Gå til innhold
Hundesonen.no

Tørrfôr og sånn


Bananen
 Share

Recommended Posts

Hva er det beste tørrfôret? Jeg har ikke peiling på å fullfôre på tørrfôr i det hele tatt. Pøbel skal på ferie i sommer tre uker. Jeg gir vanligvis V&H og annet rått kjøtt, litt tørt innimellom fordi han blir så hard i magen. Men der han skal feriere kan han ikke ta med seg den vanlige maten sin (:P ok, det blir bare litt for mye å be om med oppbevaring av fryseplass, liksom), og han må gå på tørrfôr de ukene han skal være borte. Men hva slags type skal man gi ham? Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Tja, alle de store kjente merkene fungerer generelt bra. Det er noen individuelle forsjeller.

Men for å nevne noen som er lett å få tak i både på plantasjen og dyrebutikker: Royal Canin, Proplan, Eukanuba o.l. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orijen førte til diare på min hund selv om han helt fint tåler v&h, så vil anbefale å teste det først før du sender det med hunden. Kjedelig om han er dårlig i magen på ferien ? Acana er litt mindre kraftig men har fortsatt masse kjøtt. Det funker flott her ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Voffen skrev:

Orijen førte til diare på min hund selv om han helt fint tåler v&h, så vil anbefale å teste det først før du sender det med hunden. Kjedelig om han er dårlig i magen på ferien ? Acana er litt mindre kraftig men har fortsatt masse kjøtt. Det funker flott her ?

Har også erfart at Orijen kan gi litt løs avføring, og grådig mye på mine. Acana er helt supert.

Fullforer egentlig på V&H om dagen, men gått litt mer over tol 30/70.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt ann på hunden, jeg annbefaler å prøve før ferien. Mine får v&h til vanlig, men på hytta bruker vi tørrfor. Og vi har prøvd Orijen og TOTW (dette fikk de når vi fullforte på tørt)  men da har vi endt opp med løse mager og tynne bikkjer, nå får de Appetitt og fungerer bra på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om mange av dere har gode erfaringer med Acana. Jeg tror jeg må prøve det ut først, så man ikke får noen store overraskelser etterpå. Eller TOTW. Ser nå at dyrebutikken i nærheten selger Fish4Dogs også, er det bra? Hm! Vanskelig denne tørrôrjungelen. :lol: Men så tenker jeg at det bare er tre uker han skal gå på tørrfôr, så er det tilbake til V&H igjen, liksom. Da er det kanskje bare å safe på det jeg vet at han fungerer på? Ja, jeg vet det kommer an på bikkja. Hmhmh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er rette stedet å spørre, bare slett/flytt om det ikke passer seg i denne tråden. 

Hvorfor er det bedre for hunder å spise erter og poteter enn korn og ris? Det er jo så mye markedsføring av de "nye" tørrfôrtypene uten korn og at det er så bra for hunden. Men de aller fleste av disse inneholder jo tilsvarende mengde erter og poteter. Og da detter jeg av lasset.. (og de som har økt kjøttmengde blir for kraftig kost for de fleste)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anilex skrev:

Vet ikke om det er rette stedet å spørre, bare slett/flytt om det ikke passer seg i denne tråden. 

Hvorfor er det bedre for hunder å spise erter og poteter enn korn og ris? Det er jo så mye markedsføring av de "nye" tørrfôrtypene uten korn og at det er så bra for hunden. Men de aller fleste av disse inneholder jo tilsvarende mengde erter og poteter. Og da detter jeg av lasset.. (og de som har økt kjøttmengde blir for kraftig kost for de fleste)

Vet du, akkurat det der har jeg lurt på også. Det luktet potet så det holdt av det fôret jeg forsøkte her en periode, og det kom like mye ut som med andre tørrfôr. Jeg tror det er litt mote, jeg, å skulle finne noe som er sååååå mye bedre enn de der forhatte, velprøvde tørrfôrtypene :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Siri skrev:

Jeg ville ikke styrt så mye med noe nytt. Fungerer han på ProPlan så er jo det safe for de ukene dere skal være borte. Trenger ikke å gjøre ting så vanskelig liksom ?

Det ble en sekk med ProPlan jeg vet han fungerer på. If it ain't broken, don't fix it. :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...