Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

5 timer siden, Ozzy skrev:

Kjøpt fisk for nesten tusen kroner av fiskebilen. Føler meg skikkelig voksen :lol:  

Jeg innser at jeg faktisk ER voksen, siden jeg kjøper fisk av fiskebilen helt uten å reflektere over at det er voksent gjort :lol::lol: 

Hjemme fra Ransäter, og Yasmine ble BIR m CACIB (og jeg droppa gruppefinalene - det tar så ekstremt lang tid, og Yasmine dør litt på seg når hun må stå så lenge og vente sammen med masse fremmede hunder tett i tett - det skal hun slippe faktisk). Heldigvis fikk hun sitt CIE forrige gang vi var i Sverige, så da trengte jeg ikke å ha dårlig samvittighet for at vi "stjal" CACIBET fra svenskene siden hun som stod som nr to etter hvert får omgjort sitt res. CACIB til CACIB :).

Det ER så deilig å dra på tur med vogn altså, jeg bare elsker den campingvogna mi, selv om den er utgammal og jeg ikke tør å bruke gass. Hundene elsker også å være med. Gleder meg allerede til neste helg og ny tur :).

Et digert skår i gleden var at jeg ble drapskvinne på turen... :(. Jeg greide faktisk å kjøre på en katt som løp rett over vegen i det vi kom kjørende. Den traff vogna noe så skikkelig (jeg så det jo i speilet) - men heldigvis døde den momentant :icon_cry:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Har ei venninne som skrev særoppgave om narnia bøkene ene og alene fordi de handler så mye om kristendom. Fikke høre mye om det for noen år tilbake :P 

Det er helt sykt mye kristendom!  Det er nesten som en barnebibel.  Jeg la ikke så godt merke til det når jeg leste den selv som "liten" ( jeg måtte lese bøker selv , så jeg var vel eldre enn Ask :P ) , men nå ødelegger det hele leseopplevelsen for meg. Sønner av Adam og Døtre av Eva er konger og dronninger over de andre "artene" , Aslan er kjent under et annet navn i menneskenes verden og det gjelder å tro på han så blir man alltid reddet liksom...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Det er helt sykt mye kristendom!  Det er nesten som en barnebibel.  Jeg la ikke så godt merke til det når jeg leste den selv som "liten" ( jeg måtte lese bøker selv , så jeg var vel eldre enn Ask :P ) , men nå ødelegger det hele leseopplevelsen for meg. Sønner av Adam og Døtre av Eva er konger og dronninger over de andre "artene" , Aslan er kjent under et annet navn i menneskenes verden og det gjelder å tro på han så blir man alltid reddet liksom...

 

Jeg har ikke lest bøkene, bare sett de nyeste filmene. Men ble ganske overasket da jeg fikk høre det, for har ikke tenkt på det før. Men ja, det er en slags barnebibel. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake i Norge. Savner Lotta noe sinnsykt men pga begravelse (rimelig ubeleilig å dø akkurat nå...) i familien får jeg ikke kommet meg hjem før neste helg. Hatt kjenpefin uke på Danacup(anbefales alle foreldre ?), og i går trålet jeg og gubbe og Lita Danmarks største skog og nasjonalpark. Veldig fin dag. Selv om Lita stakkar ble "angrepet" av to hunder. Jeg fikk tak i ene (springer- sur dådan) som jeg dro unna(gubben som gikk med Lita i kobbel), og da kom en kompis av springeren - bc - sirklet rundt gubbe/Lita med reist bust- og gikk på - eier greidde å ta tak i den idet jeg hørte tenner klapra. Gubben fikk seg et risp, men heldigvis av Litas tenner. Og hun er gjennomvaksinert og frisk. Ikke morsomt m hundetenner mot hud i land med rabies. 

Ellers syns jeg stena lines ansatte er søte ? Hunder er kun lov i bil, på et luftedekn og i en trappeavsats som var overfyllt av fotballunger. Men ansatte valgte å "overse" oss der vi sattmed hund i egen kabin og siste to timer i lounge og advarte oss når sjefen deres nærmet seg så vi kunne gjemme Lita når han var i nærheten ? Han likte visst ikke hund i det hele tatt. Så slapp å sette Lita bort på bildekk for seg selv. Heldigvis. Sosial som hun er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Teserere skrev:

 

Jeg røntget Twiggy nå i mai, og når jeg fikk mail fra NKK så videresendte jeg de vedlagte PDF-filene til SKK og spurte pent om det kunne legges inn i databasen. Det tok 1 dag så var det registrert ;) 

Det sa min svenske venninne at hun hadde gjort også, når hun hadde røntget sin hund i Norge. Jeg så nå at det er mulighet for å sende en mail til hunddatas helseavdeling med vedlegg, så når jeg nå får AD brevet så forsøker jeg :D PS spre gleden albuene er frie

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg er faktisk temmelig effektiv når jeg først får satt i gang. Har jo bare bodd her i snart 10 år, og ikke malt muren før nå.:P Har snart brukt opp en 3-liter, og muren er veldig tørst, den. Må nok kjøpe en 3-liter til i morgen. Men, den blir fin da, hvit og fin.

Har to uker ferie igjen, og det er helt herlig å tusle rundt hjemme, sove både titt og ofte og sysle rundt med diverse prosjekter, og ellers gjøre akkurat det som måtte falle meg inn i øyeblikket.

Min aller beste venninne kommer på lunsj i morgen da, vi som egentlig hadde en deal med å spise middag sammen en gang i uka. Vel, nå har det snart gått seks uker. Sånn er det når man er travle på hver sin kant. 

Så har jeg fått vaska huset i dag også, det var jo slett ikke verst.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med timehop, hadde helt glemt disse. 8 år siden, første møte mellom Casper (4-5mnd) og Sniff. Lurer på om noen hadde nappet henne der, har aldri sett beina så ryddige siden ? men hun var jo bare to år da.

Husker hun ertet Casper skikkelig, hun fant ut akkurat hvor langt båndet hans var, slik at han ikke klarte å komme bort i henne mens hun sto så nære som mulig og svinset som på bildene . Frustrerende for en leken valp ?

Det var i Kristiansand, så Casper hadde fått din første togtur. Startet liksågodt med hamar-kristiansand vi ?

89c7fbb09ad3a1f069f6f59469b62790.jpg

c912bc75b8c2b29175ef5772d9e4315a.jpg

cae8da0a07a33fbac85e7432384d560b.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leggetid for kvelden. Fenris likar tydeligvis å ligge litt trangt, han gikk rett i det lille buret til Catania og la seg der. Ba så bruningen om å gå og legge seg, så gikk ho faktisk og la seg i buret saman med han ?

Ho som er så sær av seg. Han kan berre glømme å legge seg så nærme ho, men ho kan fint legge seg nærmast oppå han. Sær kjerring eg har ?

751686d03a315618729de03c06aca1bd.jpg

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Bellare skrev:

Leggetid for kvelden. Fenris likar tydeligvis å ligge litt trangt, han gikk rett i det lille buret til Catania og la seg der. Ba så bruningen om å gå og legge seg, så gikk ho faktisk og la seg i buret saman med han ?

Ho som er så sær av seg. Han kan berre glømme å legge seg så nærme ho, men ho kan fint legge seg nærmast oppå han. Sær kjerring eg har ?

751686d03a315618729de03c06aca1bd.jpg

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Sånn er basenjien her og, nåde den hunden som går for nærmere når han slapper av, men selv bruker han gjerne Hottie som liggeplass. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raksha skrev:

Sånn er basenjien her og, nåde den hunden som går for nærmere når han slapper av, men selv bruker han gjerne Hottie som liggeplass. 

Joshi også :lol: Tufani kunne brumle så mye han orka, hun la seg oppå han likevel. Men nåde han om han prøvde seg på det samme :|

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden bilen er død, må jeg nå sykle ungene til barnehagen. Og jeg rakk jo ikke ferja, så måtte sykle rundt. Og jeg har ikke kondis! :lol: Hjerteklapp, kvalm og svimmel :aww: Risikerer å komme i form... Må kjøpe ny bil asap.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
26 minutter siden, Tommy skrev:

Det finnes mennesker der ute som kommer fornøyde på jobb klokken 06.00 hver dag. De går på amfetamin.

Du hørte det her først.

Jeg visste at det der ikke kunne være normalt eller naturlig :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Mirai unpinned og locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...