Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Pixie skrev:

Selvsagt ikke, er det virkelig ingen av gå-fint selene som ikke påfører smerte? Greit nok at jeg er en dårlig hundeeier, men ikke så dårlig...

tror det er halti-selene som har feste for båndet foran på brystet, de påfører ikke smerte på samme måte som en del andre gå pent seler. Grime er jo også et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

Akkurat nå, Pixie skrev:

Selvsagt ikke, er det virkelig ingen av gå-fint selene som ikke påfører smerte? Greit nok at jeg er en dårlig hundeeier, men ikke så dårlig...

Sier ikke at du er en dårlig hundeeier. Mange som korrigerer hundene sine vel vitende om at det gjør vondt, og jeg tror ikke det betyr at de er mindre glade i hundene sine enn andre, for eksempel.

Akkurat nå, MarieR skrev:

tror det er halti-selene som har feste for båndet foran på brystet, de påfører ikke smerte på samme måte som en del andre gå pent seler. Grime er jo også et alternativ.

Denne høres jo lur ut. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Pixie skrev:

Har lyst på en sånn så folk kan slutte å se så stygt på oss når Uno leker kenguru og brølape, han er så voksen i kroppen at det ikke synes at han er "bare" 8 mnd.

Er det forresten noen av gå pent- selene som egentlig er effektive?

Nei, de er ikke effektive. Bestem deg heller for èn metode til å lære båndtrening. Og gjennomfør den over tid. Skift f.eks. til halsbånd når det er trening, sele når han får gå fri. Sånn at ikke hele lufteturen skal være trening.

Er det forresten noen som har trent etter boka "Hva gjør jeg når hunden drar i båndet"? og har erfaring med metoden?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Pixie skrev:

Det er jo idiotisk å bruke sånt over tid, men kan det gå bra om man gjør det til en 5-10 minutters treningsøkt og bruker vanlig sele ellers? 

Går du ikke på valpekurs nå da? Der kommer du helt sikkert til å lære hvordan du skal lære ham å gå pent i bånd. Også driter du en lang marsj i hva ANDRE folk tror om deg som hundeeier. De har da ikke noe med om bikkja drar å båndet eller er apekatt? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Siri skrev:

Hahhahaa, sant det :D 

Kanskje det er noe som går... Willy var jo litt seint ute med å plutselig skulle kaste seg over Yasmine også :lol: 

Det tar på å flirte med Siri skjønner du :aww: 

Ja, jeg var jo overrasket over at han kom så tidlig - men det passet jo veldig bra da :) 

Man avspaserer... :aww: 

Jeg er jo kjent for å ta meg nær av ting, så... *fnis*. 

Jeg syntes jo det var helt naturlig å prøve den p-plassen :lol:. Jeg tror muligens hun hadde fått førerkortet på postordre :aww: 

I dag har vi ikke gjort NOE faktisk... eller... jeg har, men ikke hundene... eller, de har gaflet i seg tinte rester av Vom&Hundemat da... jeg har fått plantet blåbærbusken min, vannet  i hagen, børstet Willy, lest i boka mi, spist loff med fenalår - to ganger - spist is - to ganger - sola meg litt, gått en runde eller to med hundene ute på jordet, sola meg litt mer, og delt opp 100 kg Vom&Hundemat. Nå har jeg gnagsår på den ene knoken på tommelfingeren, og en klemskade på ringfingeren som kom i klem mellom slegga og øksa :aww:. Også har jeg tatt livet av x antall klegger som har kommet inn i heimen. Og to maur på terrassen :aww:

Hadde tenkt å si at det høres jo ut som en super dag, men det hopet seg opp med usupre ting på slutten, så jeg trekker det tilbake allerede før jeg har sagt det.

Vi har gått en nydelig kveldstur i sol og varm sommervind, lykke! Beina var nesten ikke vonde. Nå angrer jeg nesten på at vi ikke gikk enda lenger siden beina var så greie.

 h022.gif

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Hadde tenkt å si at det høres jo ut som en super dag, men det hopet seg opp med usupre ting på slutten, så jeg trekker det tilbake allerede før jeg har sagt det.

:lol: Men det var en super dag altså :D Jeg har ikke så store skrupler med å avlive insekter som invaderer heimen... og fingeren er bare litt tykkere enn normalt :D    

3 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Vi har gått en nydelig kveldstur i sol og varm sommervind, lykke! Beina var nesten ikke vonde. Nå angrer jeg nesten på at vi ikke gikk enda lenger siden beina var så greie.

 h022.gif

Herlig :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
6 minutter siden, Tricolor skrev:

Nei, de er ikke effektive. Bestem deg heller for èn metode til å lære båndtrening. Og gjennomfør den over tid. Skift f.eks. til halsbånd når det er trening, sele når han får gå fri. Sånn at ikke hele lufteturen skal være trening.

Er det forresten noen som har trent etter boka "Hva gjør jeg når hunden drar i båndet"? og har erfaring med metoden?

Ja brukte 50 meter på BC til sønn men hun var perfekt psyke på for å være BC da. Vorsteh var noe helt annet hehe

Akkurat nå, Artemis skrev:

Tjoho! :D

 

Tror det må være noe med fôringen her hos meg, jeg får i alle fall kun badeender av noen hunder. :lol: 

Jep som jeg forer mine med lykkepiller hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Krutsi skrev:

Naboen min klipte plena kl halv 10 en lørdagskveld, og vi fikk det ikke med oss en gang.. Naboen fortalte oss det på den søndagen :lol: så har du slike naboer som vi er, går alt helt fint :lol: 

Jeg tror de kan se meg, kanskje, men på den annen side så ser aldri jeg dem, så da antar jeg vi ikke er påtrengende. Eller så får jeg være utskuddet i bygda, og se hva jeg orker i morgen kveld - i kveld avspaserer jeg.

59 minutter siden, Siri skrev:

Jeg syntes jo det var helt naturlig å prøve den p-plassen :lol:. Jeg tror muligens hun hadde fått førerkortet på postordre :aww: 

Enhver idiot hadde sett at den parkeringen ikke var innafor - bokstavelig talt. En trenger ikke førerkortet for å kunne telle hvite striper, og sjekke hvor mange som er midt under bilen... :D 

59 minutter siden, Siri skrev:

I dag har vi ikke gjort NOE faktisk... eller... jeg har, men ikke hundene... eller, de har gaflet i seg tinte rester av Vom&Hundemat da... jeg har fått plantet blåbærbusken min, vannet  i hagen, børstet Willy, lest i boka mi, spist loff med fenalår - to ganger - spist is - to ganger - sola meg litt, gått en runde eller to med hundene ute på jordet, sola meg litt mer, og delt opp 100 kg Vom&Hundemat. Nå har jeg gnagsår på den ene knoken på tommelfingeren, og en klemskade på ringfingeren som kom i klem mellom slegga og øksa :aww:. Også har jeg tatt livet av x antall klegger som har kommet inn i heimen. Og to maur på terrassen :aww:

Høres ut som en fin dag, selv om du ble massemorder på slutten!

47 minutter siden, laikamor skrev:

Spent på omjeg får sove inatt. Skikkelig eksamensnerver +gleder meg til å se familie og hunder +gruer meg til å reise fra typen så lenge.

Lykke til med eksamen!

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Klarte kunststykke å forsove meg til trening kl.19 i dag :lol: 

(og isbilen kom aldri...)

Hvordan vet du at isbilen ikke kom, når du sov? Og send et postkort, så er du tilgitt forsovelsen :D 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Pixie skrev:

Har lyst på en sånn så folk kan slutte å se så stygt på oss når Uno leker kenguru og brølape, han er så voksen i kroppen at det ikke synes at han er "bare" 8 mnd.

Er det forresten noen av gå pent- selene som egentlig er effektive?

Jeg har ingen personlig erfaring, men en venninne var veldig fornøyd med denne på sin store, viltre unghund :)

http://dyrenettbutikken.no/hund/anti-trekksele-brystsele.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpekurs på øvre romerike (nærmest mulig Gjerdrum) sånn i august/september ca en gang. Hva er å anbefale? (lovet en kommende valpekjøper til gubben å sjekke, så nå gjør jeg det :P ) Ferske hundeeiere med selvstendig og uredd jakthundvalp :) Det må være positivt og lærerikt, men ikke for "rosa"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Akkurat nå, Pringlen skrev:

Valpekurs på øvre romerike (nærmest mulig Gjerdrum) sånn i august/september ca en gang. Hva er å anbefale? (lovet en kommende valpekjøper til gubben å sjekke, så nå gjør jeg det :P ) Ferske hundeeiere med selvstendig og uredd jakthundvalp :) Det må være positivt og lærerikt, men ikke for "rosa"....

Oslo Hundeskole avd Øvre Romerike. Vettuge folk og har kurs gående rullerende hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Akkurat nå, SFX skrev:

 

Hvordan vet du at isbilen ikke kom, når du sov? Og send et postkort, så er du tilgitt forsovelsen :D 

Hmmf, ikke vær så smart ass da!!! :P  Jeg er rimelig sikkert på at jeg hadde våknet av isbil bjellen. Hadde forresten satt klokken på ring, bare ett problem... kl.1930 :lol: 

Adresse notert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fremme, 4 timer ble til 7 når man bare må stoppe innom flere folk og levere ting. Og mekonomen hadde ikke fikset tore touran så jeg ble skikkelig sur fordi de lovet den ferdig til fire, og jeg fikk beskjed at om jeg ventet 3 timer til så var den klar da :no:

Heldigvis backupbil og dro avgårde! Vel fremme i snille Vigdis og Ekko (aner ikke nicket i farta) sin leilighet bestemte vaps seg for å spy, så jagde vi en katt når jeg luftet hun, nå har vaps spist (hundemat), og jeg lager middag/lunch til imorgen. Klar for kurs :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, JeanetteH skrev:

Hmmf, ikke vær så smart ass da!!! :P  Jeg er rimelig sikkert på at jeg hadde våknet av isbil bjellen. Hadde forresten satt klokken på ring, bare ett problem... kl.1930 :lol: 

Adresse notert!

Nå blander du igjen - jeg er bad ass og street smart, ikke smart ass :P 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, SFX skrev:

Jeg tror de kan se meg, kanskje, men på den annen side så ser aldri jeg dem, så da antar jeg vi ikke er påtrengende. Eller så får jeg være utskuddet i bygda, og se hva jeg orker i morgen kveld - i kveld avspaserer jeg.

Enhver idiot hadde sett at den parkeringen ikke var innafor - bokstavelig talt. En trenger ikke førerkortet for å kunne telle hvite striper, og sjekke hvor mange som er midt under bilen... :D 

Høres ut som en fin dag, selv om du ble massemorder på slutten!

Lykke til med eksamen!

Hvordan vet du at isbilen ikke kom, når du sov? Og send et postkort, så er du tilgitt forsovelsen :D 

Jeg bor i et boligfelt, og Hagen til naboen ligger veldig nærme huset mitt :P står jeg på verandaen min, er det kanskje 10-15m til naboens plen :lol: det er egentlig godt gjort, særlig ettersom jeg har vinduer åpne osv, at jeg ikke fikk med meg plenklippinga :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, Krutsi skrev:

Jeg bor i et boligfelt, og Hagen til naboen ligger veldig nærme huset mitt :P står jeg på verandaen min, er det kanskje 10-15m til naboens plen :lol: det er egentlig godt gjort, særlig ettersom jeg har vinduer åpne osv, at jeg ikke fikk med meg plenklippinga :lol: 

Du slår ikke meg. Jeg sov med vinduet åpent mens snekkeren drev på rett under vinduet og snekra og kappa matrialer. Sove er da bare et problem mellom 2200 og 0200 resten av døgnet sover jeg mellom alt som ikke har med klynking eller barnegråt å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lijenta skrev:

Du slår ikke meg. Jeg sov med vinduet åpent mens snekkeren drev på rett under vinduet og snekra og kappa matrialer. Sove er da bare et problem mellom 2200 og 0200 resten av døgnet sover jeg mellom alt som ikke har med klynking eller barnegråt å gjøre

Værste er at jeg tror ikke jeg sov engang :icon_redface: jeg satt på stua, rett ved verandadøren.. Som høyst sannsynlig sto oppe på gløtt :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, Krutsi skrev:

Værste er at jeg tror ikke jeg sov engang :icon_redface: jeg satt på stua, rett ved verandadøren.. Som høyst sannsynlig sto oppe på gløtt :lol: 

:lol: Ja da slår du meg. Men det hadde vel vært hunden som hadde oppdaget det først 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lijenta skrev:

:lol: Ja da slår du meg. Men det hadde vel vært hunden som hadde oppdaget det først 

Hundene reagerte heller ikke her :lol: naboen lo godt da når vi innrømte at vi ikke hadde fått det med oss engang :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
8 minutter siden, SFX skrev:

Nå blander du igjen - jeg er bad ass og street smart, ikke smart ass :P 

:lol: 

Bare overleve EN natt til så er det ferie! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Timmy er ikke dum. Han skjønte det var noe da vi kom hjem fra tur,jeg tok av han selen og lot han passere grinda i gangen mens Biz satt i gangen med selen på og venta mens jeg forsvant ut med godbitposen. Han nistirret på oss gjennom grinda da jeg hentet Biz og satt der også da vi kom inn igjen. 

Det er bare det at jeg kan ikke gå spor med to hunder samtidig,og jeg har bare to armer.

Dessuten fikk han gå for to dager siden. Da gikk ikke hun.

Tålamod. Alle skal få!

Han fikk litt godis når jeg kom inn igjen da,siden han nesten stirra hull i godbitposen.:ahappy:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...