Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

6 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Hvorfor er det aldri noen som svarer når jeg spør om dette? ? er det ingen på sonen som er medlem i nkk? ?

Aner ikke, men tror det er 3 som er komt ut :)

 

Bikkja synes det var grådig unødvendig av meg å ha kakao i vaffelrøra :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

12 minutter siden, Lola Pagola skrev: Hvorfor er det aldri noen som svarer når jeg spør om dette? ? er det ingen på sonen som er medlem i nkk? ?

4 utgaver i året, så tror det har kommet 2 blader. Du kan vel spørre NKK? 

Må ta kontakt med dem nå, siden jeg ikke har fått noe i år. Du vet, myr kjappere å spørre soniser :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Lola Pagola skrev: Hvorfor er det aldri noen som svarer når jeg spør om dette? ? er det ingen på sonen som er medlem i nkk? ?

4 utgaver i året, så tror det har kommet 2 blader. Du kan vel spørre NKK? 

Må ta kontakt med dem nå, siden jeg ikke har fått noe i år. Du vet, mye kjappere å spørre soniser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Tror jeg må gå på polet oftere ? i Sverige før i uka ble jeg spurt om legg, og nå på polet ble jeg og spurt. Jeg er liksom over alderen der man viser uoppfordret synes jeg, så må holde meg fra å ikke glise alt for bredt når jeg blir spurt ?

 

Ble spurt i går da jeg skulle kjøpe en flaske vin til en gave (liker ikke vin selv:aww:
De blir like røde fra halsen og opp hver gang, jeg er jo bare 31:lol:

Men hvordan ser egentlig dere på at man har med en toåring inn på polet? Jeg må jo det, siden han enda ikke er i barnehagen, og om jeg må innom polet så gjør jeg jo det når jeg gjør andre ærender. Venter til pappaen kommer hjem er jo som regel polet stengt, og jeg synes uansett det er unødvendig å dra to turer til byen når man uansett har andre ærender.
Men jeg synes det er litt "ekkelt" å trille inn vogna med en unge i, og handle alkohol:vin:(bare fordi jeg har ventet på å kunne bruke den:aww:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SFX skrev:

Håper det ordner seg for deg, snart.

Jeg var tydeligvis veldig i underskudd på søvn etter en hektisk uke, så jeg sov fra rundt ni i går på sofaen, våknet i ett-tiden, klarte å sovne igjen, våknet i femtiden, og sov til nesten tolv i senga. Jeg kjenner det er helt greit at de opprinnelige helgeplanene skar seg, for jeg hadde ikke orket å gjøre noe likevel, jeg er til ladning i dag. Det er sommeravslutning i hundeklubben i morgen, men finne noe å legge på grillen og grave fram kontanter til loddtrekningen, det skal jeg klare.

Jeg må sette på ei vaskemaskin, siden jeg tok den siste rene trusa. Men ellers blir dette en dag hvor jeg lader. Orker jeg noe mer, er det ren bonus.

Ja, jeg fatter ikke hva de forventet at de ukene skulle kunne si oss om min arbeidsevne. Det føles mest som om de liker å flytte mennesker rundt i ulike statistikker. Jeg er jo ikke sykemeldt når jeg er i praksisplass, så da så vel mai og juni litt bedre ut, hipp hurra. Neste praksisplass er sagt at den skal være langsiktig, da, i hvert fall, vi må bare finne plassen først.

Det er dagens underdrivelse.

Jeg har nok tatt mange telefoner i det offentlige rom - når jeg går i ei gågate eller på en utstillingsplass, osv. Men ikke i settinger hvor det er få personer og de samme få personene, slik at de må bli en del av samtalen. Også kommer det jo an på hva samtalen er om - å dele utstillingsresultat er noe annet enn å tømme hjertet.

Hundene har vært ute i hagen for å tisse og burne, og har dermed blitt klissvåte i det våte gresset, og de må jo løpe gjennom våte busker og inntil våte trær. Det er helt greit. Men de furter fordi de ikke får ligge i sofaen nå.

Takk. Det gjør nok det. Nesteuke skal jeg kun på jobb på fredag, ingen andre planer hele uka (øh det har jeg jo, en liste lang som et vondt år med "burder og måer" - men ikke som involverer sivilisasjon, buss, rekke tidspunkt osv), så da kan jeg ta meg en natt med sovepille og tåle hangover. 

Høres ut som du trengte å sove ut ja!  Kos deg på sommeravsluttningen :ahappy: 

 

Merkelig praksis for praksisen... Håper de kommer opp med noe ordentlig som du virkelig får vist arbeidsevne i. Måtte avlyse min første ordinære dag i dag jeg pga sykt barn. Men kjenner at jeg er såpass redusert selv at det er helt greit. Vi sovna på sofaen, både snupp og jeg, det gjorde litt godt selv om det ikke er så lenge. 

 

Hadde mattilsynet på døra - da tror jeg at jeg holdt på å få hjerteinfarkt. :icon_redface: Men var bare uanmeldt rutinekontroll i fjøset, og han fant ikke Bonden oppi der. Viste seg at mannen hadde hatt saluki, så vi ble jo stående å prate litt da, da jeg fikk igjen fargen i ansiktet :lol:  Mann i full mattilsynet-mundur var ikke helt det jeg forventa å finne utenfor døra ca kl 9. 

Forøvrig så var eneste avviket i fjøset noen manglende øremerker. Og de kom i posten i dag. :ahappy: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MarieR skrev:

Grunnen til at Bønder fortjener langt mer respekt enn det mange gir dem (og høyere inntekt...). Maten vår dukker jo bare opp i butikken den, sant :huh:. Nei, TAKK til alle bønder :D <3

Så sant! Har virkelig en helt helt ny respekt for dette yrke når jeg kom "på den andre siden" og fikk se dette så tett. Å stå opp klokken 6, slå ned stolper og gjerde inn til kvelden, for å så skille dyr, få de ut, på jordet og sprøyte og slå gress til neste dag... Nei, virkelig. Han er med på et prosjekt der alt kartlegges med antall timer han bruker på gården, nydyrking, skog bla bla alt sammen, og som prosjektdamen som var innom her sa- Latterlig lav lønn i forhold til arbeidet man legger i det og forventningene til hva man skal levere.  Men, som han selv sier- han er ikke bonde fordi han noen gang skal bli rik, hadde vært greit at det gikk rundt da :lol:

Akkurat nå, Ganzie skrev:

Ble spurt i går da jeg skulle kjøpe en flaske vin til en gave (liker ikke vin selv:aww:
De blir like røde fra halsen og opp hver gang, jeg er jo bare 31:lol:

Men hvordan ser egentlig dere på at man har med en toåring inn på polet? Jeg må jo det, siden han enda ikke er i barnehagen, og om jeg må innom polet så gjør jeg jo det når jeg gjør andre ærender. Venter til pappaen kommer hjem er jo som regel polet stengt, og jeg synes uansett det er unødvendig å dra to turer til byen når man uansett har andre ærender.
Men jeg synes det er litt "ekkelt" å trille inn vogna med en unge i, og handle alkohol:vin:(bare fordi jeg har ventet på å kunne bruke den:aww:)

Jeg har gjort det flere ganger med mine iløpet av 6 år, og tenker at dette med dårlig samvittighet for å ha med ungene inn på polet må være urnorskt fenomen :lol: Må man så må man. Betyr jo ikke at man drikker seg rævful med ungen til stedet uansett :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en som har hysterisk anfall på nabolagets gruppe fordi at hun kjørte forbi en mann som ikke plukket opp etter hunden sin ? henger han ut med beskrivelse av person og hund. Litt usmakelig. Tenk å bli så sur over en bæsj i grøfta da...

*slår på varsler for innlegg *

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Jeg har gjort det flere ganger med mine iløpet av 6 år, og tenker at dette med dårlig samvittighet for å ha med ungene inn på polet må være urnorskt fenomen :lol: Må man så må man. Betyr jo ikke at man drikker seg rævful med ungen til stedet uansett :)

 

Det er sikkert ganske norsk den der bekymringen, ja:lol: Men det føles så merkelig å ta med en unge på polet, nesten som å ta med ungen på narkohandel. (men det slipper jeg, for sånt gjør man unna på senkvelden når ungen sover og mannen er hjemme:aww:)
Og den drikkinga er så pinlig liten at jeg frykter vi har både cider og konjakk som kan risikere å gå ut på dato før vi drikker det opp:lol:

Ang bønder så synes jeg alle skulle jobbet en obligatorisk måned på gård i løpet av livet, fortrinnsvis i slåtta. For jeg tror de aller færreste vet nøyaktig hvor uendelig mange timer som går med, og hvor hysterisk lav timelønn det blir. 


Havner nesten i knestående av latter når jeg selger en kaninunge eller to og folk presterer å si at "dette må jo være god butikk":aww:
Jotakk du, blir rik av å selge noen kaninunger på sommerhalvåret. Og kaninene eter jo som kjent bare luft og kjærlighet og driter regnbuer, så det er jo hverken arbeidskrevende eller kostbart å ale dem opp til salgsalder:aww: 
Skulle jeg hatt kaniner for å bli rik så tror jeg at jeg hadde blitt skuffet:lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tøfflus skrev:

Og da gjorde du seff jobben din og spurte om hvilken det var *flir*

Han hadde hatt to - tror begge var fra hun som nå bor i spania (?) caravan eller noe sånt :lol: Ene hadde blitt styggammel og andre måtte han ta pga gemytt og stress. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Han hadde hatt to - tror begge var fra hun som nå bor i spania (?) caravan eller noe sånt :lol: Ene hadde blitt styggammel og andre måtte han ta pga gemytt og stress. 

 

Kennel Caravan, Lotta Brun:D (sheltiedame, nemlig:lol:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det en måte å avbestille hundesport? Jeg leser de nemlig ikke, og siden de blir sendt hjem til mor tenkte jeg hun kunne slippe bryderiet med å ta vare på de til jeg kommer hjem og kaster de :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Har kommet ett blad i år. Neste kommer i uke 25, når det nå er.... :) jeg var treig til å betale, så sto ikke på lista da første ble sendt ut. Greit nok.

Hmm, da lurer jeg på hva for noe blader jeg har fått i posten! Regnet bare med at det var hundesport siden mamma sa Veterinærtidsskriftet pluss noe hundegreier :P

.....................................

Har fått prisoverslag fra mekanikeren, det var en fiiiiiin pris for lommeboka mi det! :D Bilen min :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble to turer til veterinæren i dag (jepp, jeg kjørte alene :D). Mistenker at Jessie har UVI eller noe sånt, så de skulle hjelpe til med å ta urinprøve. Men frøken vil-ikke trengte ikke å tisse, hun, så etter et par timer ga vi opp. De foreslo at de beholdt henne der, så kunne jeg hente henne når de hadde fått tatt en prøve. Så jeg dro hjem, og etter et par timer ringte de og sa at de hadde gitt opp. Hun var overhodet ikke interessert i å tisse, nei. Så da var det bare å hente henne og prøve selv, jeg fikk med meg et prøvetakingssett og gikk (enda) en tur i området, og fikk ENDELIG tatt en prøve. Noen ganger ser jeg fordelen med hannhund :teehe:

Bortsett fra det var hun kjempeflink, da, fikk masse skryt! Digger den hunden :ahappy: Fikk også veid henne for første gang på lenge, bare 16 kg. Syntes det var overraskende lite, men jeg synes ikke hun ser spesielt tynn ut, så regner med at det er greit. (@Perfect Image?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tutle skrev:

Finnes det en måte å avbestille hundesport? Jeg leser de nemlig ikke, og siden de blir sendt hjem til mor tenkte jeg hun kunne slippe bryderiet med å ta vare på de til jeg kommer hjem og kaster de :P 

Vi var flere medlemmer i samme husstand og fikk dermed flere eksemplar hver gang, ringte for å høre om å avbestille så vi bare fikk ett, men det var ikke mulig. Hundesport følger medlemskapet, så eneste måten å ikke motta bladet på var å melde seg ut av nkk :P Nå er riktignok dette noen år siden da, så det kan jo godt hende de har andre rutiner på det nå.

Jeg skulle aldri ha gått inn på coop obs i går. 3 for 100,- på nidar favoritter, og jeg klarte selvfølgelig ikke å gå forbi. Nå er det bare en pose igjen :icon_redface: Og jeg tipper den forsvinner i kveld den også. 1 kg sjokolade på et døgn altså... :P Selvbeherskelse har liksom aldri vært en av mine store styrker! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tutle skrev:

Finnes det en måte å avbestille hundesport? Jeg leser de nemlig ikke, og siden de blir sendt hjem til mor tenkte jeg hun kunne slippe bryderiet med å ta vare på de til jeg kommer hjem og kaster de :P 

Nei, de er et medlemsgode som kommer med medlemskap, så da må du i så fall si opp medlemskap i hundeklubben. Men nå er det jo bare fire nummer i året, så det kan vel ikke skape alskens kaos i heimen? :P

Jeg har fått satt på en vaskemaskin, det tok jo bare fire timer. Men det er nødvendig med en sløve på sofaen-dag i dag, kjenner jeg. Hundene er tørre og har fått komme opp i sofaen med meg også, og bytter på hvem som ligger i armkroken. Det vil si, nå ligger Foenix på rygg og Glam står over henne mens de tannfekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg har lyst på grillmat til middag, men det er ikke grillvær. Overskyet og vind, er det. Tror dere jeg klarer å overtale snille mannen til å stå på balkongen og grille mens jeg dekker på inne..? Spesielt hvis jeg frister med dessert? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieR skrev:

Vi var flere medlemmer i samme husstand og fikk dermed flere eksemplar hver gang, ringte for å høre om å avbestille så vi bare fikk ett, men det var ikke mulig. Hundesport følger medlemskapet, så eneste måten å ikke motta bladet på var å melde seg ut av nkk :P Nå er riktignok dette noen år siden da, så det kan jo godt hende de har andre rutiner på det nå.

Akkurat nå, SFX skrev:

Nei, de er et medlemsgode som kommer med medlemskap, så da må du i så fall si opp medlemskap i hundeklubben. Men nå er det jo bare fire nummer i året, så det kan vel ikke skape alskens kaos i heimen? :P

Takk for svar begge to :) Tror jeg sender en mail og hører, kan vel ikke skade. Det blir ikke kaos av 4 blader, nei, men oppå resten av kaoset hun har - det kan hun slippe dersom mulig :) Vet det går i hesteverden (der går det vel en liten sum til klubben man er medlem i, dersom et av medlemmene ikke vil ha bladet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, rosinbolle skrev:

Hm, jeg har lyst på grillmat til middag, men det er ikke grillvær. Overskyet og vind, er det. Tror dere jeg klarer å overtale snille mannen til å stå på balkongen og grille mens jeg dekker på inne..? Spesielt hvis jeg frister med dessert? 

Jeg trodde den siste setningen skulle slutte med noe helt annet...

2 minutter siden, tutle skrev:

Takk for svar begge to :) Tror jeg sender en mail og hører, kan vel ikke skade. Det blir ikke kaos av 4 blader, nei, men oppå resten av kaoset hun har - det kan hun slippe dersom mulig :) Vet det går i hesteverden (der går det vel en liten sum til klubben man er medlem i, dersom et av medlemmene ikke vil ha bladet)

Jeg er ganske sikker på at medlemssystemet teknisk ikke åpner for selektiv utsendelse av medlemsbladet.

Nå skal jeg komme meg i kjelleren for å se om det er noe grillmat i fryseren for sommeravslutningen - som jeg trodde var i morgen, men FB sier den er på søndag. Da kan jeg jo ikke kombinere medlemsfesten med et par shoppingærend, som jeg hadde planlagt - slå sammen ærend for å minimere kjøringen. 

Jeg har SYKT lyst på kanelboller etter en oppskrift jeg fant på nettet, men jeg har skikkelig ikke lyst til å bake eller lage mat. Det er problematisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Raksha skrev:

Han hadde hatt to - tror begge var fra hun som nå bor i spania (?) caravan eller noe sånt :lol: Ene hadde blitt styggammel og andre måtte han ta pga gemytt og stress. 

 

Flink pike, da er de "lokalisert" :) 

20 minutter siden, Ganzie skrev:

Kennel Caravan, Lotta Brun:D (sheltiedame, nemlig:lol:)

Jepp, flink pike du også :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lurer på om dette er løsningen? Rett og slett at jeg gjør det selv  - Nå fikk jeg noe å tenke på. Takk for tips 👍😊
    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...