Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

15 timer siden, Perfect Image skrev:

:lol::lol: 

Våre er ganske beskyttende mot kalvene, så tenker det hadde blitt heftig om en av hundene hadde kommet seg inn der og prøvd å jage dem:p Jeg husker enda Mona til @Mirai ble sparket av en hest, og en nabo hadde en elghund som ble tråkket ihjel av en ku så her er respekten stoor for sånt :lol:

Må jeg til butikken....... Glemte å kjøpe tannkrem istad, irritert på meg selv :P 

Kommer litt sent inn i diskusjonen her, men ja... jeg har IKKE blitt avslappet rundt ku og hest etter det sparket :/ . Har sett hvor stor skade et "lite" spark kan gjøre.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

9 minutter siden, Siri skrev:

Det er ikke prisen på å bygge et nytt hus som er utslagsgivende vet du - det er sannsynligheten for om det skjer noe som bestemmer dette. Sannsynligheten for at en hund blir syk er antakelig mye større enn sannsynligheten for at et hus brenner ned :)

Logikk, schmogikk...

9 minutter siden, Siri skrev:

Men om du tar et kjapt regnestykke - og tenker at om du setter av xxxx antall kroner i løpet av seks år - som da kan dekke innkjøp av ny hund, så betaler du ikke unødvendige penger til et forsikringsselskap :). Jeg synes jo det månedsbeløpet høres helt hinsides ut! Som sagt er jo det mer enn jeg betaler i året liksom... 

 

2 minutter siden, Emmy skrev:

Det var jo helt sinnssykt dyrt, jeg betaler 255 kr i måneden for 1 hund. Agria, kun veterinærforsikring, forsikringsbeløp 60 000. Hvis du kutter ut noen forsikringer (ikke veterinær, selvfølgelig) og setter beløpet du sparer, inn på sparekontoen i stedet, tar det vel ikke så lang tid før du er oppe i valpepris?

Nå forutsetter jo dere at jeg faktisk klarer å spare og la den kontoen være i fred. To av hundene er heller ikke bare mine, så jeg må ta hensyn til det også.

Men nå skal jeg se hva Gjensidige skal ha, også ta det derfra. Det er jo andre som forsikrer også, jeg må bare vekk fra Agria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Nå har jeg fått gjort det jeg har tenkt på lenge - sjekket pris på forsikring et annet sted. Agria klarte å skuffe meg som kunde tre ganger i løpet av 12 måneder, så da bestemte jeg meg for å bytte. Så får vi se om jeg finner noen med greie vilkår og bedre kundeservice, og kanskje til og med bedre pris. 3.700 i måneden for fire hunder er mye penger, særlig når forsikring av enebolig og bil koster under halvparten. Det er litt rart, at jeg betaler så lite for å forsikre et hus mot innbrudd og brann, mens en hund til 15.000 koster ekstremt mye mer OG livsforsikringen kanselleres når den blir åtte år gammel. 

OMFG :| Da hadde jeg nå i hvertfall stappet de pengene på en egen konto, i steden for å donere dem til et forsikringsselskap! Jeg betaler 700kr /mnd for 5 hunder, og det er med "alt" (maksede livsforsikringer, veterinær, avl, bruk osv) Jeg VET det ikke lønner seg, så jeg har egentlig bare forsikring fordi jeg er overtroisk, og er sikker på at alt galt skjer den dagen det er sagt opp :P Med sånne vilkår som du har, hadde jeg dog trosset den overtroen glatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, SFX skrev:

Logikk, schmogikk...

Jeg vet - det gjør litt vondt :lol: 

19 minutter siden, SFX skrev:

Nå forutsetter jo dere at jeg faktisk klarer å spare og la den kontoen være i fred. To av hundene er heller ikke bare mine, så jeg må ta hensyn til det også.

Uansett er jeg sikker på at de andre eierne synes det er helt greit å ikke ha forsikring i hu'e og ræva på de hundene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, bie skrev:

Hos oss er det sjåføren som stabler nedi frysen, innmari greit :) Da blir de ikke stående å vente uansett hvor mye annet vi har å gjøre når de kommer.

Noen som har det :lol:  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, bie skrev:

Haha, mulig sjefen tvinger han ellernoe, hun ba meg passe på dersom han prøvde seg på å bare sette igjen varene og gå :icon_confused::teehe:

Såpass. De la det i fryseren vår for noen år siden, men ikke nå lenger :P  men før bestilte vi kanskje seks bakker i uka, nå er det vel ca 15 bakker pluss en gjeng fem og tyve kilo. Og har tre frysebokser og et fryseskap/rom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SFX skrev:

Nå har jeg fått gjort det jeg har tenkt på lenge - sjekket pris på forsikring et annet sted. Agria klarte å skuffe meg som kunde tre ganger i løpet av 12 måneder, så da bestemte jeg meg for å bytte. Så får vi se om jeg finner noen med greie vilkår og bedre kundeservice, og kanskje til og med bedre pris. 3.700 i måneden for fire hunder er mye penger, særlig når forsikring av enebolig og bil koster under halvparten. Det er litt rart, at jeg betaler så lite for å forsikre et hus mot innbrudd og brann, mens en hund til 15.000 koster ekstremt mye mer OG livsforsikringen kanselleres når den blir åtte år gammel. 

vet ikke hvilket selskap du vurderer, men er veldig fornøyd med gjensidige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ringte fra blomsterbutikken helt fortvilte nå siden det ikke var råd å få tak i moronkler? Til brudebuketten min, huska ikke engang at det var det jeg skulle ha, så fikk beroliget dem med at det var bare å ta noe annet de synes er fint :lol:

Nuh er kroppen min rød.. Så tror det blir pause fra sola resten av dagen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Stine skrev:

De ringte fra blomsterbutikken helt fortvilte nå siden det ikke var råd å få tak i moronkler? Til brudebuketten min, huska ikke engang at det var det jeg skulle ha, så fikk beroliget dem med at det var bare å ta noe annet de synes er fint :lol:

Hva er moronkler??? :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Stine skrev: De ringte fra blomsterbutikken helt fortvilte nå siden det ikke var råd å få tak i moronkler? Til brudebuketten min, huska ikke engang at det var det jeg skulle ha, så fikk beroliget dem med at det var bare å ta noe annet de synes er fint [emoji38]

Hva er moronkler??? [emoji38] 

Det motsatte av fartanter? [emoji23]

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld var Førde dekket av regn, tunge skyer og mye tåke og det var såpass kjølig at jeg satt under ullteppe i går kveld. Nå er det sol og 22 grader og uhorvelig høy luftfuktighet. La ut på tur i håp om at det var litt kjøligere oppi skogen, men det var det ikke..

Hundene peste veldig så vi var bare ute en times tid. Tenker å ta en joggetur til kvelden, men tror bare Blaze får bli med for Felix blir så satt ut av varmen. 

Nå har jeg spist to brødskiver til middag og skal snart begynne å pakke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...