Gå til innhold
Hundesonen.no
Guest Belgerpia

Krøllebøller in the making..

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Dag 30 etter første parring, og vi traff nok blink på den iht. UL i dag.
Malin er bekreftet drektig. Minst 4 - kanskje 5 valper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Gratulerer! Håper dere får det dere vil ha!

Dere skal ha engelske navn? Ellers måtte en jo gjort noe morsomt med Hvit i navnene, om dere får en sånn en. ImageCopy Hvitvasket. 

• Like 6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest Jonna
Akkurat nå, SFX skrev:

Gratulerer! Håper dere får det dere vil ha!

Dere skal ha engelske navn? Ellers måtte en jo gjort noe morsomt med Hvit i navnene, om dere får en sånn en. ImageCopy Hvitvasket. 

*fniser* Da må man ha en "ImageCopy Svarte Penger" også :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Imagecopy Whitewashed og Imagecopy Blackmail funker da supert :P

• Like 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest 2ne

:lol: 

Det er et H-kull, og de får engelske navn, så beklager folkens, det blir ikke noe hvitvasking, svarte penger, whitewashed eller blackmail :P 

Vi lurte på Honest Mistake og Hell froze over, men det blir nok ikke det heller :lol: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åh, men Honest Mistake er et sånt navn jeg kunne gitt til en fullstendig feiltegnet valp, så kanskje jeg må stjele det navnet, siden H er min neste bokstav også?

Hvis det hadde kommet en veldig feiltegnet valp i F-kullet, så skulle den for eksempel hete Freak of Nature. 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest 2ne
11 minutter siden, SFX skrev:

Åh, men Honest Mistake er et sånt navn jeg kunne gitt til en fullstendig feiltegnet valp, så kanskje jeg må stjele det navnet, siden H er min neste bokstav også?

Hvis det hadde kommet en veldig feiltegnet valp i F-kullet, så skulle den for eksempel hete Freak of Nature. 

Det er bare å stjele, vi kommer som sagt ikke til å bruke det :)  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest Belgerpia

Vi tar gjerne imot forslag på navn altså - og for å gjøre det litt vanskelig så kan vi jo nevne at Imagecopys første puddelkull hadde navn som:  Good Girl gone bad, Gone Fishing, Got Swag, Getting Jiggy with It, Great Pretender.
Så om noen kan komme opp med noe på H i samme gata, gjerne frekkere for den saks skyld - så går det fint det.
Jeg har lyst til at ei tispe skal hete Hymn for the Weekend - men Tone liker ikke Coldplay så da kan det jo bli vanskelig :)
Men strofer fra kule sanger er også et tema.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Hit and miss
  • Holy Guacamole
  • Hell in a handbasket
  • High Horse
  • Hanky Panky
  • Hold your horses
  • Hands Down
  • Hot off the press
  • Hissy Fit
  • House of cards
  • Hush-hush
  • Head over heels
  • Holy Smoke
  • Heads up
  • Helter Skelter
  • Hot as Hades
  • Hold Fire
  • Hard to come by
  • Hot Damn
  • High as a kite
  • Hang your hat on
  • Hocus Pocus
  • Hit below the belt
  • Hands down
  • High and low
  • Happy-go-lucky
  • Hit a nerve
  • Hit home
  • Hit the fan
  • Holier-than-thou

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hard to handle

Men det blir kanskje litt feil med tanke på utstilling eller annen hundesport :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
37 minutter siden, AnnikenK skrev:

Hard to handle

Men det blir kanskje litt feil med tanke på utstilling eller annen hundesport :P

Vil ikke disse damene ha en hund som er en Handful da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest 2ne

Hot Damn, tenker jeg, siden mora heter Full i Fan :lol: 

Skal det være noe handling, så måtte det ha vært Hot to Handle, men det heter jo flere andre, og da er det ikke så morsomt :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
39 minutter siden, SFX skrev:

Vil ikke disse damene ha en hund som er en Handful da?

Jeg tenkte først "Handle with care", men det ble jo helt feil. Men "Handful" kan jo være en god start :P

Ellers har vi jo

Hidden talent

Hide and seek

Eller så kan jo "Handsome" være noe.

Handsome as hell

Handsome traveller

Mulighetene er mange. Jeg tror jeg hadde gått i spinn skulle jeg funnet navn til en liten flokk :frantics:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Når jeg er fornøyd med svingen, øker jeg avstanden og selvstendigheten. Sender fra lenger avstand, stikker tidligere ol. Så kjører jeg øvelser med hindervinge - tunnel - hindervinge i forskjellige variasjoner, hvor hunden skal plukke hindervingen selvstendig. Jeg trener også opptil 360 grader på en vinge, og setter dette i "kombinasjon" med to og tre vinger. Deretter setter jeg opp helt hinder og begynner "på nytt". Kort avstand, lavere hastighet og jobber på nytt svinger. Introduserer så bakbytter (svinge tight vekk fra meg). Veksler mellom disse, først på et hinder, så på to, og så på to med tunnel mellom, og mange andre variasjoner. Kjører også her bakside wrapper og s-svinger. Parallelt jobber vi med "inn" i forskjellige variasjoner - først på én vinge, deretter helt hinder 😊
    • 2018-valpen min er snart 5,5 måned og begynner å bli en stor og flott jente Hun er en liten håndfull på enkelte ting, men jeg tenker at det kommer seg med trening og alder. Ellers virker hun fortsatt veldig trygg og stabil, hun er sosial og tilgjengelig ovenfor folk og sosial ovenfor andre hunder. Likevel er hun ikke overdreven sosial, og begynner i større grad å velge meg i stedet for å løpe og leke med andre hunder helt av seg selv. Hun er fortsatt glad i å jage hunder som løper, og da blir man litt heit i hodet, men så lenge jeg får nådd inn til henne før det koker helt, er dette ganske så kontrollerbart. Trening om dagen går mest i fokusøvelser som søk og impulskontroll, da sistnevnte mangler det litt på  Øvelser der hun må tenke selv og tilbye etc. skaper en del frustrasjon, så for å ikke få det inn i treningen kjører vi helt korte økter med dette og med mye belønning. Ellers jobber vi som sagt med fokusøvelser, det takler hun bedre. Jeg vet ikke hvor høy hun er, men for halvannen uke siden viste vekta 22 kg. så nå har endelig den voldsomme veksten bremsa litt opp!      
    • Da tror jeg du skal slappe helt av. Høres helt normalt ut.
    • Mange løfter på leppa før de biter, også i lek. Ingenting å bekymre seg over. Når det gjelder hund så er det nok mye viktigere hvordan situasjonen/stembinga oppleves enn akkurat hva hunden gjør. Logring er ikke nødvendigvis bare logring, knitring er ikke bare knitring osv. Føler du ikke at det er en trussel så er det neppe det 😊 
    • I dag kjørte jeg fra Bodø til Tromsø. I hui og hast for å rekke en ferge slik at jeg, på sommerdekk, kunne komme meg hjem før vær og føre gjorde det umulig. Kanskje for godt denne sesongen.  Sånn et par timer før ferga kom det biler i mot og blinket med lysene. Jeg sakket ned farten, og langs E6, mellom to tunneler, stengt inne på veien av loddrett bergvegg på ene siden og autovern på andre siden hadde en elghund forvillet seg. Hunden var tydelig stressa og så nesten desperat ut. Panisk. Jeg skulle ønske at jeg kunne fortelle at jeg endte opp som helt i denne historien. Men det gjorde jeg ikke. Jeg kjørte videre. Der og da føltes det som om jeg ikke hadde noe valg. Og der og da tenkte jeg at det måtte da være andre på veien hvor ikke så mye sto på spill som for min del. Herregud som jeg angrer. Ser for meg blikket til den fine hunden fremdeles. Har saumfart trafikkmeldinger og lokalaviser etter nyheter om hunden, men finner ikke noe. Jeg håper så inderlig at det gikk bra til slutt. Neste gang får hjemreise være hjemreise uansett konsekvenser. Så akkurat nå lurer jeg på om jeg får sove i natt. Om jeg ikke får det, såmer det vel fortjent. Lesson learned.
  • Nylig opprettede emner