Gå til innhold
Hundesonen.no

Aya og Moro de Perro de la Tierra.


jma
 Share

Recommended Posts

  • Svar 215
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Aya er en perro de presa canario-frøken fra Tenerife. Grunnen til at jeg valgte valp fra disse linjene er at jeg synes de stort sett har veldig bra eksteriør, og de ser ut til å ha generelt sett litt

Prinsesse Aya napa har gått spor for første gang i dag. Det gikk kjempebra! La et spor på ca 20 meter, og hun jobbet som bare det. Så det må vi prøve å gjøre oftere. Vi har også fått litt mer dreis på

Aya har hatt besøk av Tito i dag, så da blei det litt bilder i dag og (eller mange, haha...). Hun har også hatt besøk av ei rottis jente, men det fikk jeg ikke tatt noen bilder av. Hun ligger rett ut

Posted Images

Så koselig at dere vil se fler bilder :):) 

Vi besøkte @LØJ igår, og der fikk hun hilse på App og fire andre hunder. Hun har jo vært litt skeptisk til fremmede store hunder, men hun avreagerer raskt, og de tre siste hundene igår hadde hun ingen negativ reaksjon på :) Hun er en mester i å smiske, og ganske forsiktig med dem :ahappy:

IMG_9144.JPG

 

 

IMG_9141.JPG

 

Synd med feil fokus men 

IMG_9120.JPG

 

IMG_9101.JPG

 

IMG_9018.jpg

 

IMG_9020.jpg

 

IMG_9052.JPG

 

IMG_9132.JPG

 

IMG_9126.JPG

 

Likte dette veldig godt :ahappy: :wub:

IMG_9118.JPG

(sniker inn et bilde til av denne kjekkasen..) 

IMG_9083.JPG

 

 

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ozzy skrev:

Utrolig søt hun er! Hvor er kjekkasen fra? 

Han er fra samme gruppe oppdrettere som Aya er fra, Perro de la Tierra på Tenerife. Faren hans er K9madness Falkor, fra samme oppdretter som Damien. (Falkor er en kombinasjon av 50% Curto-linjer og 50% andre type linjer fra Tenerife.) Moren er fra samme linjene som Aya. :) 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Malamuten skrev:

Hun er skikkelig flott altså, elsker utstrålingen hennes :wub: 

Tusen takk for det :):) Hun har veldig mild og god utstråling 

6 timer siden, LØJ skrev:

Tusen takk for en topp dag i hagen! Masse hyggelige folk, sol, kaffe, grill og mange flotte herlige hunder :wub: Og ikke minst kosemoseoverdose søte lille Aya :heart:

Ja, takk for en super dag, det var veldig hyggelig! :D:D 

1 time siden, Teserere skrev:

Så fine bilder, hun ser skikkelig søt ut!

Takk :):) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Masse nye bilder fra idag. Søstra mi bor her noen uker, og hun har en blanding på snart ni år. Hun og Aya går supert sammen. Aya har vist litt ressursforsvar, men hun er jo en presa så det følger med.. :P Men ellers så leker de fint sammen og kan ligge å sove inntil hverandre. Jeg synes Aya får et mer og mer "voksent" utrrykk for hver uke, hun har utvikla seg så utrolig mye på kort tid. Hun er litt langbeint om dagen, men jeg vet jo at det bare er en fase. Og jeg holder henne slank mtp ledd. 

 

IMG_9163.JPG

 

IMG_9269.jpg

 

IMG_9282.JPG

 

IMG_9284.JPG

 

IMG_9293.JPG

 

IMG_9312.jpg

 

IMG_9332.jpg

 

IMG_9331.jpg

 

IMG_9341.jpg

 

IMG_9352.jpg

 

IMG_9360.JPG

 

IMG_9386.jpg

 

IMG_9414.JPG

 

IMG_9409.jpg

 

 

 

 

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så fin liten valp <3 Veldig stram og fin i ansiktet også, har alltid sett for meg de som litt sånn "hengeleppe-siklehunder", men hu her likte jeg veldig godt! 

En ting jeg er litt nysgjerrig på er om du får mye pepper for de kuperte ørene? Spesielt på hundegrupper på facebook ser jeg folk som poster bilder av import-valper med kuperte ører alltid får massevis av slike kommentarer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MaritaS skrev:

Åh, så fin liten valp <3 Veldig stram og fin i ansiktet også, har alltid sett for meg de som litt sånn "hengeleppe-siklehunder", men hu her likte jeg veldig godt! 

En ting jeg er litt nysgjerrig på er om du får mye pepper for de kuperte ørene? Spesielt på hundegrupper på facebook ser jeg folk som poster bilder av import-valper med kuperte ører alltid får massevis av slike kommentarer

Tusen takk! :) Dogoen har ofte mer lepper og heng her og der, presaen er ofte litt strammere i fisken. Men visse presalinjer har mer nappe i seg, og der blir det da ofte litt mer heng. Men hun sikler litt forde når hun drikker da :) 

Har ikke fått noe særlig pepper enda faktisk. Første gangen jeg skulle på hundeklubben i Larvik å trene, så forventa jeg det verste både når det gjelder reaksjoner på ørene og reaksjoner på rasen (har fått en del negative reaksjoner/kommentarer på mine tidligere hunder pga rase..) Men alle var hyggelige til min store lettelse, og folk på gata synes hun er søt. Svært få som kommenterer ørene negativt.  Men det kan jo hende det forandrer seg når hun er voksen, har lagt seg ut i bredden og ikke ser så søt og valpete ut lengere. :P  Har lagt ut et bilde på en sånn hunde-FB side og der var det bare ei som spurte om det.. Jeg forstår jo at folk reagerer på det da. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jma skrev:

Har ikke fått noe særlig pepper enda faktisk. Første gangen jeg skulle på hundeklubben i Larvik å trene, så forventa jeg det verste både når det gjelder reaksjoner på ørene og reaksjoner på rasen (har fått en del negative reaksjoner/kommentarer på mine tidligere hunder pga rase..) Men alle var hyggelige til min store lettelse, og folk på gata synes hun er søt. Svært få som kommenterer ørene negativt.  Men det kan jo hende det forandrer seg når hun er voksen, har lagt seg ut i bredden og ikke ser så søt og valpete ut lengere. :P  Har lagt ut et bilde på en sånn hunde-FB side og der var det bare ei som spurte om det.. Jeg forstår jo at folk reagerer på det da. 

Mens temaet likevel er oppe, var det ingen sjans for å få henne med hele ører? Mtp at Damien hadde hele ører og var fra samme (?) sted :) . 
Hun er jo så søt, men ja det kan nok hende at "åååå så søt" går over når bredden begynner å komme :D . Men da blir hun flott istedet for søt, hehe!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Th3a skrev:

Hun ser silkemyk ut :wub:

Hun er ganske myk og god :ahappy:

30 minutter siden, Poter skrev:

Også så skjønn med de store labbene! 

:D

Akkurat nå, Mirai skrev:

Mens temaet likevel er oppe, var det ingen sjans for å få henne med hele ører? Mtp at Damien hadde hele ører og var fra samme (?) sted :) . 
Hun er jo så søt, men ja det kan nok hende at "åååå så søt" går over når bredden begynner å komme :D . Men da blir hun flott istedet for søt, hehe!

Takk for det. :)

Damien var fra norsk oppdrett. :) Joda, jeg spurte oppdretter om valpene kom til å bli kupert, og da svarte han (eller mellommannen for oppdretter snakker ikke engelsk) at de mest sannsynlig ikke kom til å bli kupert. Så da lot jeg det bli litt opp til tilfeldighetene egentlig. Jeg synes det er flott med kuperte ører, men på en annen side så forstår jeg godt at folk ikke synes det er riktig, og man mister jo sjansen for å delta på forskjellige ting. Men hun er jo ikke en FCI-godkjent rase uansett, og det er weightpull jeg har mest lyst til å starte i, og der er det greit med kuperte hunder. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Rora skrev:

Så utrooolig nydelig Aya er! Blir helt forelsket jeg! :wub:

Tusen takk! Hun er en skikkelig godklump :wub: Så snill og grei

3 timer siden, Teserere skrev:

Hodet hennes er virkelig nydelig! I mangel på et bedre norsk ord, clean :wub:

Takk! Hun har foreløpig et rasetypisk hode. :) Også synes jeg hun har et veldig pent og feminint uttrykk. Håper det forsetter sånn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har vært dårlig på å ta bilder den siste tiden, men slenger med dette som søtra mi tok istad. Lille prinsessa er nå snart 22 kg. Alle tenna er bytta ut, yeeey. Men da duket det opp et lekkert underbitt :P jaja.. Fortsatt like snill, men har begynt å bjeffe på visse lyder når hun er i hagen. Kan vel ikke akkurat klage på det når hun er en vakthund men :P Vi har fått trent mye mindre lydighet enn planlagt, men jeg har iallfall hjernevaska henne på kontakt, navnet hennes og sitt. Holder på å lære inn fot. Og ligg kan hun, men hun skjønner ikke at hun ikke skal reise seg opp med en gang, haha.. Så neste nå er å lære inn bli, også terpe mye på fot. Og vi må begynne å trene på stå, hun setter seg jo for alt nå. :P Hun bjeffer på noen andre hunder, men tipper vi fikser det etter hvert med litt godbiter og kontakttrening. Hun er stort sett veldig trygg og rolig. Satser på at det blir litt mer fart i henne etter hvert :D Damien var også veldig rolig som valp, og ble mye mer aktiv seinere. 

 

13434695_10153494600621150_3040638700142 

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...