Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

Guest Jonna
58 minutter siden, 2ne skrev:

Men den funker ikke :aww: 

Jeg har dilla på denne, jeg bare bytter ut kaffe med puddel :P

 

:lol: 

Og nei jeg har ikke kastet med på Vitapro bølgen, men sangen fenger uansett :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

Guest Jonna

Elektrikeren kom faktisk litt før 0800 så var vel egentlig greit at jeg sto opp kl.07 :P 

Har fått gjort mye da: hundene har vært å svømmet, bilen er vasket og jeg har handlet en del mat for denne uken. Og endelig er det ferske mais i butikken :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trøtt... :yawn: Vi satt å spilte kort til ut på natten og jeg var egentlig stuptrøtt når jeg lå meg, men noen snorket som et sagbruk så jeg lå våken til over fire. Ørepropper var det ja.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, JeanetteH skrev:

Og endelig er det ferske mais i butikken :D 

:drool: :bananas:

Nå sitter jeg egentlig mest og tenker på alt som må gjøres i hagen når jeg kommer hjem... og at jeg muligens får besøk av niese med kjæreste også - da får jeg jo ikke gjort noe i hagen (om jeg ikke er så sleip at jeg setter ungdommen i arbeid, men så sleip er jeg selvsagt ikke :aww: ). Willy kunne trenge en liten børsteseanse også, egentlig. Så mye å gjøre og så liten tid :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Red Merle skrev:

Hmmm... gamla på 8 har fått en tendens til å halte på ene bakbeinet etter tur/aktiviet... Bør man bli bekymret?

Om det er noe som gjentar seg, enten på samme bein eller på ulike bein så er det jo noe som ikke er helt som det skal. Det betyr jo nødvendigvis ikke at det er noe alvorlig.

Om du har hundemassør eller kiropraktor i nærheten kan det være verdt et besøk. Jeg hadde også gitt glucosamin for å hjelpe leddene :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mokken skrev:

Om det er noe som gjentar seg, enten på samme bein eller på ulike bein så er det jo noe som ikke er helt som det skal. Det betyr jo nødvendigvis ikke at det er noe alvorlig.

Om du har hundemassør eller kiropraktor i nærheten kan det være verdt et besøk. Jeg hadde også gitt glucosamin for å hjelpe leddene :)

Takk:hug:, hvor for man kjøpt glucosamin? Er det resptfritt? Det er på samme bakbein, og det ser ut som det sitter i hofta/høyt oppe i beinet. Hun halter gjerne om morningen når vi har stått opp, etter tur, lek, svømming, trening osv. Ofte 'går hun det av seg' i løpet av dagen, men ligger hun å hviler, er hun halt igjen når hun står opp. Hun har vært slik av og på den siste mnd. Har lett for å bli hysterisk jeg, så nå prøver jeg å ikke få noia og løpe ned døra til dyrlegen :frantics::teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

I dag bestilte jeg dette bildet på tretrykk, + en 4 bilder kollasj av noen andre bilder jeg likte på akryl.

Spent på det tretrykk greiene, noen vil sikkert syns bilde er makabert, men for meg fanget det hele essensen av det som forgikk og opplevelsen der.

Skjermbilde 2016-07-18 kl. 12.01.07.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

15 minutter siden, JeanetteH skrev:

I dag bestilte jeg dette bildet på tretrykk, + en 4 bilder kollasj av noen andre bilder jeg likte på akryl.

Spent på det tretrykk greiene, noen vil sikkert syns bilde er makabert, men for meg fanget det hele essensen av det som forgikk og opplevelsen der.

Skjermbilde 2016-07-18 kl. 12.01.07.png

Tretrykk av det bildet er jo bare helt konge!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Hei igjen Sonen! :wave:

Jeg er altså fortsatt i live for de av dere som måtte lure på det ;) 

Den siste uka har gått med til jobb. Og maling i huset.Vi jobber på spreng her nå for å få det klart når han først har ferie. At jeg ikke har det gjør ikke så mye liksom :aww: 
Har brukt mye tid sammen her nå, så jeg kjenner litt på det at jeg ikke vil ha det på denne måten, og han viser fortsatt at han heller ikke vil det. Men tiden vil vise. Hadde jeg kunnet velge bare han og klart å holde søstera langt unna oss begge så hadde valget vært enkelt, men den gang ei. 

Ellers så er det kaldt, vått, og surt her. Typisk Vestlandssommer med andre ord :lol: 
Bomma på påmeldingsfristen til Karmøy, så ingen utstilling på Sjef'en i sommer :( Men han er uansett barnslig og trenger mer tid til å bli moden, så det er egentlig helt greit. 

I dag har jeg bare hatt 5 timer jobb. Så nå skal vi snart begynne å legge gulv inne på ett av soverommene. Må bare ha noe kaffe først! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt bekymret for Freya'n min... I går kveld ville hun ikke ha mat, men det reagerte jeg ikke så mye på, for det hender hun hopper over et måltid innimellom. Men hun ville ikke ha mat i morres heller. Fikk henne til å spise etter at vi hadde vært ute og luftet oss, ved å håndfore henne. Det er ikke noe jeg gjerne gjør, men hun kaster opp galle om det går alt for lenge i mellom. So far so good, men hun trekker seg unna og sitter og skjelver. Akkurat nå sitter hun under skrivebordet, i kroken, på kaldt gulv - og skjelver. Hun setter seg foran ytterdøra, og skjelver. Hun setter seg ved porten i hagen, og skjelver. Når jeg ber henne komme inn så ser hun ut som jeg slår henne - kryper nesten, med halen ned. Nå skal jeg ta høyde for at hun har blitt skjemt bort en del de to ukene hun har vært på feriekoloni, så jeg skal gi henne et par dager til å komme tilbake til sitt vanlige jeg igjen - men jeg er litt bekymret likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Det er ikke riktig eller greit å vente flere dager når et dyr helt tydelig er sykt mener nå jeg. Jeg ville gitt det noen få timer før veterinær i sånne tilfeller der det jo ikke virker helt akutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, *Kat84* skrev:

Ellers så er det kaldt, vått, og surt her. Typisk Vestlandssommer med andre ord :lol: 
Bomma på påmeldingsfristen til Karmøy, så ingen utstilling på Sjef'en i sommer :( Men han er uansett barnslig og trenger mer tid til å bli moden, så det er egentlig helt greit. 

Jeg som håpte jeg kunne få et lite glimt av Sjef når vi først var i Haugesund med hundenen og skal stille på Karmøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Yellow skrev:

Det er ikke riktig eller greit å vente flere dager når et dyr helt tydelig er sykt mener nå jeg. Jeg ville gitt det noen få timer før veterinær i sånne tilfeller der det jo ikke virker helt akutt. 

Om det var et svar til meg, så kan jeg jo også føye til at hun er like kvikk som vanlig når hun får viljen sin - dvs ut på tur, når det er snakk om godbiter, ligge under dyna osv. Det er derfor ikke så enkelt som å si at hun er helt tydelig er syk. Hun er en utspekulert gammel dame, som har sine triks.

Men jeg følger med henne :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow
Akkurat nå, Line skrev:

Om det var et svar til meg, så kan jeg jo også føye til at hun er like kvikk som vanlig når hun får viljen sin - dvs ut på tur, når det er snakk om godbiter, ligge under dyna osv. Det er derfor ikke så enkelt som å si at hun er helt tydelig er syk. Hun er en utspekulert gammel dame, som har sine triks.

Men jeg følger med henne :) 

Ok, hørtes jo ikke akkurat ut som om hun virket så kvikk i første innlegget bare :) Men om hun er med på tur osv som helt vanlig er hun vel ikke så dårlig heller sikkert, nei.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
6 minutter siden, Wachita skrev:

Jeg som håpte jeg kunne få et lite glimt av Sjef når vi først var i Haugesund med hundenen og skal stille på Karmøy!

Skal du? 
Hmm... Kan jo alltids ta han med og hilse på ene dagen da :) Må bare slite ut kenguruen først :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Wednesday skrev:

Jah... På vei for å hilse på valpen min. Nå står jeg på sida av e6 med død bil.

Neeei, for en bedriten timing! :hug: 

 

13 timer siden, Ganzie skrev:

Her må man gjøre alt sånt arbeid selv, gubben nekter:aww:
Men når de to maskotene på 10 og 11 år ble syke og måtte forlate oss ble det veterinær. Ingen av oss greide å gjøre det...
Så det er veldig lov å "feige ut" i blant:hug: Og at Miffy dro var bare trist:icon_cry:

Hihi noen fordeler med gubbe som er herdet. Men noen går bare ikke... Fremdeles tomt etter Miffy :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

I dag bestilte jeg dette bildet på tretrykk, + en 4 bilder kollasj av noen andre bilder jeg likte på akryl.

Spent på det tretrykk greiene, noen vil sikkert syns bilde er makabert, men for meg fanget det hele essensen av det som forgikk og opplevelsen der.

Skjermbilde 2016-07-18 kl. 12.01.07.png

ikke makabert, men...   kan tenke meg det var litt av en opplevelse å være med på likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lurer på om dette er løsningen? Rett og slett at jeg gjør det selv  - Nå fikk jeg noe å tenke på. Takk for tips 👍😊
    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...