Gå til innhold
Hundesonen.no
Guest Belgerpia

Krøllebøller in the making..

Recommended Posts

Guest 2ne
23 minutter siden, puddellover skrev:

Gratulerer så mye :D 3 tisper er jo helt perfekt! Er planen å beholde en av dem?

Ja, vi skal ha ei av de ut på fôr, tenkte vi :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
23 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, vi skal ha ei av de ut på fôr, tenkte vi :) 

Ja, nettopp! Jeg hadde lett stilt opp, men tålmodigheten min skal nok rekke litt til. Eyes on the Prize:wub:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
Guest 2ne
23 minutter siden, puddellover skrev:

Ja, nettopp! Jeg hadde lett stilt opp, men tålmodigheten min skal nok rekke litt til. Eyes on the Prize:wub:

:lol: Du kan godt få være forvert for en Malin-valp altså, om det ikke var viktig at det var Leahs linjer du fikk fra ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med tre velskapte lakristroll! :wub: 

Blir spennende å se hvor store de blir, men det lover vel godt for mellompuddelstatus når de regnes som store fra fødselen. 

Håper det kommer masse valpespam for det finnes ingenting finere enn puddelvalper altså :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest Belgerpia

De spiser og spiser  - ekstremt stille og fornøyde valper. Så og si ingen annen lyd enn suttelyder <3

edited_20160801_234019.jpg20160801_234232.jpgedited_20160801_234353.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tantebarnet mitt heter Helle og datteren hennes igjen heter Hedda :P

Gleder meg til masse bilder etter hvert. Små krøllebøller er jo nesten ikke søte :heart:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest Belgerpia

De tre små griser er 11 dager, og vokser som ugress. De kommer til å runde 800 gram før de er 14 dager gamle. De spiser og sover, og er i det store og det hele strålende fornøyde. Hermine synes hun bør få hilse på, Malin mener hun får holde 1 meters avstand enn så lenge - dog er jeg noe usikker på om det er matskåla si hun passer på eller valpene *ler* Enn sålenge så får ikke Hermine komme inn på rommet av meg, hun får stå å se inn på rommet, men ikke gå over dørterskelen - Malin synes det er helt ok.
Til helgen flytter gjengen ut i stua - vel, det er planen i alle fall - vi får se hva Malin synes om Hermine nære valpene først.

Det er nesten så de begynner å bli søte, og det er nok ikke lenge før vi får de første glippene på øynene.

aIMG_0013.jpg

aIMG_0022.jpg

aIMG_0042.jpg

aIMG_9988.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest Belgerpia

14 dager gamle, øynene åpnet de i går - alle tre - og tydeligvis ørene også, nå tester vi innimellom stemmebåndene også med litt knurring og enkelte små søte bjeff. Mat er fortsatt høyest på agendaen, og det viser vekta veldig greit - de nærmer seg kiloen faktisk. De er pinlig tjukke, mor produserer nok antagelig bare rein fløte.

Ei av jentene er solgt, hun skal til Trøndelag - hvem det blir vet vi ikke før om noen uker. Ei skal vi etter planen beholde og sette ut på fôr, vet ikke hvem av dem det blir heller *ler* - den siste burde vi vel vurdere å annonsere snart sånn etterhvert - greit at de får egne hjem med tid og stunder. (memo - Helle er lilla, Hedvig er rosa og Hedda er lime :) )

aIMG_0071.jpg

aIMG_0105.jpg

aIMG_0142.jpg

aIMG_0241.jpg

aIMG_0255.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvordan går det med han? Hvor gammel er han nå? 
    • Jeg har shoppa baller til Cyan til trening  Den grønne kommer jeg til å flette tau til, utrolig holdbare baller selv om de er myke. Kjøpte to av denne for å øve på slipp
      De siste to her lyser i mørket. Den første har jeg en av fra før av, den er helt genial når det blir mørkt ute
      Tidligere i uka kjøpte jeg valpesele fra Rukka til minien
    • Etter min erfaring er det ihvertfall vanlig med en rød ring /strek rundt der flotten var. En kul/hevelse etc akkurat der den satt og ring litt utenfor selve bittet. 
    • Hvis dere googler spansk vannhund på norsk så er nesten alle korte klipte. Googler du spanish water dog så er nesten alle langhårete. Er det noen forskjell? Kan man ha en langhåret spansk vannhund som ikke ødelegger pelsen? Og bare klippe med saks i tuppene sånn at ikke pelse blir altfor lang. Kan den være feks. 10 cm hele tiden? Man skal vell ikke børste den pelsen med børste tror jeg?
    • Vi har kost oss med den første uka med Cyan i hus. Vi hadde litt innkjøringsutfordringer helt i starten, men det løste seg innen et døgn. Nå fungerer alle veldig fint sammen   Hovedutfordringen var Blitz, pga. litt uheldig første møte, men det løste seg som sagt fort, og dagen etterpå var minsten akseptert Cyan har en kjempefin avknapp, og med litt tilrettelegging (les fjerne kjekke voksne hunder å terge), så legger hun seg ned og sover for egen maskin når hun er trøtt. Ute på tur er hun veldig lett å få kontakt med, selv om verden er utrolig spennende.  Vi har begynt med litt lett trening. Inne trener vi på kontakt, håndtarget og vi har begynt å legge på kommando på "sitt". Ute hilser vi på folk når de vil de, hvis ikke så trener vi passering på det vi måtte møte av folk og hunder for å forebygge brøleape-tendenser som ikke er så ukjent hos schäfer  Hun er har funnet stemmen sin, og i dag måtte hun boffe litt når sambo kom hjem etter å ha vært ute en stund. Bil i oppkjørselen og at noen gikk inn døra nede måtte vi si i fra om. Så da trente vi litt på det også slik at vi forhåpentligvis ikke får en bjeffekonsert uten like bare noen tar i døra  Vi prøver hvert fall, så får vi se hvordan det går . Hovedfokuset om dagen er å få gode rutiner på hverdagslydigheten i første omgang. Det er viktigere enn lydighetsøvelser, selv om det blir tid til litt av det også innimellom. I tillegg til sosialisering og miljøtrening. Fremmede hunder er litt skumle enda, men hun er en tøff frøken, så selv om det er litt ekkelt og hun trekker seg litt, så går hun på igjen for å undersøke likevel. Håper at med litt målrettet og gode møter så vil det komme seg Hun er veldig flink til å gå tilbake og undersøke om hun skvetter av noe! Noen halvdårlige mobilbilder: Vi har vært på schäferhundklubben og sett på ferdselsprøve Det var mye spennende å følge med på og kule mennesker å hilse på!
      Vi har truffet andre hunder! Prøver å få til noen møter hver dag med nye hunder.
      Vi har sjekka ut nabolaget:
      Vi har vært på besøk hos dyrlegen, bare for gøy
      Hos dyrlegen tok hun en dupp mens jeg og veterinæren tok en kopp kaffe sammen.
      Vi har debutert som butikktyv på dyrebutikken, og fikk beskjed av de ansatte om at vi bare måtte komme og stjele igjen snart
      Selvutnevnt kjøkkenassistent  
      Og ellers så foregår de fleste måltider i form av godbitsøk, både alene og sammen med resten av gjengen
  • Nylig opprettede emner