Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

6 minutter siden, Snoffe skrev:

Det skjer stadig vekk her, bare bytt ut slippers med crogs så har du det :lol: I går kveld fant jeg en crogs i sengen min :lol: 

 

I kveld har jeg hatt det så hyggelig. Søster og samboeren hennes kom og vi grillet og koste oss. Så dro vi frem dessert og brettspill og kvelden ble bare enda bedre! Satt ute hele tiden, og gikk først inn for en time siden :ahappy:  Håper vi får flere sånn kvelder i sommer :)

Og din er også nesten 2,5 år? :whistle::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

46 minutter siden, Meg skrev:

bedre pris og bedre vilkår enn hos Agria- har "alltid" hatt våre i Gjensidige, men prøvde en i Agria - dermed var to kullsøstre forsikret i to forskjellige forsikringsselskap- med stor forskjell i pris og vilkår. Alle er i Gjensidige nå. 

Jeg sparer 25 kroner i måneden på å bytte til Gjensidige, men ser ut til å få dårligere vilkår. Ett keisersnitt per tispe, mens Agria har et ekstra om jeg har avlsforsikring. 25 prosent egenandel, som vil slå dårlig ut på store kostnader når Agria har bevegelig andel og 15 prosent. Veterinærutgifter på 30.000, mens jeg mener jeg har 50.000 hos Agria (Gjensidige kunne heve til 50, men det koster jo mer). Jeg må finlese for å se hva annet som er forskjell, i forhold til rehab, medisiner, avlivning, og annet. Derimot har Gjensidige livsforsikring til hunden er ti år, mens Agria har åtte. Så er det avlsforsikring mot skjulte feil som kan være et gode. Ikke skjønner jeg helt hvorfor det er så stor prisforskjell på de fire jeg skal forsikre, heller. Foenix er mye dyrere enn sine døtre - er det fordi hun er "gammel"? (Fem år) Hun har jo vært forsikret siden hun ble registrert i NKK som valp, så det synes jeg i så fall er teit. Glam er også dyrere enn fôrtispene, men er yngre enn dem. Testikkeltillegg? Veldig forvirret.

Men Agria suger på kundeservice, og har snørrogførti unntak som gjør at forsikringen ikke gjelder for veldig mye rart.

Finlese i morgen, det ble litt mye tall og vilkår. Men bil, innbo og reise ble også identiske med det jeg har fra før av.

Fordelen med Gjensidige er jo kundeutbyttet, en liten sparing som var grei å ha da jeg var kunde sist. Men jeg flyttet over til DnB fordi de tilbød bedre pris.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lyst å sitte ute eller i det minste åpne alle dører på vidt gap. Men da får vi bare masse mygg inn, og de elsker meg... Jeg klør fortsatt på tre digre stikk på ene leggen og et på et lår, enda de er tre dager gamle. Jeg prøver å la være, men de kløøør! (jepp, blir ca 3 år gammel når det kommer til myggstikk :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Krutsi skrev:

Og din er også nesten 2,5 år? :whistle::lol: 

Jeg har en som snart er 2,5 år som hentet seg en sokk i går og løp stolt rundt med den til gangen ? Hun andre prøvde å ta med seg bh'en min i stuen..

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Jeg sparer 25 kroner i måneden på å bytte til Gjensidige, men ser ut til å få dårligere vilkår. Ett keisersnitt per tispe, mens Agria har et ekstra om jeg har avlsforsikring. 25 prosent egenandel, som vil slå dårlig ut på store kostnader når Agria har bevegelig andel og 15 prosent. Veterinærutgifter på 30.000, mens jeg mener jeg har 50.000 hos Agria (Gjensidige kunne heve til 50, men det koster jo mer). Jeg må finlese for å se hva annet som er forskjell, i forhold til rehab, medisiner, avlivning, og annet. Derimot har Gjensidige livsforsikring til hunden er ti år, mens Agria har åtte. Så er det avlsforsikring mot skjulte feil som kan være et gode. Ikke skjønner jeg helt hvorfor det er så stor prisforskjell på de fire jeg skal forsikre, heller. Foenix er mye dyrere enn sine døtre - er det fordi hun er "gammel"? (Fem år) Hun har jo vært forsikret siden hun ble registrert i NKK som valp, så det synes jeg i så fall er teit. Glam er også dyrere enn fôrtispene, men er yngre enn dem. Testikkeltillegg? Veldig forvirret.

Men Agria suger på kundeservice, og har snørrogførti unntak som gjør at forsikringen ikke gjelder for veldig mye rart.

Finlese i morgen, det ble litt mye tall og vilkår. Men bil, innbo og reise ble også identiske med det jeg har fra før av.

Fordelen med Gjensidige er jo kundeutbyttet, en liten sparing som var grei å ha da jeg var kunde sist. Men jeg flyttet over til DnB fordi de tilbød bedre pris.

Er sikkert alderen som gjør det, Decoy ble dyrere jo eldre han ble i alle fall, så da han ble 9 år droppet vi forsikring på han (siden vi uansett ikke kommer til å få utført større inngrep på han). Og så er visst hannhunder dyrere av en eller annen grunn. Kan hende de statistisk sett er mer utsatt for skader? Ubetenksomme mannfolk og sånn. :P

Vi er i alle fall veldig fornøyde med Gjensidige, de har betalt ut oppgjør kjemperaskt uten tull og så får vi rabatt gjennom bondelaget og noe andre greier (TJ som har oversikten der, jeg bare vet det er noe rabatter vi får på forsikringene vi har).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Bjornal skrev:

@snoffe @krutsi bytte mot en på 6ish måneder som hopper og biter etter armer når hu har raptus? emoji14.png

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kan sende over litt gammel-mann-støv fra Casper :P 

4 minutter siden, Wachita skrev:

Jeg har en som snart er 2,5 år som hentet seg en sokk i går og løp stolt rundt med den til gangen ? Hun andre prøvde å ta med seg bh'en min i stuen..

Sokker er det eneste klesplagget Casper stjeler :lol: Han blir SÅ lykkellig når han tar en sokk, er nesten trist å ta den fra han :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Bjornal skrev:

@snoffe @krutsi bytte mot en på 6ish måneder som hopper og biter etter armer når hu har raptus? emoji14.png

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg lover deg at jeg høyst sannsynlig har vært i dine sko.. Sikkert et par ganger også.. 

Eller.. Hun eldste sluttet veldig fort med biting da hun tok litt vann over hodet og skulle ta smykket mitt da jeg bøyde meg og hun satt plutselig i halsen på meg.. I refleks kom en særdeles alvorlig setning der jeg delte mine følelser og det ble plutselig ikke så kult lengre :whistle: 

men utover ville whippeter har jeg nok hatt min del ja :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Snoffe skrev:

Kan sende over litt gammel-mann-støv fra Casper :P 

Sokker er det eneste klesplagget Casper stjeler :lol: Han blir SÅ lykkellig når han tar en sokk, er nesten trist å ta den fra han :lol: 

Khal og! Det er de beste lekene som finnes i hans øyne! Hvis han kan velge mellom en sokk eller en annen leke, så velger han alltid sokken :P 

Leela tar bare alt hun ikke skal. Hun har drept 4 fjernkontrollen, 1 ps4 kontroll, brillene mine, alt av hardplast tygger hun på.. Så vi er blitt veldig flink å rydde bort slike ting fra henne :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wachita skrev:

Khal og! Det er de beste lekene som finnes i hans øyne! Hvis han kan velge mellom en sokk eller en annen leke, så velger han alltid sokken :P 

Leela tar bare alt hun ikke skal. Hun har drept 4 fjernkontrollen, 1 ps4 kontroll, brillene mine, alt av hardplast tygger hun på.. Så vi er blitt veldig flink å rydde bort slike ting fra henne :P 

:lol: 

Jeg har vært så griseheldig med Casper, men når mamma sin hund kommer så er det kriserydding :P  Han tar alt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, laikamor skrev:

Uvant å jobbe nesten fulle dager, så jeg er kjempetrøtt om kveldene. Samtidig deilig å vite atjeg gjør noe fornuftig. Denne uka er jeg to plasser, pluss en i helgen. Dvs først fra 7-10, så fra 16.30-20. Egentlig ganske greit, for da kan jeg gå tur med hundene og gjøre litt fornuftig hjemme i den tiden jeg er hjemme da, uten at jeg er kjempesliten etter en hel dags arbeid. Men idag er det så varmt ute at jeg utsatte turen for hundenes del, så det blir kveldstur på dem idag. Håper de er fornøyd med en litt kortere tur! :) 

Har en liten runde, tar ca 20-30min til vanlig, men på den veien er det også et par badeplasser som er greie å slippe hundene på. Full oversikt, så føler meg ganske trygg der. Så tenker jeg tar den runden idag, med litt frislipp. Hva tenker dere om sånt? Vanligvis går vi i rundt en time, enten i bånd langs vei eller i skog, eller da også med frislipp på egnede områder. Vil dere da si det er ok om hundene en dag får bare 40min tur, inkludert frislipp? Jeg får så dårlig samvittighet, samtidig som jeg vet at de takler det greit..

 

Altså. Hunder takler rolige dager innimellom. 

Jeg arrangerer festival denne uka, og Ymse er enten i løpestreng ute, er med i bilen eller alene hjemme, thats it. Han er like blid han. Og det får han bare tåle fram til søndag. Null dårlig samvittighet fra min side. 
Mamma skulle ta han med på tur i morgen, men hun går sjelden mer enn en halvtimes tid liksom. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Betty skrev:

Er sikkert alderen som gjør det, Decoy ble dyrere jo eldre han ble i alle fall, så da han ble 9 år droppet vi forsikring på han (siden vi uansett ikke kommer til å få utført større inngrep på han). Og så er visst hannhunder dyrere av en eller annen grunn. Kan hende de statistisk sett er mer utsatt for skader? Ubetenksomme mannfolk og sånn. :P

Vi er i alle fall veldig fornøyde med Gjensidige, de har betalt ut oppgjør kjemperaskt uten tull og så får vi rabatt gjennom bondelaget og noe andre greier (TJ som har oversikten der, jeg bare vet det er noe rabatter vi får på forsikringene vi har).

Ja, de har vært kjappe og greie før for oss også, det teller det også. Det er rabatter for diverse fagorganisasjoner også, men jeg er ikke organisert nå som jeg går langtidssykemeldt. 

Akkurat nå angrer jeg på at jeg ikke handlet mat da jeg var på farten i stad, for nå har jeg ikke lyst på annet enn grandiosa. Kanskje bare legge seg framfor å sikle på TV-reklamen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, SFX skrev:

Ja, de har vært kjappe og greie før for oss også, det teller det også. Det er rabatter for diverse fagorganisasjoner også, men jeg er ikke organisert nå som jeg går langtidssykemeldt. 

Akkurat nå angrer jeg på at jeg ikke handlet mat da jeg var på farten i stad, for nå har jeg ikke lyst på annet enn grandiosa. Kanskje bare legge seg framfor å sikle på TV-reklamen :P

Du kan melde deg inn i jakt og fiskeforbundet. Da får du lavere premie og 15% bevegelig egenandel, og de 800,- er jo fort verdt det for deg.

Kveldsrunde med jentene. Inne gikk jeg ut på verandaen for å ta en røyk, og når jeg kom inn fant jeg en i senga, en på dyna på gulvet og en som lurte på hvor hun skulle legge seg :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, folk som bor på prærien må bli GAL av å ha det så flatt!!! Det er jo ingen ting her. Bare flatt, flatt, flatt, flatt. Og varmt. Eller torden. Og veger som ikke svinger en eneste gang på 100km.

Men det er veldig mange søte prarie dogs rundt om kring her jeg bor. Føler litt sånn her om de:
200_s.gif

 

Kissing_Prairie_dog_2.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skulle drevet gård hadde jeg nok ikke startet med høneri (eggproduksjon). Det er 7500 høns i fjøset jeg jobber i nå, umulig å få noe personlig forhold til dem :P ikke er de spesielt glade i kos heller. Dessuten ville jeg hatt konstant dårlig samvittighet for leveforholdene deres. "Frittgående høns" er skikkelig missvisende, men det er ikke tvil om at de har det bedre nå enn da det var burhøns som gjaldt. Er vel bare å komme i gang med arbeidsdagen, 14 000 egg kommer ikke til å sortere-,vaske og stable seg selv!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal "feire" morgendagens bursdag i lunsjen iom at jeg ikke er her i morgen. Gikk innom rema på vei til jobb og kjøpte is, non stop og peanøtter. Funker det? 

Tenk at jeg får se tantebarna mine i morgen, hun minste for første gang. Jeg gleder meg så mye at det nesten dirrer innvendig av glede :wub:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MarieR skrev:

Om jeg skulle drevet gård hadde jeg nok ikke startet med høneri (eggproduksjon). Det er 7500 høns i fjøset jeg jobber i nå, umulig å få noe personlig forhold til dem :P ikke er de spesielt glade i kos heller. Dessuten ville jeg hatt konstant dårlig samvittighet for leveforholdene deres. "Frittgående høns" er skikkelig missvisende, men det er ikke tvil om at de har det bedre nå enn da det var burhøns som gjaldt. Er vel bare å komme i gang med arbeidsdagen, 14 000 egg kommer ikke til å sortere-,vaske og stable seg selv!

7500 høner og 14 000 egg?? to hus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe poeng i å dra til legen uten feber?  Har vondt i hodet og kroppen, stiv og vond i nakken og er grusomt vondt å svelge. Svetter av ingenting og er i dårlig  form. Men ikke noe feber (37,9) eller hoste eller noe..   Pleier ikke dra til legen for sånt, men formen er så elendig at jeg vurderer å ringe. Legen har egentlig ferie så usikker på om jeg får komme inn en gang, er bare en lege til på senteret. 

Kan jeg evt dra til noen som ikke er fastlegen min? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ozzy skrev:

Er det noe poeng i å dra til legen uten feber?  Har vondt i hodet og kroppen, stiv og vond i nakken og er grusomt vondt å svelge. Svetter av ingenting og er i dårlig  form. Men ikke noe feber (37,9) eller hoste eller noe..   Pleier ikke dra til legen for sånt, men formen er så elendig at jeg vurderer å ringe. Legen har egentlig ferie så usikker på om jeg får komme inn en gang, er bare en lege til på senteret. 

 

Synes du skal ringe :) Om du er dårlig og føler deg usikker,  ringer du. Og på voksne regner man 37,5 som feber mener jeg. God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Ozzy skrev:

Er det noe poeng i å dra til legen uten feber?  Har vondt i hodet og kroppen, stiv og vond i nakken og er grusomt vondt å svelge. Svetter av ingenting og er i dårlig  form. Men ikke noe feber (37,9) eller hoste eller noe..   Pleier ikke dra til legen for sånt, men formen er så elendig at jeg vurderer å ringe. Legen har egentlig ferie så usikker på om jeg får komme inn en gang, er bare en lege til på senteret. 

Kan jeg evt dra til noen som ikke er fastlegen min? 

Ring til legekontoret du. Om du ikke får komme inn og formen ikke blir bedre utover dagen, så drar du på legevakta i kveld.

Gått runde med de tre søte små. Blir varmt i dag, så det blir dårlig med tur, kanskje i kveld. Yumi syntes allerede nå at det var i varmeste laget til tur. 

Nå skal jeg sortere litt klær, sette på dagens første klesvask (når jeg vasker klær har jeg maratonvask :lol: ), og resten av dagen skal jeg alternere mellom å sole meg litt og skrive oppgave. Men først skal jeg ringe pappa og invitere ham med på fotballkamp på lørdag, for jeg vant billetter i går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
    • Yuhu! Valpen min er litt småskeptisk til fremmede og det er noe vi jobber mye med. I stad var det en som fikk hilse på han, satte seg på huk og lot Melvin komme bort for å si hei på eget initiativ. Jeg så at han var litt usikker (halen), men han gjorde alt på eget initiativ og hadde all mulighet til å trekke seg unna når han følte for det. Mannen satt helt stille. Plutselig så trekker han seg bakover og bjeffer til som bare det. Da hadde han hilst og fått kos av denne mannen i en gooood stund, luktet rundt og virket ok med situasjonen. Mannen nevnte at han hadde hund selv og at det sikkert luktet av klærne. Kan lukten av en hund være grunnen til at han plutselig bråsnudde sånn? Han er ikke slem på noe vis, bare bjeffer og trekker seg unna. Han er også usikker på andre hunder og dyr, noe vi også jobber mye med. 🫠
    • Nå må jeg faktisk klage litt. Tiden går jo alt for fort 🥲 Jeg synes ikke det er mer enn noen uker siden jeg hentet hjem den lille krabaten min jeg, og nå er han snart 10kg tyngre og 30cm høyere 😂❤️ Melvin, 5,5mnd gammel ❤️
    • Gratulerer med valp! Vær forberedt på en fantastisk, men også veldig krevende tid 🤭 Jeg hentet min valp ca. 3,5t unna. Han lå i fanget hele veien hjem, og fikk ingen tissepauser faktisk. Han sov store deler av veien, så det var ikke nødvendig 😄 Planen var at han skulle få sitte i sele, men ingen av selene jeg hadde med passet. Helt unødvendig: engangs-kladder! Kjøpte en stor pakke med kladder, men jeg tror jeg brukte 1 eller 2. Jeg ville ikke forvirre han med at det var OK å bruke "tøy" innendørs som toalett, så jeg tok heller hyppigere turer ut med han så han fikk gjort fra seg ute. Det ble noen uhell i starten, men han var så og si renslig ved 3mnd alder. 😃 Noe jeg har brukt mye: GJENBRUKBARE tisseunderlag!! Disse har jeg brukt i bilen (han satt i sele i baksetet til han var ca. 4,5mnd) og i buret på jobb. (Der har han et ullunderlag jeg ikke vil at han skal tisse på, det kan ikke vaskes). Disse har vært helt supre, og har han tisset på de så har jeg bare hevet det i vaskemaskinen. Kan f.eks. brukes hvis hunden lett kaster opp i bilen. For vår del så var både bur og inngjerding helt bortkastet. Han er ekstremt klistremerke og takler ikke at burdøra lukker seg. Han har et stort bur på jobb som alltid er åpent, der kan han gjerne gå inn og legge seg. Ellers så nekter han bur 🤭 Kjøp deg også en sele med masse justeringsmuligheter! Jeg har Musti sin feel active padded sele i SMALL, og den har jeg brukt fra han var ca. 5kg til nå hvor han er ca. 12-13kg. Jeg tror jeg fint kan bruke den til han er voksen hvis han ikke plutselig vokser masse 😆 MASSE LYKKE TIL, og husk at det er lov å ha blandede følelser når valpen kommer i hus! Jeg var i ekstase mens jeg ventet, men hadde det helt fryktelig når valpen min først kom i hus. Har i etterkant lest meg opp på noe de kaller "puppy blues", og jeg var veldig preget av det. Nå ville jeg ikke vært uten! ❤️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...