Gå til innhold
Hundesonen.no

Gifte seg i utlandet.?


Wildlife
 Share

Recommended Posts

41 minutter siden, Wildlife skrev:

Ønsker å gifte oss kun oss to og den som voer men må vel ha to vitner. 

Jeg var forlover for en venninne som giftet seg utenlands. Jeg bare signerte papirene som skulle signeres men trengte ikke å være tilstede ved vielsen :). Ut over det har jeg ikke peiling på hva som må ordnes altså :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss på Mauritius. Bare oss to, han som viet oss, to vitner (ansatte på hotellet) og fotografen. Hvilke papirer som trengs, avhenger av om dere skal gifte dere på en ambassade, i sjømannskirken eller for utenlandsk myndighet. Vi gjorde sistnevnte, og da følger man reglene som gjelder i det landet (varierer veldig fra land til land) og sender inn vigselsattesten til folkeregisteret når man kommer hjem, for å få det registrert her. Dere må sjekke først at ekteskap inngått i det landet anerkjennes i Norge. (Det utelukker gjerne muslimske land, der reglene for ekteskap er svært forskjellige fra i Norge.) Vi brukte reisebyrå sånn at vi slapp å finne ut av ting selv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...