Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund døde i varm bil - noen hadde lukket bagasjeluken


mushi
 Share

Recommended Posts

Det opplevde vi en gang å.

Vi var på ferie på østlandet, og hadde glemt den som holder døra oppe hjemme i Bergen. Så vi satt bakluka på vidt gap. Når vi kom tilbake så hadde noen lukket den.

Heldigvis for oss, og hunder, så skulle vi bare rett inn å kjøpe middag og ta med, så vi var bare borte i 10minutter og bilen sto i skyggen, men ja, det kunne gått galt.

Men regner med folk gjør det for å være grei? Jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sasha&Kiara skrev:

Det opplevde vi en gang å.

Vi var på ferie på østlandet, og hadde glemt den som holder døra oppe hjemme i Bergen. Så vi satt bakluka på vidt gap. Når vi kom tilbake så hadde noen lukket den.

Heldigvis for oss, og hunder, så skulle vi bare rett inn å kjøpe middag og ta med, så vi var bare borte i 10minutter og bilen sto i skyggen, men ja, det kunne gått galt.

Men regner med folk gjør det for å være grei? Jeg vet ikke.

Det jeg også håper. At noen har gjort det med god intensjon, og kanskje ikke fått med seg hunden som satt der. 

En annen tanke er jo den at noen ville gi vedkommende en lærepenge. Har lest enkelte folks bastante meninger om at en hund ikke har noe å gjøre ventende i bilen, og at den skal være igjen hjemme (enkelte har så sort-hvit verden...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, simira skrev:

Jeg tenker jo at jeg ikke ville gått fra bilen åpen jeg da. At man ikke kan forutse at folk vil lukke den er jo en ting, men hunden(e) kan bli plaget eller stjålet?

 

Jeg låser mitt Herkules-bur og lar luken stå open i skyggen av og på hele sommeren, aldri vært noe problem ettersom hundene stort sett er vendt bort fra der ting skjer. 

 

Helt sykt at noen kan gjøre noe sånt.  Tror og håper det var et grusomt uhell...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummelt. Når man har bakluka oppe sånn er det sikkert lurt å henge en stor lapp på buret der det står at døra skal være oppe. Og at du er i nærheten + telefonnummer.



Finnes det så lange luftekroker at døra kan stå på vid gap? Jeg kunne trengt det fordi min bakdør vil ikke holde seg oppe... (er en dør, ikke oppoverluke )
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Evelzz skrev:

Jeg låser mitt Herkules-bur og lar luken stå open i skyggen av og på hele sommeren, aldri vært noe problem ettersom hundene stort sett er vendt bort fra der ting skjer. 

 

Helt sykt at noen kan gjøre noe sånt.  Tror og håper det var et grusomt uhell...

Ja, jeg har forsåvidt også låsbare bur.

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Skummelt. Når man har bakluka oppe sånn er det sikkert lurt å henge en stor lapp på buret der det står at døra skal være oppe. Og at du er i nærheten + telefonnummer.

 


Finnes det så lange luftekroker at døra kan stå på vid gap? Jeg kunne trengt det fordi min bakdør vil ikke holde seg oppe... (er en dør, ikke oppoverluke )

 

Du får de ihvertfall opptil en halvmeter eller så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...