Gå til innhold
Hundesonen.no
  • ×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette handler nok også en del om din trening, og ikke bare lokking som metode. Lokketrening er ekstremt utbredt, og de fleste som ligger i toppen i sine grener bruker en god del lokking. Det viktigste å huske på når man bruker lokking, er at hjelpen skal fjernes så fort som mulig. Jo lenger du hjelper hunden, jo mer avhengig blir den av hjelp. Mange bruker dog en blanding mellom lokking og shaping på enkelte ting, for å unngå at hunden blir alt for passiv. For passitivitet kan absolutt være en bivirkning av lokketrening. Igjen, dette handler om trening. Når man jobber med frivillig atferd, så må man også jobbe med stimuluskontroll. Altså lære hunden når man kan tilby, og når man ikke skal. I tillegg til å lære seg å vente på kommando. Dette bør komme ganske tidlig i treningen. Så fort en atferd er på flyt, bør du legge på kommando og jobbe med stimuluskontroll. Da slipper du å få en hund som tilbyr alt mulig rart når den skal bli eller vente   Til TS: Hvis du vil lære mer om klikkertrening, så gå noen kurs hos en aktør som holder kurs i klikkertrening. Da slipper du kanskje å gjøre de største nybegynnerfeilene  
    • Går kennelhoste i område her, og har en på 5 mnd som er litt pjusk. Snørret litt 3 dager forrige uke, så gikk det over. Tirsdag harka hun litt da hun la seg i halsbåndet av iver over å komme på hundeklubben, gav seg så fort hun roet seg. Ingen lyd i går, i dag harka hun litt i lek med en annen hund. Ikke feber, hoster ikke, spiser OK. Bare en liten forkjølelse eller tenke kennelhoste?
    • Har akkurat sendt valpen avgårde på juleferie, og det gjør så voondt 😭 Hun var så glad og spent når hun hoppet inn i buret og lurte på hva vi skulle 💔 Men jeg vet at hun kommer til å ha det supert, det blir nok vanskeligere for meg enn for henne de neste to ukene! 
    • De som heter Kamik Snovalley ser veldig gode og varme ut. Noen som kjenner til dem?
    • Det var to grunner til at jeg omplasserte Uno da jeg ble singel. Den ene var at han ikke ville trives med å være alene mens jeg var på jobb, det andre nettopp det at jeg ikke kom til å ha den økonomiske bufferen jeg burde ha. Å være hundeløs er tomt, mørkt og endeløst stille, men jeg kommer likevel til å være hundeløs til jeg vet jeg har økonomi til å ta en eventuell skadesmell. Så fra meg får de ikke en krone...
  • Nylig opprettede emner