   Kastrerte katter har ikke det samme markeringsbehovet som ukastrerte katter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Red Merle skrev:

Kastrerte katter skvetter vel ikke rundt?
For ikke bare skiter dem rundt her, de skvetter ned det meste også.

Det var ikke markering du ranta om, det var at katter dreit på plena og i blomsterbedet ditt. Selv kastrerte katter driter :) 

Jeg er ikke uenig i at alle burde kastrere kattene sine, men det er et lite skritt fra det å ønske at katter ble kastrert, til den noe fiendtlige holdninga til katter som stadig bobler opp i tråden her. Jeg finner det egentlig litt interessant, da hundefolk er noe av de mest grisete folka jeg veit om, sånn generelt, og de følger jo dyra sine rundt til og med. 

En annen interessant ting, er jo at du f.eks, sier det samme om katter som ganske mange sier om hunder. "Jeg liker hunder jeg altså, så lenge de ikke er til sjeanse". Spørsmålet er jo hva sjeanse er. At de gjør som de gjør, sjenerer tydeligvis ganske mange - samme om det er katter eller hunder :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Det var ikke markering du ranta om, det var at katter dreit på plena og i blomsterbedet ditt. Selv kastrerte katter driter :) 

Jeg er ikke uenig i at alle burde kastrere kattene sine, men det er et lite skritt fra det å ønske at katter ble kastrert, til den noe fiendtlige holdninga til katter som stadig bobler opp i tråden her. Jeg finner det egentlig litt interessant, da hundefolk er noe av de mest grisete folka jeg veit om, sånn generelt, og de følger jo dyra sine rundt til og med. 

En annen interessant ting, er jo at du f.eks, sier det samme om katter som ganske mange sier om hunder. "Jeg liker hunder jeg altså, så lenge de ikke er til sjeanse". Spørsmålet er jo hva sjeanse er. At de gjør som de gjør, sjenerer tydeligvis ganske mange - samme om det er katter eller hunder :)  


Hvis du gidder å lese alt jeg skriver så har jeg nevnt pissig/skvetting også:

Sitat

Den fine følelsen av å sette seg på trappa i 20 deilige vindstille varmegrader med morgen kaffen, for så å bli forpestet av kattefa**skapet til naboen som har driti ned hele blomsterbedet uten å klare å grave ned dritten sin engang.. Driter den ikke på plena, så driter den f**n meg i bedet. Får pakken in bedet i netting også da, før jeg setter opp en ***** bjørnefelle!! (nei jeg kommer ikke til å sette opp en felle)

Hva skal folk med katter? Hvorfor kan de ikke klare å passe på kattene sine, og hvorfor er det så vanskelig å ta ansvar for dem så de blir kasterert? Det er alt for mange katter her, slossing, hyling, pissig og driting! Jeg blir særiøst gæren!

Nå blir jeg vel henrettet av katteelskere:ustol:. Neida, jeg er glad i katter jeg så lenge dem ikke er til sjenanse.

Fiendtlig ? Tja kanskje, for jeg plukker med kattedritt i hagen min enn jeg plukker bikkjedritt (den plukker jeg opp når vi er på tur). Det går man rimelig lei av. Kan også si at jeg er drittlei av å border collien som alltid klikker på alt og alle den passerer hver eneste dag den går tur forbi her MEN den er ikke i hagen min, slik som katta er.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...