Gå til innhold
Hundesonen.no

Crockpot/slowcooker - oppskrifter!

Recommended Posts

7 timer siden, simira skrev:

Bare hiver alt oppi på en gang? Også creme fraiche, eller har du den til etterpå?

I UltraPro skal alt oppi på en gang. Jeg har vel hatt creme fraiche oppi, men nå gav du meg en bedre idé. Sikkert bedre å ha den kald til. Men da ville jeg hatt litt smør oppå fisken 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok den ved siden av, ble bra det. Hadde bittelitt olje i bunnen for å hindre at potetne skulle svi seg. Og litt variant med grønnsaker, men det er jo smak og behag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, simira skrev:

Tok den ved siden av, ble bra det. Hadde bittelitt olje i bunnen for å hindre at potetne skulle svi seg. Og litt variant med grønnsaker, men det er jo smak og behag.

Ja, det går jo an å variere både grønnsaker og krydder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 14.6.2016 at 1:34 PM, Mari skrev:

Denne er kjempegod! 

http://www.bakeaholicmama.com/2014/03/knock-your-socks-off-slow-cooker.html#.V1_oepOLTMU

Jeg brukte øl i stedet for hvitvin. :)

Nå har denne oppskriften tatt jomfruen på Crock-Poten min! :lol: Eller, jeg tror det er sånn 4-5 timer igjen til maten er ferdig or so. Tilsatte også øl, og sambo drikker resten av ølen til "frokost".

Kan bli spennende - gleder meg litt!

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 minutter siden, Bananen skrev:

Nå har denne oppskriften tatt jomfruen på Crock-Poten min! :lol: Eller, jeg tror det er sånn 4-5 timer igjen til maten er ferdig or so. Tilsatte også øl, og sambo drikker resten av ølen til "frokost".

Kan bli spennende - gleder meg litt!

Ooh! Oppdater med hva du synes da. Husk å hive det litt under grillen før servering. Det gir retten litt oomph. :)

Vi laget lammestek i crockpoten for ikke så lenge siden, det ble kjempegodt! Brukte skyen til å lage saus. Tilbehør var ovnstekt rosenkål, brokkoli og aromasopp som jeg hev litt rundt i olje og drysset over med halve båter av fersk hvitløk, salt og pepper. Tilbehøret var jo like godt som steika. Herregud, nå ble jeg sulten.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
1 time siden, Mari skrev:

Ooh! Oppdater med hva du synes da. Husk å hive det litt under grillen før servering. Det gir retten litt oomph. :)

Vi laget lammestek i crockpoten for ikke så lenge siden, det ble kjempegodt! Brukte skyen til å lage saus. Tilbehør var ovnstekt rosenkål, brokkoli og aromasopp som jeg hev litt rundt i olje og drysset over med halve båter av fersk hvitløk, salt og pepper. Tilbehøret var jo like godt som steika. Herregud, nå ble jeg sulten.

Takk for tips! I stekeovnen, da? Sette den på grillfunksjon og putte hele kjelen inni? Eller skal jeg putte det i en ildfast form eller noe? Jeg er så noob på kjøkkenet, altså! :lol:

Det lukter i alle fall kjempegodt - hvitløk all over. Jeg brukte en kremost som lå i kjøleskapet med urter og hvitløk i tillegg til hvitløken som skulle tilsettes også. Men jeg tok to i stedet for tre (for de var ganske store) og det var hvitløk i kremosten også. Dette kan bli spennende! Tenkte å koke opp noe fylt pasta til å ha ved siden av. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Bananen skrev:

I stekeovnen, da? Sette den på grillfunksjon og putte hele kjelen inni? Eller skal jeg putte det i en ildfast form eller noe? Jeg er så noob på kjøkkenet, altså! :lol:

Det lukter i alle fall kjempegodt - hvitløk all over. Jeg brukte en kremost som lå i kjøleskapet med urter og hvitløk i tillegg til hvitløken som skulle tilsettes også. Men jeg tok to i stedet for tre (for de var ganske store) og det var hvitløk i kremosten også. Dette kan bli spennende! Tenkte å koke opp noe fylt pasta til å ha ved siden av. :)

I stekeovnen ja. Bare putt det over på ei plate eller ildfast form og sett under grillen, men følg med så det ikke brenner seg. Ikke forma fra slow cookeren. :) Vær forsiktig når du flytter kyllingen, den faller fort fra hverandre. :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei - da har man testet oppskriften. Jeg har tidligere hatt litt verging mot å lage kylling og sånn, men wow! Så mørt kjøttet ble! Det ble dritgodt. Kielbasapølsene ble litt myke, og ostekremsausen ble vannete. Men da er det bare å ta mindre væske i neste gang. Da har man i alle fall prøvd. Men kyllingen - igjen var den wow. Mørt og godt!

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
21 minutter siden, Kenzo skrev:

En slik slowcooker, står den på ovnen, stikkkontakt eller hva? :icon_redface: Jeg har mannen i huset snart på gli om å få en sånn!

Stikkontakten der den gjør jobben av seg selv, du må bare putte i hva du nå enn vil ha i den. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble svinestek i crock-poten denne uka. Servert med poteter, løk, gulrot og sur/søt skysaus. Veldig snadder :)

I morgen skal jeg prøve røkt svinekam i crock-poten for første gang. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen av dere som har slowcooker med mulighet for utsatt start? Hvilken modell isåfall? Bruker dere funksjonen mye?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, simira skrev:

Er det noen av dere som har slowcooker med mulighet for utsatt start? Hvilken modell isåfall? Bruker dere funksjonen mye?

Vet ikke om det finnes? Prøvde å søke når jeg kjøpte min, og fant bare at det ikke fantes for det ville være en fare siden det ble stående så lenge. Jeg trodde min hadde det, men var bare digitale tall 😒

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 hours ago, WelshenNemi said:

Vet ikke om det finnes? Prøvde å søke når jeg kjøpte min, og fant bare at det ikke fantes for det ville være en fare siden det ble stående så lenge. Jeg trodde min hadde det, men var bare digitale tall 😒

Det finnes, en del av merket Crock Pot har det. Faren er om maten blir stående på varming for lenge etter den er ferdig, så problemet er "motsatt". Men det virker som de fleste har timer som går over på varming ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, simira skrev:

Det finnes, en del av merket Crock Pot har det. Faren er om maten blir stående på varming for lenge etter den er ferdig, så problemet er "motsatt". Men det virker som de fleste har timer som går over på varming ja.

Ja, å holde varm har min også, men ikke utsatt start som det ble spurt om. Jeg har CrockPot.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 hours ago, WelshenNemi said:

Ja, å holde varm har min også, men ikke utsatt start som det ble spurt om. Jeg har CrockPot.

Hvilken modell? Da har altså ikke alle modellene deres det...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fått en ny favoritt-oppskrift!

I hovedsak denne: https://cookiesandcups.com/no-boil-crock-pot-mac-cheese/

Jeg laget litt over halv porsjon, pluss at jeg hadde 450g brokkoli og 400g kjøttpølse oppi, og det var passe til tre voksne. Brukte tre timer på low. Brukte bare raspet mozzarella, denne Velveeta-osten man visstnok ikke kan droppe er slett ikke nødvendig for å få et himmelsk måltid. Brukte også ekstra lett melk (fordi det er det vi bruker og har i hus) heller enn hel som anbefalt. OMG sier jeg bare. Det er det mest vellykkede første forsøket jeg har hatt i kokeren, og godt mulig det beste all time, selv om jeg er veldig glad i chili.

Kjapp norsk oversettelse med min vri:

Til 4 personer (litt over halv porsjon var passe til tre)
500g makaroni
110g smør i terninger
500-600 gram kjøttpølse
500-600 gram brokkoli
6 dl melk (gjerne hel, men lett fungerte fint)
1 boks kondensert melk/vikingmelk, 3,5dl
1/2 ts malt pepper
1/2 ts paprikakrydder
1 ts salt
Krydder etter ønske (hvitløk, piffi, grillkrydder kan være godt)
ca. 400g raspet ost

Ha pasta og smør i gryten, spre osten over. Skjær opp brokkoli og pølse og ha i.
Visp sammen melk og krydder og hell over. Rør rundt så alt er godt blandet. Sett på low i 2-3 timer, rør godt sammen en gang i timen (for å få pastaen jevnt kokt).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 hour ago, Mira2.0 said:

Denne tråden var spennende! Hvilken slowcooker anbefales? Vi er en voksen og to barn til vanlig. 

Jeg er veldig fornøyd med denne: https://bakerenogkokken.no/kjokkenmaskiner/slow-cooker/hamilton-beach-slowcooker-stay-or-go-47-l/

Lager middag til meg og mannen i den, da er den litt stor. Lager også regelmessig middag til 6 voksne, da har vi som oftest noe tilbehør for at det skal bli nok mat. Tipper den vil være perfekt for en familie på fire.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Haha, ja! Hun har vokst masse! Hun hadde en helt sinnsykt vekstkurve de to første månedene, men så retta det seg heldigvis ut, så hun ser ut til å bli en middels stor tispe på rundt 30 kg. Helt passe synes jeg Liker veldig godt fargen på henne jeg også, ganske lik Nemi egentlig i fargen. Cyan har mer riktig schäferkropp. Schäfer i hus igjen ja...det er for det første utrolig kjekt. Jeg merker hvor utrolig mye jeg har savnet å ha en hund å jobbe med, og en hund som VIL jobbe. Der jeg ikke må bruke tid på "tullegreier" som å få opp lekelyst osv. Hun har plenty lek og gjenstandsinteresse. ALT kan lekes med, akkurat som jeg liker. Matmotivasjonen er kanskje hakket mindre enn jeg liker, men det kan komme seg litt med alder også kanskje. Hun er matvrak, men faller for ut om jeg bruker mat når vi trener ute. Det kan jo ha noe med alder å gjøre. Hun har en del likheter med Nemi, men på den andre siden er hun veldig annerledes. Nemi var litt veik mentalt, lavt på mot og veldig myk. Cyan er stikk motsatt. Veldig selvsikker og stabil mentalt, mot vet jeg ikke helt, har ikke kommet opp i en situasjon der hun har dratt fram noe spesielt med alvor utenom i situasjoner med ressursforsvar, men det er plenty med meninger der. Hun legger ikke noe i mellom for å knurre og markere seg med tenner mot hud om hun er uenig med meg, men du hører på lyden at hun ikke mener det så hardt, mer sånn "vil ikke!". I hovedsak når det kommer til å børste pelsen. På den andre siden er hun veldig lett å samarbeide med om jeg bare jobber med henne i stedet for mot henne. Hun er ikke spesielt myk, egentlig ganske hard, men igjen, veldig samarbeidsvillig så lenge vi spiller på samme lag.  Der Nemi var usikker (folk og hunder), tar Cyan det på strak labb. Hun er utrolig fin og tilgjengelig ovenfor fremmede. Barn, voksne i alle aldere, kjønn og hudfarge er helt konge. Hun er ikke overstadig sosial, men vil gjerne at noen skal klø henne litt bak ørene. Hun vokter utrolig lite, f.eks. når det kommer noen på besøk sier hun ikke et knyst. Jeg tror det kommer av at hun er så trygg. Jeg ville dog ikke vært i skoene til en person med ekle hensikter. Jeg har tro på at det kan ligge ganske mye alvor nedi der om man trykker på de rette knappene.  Tusen takk! Det er jo noe som kommer med erfaring, og så klart ambisjoner. Jeg vil jo nå noe sted med henne. Med whipsene så gidder jeg ikke, de får gjøre det de synes er gøy og så får det bare være litt såder. Happy f.eks. løper hurramegrundt runder med leker til hun ikke gidder meg og vil IKKE gi de tilbake. Det har jeg jo hatt snart to år til å trene på, men hun løper nå like lykkelig rundt likevel   Cyan er en travel frøken. Ting skulle helst skjedd i går, og impulskontroll er vaaaaanskelig  Så at hun ikke hører etter på hva jeg sier er ikke så rart. I tillegg er verbale kommandoer mye vanskeligere for hunder å høre etter på en fysiske signaler som håndsignaler. Men jo mer man jobber med det, jo bedre blir de til å høre etter. Jeg bruker også litt tullesignaler i forbindelse med selvkontroll rundt leke, men ikke for mye, for da blir hun usikker 
    • Åh syns du er så flink til å trene og tilpasse treningen til hunden ! Jeg gir opp heller og driter i treningen. Men du, jeg kjenner til det der med å bare gjøre det hun tror er riktig og ikke egentlig høre etter.   Min blå har en god del av det. 
    • Nei dæven, her er det en som har vokst!  Kjempeflott er hun! Fin farge på henne synes jeg.   Hvordan er det å ha schäfer i hus igjen? 😃  
    • Ser heller ikke at den selen skal være så ille, om alternativet er å dra manisk hele livet i halsbånd. What @Turb said.   
    • Det er ganske drøyt da. En hund dreper en annen hund rimelig uprovosert(i menneskeøyne hvert fall), uten at man henviser til paragraf 18, mens en hund som biter en sau i selvforsvar, joda, DEN skal avlives. Skjønn det den som kan. Håper denne schäferen blir avlivet. Den høres ikke noe god ut!
  • Nylig opprettede emner