Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

Jaha ja, da blir morgendagens fokus på å følge med på om Uno klarer å få ut igjen en hel bomullspad. Han visste han tok noe han ikke fikk lov til så han forta seg å svelge, da gikk den hel ned. Så nå håper jeg bare den klarer å passere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk opp og la meg etter middag, bråvåknet og var sikker på at jeg hadde forsovet meg. Nuvel, hadde bare liggi der i en time :lol: Det er seriøst helt dødt rundt her, tror ikke en kjeft orker å gjøre noe i varmen, overskyet er det og men det hjelper ikke stort. Du veit det er varmt når Tuva ikke vil være med å hente posten engang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Jaha ja, da blir morgendagens fokus på å følge med på om Uno klarer å få ut igjen en hel bomullspad. Han visste han tok noe han ikke fikk lov til så han forta seg å svelge, da gikk den hel ned. Så nå håper jeg bare den klarer å passere...

Jeg tror du må slutte å bekymre deg så alt for mye, og heller se på om allmenntilstanden blir rar eller om han kaster opp. Milva har spist sminkesvamper og en pingpongball (den var knust!), og jeg hevet ikke øyebrynene en gang av andre årsaker enn at sminkesvampen kostet 200 spenn. De tåler overraskende mye. Med mindre det er noe som er giftig for ham (avocado, sjokolade, druer) så ville ikke jeg bekymret meg med mindre allmenntilstanden ble redusert.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pixie skrev:

Jaha ja, da blir morgendagens fokus på å følge med på om Uno klarer å få ut igjen en hel bomullspad. Han visste han tok noe han ikke fikk lov til så han forta seg å svelge, da gikk den hel ned. Så nå håper jeg bare den klarer å passere...

Det går nok fint. Damir har spist ørten tauknuter, en halv sko, gipsvegg, plastikk, en vante osv.  Bare følg med, ikke noe å stresse med. En bomullspad er jo "ingenting"  de blir jo bittesmå når de blir bløte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Teo snurt på meg.... :P Han måtte nemlig dusje :lol: Men nå er han i hvert fall skrubbet fra topp til tå :D Han badet jo i pollen-vann i sted, så han var gul her og der. I tillegg skal han på kennel i helgen, så da er det greit at han ser litt ålreit ut :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Pixie skrev:

Jaha ja, da blir morgendagens fokus på å følge med på om Uno klarer å få ut igjen en hel bomullspad. Han visste han tok noe han ikke fikk lov til så han forta seg å svelge, da gikk den hel ned. Så nå håper jeg bare den klarer å passere...

NULL stress. Jeg hadde ikke bekymret meg om JEG hadde spist en hel bomullspad, da ville det i hvert fall ikke bekymret meg med bikkja :lol: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre å være ute nå enn inne, buldrer rundt oss på alle kanter, men fint akkurat her, og god sval vind. Men barnet måtte nesten får kveldsmat og legge seg, så inn måtte vi. Planleggingsdag i barnehagen i morgen, så krysser fingra for fint vær da og :ahappy: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Tinkie skrev:

NULL stress. Jeg hadde ikke bekymret meg om JEG hadde spist en hel bomullspad, da ville det i hvert fall ikke bekymret meg med bikkja :lol: 

Jeg hadde bekymret meg litt om du hadde spist en hel bomullspad, men ikke av tarmslige årsaker.

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Carson reist, og jeg har gått tur med alle tre snuppeluppene. Selvfølgelig er det da akkurat den dagen at Smula glemmer alt om båndoppdragelse, og lager et sabla kaos :lol: 

Da ble det en liten kilometer på stutte bein for Yumi, med innlagt pause hos bror. Nå sover hun - tungt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt skudobur til Nico, så da er han klar for å være med på tur til østlandet om et par uker! Jeg ser allerede for meg kaoset på Gardermoen, hvor Nico tror at alle som er der, er der bare for å hilse på han :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Hjelpes, jeg holdt på å dåne på kurs i dag. 32 varmegrader og ingen vifte inne i et rom med et lass med folk i timevis. 

Når jeg kom hjem var det rett på sofaen og der ble jeg i tre timer.

Synes faktisk Bizi takler varmen utrolig bra, noe som imponerer meg med den pelsen.

Nå er det muligens begynt å nærme seg en temperatur ute så det går an å vurdere en liten tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha seng på hems er ikke aktuelt når en ny valp kommer i hus om 6 dager, så da ble senga bært ned og sofaen ble bært opp. Dette tok 1 time med sterke armer, rygger og nakker av meg selv (18år), mor (56år) og far (54år). Sterk familie! 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SFX skrev:

En kan vel ikke stå og diskutere avlsplaner uten at han lar seg motivere og involvere, vøtt :D 

Hahhahaa, sant det :D 

3 timer siden, SFX skrev:

Men han må jo være litt kørka, for jeg merket aldri noe på ham da vi var i BIR og BIM på lørdag - den tispa var høyløpsk (fikk jeg vite etterpå, så jeg tenkte ikke på å holde ekstra avstand eller sånt, så han kunne fint ha fanget det opp). Mulig det er først nå han kom på at det var noe da. At han trenger tre-fire døgn på å fordøye og analysere dufter, før han kan trekke en konklusjon.

Kanskje det er noe som går... Willy var jo litt seint ute med å plutselig skulle kaste seg over Yasmine også :lol: 

3 timer siden, SFX skrev:

For øvrig sov han dypt og godt da vi kom hjem i går, så han ble overraskende sliten av ikke-trening, Siri-forføring og grus-snøengler.

Det tar på å flirte med Siri skjønner du :aww: 

3 timer siden, SFX skrev:

Den øverste blokka hos meg tinte litt mens jeg sto i p-hus, men de fire andre var nesten like steinharde. Men skal de levere så tidlig neste gang, kan de jo faktisk rekke hit før jeg drar på jobb, hvis jeg fortsetter å jobbe sent på torsdager.

Ja, jeg var jo overrasket over at han kom så tidlig - men det passet jo veldig bra da :) 

3 timer siden, SFX skrev:

Hvordan får folk gjort ting når de jobber? Må jeg kjøpe et tonn vom når frosten gir seg, så vi har gjennom sommeren, også la vombilen sette fra seg maten på gårdsplassen i frostmånedene?

Man avspaserer... :aww: 

3 timer siden, SFX skrev:

Jeg har vært ille bekymra for deg i dag, altså, og lurt på om du tok det veldig tungt, når hun slang det etter deg.

Jeg er jo kjent for å ta meg nær av ting, så... *fnis*. 

3 timer siden, SFX skrev:

Jeg skjønner at hun synes det var unødvendig at jeg ville parkere akkurat der, når hun ikke visste at det skulle løftes 100 kg veldig kald hundemat inn i bilen min, og jeg ville ha kortest mulig avstand. Men jeg synes jo også at det er helt unødvendig å ta opp så mye plass at jeg må lete under bilen hennes for å finne den hvite stripa...

Jeg syntes jo det var helt naturlig å prøve den p-plassen :lol:. Jeg tror muligens hun hadde fått førerkortet på postordre :aww: 

I dag har vi ikke gjort NOE faktisk... eller... jeg har, men ikke hundene... eller, de har gaflet i seg tinte rester av Vom&Hundemat da... jeg har fått plantet blåbærbusken min, vannet  i hagen, børstet Willy, lest i boka mi, spist loff med fenalår - to ganger - spist is - to ganger - sola meg litt, gått en runde eller to med hundene ute på jordet, sola meg litt mer, og delt opp 100 kg Vom&Hundemat. Nå har jeg gnagsår på den ene knoken på tommelfingeren, og en klemskade på ringfingeren som kom i klem mellom slegga og øksa :aww:. Også har jeg tatt livet av x antall klegger som har kommet inn i heimen. Og to maur på terrassen :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst på en sånn så folk kan slutte å se så stygt på oss når Uno leker kenguru og brølape, han er så voksen i kroppen at det ikke synes at han er "bare" 8 mnd.

Er det forresten noen av gå pent- selene som egentlig er effektive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på omjeg får sove inatt. Skikkelig eksamensnerver +gleder meg til å se familie og hunder +gruer meg til å reise fra typen så lenge.

Lagt meg, men soverommet vårt er vegg i vegg med garasjen til huseier. Og han holder på å kappe til noe materialer, så det bråker fælt. Syns det er litt seint å drive med det nå..

 

Så en gledelig nyhet: jeg bekymra meg jo litt for økonomien denne mnd, oga sverigetur og litt sånt. Men tenkte ikke på at jeg hadde jo litt jobb i fjor vår, så idag fikk jeg lønnslipp derfra. Får en liten sum feriepenger derfra også, som kommer godt med :D Ble så letta!

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Har lyst på en sånn så folk kan slutte å se så stygt på oss når Uno leker kenguru og brølape, han er så voksen i kroppen at det ikke synes at han er "bare" 8 mnd.

Er det forresten noen av gå pent- selene som egentlig er effektive?

Effektive som i at de hindrer hunden i å hoppe tulling, ja, sannsynligvis, men det er fordi de strammer og gjør VONDT. Har sett en boxer med enorme gnagsår rundt skuldrene av gå-fint-sele, så anbefaler det ikke til noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Eplefe skrev:

Effektive som i at de hindrer hunden i å hoppe tulling, ja, sannsynligvis, men det er fordi de strammer og gjør VONDT. Har sett en boxer med enorme gnagsår rundt skuldrene av gå-fint-sele, så anbefaler det ikke til noen.

Det er jo idiotisk å bruke sånt over tid, men kan det gå bra om man gjør det til en 5-10 minutters treningsøkt og bruker vanlig sele ellers? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Det er jo idiotisk å bruke sånt over tid, men kan det gå bra om man gjør det til en 5-10 minutters treningsøkt og bruker vanlig sele ellers? 

Hvis du er komfortabel med å påføre Uno smerte for å få ham til å gå fint så kan det gå bra, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Pixie skrev:

Har lyst på en sånn så folk kan slutte å se så stygt på oss når Uno leker kenguru og brølape, han er så voksen i kroppen at det ikke synes at han er "bare" 8 mnd.

Er det forresten noen av gå pent- selene som egentlig er effektive?

Jeg går igjennom akkurat det samme med min 11 måneder valp akkurat nå, mitt eneste tips er å overse folk og ikke bry seg om blikkene. Folk har alltid noe å kritisere, uansett hva det skulle være ;) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Eplefe skrev:

Hvis du er komfortabel med å påføre Uno smerte for å få ham til å gå fint så kan det gå bra, ja.

Selvsagt ikke, er det virkelig ingen av gå-fint selene som ikke påfører smerte? Greit nok at jeg er en dårlig hundeeier, men ikke så dårlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...