Gå til innhold
Hundesonen.no

Tips til kobbel for sterk hund som trekker?


Recommended Posts

Har sett meg litt lei av sambuars grove, rundfletta strikk-kobbel til elgbikkja, då det er så vondt og holde i når han drar, at eg må bruke tjukke arbeidshanskar med antiskli.
Så eg er på jakt etter eit nytt, kraftig kobbel med strikk som tåler kraftig trekking frå bikkje på 30 kg. Bør vere 3 meter langt.

Nokon som har tips til gode kobbel som er innanfor mine kriterier? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snøfrost skrev:

eventuelt et i skinn/lær. De er jo ganske gode å holde i.
Selv har jeg billige kobler og bruker hansker ;)

Lær skulle eg heller kjøpt til bruningen :D Men ulven må nok ha strikk for å dempe mulige rykk, sjølv med strikk kjennes det til tider ut som han prøvar å rive av meg armen om eg ikkje følger heilt med :P Blitt tipsa om NonStop sin kjørestrikk, det ser ganske greit ut, ut i frå bilder, så får be sambuar ta det inn på butikken :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bruke trekkbelte med demping?
Personlig liker jeg ikke kobbel med strikk, føler jeg har dårligere kontroll. Og mine trekker jo til tider ganske heftig så jeg vet det er noe slitsomt å gå tur med hunder som trekker. Tenker ikke så mye over det selv, men sliter ut enhver annen som prøver :P

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr koppel her også :) Ikke vært borti noen andre som er i nærheten engang av dem. 

Strikk i belte eller bånd tror jeg er litt smak og behag, jeg kjøpte belte med strikk i når jeg måtte bytte ut det gamle uten strikk, og jeg liker det ikke.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på MR kobbel jeg også ? Brukte det i mange år til Engelsk Setteren jeg hadde før. Ikke hatt det på mage år til frøkena jeg har nå før kjøpte et nylig. Veldig solide,sterke,bra strikk i de :) Ellers har jeg også det fra yukon som er linket til i de første innleggene veldig bra det også. Egener seg mest til magebelte da liten løkke til "håndtak" Var spurt over her om kanal kobbel finnes med strikk i det gjør det bla baggen har  det. Har det også jeg ??

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Mitt MR kobbel holdt i to uker før strikken røk, pluss at det er tungt og klumpete, så det gikk i søpla her :hmm:

Jeg bruker ikke strikkbånd annet enn til trekk, men howling dog sine er gode. Hanefoten røk på mitt etter et halvt års tid, men den er sydd på. Selve strikklina er veldig solid og god :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok også reklamert, våres har blitt brukt mye og hardt og det første røyk strikken pga skade, hadde blitt overkjørt et par ganger for mye, men det var da også 6 år gammelt og brukt av to malamuter på 40 kg hver, samtidig. Da brukte jeg mest hanefot og et bånd. Også brukt mye til oppbinding hvor strikken ligger inntill trær osv. Nå føler jeg riktignok at strikken har blitt litt dårligere på de nyere, men de har nå uansett holdt et par/tre år med mye og hard bruk, også er det jo bare å bytte strikk så holder de jo i x antall nye år :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble overasket da kjøpte det nylig av at syntes det var ganske så lett! Mente huske var tyngere. Hehe. Det frøkena her hadde da var ung røk hun strikken på veldig kjapt også. Reklamerte og fikk ny ja. I Norge ligger prisen stort sett på 600., ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
På 21.6.2016 at 3:39 PM, Bellare skrev:

Lær skulle eg heller kjøpt til bruningen :D Men ulven må nok ha strikk for å dempe mulige rykk, sjølv med strikk kjennes det til tider ut som han prøvar å rive av meg armen om eg ikkje følger heilt med :P Blitt tipsa om NonStop sin kjørestrikk, det ser ganske greit ut, ut i frå bilder, så får be sambuar ta det inn på butikken :) 


Jeg synes MR kobbelet er dritvondt å holde i - har gått for NonStop sin kjørestrikk, den er faktisk god å holde i for meg som har litt små fingre. Løkka til å feste på beltet er smalere enn resten av båndet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har Baggen trekkbelte og det er strikk på beltet. Har fire mellomstore hunder på beltet og da har jeg to ledige armer til feks. Ta inn båndet hvis det er trangt og man skal forbi noen med hund ol . eller plukke opp bæsj. Jeg er helt avhengig av mitt magebelte og bruker det hver gang på tur.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Då har MR kobbelet komt i hus. Veldig fornøgd, må få sambuar til å bestille fleire på jobben så alle bikkjene kan få kvar sitt :P  Men det skulle vert litt lenger, blir litt for kort når eg festar det rundt meg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bellare skrev:

Då har MR kobbelet komt i hus. Veldig fornøgd, må få sambuar til å bestille fleire på jobben så alle bikkjene kan få kvar sitt :P  Men det skulle vert litt lenger, blir litt for kort når eg festar det rundt meg.

De har jo skikobelet som jeg linker til under, men minnes at det ikke var like greit å feste rundt magen, så da er du jo egentlig like langt :P men en ekspander, deres eller en hjemmelaget en av en hanefot eller noe kan jo funke :) 

3 minutter siden, Gåsa skrev:

Så bra :) Enig skulle vært litt lengere! Fester det ikke rundt magen da synes det er bedre  med magebelte om har behov for det. Men,foretrekker bånd på 3 meter. Hehe

http://www.mrkoppel.se/shop/product/skidkoppel?tm=produkter/koppel-leash:) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...