Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpekurs Askim


tmp
 Share

Recommended Posts

En kollega skal få sin første hund, og jeg vil inspirere til å ta med valpen på kurs. Er det noen som bor i, eller vet om bra valpekurs i Askim?

Edit: Når jeg googler finner jeg "Hund på landet". Har noen erfaring med dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund på landet kan jeg varmt anbefale. :) De har veldig trivelige og flinke instruktører, som alle konkurrerer i lydighet. Det er ikke klikkertreningskurs eller 100% positiv trening (skal man ha det må man nok gå på kurs med Canis eller lignende), men all innlæring er positiv, og det brukes ingen ufine metoder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Tuvane skrev:

Hund på landet kan jeg varmt anbefale. :) De har veldig trivelige og flinke instruktører, som alle konkurrerer i lydighet. Det er ikke klikkertreningskurs eller 100% positiv trening (skal man ha det må man nok gå på kurs med Canis eller lignende), men all innlæring er positiv, og det brukes ingen ufine metoder. :)

Så bra å høre! Kjenner til en senest i vår som opplevde at en instruktør på Hund i Sentrum brukte urimelig hard korreksjon på en unghund på miljøtreningskurs. Og dette er en person som ikke er mot bruk av straff i treningen...

Det er forøvrig stadig flere hundeskoler og instruktører som trener 100% positivt også uten klikker eller tilknytning til Canis. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, simira skrev:

Så bra å høre! Kjenner til en senest i vår som opplevde at en instruktør på Hund i Sentrum brukte urimelig hard korreksjon på en unghund på miljøtreningskurs. Og dette er en person som ikke er mot bruk av straff i treningen...

Det er forøvrig stadig flere hundeskoler og instruktører som trener 100% positivt også uten klikker eller tilknytning til Canis. :)

Jeg har gått mange kurs hos dem (Hund i Sentrum avd Østfold, nå Hund på Landet), og har aldri sett noen stygg behandling av hund på kurs. :) Jeg har også trent sammen med instruktørene og vet hva de står for ift trening av hund, så deres metoder står jeg helt inne for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Kan varmt anbefale Hund på landet. Flink gjeng og fokus på at all innlæring skal være positiv og morsom. 

Og i motsetning til andre hundeskoler som ikke har særlig progresjon på sine kurs, så du må gå maaaange kurs - så lærer du faktisk noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :-) da anbefaler jeg hund på landet til dem. Vet bare en av dem har sertifikat så tenker lokalt kurs vil være mest aktuell om det går kurs rett tid. De skulle egentlig få en valp som var leveringsklar om tre uker, men oppdretter hadde sendt info med kontonr for depositum etc til feil person på valpelisten, og dermed "mistet de" den. De er i kontakt med noen som har en valp til levering om en uke. O om de ikke får noe før, har de førsteprioritet hos den de opprinnelig skulle få kjøpe hos på neste kull til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...