Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

Guest *Kat84*
4 timer siden, Wachita skrev:

Ja, vi skal stille Leela begge dager :) 

Klart jeg stikker innom med lillegutt da :) Skal skrive ned i kalenderen og sjekke PM for når og hvor dere stiller så er jeg sikker på å finne deg :)  

1 minutt siden, Wednesday skrev:

Ja. Men  jeg skulle kjøre til Göteborg med ungene i morra! Tenk om det hadde skjedd da! Da hadde jeg stått i veikanten i Sverige med to unger. Så litt flaks og.  

Snakk om hell i uhell :o  Men utrolig kjipt å ikke ha fått hilse på valpen da. Håper du får sjansen til det veldig snart :)  

Ferdig med gulvlegging og listing. Har skrapet av maling fra kontakter og brytere også. Så nå blir det middag, og så blir det visstnok bæring av soveromsmøblement fra underetasjen og opp hit hører jeg rykter om. 
Så snill mann liksom :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

29 minutter siden, Wednesday skrev:

Yes. Bilen står på verksted i Oslo, og jeg måtte kjøre hjem med leiebil. Tror ikke forsikringa dekker det engang. Og ikke fikk jeg sett valpen heller. Dagen gikk ikke helt som planlagt kan man si. 

Superpraktisk at bilen står akkurat i Oslo liksom :aww: Hvorfor kunne den ikke heller ryke hjemme? De trodde det kom til å bli dyrt skikkogså. Og det er jo mer som feiler den i tillegg. Mye tyder på skroting :(

Skikkelig kjedelig, bil er fantastisk til de ikke gjør som vi vil, da er de hat.

Jeg har enda ikke orket å gjøre noe i dag, så jeg skal prøve å endre på det nå. Kroppen sier nei, hodet sier nei - men jeg kan ikke legge meg i kveld og vite at det mest krevende jeg fikk ut av dagen var å koke og skrelle to egg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komfyr-vakt, det er sikkert fint, men her er komfyr-vakta en anelse egenrådig. Det begynte for noen uker siden, da lagde det en lyd som hørtes ut som den astmatiske fetteren til Darth Wader. Alt blir en vane, så det plaga oss egentlig ikke, komfyren virka jo selv om den lagde ulyder. Elektriker innom i forrige uke, som kikket på driten og restarta den, og da var det stille i noen dager. Så begynte faenskapet igjen. Ikke bare har den fått astma igjen, men den syns heller ikke vi burde bruke komfyren. Innimellom så piper den, akkurat ofte nok til at Nora får noia. Prøvde å restarte shiten igår, funka lenge nok til at vi fikk lagd middag, men nå får jeg ikke brukt komfyren igjen. Så fint. 

Det kommer elektriker og bytter den ut, hvilket hjelper meg fint lite i dag. Pappa, som alltid fikser shit for meg, har dratt på ferie, og jeg nekter å ringe og spørre han hva jeg skal gjøre, for da kommer de plutselig hjem, og de kan fader meg være på ferie i noen dager. Det hadde ligna de å komme hjem bare fordi at komfyren her ikke virker, liksom. 

Datterbarnet og jeg er omtrent like matleie begge to, så det er egentlig ikke noe kjempestress å ikke ha komfyr. Skal man være fornuftig så bør man jo ha komfyr som funker til de få gangene vi vil ha mat. Vi har rett nok gatekjøkken rett over gata, men jeg bør vel holde meg unna sånn type mat i hvert fall en liten stund fremover. Jeg kan bruke komfyren hos mamma og pappa, men så var det dette med matleihet igjen, så når mat blir jobb og pes, så blir det ikke mat. Selv ikke når hodet forteller meg at mat er lurt. Sånn er det bare nå om dagen. 

Da blir det mikro- og rett i koppen-mat da. Det er vel sånn omtrent det jeg gidder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Teserere skrev:

Det høres ut som symptomer på forkalkninger, var sånn det artet seg på min gamle også før hun ble diagnostisert. Alle eldre får det i varierende grad. Det kan bedres ved hjelp av god oppvarming, utelating av belastende aktiviteter, og tilskudd av vitaminer til ledd. Jeg bruker "senior" fra dyreapoteket, i tillegg til glukosamin inneholder det msm, grønnleppet musling, spirulina og c-vit bl.a.

http://www.svenskadjurapoteket.se/leder-rorlighet/senior-140g-och-310g.html

 

Takk, blir i teste ut Senior da :) Jeg vil nok få en veterinær til å se på henne, men jeg er ganske sikker på at dette er som du sier, forkalkninger (er det det samme som slitasjegikt?)... Kullsøsteren fikk diagnose på det nå i våres, hun bare kollapset på tur stakkars.. Men så skal det sies at kullsøsteren er både overvektig og i svært lite aktivitet... Jatzy har alltid vært en sprek galning, men at hu blir stiv med årene vel ikke til å unngå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... Har jeg ganske så sterke meninger om katter i boligfelt.. Det burde virkelig være et maxantall pr husstand.. Det er hundeeiere som bestandig blir heksejaktet, og mange er det velfortjent også! Men du verden så kjedelig det er å ha lekeplassen full av kattebæsj fordi det er helt grusomt med katt her.. At man blir holdt våken om natta fordi katter sloss eller har løpetid.. Eller at det kryr med katter på trapper, blomsterbed og rundt husene til oss som ikke har katt.. 

Det er virkelig alt for mange katter her.. Virkelig.. 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lykkens dag for Sniff! Hun fant en gammel kong i hagen, som fortsatt piper ? nå jobber hun hardt med å sørge for at den ikke piper lengre... Men det får hun bare gjøre, gammel og ekkel er den og jeg visste ikke at den fantes engang ? 92f26de24abd9fdbdb94bf0bb1093020.jpg


  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Krutsi skrev:

.... Har jeg ganske så sterke meninger om katter i boligfelt.. Det burde virkelig være et maxantall pr husstand.. Det er hundeeiere som bestandig blir heksejaktet, og mange er det velfortjent også! Men du verden så kjedelig det er å ha lekeplassen full av kattebæsj fordi det er helt grusomt med katt her.. At man blir holdt våken om natta fordi katter sloss eller har løpetid.. Eller at det kryr med katter på trapper, blomsterbed og rundt husene til oss som ikke har katt.. 

Det er virkelig alt for mange katter her.. Virkelig.. 

Er helt enig med deg. 

Jeg har aldri opplevd at hunder går rundt og driter på lekeplasser, pisser på alt av leker som står utenfor huset, eller bråker utenfor midt på nettene. 
Ikke som en akseptabel normal slik som det er med katter i hvert fall. 

Katter var en gang sett på som skadedyr når de formerte seg ukontrollert i større grad enn i dag. Det er et godt stykke før man kan si at de ikke er det etter min mening... Ikke at det er kattene sin skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Er helt enig med deg. 

Jeg har aldri opplevd at hunder går rundt og driter på lekeplasser, pisser på alt av leker som står utenfor huset, eller bråker utenfor midt på nettene. 
Ikke som en akseptabel normal slik som det er med katter i hvert fall. 

Katter var en gang sett på som skadedyr når de formerte seg ukontrollert i større grad enn i dag. Det er et godt stykke før man kan si at de ikke er det etter min mening... Ikke at det er kattene sin skyld.

Her er det såpass at man kan ikke mate fuglene om vinteren fordi da flytter det flere katter oppå trappa di/verandaen.. Og nabodama må bruke netting kleskurver som hun setter på hodet, for å beskytte blomstrene hun er redd for i bedet.. 

Bare i de aller nærmeste husene mot tomta mi, og da er det snakk om de som grenser til tomta mi eller veien som ligger rett ved, og da kan jeg telle minst 10 katter.. Det er 10 katter som jeg vet om, men mistenker det er flere.. Og da er det ikke mange hus, kanskje 4 hus.. Og tettheten blir ikke direkte mindre bortover feltet her.. 

Jeg blir snart mannevond jeg :whistle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 minutt siden, Krutsi skrev:

Her er det såpass at man kan ikke mate fuglene om vinteren fordi da flytter det flere katter oppå trappa di/verandaen.. Og nabodama må bruke netting kleskurver som hun setter på hodet, for å beskytte blomstrene hun er redd for i bedet.. 

Bare i de aller nærmeste husene mot tomta mi, og da er det snakk om de som grenser til tomta mi eller veien som ligger rett ved, og da kan jeg telle minst 10 katter.. Det er 10 katter som jeg vet om, men mistenker det er flere.. Og da er det ikke mange hus, kanskje 4 hus.. Og tettheten blir ikke direkte mindre bortover feltet her.. 

Jeg blir snart mannevond jeg :whistle: 

Ooooiiii.... Da hadde jeg også blitt tilnærmet mannevond tror jeg! :lol: 

Synd at rottiser har et ufortjent rykte egentlig. Du kunne hatt bruk for en sånn som det bare snakkes om som egentlig ikke eksisterer :whistle:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, *Kat84* skrev:

Ooooiiii.... Da hadde jeg også blitt tilnærmet mannevond tror jeg! :lol: 

Synd at rottiser har et ufortjent rykte egentlig. Du kunne hatt bruk for en sånn som det bare snakkes om som egentlig ikke eksisterer :whistle:  

Rottisen min funker godt imot katter hun.. Minuset er bare at det er bare ei nabodame her i feltet som deler samme frustrasjon som meg ang katt.. Så rottisen er dessverre under god kontroll.. Samme med whippeten.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
3 minutter siden, Krutsi skrev:

Rottisen min funker godt imot katter hun.. Minuset er bare at det er bare ei nabodame her i feltet som deler samme frustrasjon som meg ang katt.. Så rottisen er dessverre under god kontroll.. Samme med whippeten.. 

Så bortkastet :aww: 

Nei, katter er for meg siste sort. Og jeg har hatt hele 5 stykker på 3 år. Enten ble de sjuke, eller så løp de ut på veien og ble påkjørt. Takke meg til hund! Mye enklere, og langt mindre belastning for omgivelsene. Så sant man jobber for å få noe inn mellom øra på dem så klart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Da har jeg fått 3 gode svar fra dyrleger iløpet av juni og juli, hunden har ingen type orm/parasitter, ikke noe svak prolaps (bare litt småstivheter som blir behandlet innimellom) og ikke lavt stoffskifte, nå burde jeg slappe av og nyte sommeren med frisk, bare eldre hund ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg jobbet i hagen i flere timer! Hele den nederste delen er nybarbert, bed er luket og småstein fjernet fra plena (tror det er snøfresere som hiver dem dit). Hundene er turet og eplekake laget. Nå skal jeg bare kooose meg i sola resten av dagen.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Teite hunder. De fikk hver sin kalkunhals som middag i dag. Men siden den ikke ble servert i skål på kjøkkenet så teller det ikke! De har vist ikke fått kveldsmat!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, SFX skrev:

Godt for alt som kan løse seg omtrent av seg selv :D Selv om jeg fikk advarsel hjemmefra om at hvis sikringene fortsatte å ryke så ofte, så burde jeg kontakte elektriker for å gå over all el'en i huset. Umm... Jeg flyttet hit i november, og dette er første gang en sikring går. Det føles ikke som et hyppig problem, foreløpig... Men, det er vel foreldres rett å bekymre seg lenge etter konfirmasjonsalder.

Ja, jeg elsker alt som løser seg helt av seg selv :D. Foreldre er programforpliktet til å bekymre seg, de. Sånn er det bare :ahappy:

5 timer siden, SFX skrev:

Kaffekopp-feen har vært der!

Og vannkoppfeen også faktisk... jeg oppdaget etterpå at også vannglasset mitt var borte :o 

Nå begynner ting å komme på stell her i heimen etter ferien. Både plen og kanter er klippet, doen i vogna er tømt og vasket, jeg har satt på en klesvask, hundene er luftet, jeg har rydda div andre ting, handlet inn mat til det tomme kjøleskapet (det ble veldig tomt etter at jeg kastet masse grønnsaker og pålegg som ikke hadde tålt 14 dager i ensomhet...), berget livet til en katt som hadde sittet i et hjørne på terrassen mens jeg klippet plena (og hundene var på terrassen men hadde åpenbart ikke oppdaget den - jeg fikk loset dem forsiktig inn i huset før jeg jaget katten), jeg har jaget sau ut fra beitet mitt to ganger - og nå MÅ jeg gå løs på Willypelsen. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, JeanetteH skrev:

Teite hunder. De fikk hver sin kalkunhals som middag i dag. Men siden den ikke ble servert i skål på kjøkkenet så teller det ikke! De har vist ikke fått kveldsmat!

 

Den kjenner jeg igjen. Alt som ikke ligger i matskåla er ekstramat som ikke teller med.

Jeg har hatt falafel til middag, det er noe av det besteste jeg vet. Sånne som kjøpes ferdig, frosne. Har helt dilla for tiden.

Og der oppdaget jeg at verandadøra står åpen. Jeg som nettopp brølte at Pippin skulle holde kjeft. :icon_redface:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på speedshopping! Levert inn en sekk med for som Audi fikk rennamage av, kjøpte ny klosliper og bajspåsar, videre til Löplabbet og kjøpte treningssokker og nye sko, så inn på Stormberg for å se etter en bukse, som de ikke hadde, så da ble det en lett jakke og noen singleter og en t-skjorte istedenfor, og til slutt innom og hente med thai til middag. Nå har både jentene og jeg spist (nei, de har ikke spist thai :P ), og er happy :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har drevet rotrening med Uno i Gjøvik sentrum. Det er ikke så ofte vi er der, og når vi er der har vi som regel ting å gjøre så vi bare kjapper oss rundt. Det har preget ham, når vi er i byen/i sentrum stresser han litt og trekker i båndet og skal bare bli ferdig han også. Så i dag har vi brukt noen timer på å bare rusla rundt i gatene, vært innom en dyrebutikk, surra rundt i parken og sittet og sett på skaterne. De var mer spennende enn skumle heldigvis :ahappy: Så tok vi bussen hjem, der Uno måtte dele plass med to barnevogner. Skvatt litt da den ene barnevogna tippa over i en sving (uten barnet i), men avreagerte raskt. Fikk hilse på ei eldre dame som strakk hånda ut for å klappe, som hadde bare godord om hvor rolig og snill han virker. 

Ellers er Uno litt teit på bæsjefronten for tida. Han har blitt så innmari kresen på hvor han gjør fra seg. Det må være riktig sted, riktig vegetasjon, ingen forstyrrende elementer. Ofte stresser han avgårde tydelig nøden for å finne riktig plass, prøverigger buskaset og forkaster det før han omsider finner et godkjent sted. Om det da kommer lyder eller et vindkast, han tråkker på en snegl eller noe i feil øyeblikk snurper han igjen og må begynne på nytt. Det gjør at en liten tisserunde  kan ta 45 minutter, og det er sure minutter klokka seks om morgenen...

Jeg har prøvd å bare gå den korteste runden med en tanke om at han må lære seg å bare bæsje der han er. Da lar han være, og vekker meg igjen en time senere for ny runde. 

Er dette bare en unghundgreie som vil gå over etterhvert, eller rett og slett personligheten hans? Må jeg bare regne med at han rett og slett er sær sånn? Litt slitsomt når vi er i byen da, han finner jo ikke den riktige vegetasjonen der. I dag nærmest sprang han av bussen og trakk som en tulling til han fant riktig kratt, man kan jo ikke gjøre fra seg på asfalt :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Pixie skrev:

 

Ellers er Uno litt teit på bæsjefronten for tida. Han har blitt så innmari kresen på hvor han gjør fra seg. Det må være riktig sted, riktig vegetasjon, ingen forstyrrende elementer. Ofte stresser han avgårde tydelig nøden for å finne riktig plass, prøverigger buskaset og forkaster det før han omsider finner et godkjent sted. Om det da kommer lyder eller et vindkast, han tråkker på en snegl eller noe i feil øyeblikk snurper han igjen og må begynne på nytt. Det gjør at en liten tisserunde  kan ta 45 minutter, og det er sure minutter klokka seks om morgenen...

 

:lol: Nydelig beskrevet! Høres nøyaktig ut som sånn basenjiene mine var. Bæsjing var virkelig et problem altså. En gang gikk jeg i 3,5 timer med en veldig tydelig nøden hund, før jeg ga opp. Da vekket han meg midt på natta når det ble helt krise for han. Det var en  lettelse hver gang det kom snø, for den var det ikke noe problem å bæsje i :lol: Desto verre når snøen forsvant og de hadde vennet seg til å bæsje i snø... :aww: Det var ikke noe unghundproblem hos mine hvertfall, de var alltid sånn :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nybakt brød med akkurat litt for mye sjokoladepålegg på :wub:  Spiser bare sånt etter at lillemor har lagt seg, hun lever på leverpostei, prim og ei og anna osteskive, så trenger ikke lære henne at det finnes sjokoladepålegg, ikke enda :aww::lol: Så da må man time nybakt brød til etter hun har sovna. 

Legge henne var omtrent like enkelt som å tre en blekksprut gjennom et nåløye. en arm om gangen... Men plutselig så blir det bare stille - sovner midt i et spark eller en protest eller en sang eller... :lol:

Nå er jeg spent på hvor sen Bonden blir inn, han gikk ut senere enn han han mente. Jeg må ut og utvide gjerdet til hestene og ordne innekaninene (babycallen rekker ikke så langt), og finne en plass Kasko kan bæsje( @Pixie Bæsjing er seriøse greier i basenjiverden altså. Min er heldigvis blitt enklere etterhvert, må bare ut av det han definerer som egen eiendom.) 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Den kjenner jeg igjen. Alt som ikke ligger i matskåla er ekstramat som ikke teller med.

Jeg har hatt falafel til middag, det er noe av det besteste jeg vet. Sånne som kjøpes ferdig, frosne. Har helt dilla for tiden.

Og der oppdaget jeg at verandadøra står åpen. Jeg som nettopp brølte at Pippin skulle holde kjeft. :icon_redface:

Godt å høre at vi er flere :lol:

Akkurat nå er jeg mett og fornøyd. Topptur med gutta, en topp vi ikke har vært på siden i fjor høst og da kom jeg ikke til toppen en gang. Denne gangen gikk jeg helt opp uten å være helt pumpa :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, JeanetteH skrev:

Teite hunder. De fikk hver sin kalkunhals som middag i dag. Men siden den ikke ble servert i skål på kjøkkenet så teller det ikke! De har vist ikke fått kveldsmat!

Sånn tenker mine også. De må gjerne snacke på mellom-måltider, eller spise seg mette på godbiter. Men det skal serveres kveldsmat og frokost i matskåler. 

Nå har jeg fått gjort noe, og hodet er så utkjørt at det tok TO timer å henge opp ei enkel hylle som bare skulle hektes på to skruer i vater, ta av et toalettsete, feste på nytt toalettsete (riktignok uten bruksanvisning, så det tok fem forsøk fordi det var fem mulige variasjoner for rekkefølgen av muttere og skruer, og jeg traff rett sist - selvfølgelig. Men en skulle tro et toalettsete ikke var en ingeniøroppgave), samt tømme en skittentøyskurv med håndklær som ble brettet pent sammen i den nye hylla.

Middag, kanskje. Men hva da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...