Gå til innhold
Hundesonen.no

valp og katt


44076
 Share

Recommended Posts

som sakt så skal jeg gå og hente valpen min om en uke. det er en blanding av border collie og coker spaniel. hjemme har jeg to søsken, men oppdretteren sier at hunden går fint sammen med barn i alle aldere. så jeg tror ikke det blir noe problem. det jeg lurer mest på er om valpen og katten min på 8 år kommer til å komme over ens med hverandre. jeg vet at valpen ikke har noe problem med katter, men jeg r ikke sikker på om katten min kommer til å trives med hunden. ut i fra tidligere opplevelser med hund på besøk ser det ikke ut som katten er så glad i hunder. kan dette endre seg i løpet av årene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det viktigste er at katten har steder den kan gå hvis den føler den trenger å få være i fred. En valp kan bli veldig voldsom for en godt voksen pus.

Det kan gå greit med tiden, eller dere kan oppleve at katten aldri bryr seg stort om hunden.

Jeg fikk valp da jeg bodde i et hus med 5 katter i varierende aldre. 4 av dem ble fort vant til valpen, og 3 av dem syntes det er helt ok å være sammen med dem. Nr 4 tolererer ham, men ikke stort mer. Nr 5, derimot, syntes hunder er kjempeekle, og stikker så fort hun ser ham.

Da valpen var liten, fikk vi en kattunge på ca samme alder (utsultet sak som dukket opp på døra). Kattungen var livredd alt og alle, men ble gradvis tryggere. Etter noen uker lå valp og kattunge sammen i sofaen og lekte sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...