Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

Guest Yellow

Sett flere hunder de siste dagene ute på tusleturer rundt i nabolaget + turstier litt utenfor som jeg aldri har sett tidligere, er vel et godt tegn at de blir tatt ut på mer tur selv om disse eierene kun virker til å være opptatt av telefonen foran seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

Akkurat sluppet inn og fora katta (som får lov å løpe løs, det er ikke hennes feil at hunder er bundet av restriksjoner folk har satt for dem :aww: ). Siden jentene var i hagen løp hun over naboens hage, og møtte på robotgressklipperen (som går 5 dager i uka, hver uke.. Det skal visst holde mose borte), hvilket hun ikke var helt sikker på hva hun syns om. Men, når jeg spurte om hun var sulten, så var hun visst på randen av sultedød, stakkars, så da kom hun i full galopp mot meg :ahappy: Jeg har hatt bikkjer som var mer ulydige enn den katta jeg.. Mindre håndterbare også. Jeg syns katter er ålreite dyr, jeg :heart: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
40 minutter siden, Raksha skrev:

 @Pixie Bæsjing er seriøse greier i basenjiverden altså. Min er heldigvis blitt enklere etterhvert, må bare ut av det han definerer som egen eiendom.) 

Egen eiendom er et relativt vidt begrep for Sjef i så fall :aww:

Aragon derimot driver i alt. Grusen, midt på veien, i en heis i Drammen, og midt i utstillingsringen :pinch:

 

22 minutter siden, Wednesday skrev:

Leasing av bil da? Er det noen her som gjør det? Gunstig?

Tror nok jeg må regne med at passaten ikke klarer seg.

Du må betale inn en sum når du inngår avtale, og så fakturerer forhandleren deg for årsavgiften. Da legger de på moms. Når du leverer bilen tilbake går de over den og hvis det er riper, bulker, eller du har kjørt mer enn avtalt lengde må du betale pr kilometer over. 

Jeg personlig synes det koster mer enn det smaker. Du må Johnny med totalt det samme i løpet av 3 år som på et billån vil koste på samme tid (alt etter hvilket merke, kampanje, isvann då klart. Forskjellige forhandlere har forskjellige praksiser.) 

Men du slipper å ha lån da. Det er jo positivt :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våget meg ut på tur med begge hundene i dag. De er så lite på nett at det er til å bli sprø av, men heldigvis er begge matvrak og lette å bestikke med litt tørrfor, så da går det på et vis :aww: Søte er de i hvert fall :ahappy:

13738146_10157257069940529_1489896933110

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns heller ikke det er greit med katter som tisser og driter i sandkassene utenfor,    slåss hele natten etc. Hadde aldri latt mine hunder gjøre det, mtp alle barna som leker der. 

Kjøpte nye senger til hundene i stad. E tok den ene inn på rommet sitt og redde opp til Santo som sover der. Han fikk puta og det ene fleeceteppet hennes, og mens hun holdt på med det spratt han opp i sengen hennes og breia seg ut. Det endte med at han sover der, også sover hun i senga hans :aww: 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yumi synes ikke kloklipp er noe stas, og siden jeg heller ikke synes det så skulle jeg slipe klørne hennes i kveld for første gang. Det var litt ekkelt på første kloa, og hun prøve å nappe til seg labben et par ganger på første foten, men så gikk det helt greit. Tok bare frambeina i dag da, må ha nye batterier til maskina, men greit med litt myk start. Gi det noen dager så er alle klørne korte og fine :ahappy: 

Watching True Detective :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Line skrev:

Yumi synes ikke kloklipp er noe stas, og siden jeg heller ikke synes det så skulle jeg slipe klørne hennes i kveld for første gang. Det var litt ekkelt på første kloa, og hun prøve å nappe til seg labben et par ganger på første foten, men så gikk det helt greit. Tok bare frambeina i dag da, må ha nye batterier til maskina, men greit med litt myk start. Gi det noen dager så er alle klørne korte og fine :ahappy: 

Watching True Detective :D 

Siden jeg så Wasabi i går detter denne karakteren i hodet på meg hver gang Yumi nevnes: :lol:
1ed5c493.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uh strømmen gikk. Jeg blir akutt mørkeredd når strømmen gå,spiller ingen rolle at det fremdeles er relativt lyst ute :lol: hjelper ikke at jeg nettopp så mr. Brooks :lol:

Jaja, kommer vel tilbake snart. Er hele bygda, så ikke bare her.  De jobber med det tror jeg for nå var den tilbake i to sek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, mushi skrev:

Hovedproblemet med katter er ikke antallet, men at de svært ofte ikke er kastrert og bor så tett at de ikke har noe sted å gjøre av seg annet enn hagen til naboen. 

De har en svær skog rett ovenfor huset mitt, men her er antallet problemet.. For med så mange, betyr det mye kniving om områder osv.. Også områder for hvor de kan gå på do.. 

I tillegg er det litt holdninger hos folk som irriterer meg.. Feks naboen nedenfor her har minst 3 katter.. Jeg tipper flere, egentlig.. Når de drar på ferie, kaster de alle kattene ut, og får en annen nabo til å fylle matskålene og vannskålene som står på verandaen slik at kattene har mat.. Og det er mye annet i tillegg.. Hadde det vært hund det hadde vært snakk om, så hadde det vært stor styr.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hjortegryten var virkelig god! Bra vi lagde masse så vi har middag de neste dagene også :aww: 

Burde ha vasket hus i dag, men orket ikke. Tror jeg får hjelp neste uke, men er litt teit å ikke ha gjort så fryktelig mye husarbeid den siste måneden :P Har ryddet da, så det ser nogen lunne ok ut. Men det burde vært vasket og tørket støv :P Gubben har nok ikke tenk tanken på at huset trenger en runde med moppen, men han er litt unnskyldt siden han har drevet å pusset opp (er forsåvidt ikke ferdig enda).

 

I forje uke var jeg så frustrert fordi jeg følte så mye skam fordi jeg følte meg så bra. Vel den MÅ jeg legge bort! for nå er formen dårlig igjen, og da skulle jeg gjerne ønske at jeg hadde brukt den energien på noe hyggeligere :aww: 

Casper fikk seg en god tur i dag av min søster og samboeren hennes. Er så takknemlig for at de vil hjelpe meg med å lufte han i ny og ne!

 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate. Dere som har Netflix og liker litt skumle ting eller bare ønsker en ****** god serie eller en nostalgitripp til åttitallet: sjekk ut Stranger Things. Sannsynligvis det beste jeg har sett i år. Åtte episoder i sesong en, vi har gjort dem unna på to kvelder. Skikkelig kjipt å være ferdig med den!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Pixie skrev:

Fy flate. Dere som har Netflix og liker litt skumle ting eller bare ønsker en ****** god serie eller en nostalgitripp til åttitallet: sjekk ut Stranger Things. Sannsynligvis det beste jeg har sett i år. Åtte episoder i sesong en, vi har gjort dem unna på to kvelder. Skikkelig kjipt å være ferdig med den!

Så traileren på den, men syntes den minnet om en skrekkelig dårlig nyinnspilling av E.T :icon_redface: Den er bedre enn traileren?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Raksha skrev:

Så traileren på den, men syntes den minnet om en skrekkelig dårlig nyinnspilling av E.T :icon_redface: Den er bedre enn traileren?

 

SÅ mye bedre. Selvsagt vil den ikke falle i smak for alle, jeg syns den er virkelig bra. Vil på en måte ha sesong to NUH, men de kan da umulig lage en sesong til som er like bra...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Krutsi skrev:

.... Har jeg ganske så sterke meninger om katter i boligfelt.. Det burde virkelig være et maxantall pr husstand.. Det er hundeeiere som bestandig blir heksejaktet, og mange er det velfortjent også! Men du verden så kjedelig det er å ha lekeplassen full av kattebæsj fordi det er helt grusomt med katt her.. At man blir holdt våken om natta fordi katter sloss eller har løpetid.. Eller at det kryr med katter på trapper, blomsterbed og rundt husene til oss som ikke har katt.. 

Det er virkelig alt for mange katter her.. Virkelig.. 

Det er litt som å banne i kjerka at man er litt frustrert over katter, men jeg er så veldig enig med deg.
Her i nabolaget er det minst en, og helst flere, katter i hvert hus bortsett fra oss. Hver eneste natt er det minst en slosskamp utenfor soverommet, og som regel flere. Brøling, vræling og skriking. Blomsterbedene blir behørig gravd opp hver natt, og jeg står og spar kattedritt ut av bedene mine og sletter jorda hver dag.
Sandkassen på lekeplassen må jeg gå gjennom grundig før ungen kan få leke der, og jeg plukker mer kattedritt i hundeposene enn jeg plukker bikkjedritt.
Katter er virkelig det eneste kjæledyret hvor man forventer at naboen skal ta rede på dritten:getlost:
Ingenting av tøymateriale kan stå ute, da er det nedpissa før man rekker å blunke. Barnevogner må taes inn, ellers kan man bare regne med å måtte kjøpe nytt.

Jeg liker katter, faktisk, Men det er så mange her nå at det er en pest og en plage. Og når folk absolutt skal ha katt, men er borte sånn ca hver eneste helg og gjerne en uke titt og ofte, så blir jeg irritert. Nabokatta vegg i vegg med oss har nå vært alene hjemme i over to uker, og han er så selskapssyk at vi knapt kan ha soverommsvinduet på gløtt, for han forsøker å komme seg inn. Og straks han ser oss ute kommer han løpende og vil ha kos og prøver å komme seg inn døra. 

Småfuglbestanden her har gått dramatisk ned, og årsaken er ikke vanskelig å se. Finner døde fugler i hagen flere ganger i uken, med åpenbare "katteskader". 
Nei, katter er fine og trivelige dyr, men det blir bare for mye.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Raksha skrev:

Hun så akkurat passe søt og gæern ut :D  men takler hun kyr?

Skulle jo lagt ved et bilde av smisketrynet hvordan hun ser ut til vanlig, men har ikke for hånden :lol:

Akkurat Lyn er jo litt av den 'svake' typen, men hun har tæl nok til å flytte det meste med litt hjelp, inkludert hjelpe å hente inn kyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Red Merle skrev:

Takk, blir i teste ut Senior da :) Jeg vil nok få en veterinær til å se på henne, men jeg er ganske sikker på at dette er som du sier, forkalkninger (er det det samme som slitasjegikt?)... Kullsøsteren fikk diagnose på det nå i våres, hun bare kollapset på tur stakkars.. Men så skal det sies at kullsøsteren er både overvektig og i svært lite aktivitet... Jatzy har alltid vært en sprek galning, men at hu blir stiv med årene vel ikke til å unngå..

Det er nok lurt at en veterinær ser på henne, må røntges for å bekrefte.  Slitasjegikt er slitasje på brusk/ledd, forkalkninger er avleiringer. Men det henger stort sett sammen, da forkalkninger kan være kroppens forsøk på å forhindre slitasje.

jeg merket ihvertfall stor bedring etter at Aida begynte med tilskudd :) 

 

5 timer siden, JeanetteH skrev:

Teite hunder. De fikk hver sin kalkunhals som middag i dag. Men siden den ikke ble servert i skål på kjøkkenet så teller det ikke! De har vist ikke fått kveldsmat!

 

Hørtes kjent ut :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Raksha skrev:

Jeg trenger en gjeterhund som kan gjete alt fra kaniner til kyr. Og samtidig er en søt og trivelig sak. Kravstor?  

En sånn, vel:D

11150603_898152076906610_341695600178408

Og som bonus er de flinke sengevarmere:aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...