Gå til innhold
Hundesonen.no

WCC Working class certificate

Recommended Posts

Just now, Pringlen said:

Kan hende det er spesielt for de rasene som har brukskrav på cert? Mener det var snakk om det da jeg gikk ringsekretærkurs, og som sagt: det blir sjekket.

Det er jo helt sikkert ikke noe i veien for å sjekke det hvis du er stø i utlandske betegnelser på diverse jaktprøver. Jeg pleier selv alltid å sjekke opp krava til cert i rasene jeg har i ringen sånn at jeg vet de. Men jeg kan neimen ikke love at jeg hadde tolket et fransk WCC korrekt. 

Min rase har forøvrig brukskrav til CERT i Sverige, men der deler de ut med WCC uansett grunnlag. Så de "slipper billig unna" de svenske ringsekretærene der ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Snøfrost skrev:

Det er jo helt sikkert ikke noe i veien for å sjekke det hvis du er stø i utlandske betegnelser på diverse jaktprøver. Jeg pleier selv alltid å sjekke opp krava til cert i rasene jeg har i ringen sånn at jeg vet de. Men jeg kan neimen ikke love at jeg hadde tolket et fransk WCC korrekt. 

Min rase har forøvrig brukskrav til CERT i Sverige, men der deler de ut med WCC uansett grunnlag. Så de "slipper billig unna" de svenske ringsekretærene der ;) 

Man trenger jo ikke være stø i noe som helst, når prøver utenfor Norden ikke gir rett på cert :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, Pringlen said:

Man trenger jo ikke være stø i noe som helst, når prøver utenfor Norden ikke gir rett på cert :) 

Men gjelder det ALLE jakthundprøver i gr. 4, 6, 7 og 8? 
Jeg har ikke finsjekka. For hvis ikke så er man jo like langt. + at det er brukskrav til cert på hunder i gr. 1, 2 og 5 også. Og er disse dekket av det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Snøfrost skrev:

Men gjelder det ALLE jakthundprøver i gr. 4, 6, 7 og 8? 
Jeg har ikke finsjekka. For hvis ikke så er man jo like langt. + at det er brukskrav til cert på hunder i gr. 1, 2 og 5 også. Og er disse dekket av det?

Alle i 4 og 6 i hvertfall. Ganske sikker på at det er slik for stående og elghunder også.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, Pringlen said:

Alle i 4 og 6 i hvertfall. Ganske sikker på at det er slik for stående og elghunder også.

Da har jeg noe og sjekke ;) 
for det gjør selvsagt ting langt enklere! 
Jeg antar da at norden er enige om at 2. premiering er 2. premiering i "godkjent gren" uansett Nordisk land? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
2 minutter siden, Snøfrost skrev:

Da har jeg noe og sjekke ;) 
for det gjør selvsagt ting langt enklere! 
Jeg antar da at norden er enige om at 2. premiering er 2. premiering i "godkjent gren" uansett Nordisk land? 

Ikke på drevprøver for dachshund. Der er en dansk 2 pr tilsvarende en 3 pr i de andre landene :P Derfor man har sammenligningstabellen. Men det spiller jo ingen rolle for å gå i bruksklasse og ta cert, der holder jo en 3pr. Til championat, derimot, holder det ikke. Det gjør heller ikke det svenske anlagssporet, som faller utenfor de andre landenes premiegrader i tabellen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive