Gå til innhold
Hundesonen.no

Smeller - hvordan starte treningen?

Recommended Posts

Jeg har lest litt rundtom på nett, og sett litt videoer av hunder og eiere som driver med smeller. Synes det ser moro ut, så kunne tenkt meg å prøve litt med Gira. Ikke for noe konkurranse, men bare litt hjernetrim og trening hjemme. Ikke aktuelt med noe kurs med det første, desverre, så derfor tar jeg gjerne imot tips til hvordan vi bør starte. Gjerne litt steg for steg, da vi aldri har drevet særlig med søksøvelser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et intro kurs - dra som observatør f.ex? 

Evnt så er artiklene ganske greie, men er fint å se ting live og kan spørre osv. 

Smeller er dritgøy, og søksarbeid er skitgøy :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
17 timer siden, Anette skrev:

Et intro kurs - dra som observatør f.ex? 

Evnt så er artiklene ganske greie, men er fint å se ting live og kan spørre osv. 

Smeller er dritgøy, og søksarbeid er skitgøy :)

Blir ikke noe kurs med det første,  mest pga økonomi. Så tenker bare å prøve oss litt hjemme for gøy, nå i sommer. Er jo ikke så viktig at det blir helt rett, egentlig,  men samtidig er det jo greit å begynne riktig hvis vi senere vil gjøre mer ut av det.

Artiklene og videoene var veldig greie! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har hatt: Chivas, Asteriqz, Mio og Bonnie (ingen jeg har bestemt) Har nå: Keo, Lyn, Floss Keo var tilfeldig. Vi var på Kypros når jeg fikk beskjed at den ene ølfargede/gule ble min, på bordet sto en flaske Keo (cypriotisk øl). Så fikk det bli sånn! Han er i tillegg fra et K-kull med Meeko og Leeloo som søsken   Lyn var navngitt når jeg fikk henne. I min rase er det tradisjonelt bare brukt enstavelsesnavn, og de samme navnene går ofte igjen. Når jeg da produserte eget kull hengte jeg meg opp i at de skulle ha enstavelsesnavn, så Lyns datter Floss fikk da navnet sitt hentet fra baki stamtavla, et navn jeg lenge har likt - hun lever også opp til det   For fremtiden har jeg mange tanker, men til syvende og sist må jo hund og navn passe overens. Det blir flere bordere med enstavelsesnavn, har lyst på en Sif og en Moss en gang. Eneste jeg vet er at jeg som ‘pensjonist’ skal ha en blue roan cocker spaniel med navn Ofelia!
    • Har hatt Uno og Brownie. Det fineste navnet jeg vet på tibbe ihvertfall er Samdup (Sam til vanlig) som betyr "fullfillment of one´s wishes". 
    • Har hatt en Rocky. 
      Når vi hentet ham vurderte vi også Rambo. 

Har noen potensielle navn på liste for nestemann, men må nesten se hvilket hun passer.  Akkurat nå er hun bare tiltenkt og sterkt ønsket så tiden vil vise når det måtte bli. 
      I nær omkrets akkurat nå har jeg en Scotty og Blekk. (Også kjent som blekkie/blackie, blekkulf, snottleif, scott, langbein, fjertleif, grisen osv   ) 
      Jeg driver med foto og kunne tenkt meg en hund hetende Iso, men det er en schäfer hannhund i mitt hode.  Og det har jeg ikke planer om.  
    • Mener det ligger en lignende (samme?) dokumentar på youtube. Fant den ikke igjen nå i farten.
    • Har nå: Jatzy Kommende: Rick/Rikk Har hatt: Yoshi, Misty og Geisha 
  • Nylig opprettede emner