Gå til innhold
Hundesonen.no

Matvegring i varmen


tmp
 Share

Recommended Posts

Er det flere som erfarer dette for tiden?

Mine er vanligvis matvrak, men de siste dagene har begge hoppet over flere måltid, ev spist bare litt. De får v&h blandet med tørrfor. De er i fin form og har ganske normal avføring, men lurer jo litt på om det er magetrøbbel eller bare varmen.. Jeg mistenker det siste. Albert har siste tiden tydelig favoritisert de frosne "kjøttbollene" (v&h). Han får vanligvis del av vom-pølse, tørrfor og noen frosne boller. Om sistnevnte ikke har vært i matskålen, kommer han tilbake til mennesket med store våte bedende øyne :P om han da har fått, spiser han villig først de før han har spist opp resten. 

De siste par dagene har begge bare "pillet i" maten eller stått helt over. Lurer derfor på om det er vanlig, som med mennesker, at de kan miste matlysten i varmen?

Tror jeg skal kjøpe med meg et lass kjøttboller hjem i dag i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Min blir sløv i varmen, men aldri opplevd redusert matlyst med han unntatt når han har vært dårlig. Det får forøvrig aldri jeg selv heller, ikke når jeg har vært skikkelig dårlig heller. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SandyEyeCandy skrev:

Tilogm Aiko blir litt mindre sulten i varmen. :D Jeg pleier å gi dem rå og frosne kyllinglår/vinger som de kan ligge og knaske på, det pleier å være en hit. 

De fikk frosen rå andelår i går og det gikk også ned :-) men kom opp igjen hos en :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, tmp skrev:

De fikk frosen rå andelår i går og det gikk også ned :-) men kom opp igjen hos en :hmm:

Vims her tåler ikke å spise frossen mat, kommer alltid opp igjen. Halvtint går bra :) 

Har ikke opplevd nedsatt matlyst pga varme her, men det er jo ikke så ulogisk at det kan forekomme. Siden det gjelder begge og har kommet med varmen(?) så hadde jeg nok ikke vært så bekymret i første omgang hvertfall , bare forsøkt å gi de frossen mat istedet :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder trenger ikke spise hver dag, slik er de ikke laget. Det er noe annet med f.ex. hester, da hadde jeg blitt bekymret om de ikke spiste. Men hunder klarer seg lenger. Jeg spiser også mindre og sjeldnere i varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min får frossen eller halvtint vom&hundemat i skiver så lenge det er varmt ute, frokosten får han grytidlig så den går ned som vanlig med tørrfor. Må opp tidlig for å gå tur, han vil ikke ut før blæra nesten sprenges på dagtid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keo er av typen som mister litt matlyst i varmen, seinest i dag fikk han frossen kalkunhals han ikke ville gjøre noe annet enn å sleike på. Han er ikke like gira på å trene det inn heller, men det går.

Dager hvor vi er i aktivitet på tross av varmen, spesielt etter svømming, så er matlysten relativt vanlig, det kan hende han ikke vil ha maten akkurat der og da, men han spiser iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...