Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

Kontrakten min på jobb går ut på mandag. Så i dag gikk jeg opp til sjefen og spurte om hun visste hva som vil skje etter mandag. Det visste hun ikke, men de ville gjerne at jeg skulle fortsette i resepsjonen. Hun skulle spørre sjefen sin i morgen og gi meg beskjed :) Så da har jeg i hvert fall jobb en stund til. Elsker jobben min, så vil helst ikke slutte der.... :D 

Men jeg kommer til å søke på andre jobber, for jeg kan ikke belage meg på å jobbe bare 50 %. Så får jeg bare håpe at jeg får meg en jobb til, sånn at jeg jobber tett opptil 100 %. Sjefen min skulle i hvert fall skrive en god attest til meg og være referanseperson. Så da hjelper det litt forhåpentligvis :D 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

Pigg mener at livet er blodig urettferdig, han får ikke gå ut og hjelpe naboen med å bygge på terrassen... han er gal etter alle former for elektriske duppedingser som bråker, vil hoppe mot dem og bjeffe, og nå tvinger jeg ham til å være inne :( Jeg har nok plutselig fått spoilsport og killjoy som mellomnavn...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Det gikk betydelig bedre på rallykurs i kveld ift forrige gang. Instruktøren synes at vi skal slå oss sammen og finne en dato hvor det passer med en konkurranse for alle sammen.

Javæll, jeg vet nå ikke helt det, da. Jeg er jo elendig til å trene, selv om det helt sikkert hadde vært lurt med et mål for treningen, for å holde motivasjonen oppe.

Vi får se da, hvor bra jeg synes fremgangen er til kurset er ferdig.

Har også hilst på 5 uker gamle rottweilervalper i dag. Og hjelpes, noe så vakkert, da. Utseendemessig er rottweiler en av mine favorittraser, og selv om jeg på ingen måte ønsker meg hverken valp eller flere hunder, så var det jo ekstra fint at alle sammen er lovet bort, så slapp jeg å bli fristet.:ahappy:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Raksha skrev:

De blackoutene hindrer myye sirkulasjon, har prøvd :(  Alle tung gardiner som henger helt tett hindrer mye. Vifte kunne kanskje vært noe. 

Kan øyemaske være et alternativ for å få det mørkt, og likevel få luft?

Jeg sovnet på sofaen, vet ikke hvor lenge, men det var godt. Var helt utslitt etter jobb i dag, måtte til og med avlyse kveldens trening. Håpte jeg skulle orke å gjøre noe i huset i kveld, i det minste, men hodet sier "no can do". 

I dag var også siste dagen på jobb, av en eller annen uforståelig grunn var utplasseringen kun fem uker. Så nå skal vi evaluere og finne ny praksisplass. Jeg fatter ikke hva poenget med det er, men det er ikke jeg som har laget regelverket. Jeg har i hvert fall lært masse. For eksempel at jeg ikke behøver å ha dårlig samvittighet når jeg går inn i en butikk kun for å titte eller ikke ender med å kjøpe noe, for det gjør ni av ti som var innom denne butikken også. Og jeg synes det er pokker så uhøflig å snakke i telefonen mens du også skal betale for varene, svare på spørsmål og generelt håndtere et varekjøp - jeg håper ingen her inne har for vane å svare telefonen når den ringer ved kassa eller ikke avslutter en samtale før du går bort til kassa. Det er for øvrig også ganske kleint når folk velger å gå inn i butikken for å svare en telefon, fordi det er stillere der enn på gata, jeg skal aldri mer gjøre det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SFX skrev:

Kan øyemaske være et alternativ for å få det mørkt, og likevel få luft?

Klarer ikke sove med det, får fullstendig noia :lol:  Men er nok andreting enn bare lyset som er problemet altså. Og jeg vet det går over, bare littebitt lei. 

5uker praksis? Jøss, det var kort da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laaang dag i dag. Oppe før 06.00, jobb, og deretter personalmøte. Hjemme litt før 17, rydde stasjonsvogna, handle litt på brukshunden og xxl, spise på maccern, kjøre til Sandvika å kjøpe spesialbygget grind til bagasjerommet, med skillevegg ( :D ), handle på IKEA og mat på Coop obs. Hjemme 22.00! Nå skal jeg legge meg, heldigvis senvakt i morra :yawn: 

sååå fornøyd med "buret" i bagasjerommet! Kosta omtrent ingenting, og man får ikke dobbeltbur i det bagasjerommet så lenge man ikke har miniatyrer. Det skal bli deilig Å ta det i bruk i morra :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Klarer ikke sove med det, får fullstendig noia :lol:  Men er nok andreting enn bare lyset som er problemet altså. Og jeg vet det går over, bare littebitt lei. 

5uker praksis? Jøss, det var kort da. 

Sovemaske er en vanesak.. :) Kan være verdt å gi en sjanse..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt travel dag ja, blir nok muligens en lang natt på jobb. Rakk bare en liten powernap etter middag og i kveld var det avslutning og utdeling av vitnemål for M. En veldig fin kveld, og heldige er de nye på 8. Trinn som får overta kontaktlæreren deres til høsten. Flott dame altså :ahappy:

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, SFX skrev:

I dag var også siste dagen på jobb, av en eller annen uforståelig grunn var utplasseringen kun fem uker. Så nå skal vi evaluere og finne ny praksisplass. Jeg fatter ikke hva poenget med det er, men det er ikke jeg som har laget regelverket.

Veldig spesielt opplegg... 

8 timer siden, SFX skrev:

Jeg har i hvert fall lært masse. For eksempel at jeg ikke behøver å ha dårlig samvittighet når jeg går inn i en butikk kun for å titte eller ikke ender med å kjøpe noe, for det gjør ni av ti som var innom denne butikken også. Og jeg synes det er pokker så uhøflig å snakke i telefonen mens du også skal betale for varene, svare på spørsmål og generelt håndtere et varekjøp - jeg håper ingen her inne har for vane å svare telefonen når den ringer ved kassa eller ikke avslutter en samtale før du går bort til kassa. Det er for øvrig også ganske kleint når folk velger å gå inn i butikken for å svare en telefon, fordi det er stillere der enn på gata, jeg skal aldri mer gjøre det.

Jeg skjønner ikke at folk snakker i telefonen på offentlige steder over hodet, jeg - det kunne liksom ikke falle meg inn å skravle i telefonen mens masse andre folk kan høre hva jeg snakker om :aww:

Har jeg hjemmekontor, det regner lett ute, jeg har en kopp kaffe og en sjokoladerute å kose meg med - og hundene ligger som slakt på stuegulvet. Nå skal jeg kaste meg over noen driftskontrakter som skal ha planer for ytre miljø :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet virket sykt i dag, men ser hun kvikner til,etter at jeg har avlyst dagen, så kan hende vi rett og slett skulker idag. Men intensjonen var god. Lover!  Neida, hun er en redusert og slapp, går bare i 100, ikke 220. :aww:  Så da bruker vi dagen på å leke og sofe, og sender pappaen på butikken etter helgegodis og middagsmat i løpet av dagen. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde masse fine turplaner for idag, men så våknet jeg for sent og nå er det for varmt...

Men skal på posten å hente pakke- jippi!!!!

Nei vi får vel tusle oss igang, dagen blir vel ikke bedre av å sose på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

 

Har jeg hjemmekontor, det regner lett ute, jeg har en kopp kaffe og en sjokoladerute å kose meg med - og hundene ligger som slakt på stuegulvet. Nå skal jeg kaste meg over noen driftskontrakter som skal ha planer for ytre miljø :D 

Kose deg! Det er så bra at det er kommet skikkelig inn!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Kose deg! Det er så bra at det er kommet skikkelig inn!! 

Ja, det er bra, men det er en LITT uoverkommelig oppgave kjennes det ut for... egentlig skulle jo hver parsell hatt hver sin plan, men det er jo umulig - det er 40 parseller liksom :lol:. Men det skal vel bli ei råd... synd malen for ym-planer for driftskontraktene ikke er sluttført ennå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit dere hva? Jeg har nesten sommerferie jeg!! :D Brannøvelse og avslutting på onsdag og en nattevakt neste lørdag, men da er det bryllup (og DDE skal sove over :frantics:) så det blir jo bare kosejobbing :yes:

Herregud, 6,5 uker ferie jo! :jump: Og idag drar jeg på hyttetur og aner ikke hva vi skal! Bortsett fra å kose oss og gå tur :lol: Uten hunder! Håper tanta mi har med stor puddelen sin så jeg har noe å kose med :teehe:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Hundene mine er veldig forskjellige,men de har visst en ting felles. Ingen av dem synes noe om at den andre ikke er hjemme.

For litt siden var det Bizi som var på helgetur og Timmy var hjemme. Han synes ikke det var stas uten søstera si.

Nå er Timmy på ferie og Bizi synes at det er skikkelig stusselig uten han.

Det er jo bra at de setter så pris på hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forhåpentligvis brukt opp hunden i skogen, nå venter jeg bare på at han skal finne roen og legge seg. Det kommer nemlig lyder fra oven (naboen over er hjemme igjen) og da er det vanskelig å være rolig... Vel, nå ligger han i det minste.

Vi hadde en kjempefin tur i skogen i småregn og alt for mye mygg, han koser seg sånn med alle luktene og å få løpe rundt i lyng og gjørme. Men da vi var nesten ute av skogen igjen møtte vi på tre damer på tur, og han oppførte seg som om han aldri har sett folk før. Ble redd rett og slett, prøvde å løpe unna. Merkelig...

siden jeg er så himla smart skal jeg nå drikke opp kaffen og gå og legge meg :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...