Gå til innhold
Hundesonen.no

Allé slalåm


Ilosan
 Share

Recommended Posts

Hei og hopp!

Jeg har forstått det slik at det finnes MANGE måter å lære inn slalåmen på i agility. Vi har bestemt oss for å prøve allé slalåm i forhold til Ilo. Utfordringen med den innlæringsmetoden er at den fungerer dårlig å trene på på fellestrening da hunder vil være på forskjellig sted i innlæringen. På grunn av dette ønsker vi å lage vår egen allé slalåm i hagen. Fikk tips om at det fantes et eget sett for dette på en eller annen butikk, men klarer ikke finne noe form for ferdig sett til dette på nett. 

Er det noen som har laget dette selv? Jeg ønsker helst ikke å bare stikke pinnene ned i gresset i hagen da det jo blir mange hull etterhvert. Er det noen som har laget dette slik at pinnene på hver side har en base de kan stå på? Hvis noen har tips blir jeg veldig glad! Akkurat nå var dette litt tiltak når jeg ikke finner et ferdig sett å kjøpe og eller ikke klarer å se for meg hvordan jeg skal lage dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett at noen har spraylakket gjerdestolper. Tror en hadde tatt kubbebiter og skrudd fast i en planke og deretter laget hull med bor på toppen til å stikke stolpene oppi. Billig og greit om du ikke vil ha proft utstyr :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde og finne pris på en sånn forskalingsplate, men det var ikke bare enkelt. :)  Tror du det hadde fungert med en trykkimpregnert planke som base, hvis jeg kan finne noe metall som kan skrus under som armer for å holde basen stabil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Christine skrev:

Ja, har sett den. Til den nette sum av 2700 kr. Jeg tviler ikke på at det er bra greier, men jeg synes det er mye penger å bruke på et hinder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde og finne pris på en sånn forskalingsplate, men det var ikke bare enkelt. [emoji4]  Tror du det hadde fungert med en trykkimpregnert planke som base, hvis jeg kan finne noe metall som kan skrus under som armer for å holde basen stabil?

Forskalingsplate koster ikke ekstremt mye, noen hundrelapper tipper jeg :) Planker er sikkert også mulig å bruke. Eller så kom en mer handy kompis med forslag om å bruke to sånne ganske flate skinner som man fester skyvedører i. Og lage fester til pinner på de hvor det kan justeres avstand mellom pinnene veldig enkelt. Kan sikkert feste noe som låser pinnene så hunden ikke kan skyve på dem og feste noe flatt i endene for å stabilisere.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...