Gå til innhold
Hundesonen.no

Crockpot/slowcooker - oppskrifter!

Recommended Posts

Min har timerfunksjon der den går over til warm, altså bare holde maten varm.

Risengrynsgrøt forsøkt to ganger nå. Lav varme et par timer, noe mer så blir den litt rar.

Lasagne - suksess! Lav varme i 3 timer. Hadde på osten halvannen time før servering, mens cookeren stod på warm.

Lapskaus - ikke helt fornøyd, men ok. High i 4 timer tror jeg det var?

Indisk gryte, prøvd en gang, ble veldig bra. Husker ikke koketiden, men skal lage igjen på onsdag. Bruker posegryte pluss kylling, kokosmelk og en blomkål.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 minutter siden, simira skrev:

Lapskaus - ikke helt fornøyd, men ok. High i 4 timer tror jeg det var? Hadde på osten halvannen time før servering, mens cookeren stod på warm.

Høres ut som en spesiell lapskaus. Ost på lapskaus?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Lillekrapyl skrev:

Høres ut som en spesiell lapskaus. Ost på lapskaus?

Haha, ost på lasagnen, ikke lapskausen. :P

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke fått brukt min så mye, går mest i kjappe enkle løsninger her om dagen, men har en plan om å dra den frem igjen etterhvert. Kjøtt blir hvertfall latterlig mørt... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
Min har timerfunksjon der den går over til warm, altså bare holde maten varm.

Risengrynsgrøt forsøkt to ganger nå. Lav varme et par timer, noe mer så blir den litt rar.

Lasagne - suksess! Lav varme i 3 timer. Hadde på osten halvannen time før servering, mens cookeren stod på warm.

Indisk gryte, prøvd en gang, ble veldig bra. Husker ikke koketiden, men skal lage igjen på onsdag. Bruker posegryte pluss kylling, kokosmelk og en blomkål.

Min går også til varme når det er ferdig, men jeg ønsker utsatt start. Maten blir stående på varm i 6 timer før jeg får spist. Det går ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
26 minutter siden, mushi skrev:

Min går også til varme når det er ferdig, men jeg ønsker utsatt start. Maten blir stående på varm i 6 timer før jeg får spist. Det går ikke.

Hvorfor går det ikke? Den holder da bare maten varm, det er litt av poenget å bruke den når maten er ferdig lenge før man skal spise.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
26 minutter siden, mushi skrev: Min går også til varme når det er ferdig, men jeg ønsker utsatt start. Maten blir stående på varm i 6 timer før jeg får spist. Det går ikke.

Hvorfor går det ikke? Den holder da bare maten varm, det er litt av poenget å bruke den når maten er ferdig lenge før man skal spise.

Husker jeg rett anbefaler de ikke at maten står på varm i mer enn 3 timer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 minutter siden, mushi skrev:

Husker jeg rett anbefaler de ikke at maten står på varm i mer enn 3 timer.

Hvem? Stod ingenting på min om det såvidt jeg husker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest LXT

Ojda, denne tråden har gått meg hus forbi! Og jeg har jo crockpot. Jeg har brukt den en gang og synes det var utrolig lettvint.
Jeg hadde aldri hørt om det en gang før jeg kom til USA, og visste ikke at vi hadde det i Norge en gang. Du snakker om å leve i sin egen verden :fish:

Her skal jeg følge med! Jeg er veganeroppsrkiftsfan opprinnelig, vegetarisk er også greit. 
Skal poste selv om jeg lærer meg noen lure oppskrifter dere kanskje ikke kan fra før av :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hamiltonbeach.com har oppskriftsbøker du kan abonnere på på e-post gratis, om du liker cups og ounces og sånt, @Kelpiemind, jeg orker ikke. :P

crockpot.no har en del spennende oppskrifter for oss på denne siden av atlanteren. Noen vegetarianske her ihvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest LXT
14 minutter siden, simira skrev:

hamiltonbeach.com har oppskriftsbøker du kan abonnere på på e-post gratis, om du liker cups og ounces og sånt, @Kelpiemind, jeg orker ikke. :P

crockpot.no har en del spennende oppskrifter for oss på denne siden av atlanteren. Noen vegetarianske her ihvertfall.

Supert, det skal jeg sjekke! 
Det spiller forsåvidt ingen rolle for meg hvilken måleenhet det er, for det er faktisk både cups og ounces på den ene siden og desiliter og sånn på andre siden av det jeg har. Så da går det greit uansett. Men litt enkelt er det jo selvsagt med den måleenheten man "lever med" :P 

Jeg har forresten Hamilton Beach kaffetrakter og toaster!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
18 timer siden, mushi skrev:
På 22.8.2016 at 2:22 PM, simira skrev:
Min har timerfunksjon der den går over til warm, altså bare holde maten varm. Risengrynsgrøt forsøkt to ganger nå. Lav varme et par timer, noe mer så blir den litt rar.

Har googlet masse, og en skal kunne utsette start med timerfunksjonen. http://m.dinside.no/927838/coline-slow-cooker-vs-crock-pot

Finner ikke bruksanvisningen til min, så vet ikke hvordan det gjøres da ;)

1b2305115c2c86f00e3ab63d0ca89dd5.jpg

Dagens middag.

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, simira skrev:

Det finnes mange forskjellige, så sikkert ikke alle som har forsinket start.

Det er sant, jeg snakket nå om den som heter Crockpot og har timerfunksjon. Min er på 5,7 liter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, simira skrev: Det finnes mange forskjellige, så sikkert ikke alle som har forsinket start.

Det er sant, jeg snakket nå om den som heter Crockpot og har timerfunksjon. Min er på 5,7 liter.

Jeg har den som er hakket mindre. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, simira skrev: Det finnes mange forskjellige, så sikkert ikke alle som har forsinket start.

Jeg har den som er hakket mindre.

Men så lenge det er timer skal en kunne utsette start :) hold varm funksjon finnes på de som ikke har timer også.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 21.6.2016 at 9:37 AM, Tricolor skrev:

Skivede poteter i bunnen. Purreløk oppå der. Lakseskiver. Cherrytomater delt i to oppå laksen. Salt og sitronpepper. Crêmè fraiche.

Hvilken styrke og hvor lenge? Går ikke laksen i stykker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 minutter siden, simira skrev:

Hvilken styrke og hvor lenge? Går ikke laksen i stykker?

Jeg bruker Tupperware Ultra Pro. 180 grader ca 1 time sånn ca. Fisken går ikke i stykker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
14 timer siden, Tricolor skrev:

Jeg bruker Tupperware Ultra Pro. 180 grader ca 1 time sånn ca. Fisken går ikke i stykker.

Bare hiver alt oppi på en gang? Også creme fraiche, eller har du den til etterpå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jisses, jeg er kanskje old fashioned som @Siri og tenker "er det ikke bare å putte maten i ovnen, liksom?". Jeg har ikke lest noe særlig om slowcookeren, men den virker forsåvidt genial, men det var dette med plass og sånn. :lol: Jeg har jo en mikrobølgeovn jeg ikke bruker no' særlig ... er dette det samme som på mikrobølgeovnen "storhetstid"? At nå skal alle slowcooke ting og tang? Bare at slowcookeren forhåpentligvis ikke fjerner det aller meste av næringsstoffene som en mikrobølgeovn gjør? Or? Enlighten me!

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
39 minutter siden, Bananen skrev:

Har folk tips til en ok slowcooker som henholdsvis skal holde til 2-4 personer med timerfunksjon? :)

Timer for å sette på, eller timer for når den slår seg over på "hold varm"? Jeg har sistnevnte, og min passer bra til 2-4 personer ihvertfall. 4.7 liter, Hamilton Beach.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har kost oss med den første uka med Cyan i hus. Vi hadde litt innkjøringsutfordringer helt i starten, men det løste seg innen et døgn. Nå fungerer alle veldig fint sammen   Hovedutfordringen var Blitz, pga. litt uheldig første møte, men det løste seg som sagt fort, og dagen etterpå var minsten akseptert Cyan har en kjempefin avknapp, og med litt tilrettelegging (les fjerne kjekke voksne hunder å terge), så legger hun seg ned og sover for egen maskin når hun er trøtt. Ute på tur er hun veldig lett å få kontakt med, selv om verden er utrolig spennende.  Vi har begynt med litt lett trening. Inne trener vi på kontakt, håndtarget og vi har begynt å legge på kommando på "sitt". Ute hilser vi på folk når de vil de, hvis ikke så trener vi passering på det vi måtte møte av folk og hunder for å forebygge brøleape-tendenser som ikke er så ukjent hos schäfer  Hun er har funnet stemmen sin, og i dag måtte hun boffe litt når sambo kom hjem etter å ha vært ute en stund. Bil i oppkjørselen og at noen gikk inn døra nede måtte vi si i fra om. Så da trente vi litt på det også slik at vi forhåpentligvis ikke får en bjeffekonsert uten like bare noen tar i døra  Vi prøver hvert fall, så får vi se hvordan det går . Hovedfokuset om dagen er å få gode rutiner på hverdagslydigheten i første omgang. Det er viktigere enn lydighetsøvelser, selv om det blir tid til litt av det også innimellom. I tillegg til sosialisering og miljøtrening. Fremmede hunder er litt skumle enda, men hun er en tøff frøken, så selv om det er litt ekkelt og hun trekker seg litt, så går hun på igjen for å undersøke likevel. Håper at med litt målrettet og gode møter så vil det komme seg Hun er veldig flink til å gå tilbake og undersøke om hun skvetter av noe! Noen halvdårlige mobilbilder: Vi har vært på schäferhundklubben og sett på ferdselsprøve Det var mye spennende å følge med på og kule mennesker å hilse på!
      Vi har truffet andre hunder! Prøver å få til noen møter hver dag med nye hunder.
      Vi har sjekka ut nabolaget:
      Vi har vært på besøk hos dyrlegen, bare for gøy
      Hos dyrlegen tok hun en dupp mens jeg og veterinæren tok en kopp kaffe sammen.
      Vi har debutert som butikktyv på dyrebutikken, og fikk beskjed av de ansatte om at vi bare måtte komme og stjele igjen snart
      Selvutnevnt kjøkkenassistent  
      Og ellers så foregår de fleste måltider i form av godbitsøk, både alene og sammen med resten av gjengen
    • Nå er ikke jeg så bevandret i utstillingsringen at det gjør noe, men den ene hunden min gikk fra Cert og BIR til blått bare noen måneder i mellom. To forskjellige dommere som hadde ulik oppfatning av hunden, men som gikk etter samme rasestandard. Sikker litt hvordan hun viste seg disse dagene også. Det er jo bare sånn det er. Ikke noe det er vits å klage på. 
    • Eriksen er en person som kjører et eget hevntokt i mot en klubb han har blitt korrigert av for å si det sånn ...  Men noen jegerhatere ønsker jo ukritisk å kjøpe hans versjon....  Uten å ville innse at en sak har minst 3 sider....Lavlands trening / prøver følger regelverket.  Men så klart en del prøver stadig å sette jegere i et dårlig lys til tross for at dette enda en gang er grundig gjennomgått av myndighetene...  Lykke til!
    • Utenfor Oslo, men Bærum hundesenter er kanskje et alternativ å sjekke ut. 
    • Det er ikke noe godt tegn, nei, synes du burde ha ringt veldig mye tidligere enn et døgn etter det har inntruffet, jeg da. Håper det ikke er noe alvorlig! 
  • Nylig opprettede emner