Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny bærbar - hvilken?


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Absolutt noe som kan vurderes :) Men den har HDD så jeg hadde heller sett på for eksempel denne: https://www.dustinhome.no/product/5010897276/500s-white som har SSD og dermed vil oppleves verdig mye raskere :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du den her på elkjøp (hvis den er på lager i din butikk da) http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/LEMCF3LMX/lenovo-m30-70-13-3-barbar-pc-solv-sort :)

Du vil definitiv merke forskjell på HDD og SDD selv med enkle oppgaver. Men for alle del, den du linket til er ikke noe dårlig alternativ til den prisen. Den har mye bedre batteritid om det er viktig også :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg signerer på gå for SSD heller enn HDD. Det går også på kvalitet. Thinkpad er jevnt over bra kvalitet.

Ellers er jeg veldig fornøyd med min HP Elitebook, men ser de er relativt dyre. HP er uansett også bra kvalitet.

Jeg bruker gjerne prisjakt.no til å finne modeller og priser for slike kjøp. Er batteritid viktig? Hvor mye lagringsplas?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere butikker enn Elkjøp du har i nærheten? Lettere å gi konkrete tips om jeg vet mer om utvalget :-)

Signerer på det med SSD heller enn HDD. En hel verden i forskjell, selv på budsjett-pc.

Edit: vil du ha butikk-ny, eller kan du tenke deg å kjøpe brukt på Finn? Man kan finne ålreite pcer der om man leter litt, folk bytter duppeditter ganske ofte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det ikke spiller så stor rolle hvor dyr maskinen er, de varer ikke noe lenger av den grunn..

Har alle de store kjedene i nærheten (og sikkert noen andre også), men Expert sine sider er jo umulig å søke på. Hverken Lefdal, Elkjøp, eller Siba har maskiner med SSD til noe særlig under 9000,- tilgjengelig på butikk her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du søker på prisjakt.no så kan du merke av hvilke butikker du vil ha den tilgjengelig i
. ;)

Hvor stor/liten skjerm vil du ha? Ser på eksemplene dine at 14" er ok, men kan du tenke deg enda mindre? Du får 11" med SSD til under 3k ihvertfall.

Her er et søk på SIBA, Elkjøp, Expert og Lefdal. SSD, under 14", under 5k kr:

http://www.prisjakt.no/category.php?m=s271011933&o=produkt_pris_inkmoms#prodlista

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere nettbutikker som leverer innen 24 timer om du kan vente til mandag (altså bestille nå og få levert på mandag). Men jeg skjønner at du vil ha maskin i dag om det er eksamen som gjør at du må ha ny :)

Pris på maskinen har nok ikke så mye å si på hvor lenge den holder, men kvaliteten på komponentene har definitivt noe å si! SSD vil holde lenger og hastigheten på maskinen vil ikke bli merkbart dårligere innen 1-2 år sånn som med HDD.

Men det er også mulig å kjøpe med HDD of bytte ut hardisken for en tusenlapp når du merker at det går tregt. Forutsatt at du kjøper maskin hvor det ikke er loddet fast. Men det tror jeg jeg ikke det er mange maskiner som har.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Hva med å stikke i butikken å høre med de?  Med dine kriterier skal du ikke se bort ifra at de finner noe restvarer til deg. Elkjøp har ofte sånne maskiner liggende. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Polfarer skrev:

Men det er også mulig å kjøpe med HDD of bytte ut hardisken for en tusenlapp når du merker at det går tregt. Forutsatt at du kjøper maskin hvor det ikke er loddet fast. Men det tror jeg jeg ikke det er mange maskiner som har.

Det var en grei løsning, for da kan jeg hente maskin i dag og likevel få SSD senere. 

Men jeg skal høre med gutta på Elkjøp. De må uansett hjelpe meg med å få innholdet fra den gamle over på ny, siden jeg ikke får kjørt back up.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snasen og bra sak det der. Bare pass på at du tar vare på det antistatiske skillearket som ligger mellom tastatur og skjerm når den er klappet sammen. Om du skal bruke den med ekstern skjerm og tastatur og mus så må du ha dette mellom så touch skjermen ikke trykker av seg selv ;)

Dvs om du skal bruke den lukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bjornal skrev:

 

 

Snasen og bra sak det der. Bare pass på at du tar vare på det antistatiske skillearket som ligger mellom tastatur og skjerm når den er klappet sammen. Om du skal bruke den med ekstern skjerm og tastatur og mus så må du ha dette mellom så touch skjermen ikke trykker av seg selv ;)

Dvs om du skal bruke den lukket.

Jeg bruker den bare som den er, uten tilkobling til andre enheter :) 

Nå driver de og overfører data fra gammel til ny, får den på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...