Gå til innhold
Hundesonen.no

Assistert voldtekt?


Castella
 Share

Recommended Posts

2 timer siden, Tuvane skrev:

Alt for å unngå skader... Har man en hund som kan selges for flere titalls millioner, så er man veldig, veldig forsiktig med den.

Sier ikke at det er bra, men det er sånn det kan være hvis du skal ned til Tyskland og pare en førstegangstispe.

Ikke ment som et angrep på deg - men om en hund ikke tåler å pare - eller at tispa drar seg unna.... Så er den strengt tatt ikke verdt titalls millioner. Biologisk. Men selvfølgelig finnes det sikkert papirer som trumfers hunder ve og vel, som sier at den er verdt det. Forb**** utstillinger! :sint_01:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hvis bikkjene er så store/tunge at de ikke kan ha seg på normalt vis, så er det vel noe hakkandes galt på flere nivå... (og jeg har selvsagt rimelig god koll på hvordan hundene mine er laget.....

Første regel for å i det hele tatt få lov til å drive med avl burde vel være at hundene kan formere seg på normalt vis. At noen faktisk får seg til å forsvare denne galskapen synes jeg er direkte hårr

Det høres vel mest ut som dårlige unnskyldninger, for å rettferdiggjøre en stygg praksis.

Definisjonen av voldtekt er ganske klar da, og her er et lite utdrag: Seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller ute av stand til å motsette seg handlingen.

Så per definisjon er dette voldtekt! :( At noen kan synes det er greit at hunden gjennomgår noe sånt fatter jeg ikke. 
Og ja, jeg synes det er like ille om tispa holdes fast hvis hun egentlig ikke vil. Å støtte er en ting, men å holde fast så hunden ikke kommer seg unna hvis den er ukomfortabel eller redd? Like ille ja...
 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Ikke ment som et angrep på deg - men om en hund ikke tåler å pare - eller at tispa drar seg unna.... Så er den strengt tatt ikke verdt titalls millioner. Biologisk. Men selvfølgelig finnes det sikkert papirer som trumfers hunder ve og vel, som sier at den er verdt det. Forb**** utstillinger! :sint_01:

De tåler det jo, det er ikke det som er problemet, men de er livredde for at bikkja skal bli bitt i et øre eller skade seg under herjing (da er utstillingskarrieren og dermed avlskarrieren over). En normal paring i Tyskland er at hannhunden og tispa får snuse på hverandre kontrollert i bånd, og så er det rett på sak. Hannhundene er erfarne og gjør det de skal, og så er det ferdig. Det blir jo ingen paring om tispa ikke står, for det er det ingen som vil risikere, da kan jo tispa være grisesur og virkelig bli sint. Da må man bare vente i Tyskland noen dager og håpe at man ikke er for sent ute. Inseminering er ikke tillatt hos schäfer i Tyskland, så det er paring eller ikke noe.

Hadde jeg hatt en hund til flere titalls millioner, så hadde jeg sikkert også vært innmari forsiktig med den. Veldig mange av topphannene fra Tyskland blir solgt til Kina etter hvert, og kineserne betaler store penger for VA-hunder (vorzuglich auslese - det beste en schäfer kan oppnå av premiering). Kina har ingen begrensninger på antall paringer per år (det har Tyskland), og da kan de pare opptil flere tisper om dagen og tjene tilsvarende. Men det forutsetter at hunden ikke har noen skavanker (dvs hengeøre eller er halt).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Stine skrev:

Når en hund er verdt flere millioner!? Så er noe riv ruskende galt...

Når man er rik kineser, så betaler man gjerne flere titalls millioner for en VA-hund. Når hunden da har gjort sin jobb i Tyskland, så blir den solgt til en eller annen rik kineser, som ser etter et nytt statussymbol/penisforlenger/you name it. En hund hadde aldri blitt solgt for så mye med mindre noen er villig til å betale så mye. ;)

En schäfer kan vel ha 75 paringer i året i Tyskland, dvs tjene 450 000 kr i paringer på et år... I Kina kan den pare ubegrenset - da er det bare å regne på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tuvane skrev:

Når man er rik kineser, så betaler man gjerne flere titalls millioner for en VA-hund. Når hunden da har gjort sin jobb i Tyskland, så blir den solgt til en eller annen rik kineser, som ser etter et nytt statussymbol/penisforlenger/you name it. En hund hadde aldri blitt solgt for så mye med mindre noen er villig til å betale så mye. ;)

En schäfer kan vel ha 75 paringer i året i Tyskland, dvs tjene 450 000 kr i paringer på et år... I Kina kan den pare ubegrenset - da er det bare å regne på det.

Sykt uansett.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Å holde en tispe fast eller binde henne i en eller annen slags innretning for å få gjennomført parring, kan ikke defineres på noen som helst annen måte enn voldtekt. Det nytter ikke hvor mange 'fine' forklaringer og omformuleringer man kommer med, det er og blir voldtekt. At noen kan forsvare en slik praksis, finner jeg ..interessant..

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...