Gå til innhold
Hundesonen.no

Crockpot/slowcooker - oppskrifter!


Raksha
 Share

Recommended Posts

Min har timerfunksjon der den går over til warm, altså bare holde maten varm.

Risengrynsgrøt forsøkt to ganger nå. Lav varme et par timer, noe mer så blir den litt rar.

Lasagne - suksess! Lav varme i 3 timer. Hadde på osten halvannen time før servering, mens cookeren stod på warm.

Lapskaus - ikke helt fornøyd, men ok. High i 4 timer tror jeg det var?

Indisk gryte, prøvd en gang, ble veldig bra. Husker ikke koketiden, men skal lage igjen på onsdag. Bruker posegryte pluss kylling, kokosmelk og en blomkål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Første forsøk ble ubetinget suksess

Sånn, da har jeg lempet alt oppi vidundertet. En stk røkt svinekam - brunet i panna og krydret. Og en haug med rotgrønnsaker, i store biter. Nå nå er jeg veldig spent!   

Du er kørka, den er magisk! Magisk sier jeg!     Nei, jeg vet egentlig ikke?   

Min har timerfunksjon der den går over til warm, altså bare holde maten varm.

Risengrynsgrøt forsøkt to ganger nå. Lav varme et par timer, noe mer så blir den litt rar.

Lasagne - suksess! Lav varme i 3 timer. Hadde på osten halvannen time før servering, mens cookeren stod på warm.

Lapskaus - ikke helt fornøyd, men ok. High i 4 timer tror jeg det var?

Indisk gryte, prøvd en gang, ble veldig bra. Husker ikke koketiden, men skal lage igjen på onsdag. Bruker posegryte pluss kylling, kokosmelk og en blomkål.

Min går også til varme når det er ferdig, men jeg ønsker utsatt start. Maten blir stående på varm i 6 timer før jeg får spist. Det går ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, mushi skrev:

Min går også til varme når det er ferdig, men jeg ønsker utsatt start. Maten blir stående på varm i 6 timer før jeg får spist. Det går ikke.

Hvorfor går det ikke? Den holder da bare maten varm, det er litt av poenget å bruke den når maten er ferdig lenge før man skal spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, mushi skrev: Min går også til varme når det er ferdig, men jeg ønsker utsatt start. Maten blir stående på varm i 6 timer før jeg får spist. Det går ikke.

Hvorfor går det ikke? Den holder da bare maten varm, det er litt av poenget å bruke den når maten er ferdig lenge før man skal spise.

Husker jeg rett anbefaler de ikke at maten står på varm i mer enn 3 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojda, denne tråden har gått meg hus forbi! Og jeg har jo crockpot. Jeg har brukt den en gang og synes det var utrolig lettvint.
Jeg hadde aldri hørt om det en gang før jeg kom til USA, og visste ikke at vi hadde det i Norge en gang. Du snakker om å leve i sin egen verden :fish:

Her skal jeg følge med! Jeg er veganeroppsrkiftsfan opprinnelig, vegetarisk er også greit. 
Skal poste selv om jeg lærer meg noen lure oppskrifter dere kanskje ikke kan fra før av :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hamiltonbeach.com har oppskriftsbøker du kan abonnere på på e-post gratis, om du liker cups og ounces og sånt, @Kelpiemind, jeg orker ikke. :P

crockpot.no har en del spennende oppskrifter for oss på denne siden av atlanteren. Noen vegetarianske her ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, simira skrev:

hamiltonbeach.com har oppskriftsbøker du kan abonnere på på e-post gratis, om du liker cups og ounces og sånt, @Kelpiemind, jeg orker ikke. :P

crockpot.no har en del spennende oppskrifter for oss på denne siden av atlanteren. Noen vegetarianske her ihvertfall.

Supert, det skal jeg sjekke! 
Det spiller forsåvidt ingen rolle for meg hvilken måleenhet det er, for det er faktisk både cups og ounces på den ene siden og desiliter og sånn på andre siden av det jeg har. Så da går det greit uansett. Men litt enkelt er det jo selvsagt med den måleenheten man "lever med" :P 

Jeg har forresten Hamilton Beach kaffetrakter og toaster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, mushi skrev:
På 22.8.2016 at 2:22 PM, simira skrev:
Min har timerfunksjon der den går over til warm, altså bare holde maten varm. Risengrynsgrøt forsøkt to ganger nå. Lav varme et par timer, noe mer så blir den litt rar.

Lasagne - suksess! Lav varme i 3 timer. Hadde på osten halvannen time før servering, mens cookeren stod på warm.

Lapskaus - ikke helt fornøyd, men ok. High i 4 timer tror jeg det var?

Indisk gryte, prøvd en gang, ble veldig bra. Husker ikke koketiden, men skal lage igjen på onsdag. Bruker posegryte pluss kylling, kokosmelk og en blomkål.

 

Har googlet masse, og en skal kunne utsette start med timerfunksjonen. http://m.dinside.no/927838/coline-slow-cooker-vs-crock-pot

Finner ikke bruksanvisningen til min, så vet ikke hvordan det gjøres da ;)

1b2305115c2c86f00e3ab63d0ca89dd5.jpg

Dagens middag.

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, simira skrev: Det finnes mange forskjellige, så sikkert ikke alle som har forsinket start.

Det er sant, jeg snakket nå om den som heter Crockpot og har timerfunksjon. Min er på 5,7 liter.

Jeg har den som er hakket mindre. [emoji6]

Men så lenge det er timer skal en kunne utsette start :) hold varm funksjon finnes på de som ikke har timer også.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jisses, jeg er kanskje old fashioned som @Siri og tenker "er det ikke bare å putte maten i ovnen, liksom?". Jeg har ikke lest noe særlig om slowcookeren, men den virker forsåvidt genial, men det var dette med plass og sånn. :lol: Jeg har jo en mikrobølgeovn jeg ikke bruker no' særlig ... er dette det samme som på mikrobølgeovnen "storhetstid"? At nå skal alle slowcooke ting og tang? Bare at slowcookeren forhåpentligvis ikke fjerner det aller meste av næringsstoffene som en mikrobølgeovn gjør? Or? Enlighten me!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Bananen skrev:

Har folk tips til en ok slowcooker som henholdsvis skal holde til 2-4 personer med timerfunksjon? :)

Timer for å sette på, eller timer for når den slår seg over på "hold varm"? Jeg har sistnevnte, og min passer bra til 2-4 personer ihvertfall. 4.7 liter, Hamilton Beach.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...