Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

Sniff koser seg sånn med hage ? etter 10 år som oslohund i leilighet blir det livet på landet heretter. Hun ligger ute med alle lekene "sine", ruller i gresset og sniffer rundt i hagen. Råkoser seg, er så koselig å se :D (hun har hatt det supert som byhund og altså, men det er jo godt å kunne gå ut akkurat som man vil og.)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

1 time siden, Raksha skrev:

Jammen, sånn skal jeg jo ha uansett! :ahappy: Kan den gjete så er det et pluss, men vet ikke helt om jeg hadde turt å slippe noe så smått på bølingen her...  Hun er jo knapt større enn de største kaninene :lol: 

 

:lol:  

Våre kyr er ganske all over the place og ikke helt vant til å bli "gjetet" hverken av dyr eller mennesker - så tror vi trenger noe med heftig bein i nesa :lol: 

Yep vi hadde dyr over alt i natt, jeg kom ut og skulle ordne kaniner - sånn akkurat i det det begynte å bli mørkt, syns det rasla litt vel tungt til å være løsgjengerne mine, så en svart kontur bak rognehekken og tenkte at "Fan - der har Lusa kommet seg løs" Snur meg og ser Lusa står pent der hun skal.. :lol: Bonden hadde glemt å stenge grinda etter seg da han foret dem... :pinch: Og disse er ikke vant til å bli flyttet fra A til B, ergo kyr OVERALT og ingen som samarbeidet. 

Jeg skal fortelle deg det at selv om kyr ikke er vant med å bli gjetet, trenger det ikke nødvendigvis noe superheftig :P 

linni har testet på kyra til svigerfar.. De flyttet seg lett de :whistle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn nå er huset rent og pent. Gubben er ferdig med gangen, og har flyttet alle pyntetingene fra stuen til gangen *klø seg i hodet* Får gå å hente dem tilbake, og så ta en tur på nille når vi skal handle :aww:

 

I dag er første gangen Casper virkelig ha streiket på tur pga. været. Måtte dra han med meg ca. 100 meter før han gav opp. Etter det gikk han å sutret rett bak beina mine hele veien. For å si det sånn så ble det en rimelig kort tur. Han fikk gått på do, og det var det viktigste.   

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev: Jammen, sånn skal jeg jo ha uansett! :ahappy: Kan den gjete så er det et pluss, men vet ikke helt om jeg hadde turt å slippe noe så smått på bølingen her...  Hun er jo knapt større enn de største kaninene [emoji38] 

 

[emoji38]  

Våre kyr er ganske all over the place og ikke helt vant til å bli "gjetet" hverken av dyr eller mennesker - så tror vi trenger noe med heftig bein i nesa [emoji38] 

Yep vi hadde dyr over alt i natt, jeg kom ut og skulle ordne kaniner - sånn akkurat i det det begynte å bli mørkt, syns det rasla litt vel tungt til å være løsgjengerne mine, så en svart kontur bak rognehekken og tenkte at "Fan - der har Lusa kommet seg løs" Snur meg og ser Lusa står pent der hun skal.. [emoji38] Bonden hadde glemt å stenge grinda etter seg da han foret dem... :pinch: Og disse er ikke vant til å bli flyttet fra A til B, ergo kyr OVERALT og ingen som samarbeidet. 

Jeg skal fortelle deg det at selv om kyr ikke er vant med å bli gjetet, trenger det ikke nødvendigvis noe superheftig [emoji14] 

linni har testet på kyra til svigerfar.. De flyttet seg lett de :whistle: 

Jeg har tenkt så utrolig lettvindt det må være å ha en trent kugjeter [emoji38] Vi kom hjem fra bryllupet til kviger som hadde kommet seg ut, og igår flyttet vi den ene flokken fra et sted til et annet. Våre voksne er heldigvis ganske tamme og lydhøre, men de kvigene er noe dritt [emoji14] De ble flyttet inn til de andre som går på beite hjemme nå, og tenker sjefskuen blir sinna om de prøver å stikke av, hun har stålkontroll på flokken [emoji38]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Perfect Image skrev:

Jeg har tenkt så utrolig lettvindt det må være å ha en trent kugjeter emoji38.pngVi kom hjem fra bryllupet til kviger som hadde kommet seg ut, og igår flyttet vi den ene flokken fra et sted til et annet. Våre voksne er heldigvis ganske tamme og lydhøre, men de kvigene er noe dritt emoji14.png De ble flyttet inn til de andre som går på beite hjemme nå, og tenker sjefskuen blir sinna om de prøver å stikke av, hun har stålkontroll på flokken emoji38.png

Jeg trodde du mente at kvigene hadde feiret bryllup. Fort gjort hvis de stikker av og treffer på en okse! :lol:

Jeg tror jeg skal dra en snartur til Plantasjen. Alle stemorsplantene mine har blomstret seg ihjel, og jeg må jo bare ha noe fint på verandabordet! Jeg burde også ha kjørt et hengerlass med ræl, men jeg orker ikke i finværet. Jeg har en stor rosebusk med rust (smittsom rosesykdom), den må klippes ned og kjøres bort og da trenger jeg hengeren. Uff, travelt med ferie!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Perfect Image skrev: Jeg har tenkt så utrolig lettvindt det må være å ha en trent kugjeter [emoji38]Vi kom hjem fra bryllupet til kviger som hadde kommet seg ut, og igår flyttet vi den ene flokken fra et sted til et annet. Våre voksne er heldigvis ganske tamme og lydhøre, men de kvigene er noe dritt [emoji14] De ble flyttet inn til de andre som går på beite hjemme nå, og tenker sjefskuen blir sinna om de prøver å stikke av, hun har stålkontroll på flokken [emoji38]

Jeg trodde du mente at kvigene hadde feiret bryllup. Fort gjort hvis de stikker av og treffer på en okse! [emoji38]

Jeg tror jeg skal dra en snartur til Plantasjen. Alle stemorsplantene mine har blomstret seg ihjel, og jeg må jo bare ha noe fint på verandabordet! Jeg burde også ha kjørt et hengerlass med ræl, men jeg orker ikke i finværet. Jeg har en stor rosebusk med rust (smittsom rosesykdom), den må klippes ned og kjøres bort og da trenger jeg hengeren. Uff, travelt med ferie!

Da tror jeg vår okse hadde reagert :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg trodde du mente at kvigene hadde feiret bryllup. Fort gjort hvis de stikker av og treffer på en okse! :lol:

Sånn leste jeg det også :lol: 

7 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg tror jeg skal dra en snartur til Plantasjen. Alle stemorsplantene mine har blomstret seg ihjel, og jeg må jo bare ha noe fint på verandabordet! Jeg burde også ha kjørt et hengerlass med ræl, men jeg orker ikke i finværet. Jeg har en stor rosebusk med rust (smittsom rosesykdom), den må klippes ned og kjøres bort og da trenger jeg hengeren. Uff, travelt med ferie!

Mine stemorsblomster synger også på siste verset nå... i går dro jeg opp alle sammen som stod i det ene bedet. Jeg tror egentlig ikke de likte så godt å dele bosted med en padde... :aww:. Peder og Pia padde bor forresten fortsatt i blomsterbedet mitt - da hadde det sikkert kjempefint mens jeg var på ferie da, fred og ro hele tida :D. Og der sa du noe ja... jeg burde ha kjørt bort ræl som ligger på hengeren min i dag - men jeg vet ikke helt om jeg gidder i dag heller :aww:

Ellers har jeg hatt den store fluemassakeren her nå.... plutselig var det mætti fluer her... jeg begynner å bli drivende god med fluesmekkeren faktisk :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasket dusjkabinett og servant, og ryddet litt på badet. Nå skal jeg stikke på Ikea etter ny baderomsmatte, og innom butikken med tomflasker. Kom på at jeg får overnattingsgjest i helgen, så da er det greit å benytte anledningen til en real shining av heimen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Red Merle skrev:

@RakshaDu trenger en aussie :sleep:
36707adcaca7e3ebca9687c97e54dcf6.jpg
australian-shepherd-herding-ducks.jpg
index02.jpg

Aussiene er fine, men ikke møtt så mange jeg kunne tenke meg å bo med desverre.

 

@Krutsi :lol:  Lupin prøver avogtil med våre - resultatet er at de stimler en haug sammen ved gjerdet og han hopper to meter unna :lol:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Stemorsplanter er ferskevare i følge min erfaring. :)

Tidligere år har mine stått veldig lenge og stadig satt nye blomster faktisk, men i år er det bare sorgen tydeligvis... :(. Men blomstene i balkongkassene mine overlevde ferien faktisk - det er jeg imponert over. Særlig hengelobeliaene blomstrer og ser riktig bra ut :). Øvrige potter og planter trenger nok en liten utskifting dessverre... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet Nemi hos dyrelegen nå nettopp. Veterinæren kjente godt og lenge på Nemi, fikk henne til å gå i trapper og studerte bevegelsene hennes. Hun var anspent og viste ubehag da veterinær klemte på overgangen mellom rygg og hofte, og i venstre skulder som forventet. Tok røntgen, men fant ingenting på bildene heldigvis (uheldigvis?). Så da blir det helt i ro i to uker med smertestillende, så får vi se hva vi gjør etter det.

I skrivende stund ligger Nemi på madrassen sin, med pute og pledd. Skikkelig trøtt og groggy... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

Jammen, sånn skal jeg jo ha uansett! :ahappy: Kan den gjete så er det et pluss, men vet ikke helt om jeg hadde turt å slippe noe så smått på bølingen her...  Hun er jo knapt større enn de største kaninene :lol: 

 

:lol:  

Våre kyr er ganske all over the place og ikke helt vant til å bli "gjetet" hverken av dyr eller mennesker - så tror vi trenger noe med heftig bein i nesa :lol: 

Yep vi hadde dyr over alt i natt, jeg kom ut og skulle ordne kaniner - sånn akkurat i det det begynte å bli mørkt, syns det rasla litt vel tungt til å være løsgjengerne mine, så en svart kontur bak rognehekken og tenkte at "Fan - der har Lusa kommet seg løs" Snur meg og ser Lusa står pent der hun skal.. :lol: Bonden hadde glemt å stenge grinda etter seg da han foret dem... :pinch: Og disse er ikke vant til å bli flyttet fra A til B, ergo kyr OVERALT og ingen som samarbeidet. 

Ikke si det til Inya, hun er schempestor, for tenk:aww:
Og ups:teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Ganzie skrev:

Ikke si det til Inya, hun er schempestor, for tenk:aww:
Og ups:teehe:

:lol: Lover å ikke si noe, hun er helt perfekt hun, for tenk :aww: 

Ups var det jeg og sa, Bonden sa mindre pene ord :lol: 

 

Nå underholdes barnet med å se på traktoren utenfor vinduet - den lager rundballer - kjempestas! :D Jeg skal straks begynne på middagen, blir risengrynsgrøt, tidkrevende, men lite krevende ellers. :aww: Mor virker nemlig ikke helt i dag. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Perfect Image skrev:

 

Jeg skal fortelle deg det at selv om kyr ikke er vant med å bli gjetet, trenger det ikke nødvendigvis noe superheftig emoji14.png 

linni har testet på kyra til svigerfar.. De flyttet seg lett de :whistle: 

 

 

 

Jeg har tenkt så utrolig lettvindt det må være å ha en trent kugjeter emoji38.png Vi kom hjem fra bryllupet til kviger som hadde kommet seg ut, og igår flyttet vi den ene flokken fra et sted til et annet. Våre voksne er heldigvis ganske tamme og lydhøre, men de kvigene er noe dritt emoji14.png De ble flyttet inn til de andre som går på beite hjemme nå, og tenker sjefskuen blir sinna om de prøver å stikke av, hun har stålkontroll på flokken emoji38.png

Det tenker jeg også! Særlig når jeg fanger inn kvigene linni har jaget ut ;p 

2 timer siden, Raksha skrev:

Aussiene er fine, men ikke møtt så mange jeg kunne tenke meg å bo med desverre.

 

@Krutsi :lol:  Lupin prøver avogtil med våre - resultatet er at de stimler en haug sammen ved gjerdet og han hopper to meter unna :lol:  

Hahahha linni får de til og med ut av gjerdet hun :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...