Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan var russetiden din?


Tonje
 Share

Recommended Posts

Jeg var russ 1999 men var ikke med på noe siden jeg har sosial angst og er en pingle og redd av meg. Er nok en einstøing. Turte liksom ikke siden alt er skummelt. Var med på 17.mai tog da bare for å ha vært med på noe. 

Men med hunder så går det mye bedre siden har ikke angst for hunder derfor liker jeg hunder bedre enn mennesker noe hundene liker tror jeg. ?

Pleier egentlig ikke å fortelle dette men gjør det nå. Er nemlig veldig flau. Men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Grønnruss har nesten høyere verdi på russekortbørsen enn gullruss!  Tenk så mange barnehjerter du kunne gledet! Verdien er som følger : Gullruss /Grønnruss er verdt 4 sortruss.  1 sortruss =

Russetiden var helt grei, med noen høydepunkt og noen nedturer - det hører vel med til ungdomstiden generelt? Jeg kommer fra ei lita bygd, så vi måtte ut til byen for å gå på videregående. Det va

32 år siden..hjeeeelpes...... Vi var ikke flere russ på skolen enn alle satt i russestyret og vi hadde kun to biler. På "min" bil, en herlig, gammel Bedford, hadde vi limt på en koffert (at det g

Posted Images

Jeg gikk på naturbruk og vi som gikk der ble ikke helt regnet med av resten av skolen :P, så slapp det verste styret / presset (evt. gikk glipp av moroa.) Men vi hadde veldig godt miljø oss imellom. (Jeg betalte også for stallplass til hesten min i Bærum ved å gå med avisen som egentlig ikke var nok, så kunne ikke brukt mer penger på russetiden uansett.) Gutta hadde van som vi fikk henge i på Tryvann, også besøkte vi venner på andre busser. Hadde det kjempekoselig med Tusenfryd, hyttetur, bade før første mai, spise frokost i rundkjøring og slike koselige knuter. Det skjedde litt kjærlighets og vennskapsdrama. Jeg hadde en snill og fornuftig pappa som hentet meg på Tryvann kl 4 om morgenen og reddet andres barn / russ trygt hjem i seng også. Det var en kjempefin tid, akkurat passe "festlig" for meg. :) Hadde en fin gutt å bli kjente med også, så kunne ikke vært bedre! :D



 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var langt roligere i russetiden enn ellers.  Mye fordi jeg hadde festet ganske heftig de første årene på skolen og at jeg fant ut at jeg måtte prioritere skolen bittegranne.  Vi hadde jo ikke eksamener på samme måte , vi hadde avgangsoppgaver og de arbeidene var det vi søkte videre på høyskole med. Gikk visuell kommunikasjon.  

Også var ikke russ sånn innmari kuuult lissm . 

Jeg gruer meg allerede til A blir russ. Jeg gruer meg til han blir ungdom generelt.  Han slekter så mye på meg :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde ikke så mye ut av russetiden. Hadde ingen å henge med, så var faktisk ikke på en eneste fest. Gjorde vel to russeknuter; bade før 1.mai (eller var det 1.april kanskje? Husker det var is på vannet), og ha gym i russebukse. Den siste var egentlig bare fordi jeg glemte gymtøyet, men passet jo bra qt det vari russetiden :P Var med i russetoget, men syns ikke det var så stas.

Virker som de fleste koser seg i russetiden, men for de som ikke har noen venner så syns jeg det virker som de føler seg enda mer utenfor. Jeg gjorde hvertfall det. Alle de andre ble invitert i fester til hverandre, jeg ble ikke invitert til noen.. Menmen, de fleste har det jo kjekt, selv om noen sikkert hadde hatt godt av å ta det litt mer med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var russ i 2011. Gikk allmenn påbygg, var blåruss :) russetiden var dritmorsom! Tok mange russeknuter (av den snille sorten) og hadde det veldig kjekt med vennene mine :) som eneste jente på skolen tok jeg også tømmerstokken :P OG var på skolen hver eneste dag!

men hvordan praktiserte deres skoler fargen på buksa? Gikk det etter hva slags linjer dere gikk på? 

Der jeg er fra er det to videregående skoler, den ene er rød og den andre er blå. Den ene linja ble flyttet over til den andre skolen, og dermed bytta de også farge på russebukse :P det var LITE populært hos de, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde ikke så mye ut av russetiden. Hadde ingen å henge med, så var faktisk ikke på en eneste fest. Gjorde vel to russeknuter; bade før 1.mai (eller var det 1.april kanskje? Husker det var is på vannet), og ha gym i russebukse. Den siste var egentlig bare fordi jeg glemte gymtøyet, men passet jo bra qt det vari russetiden [emoji14] Var med i russetoget, men syns ikke det var så stas.

Virker som de fleste koser seg i russetiden, men for de som ikke har noen venner så syns jeg det virker som de føler seg enda mer utenfor. Jeg gjorde hvertfall det. Alle de andre ble invitert i fester til hverandre, jeg ble ikke invitert til noen.. Menmen, de fleste har det jo kjekt, selv om noen sikkert hadde hatt godt av å ta det litt mer med ro.

Samme her, på min skole var presidentkandidatene veldig opphengt i samholdet og solgte seg selv med at alle skulle inkluderes. Rent hykleri, ingen holdt ord. Hun ene som stilte (vant ikke) rotet tom bort russejakken min som jeg var så grei å låne henne siden hun frøs.

Det er noe rart med at med en gang den røde(blå, sorte, grønne w/e) buksen blir puttet på mister man hodet og forvandles til noen ufyselige mennesker. Synes fortsatt man skal oppføre seg selv om man er russ jeg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 år siden..hjeeeelpes......

Vi var ikke flere russ på skolen enn alle satt i russestyret og vi hadde kun to biler. På "min" bil, en herlig, gammel Bedford, hadde vi limt på en koffert (at det gikk gjennom hos Biltilsynet!) med tekst under "vi tenker ikke koffert da vi allerede har en". Skrekken kom da den løsnet, på motorveien, føyk av, over en bil og rett i grillen på bilen bak der igjen. Fytti så galt det kunne gått, men heldigvis syntes fører av den bilen at det var gøyalt så vi betalte skadene og alle  var vel forlikte. 

Siden vi bare var jenter måtte vi jo ha en sjekkesjef og gjett hvem det ble. Vi ble behørig fotografert og eksponert (jente-russen) i lokalavisen, rektor var faktisk litt stolt over at hennes skole hadde en så aktiv russe-gjeng, og vi ble gjenkjent og stoppet/snakket med av mange russ fra andre skoler. Vi gjorde all jobben med bilene våre selv, skaffet sponsorer til utstyr, bensin etc, så hele greia kostet minimalt ifht mange andre. Ikke var det voldsomt med alkohol heller, noe ble det seff, og vi var flinke til å passe på hverandre, bilen dro ikke fra et russe-treff uten at alle var med, eller lokalisert om de skulle noe annet. Vi gjorde en del rampe-streker på skolen; ommøblerte litt, ringte med skoleklokken midt i timen (det innbiller jeg meg at vaktmesteren var med på, han var vår æres-russ) og bøllet og skrålte litt i gangene og sånne saker. Bare sånne snille rampe-streker som de fleste bare lo av og tilga oss med en gang. Natt til 17. mai var det fest hele natten, Tryvann, og så var det russe-frokost som ble holdt hos meg. Tidlig på morgenen suste vi rundt og plukket opp alle lærerne våre, de skulle jo være med. Vår ene mannlige ble så tatt på sengen at han "døde" litt på seg da det sto massevis av lekre russejenter utenfor og hoiet han med seg *flir* Og klasse-forstander hadde sagt hun ville sove lengst mulig så hun ville hentes sist, men jaggu ringte hun og etterlyste oss, trodde vi hadde glemt henne, og det hadde vi seff ikke. Min mamma og hennes mann hadde stått på i flere dager og laget DET koldtbordet til oss, fy som vi stappet i oss, nam-nam. Så dro alle hver til sitt for litt egen-feiring med familie før vi møttes igjen til russetog i byen. 18. mai orket jeg rett og slett ikke gå på skolen og siden vi kunne skrive melding selv skrev jeg at jeg var borte 18. mai pga 17. mai og det fikk jeg godkjent siden jeg var så ærlig, haha. 

Alt-i-alt, en fin russetid, og det tror jeg de andre syntes også :) 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Russ 2011. Jeg var nesten edru russ og hadde type som var super sjalu. Så jeg hadde en ganske kjedelig russetid. Får lyst å være russ igjen av å se all russen nå om dagen.

Jeg drakk 1 gang som jeg kan huske :lol: Det var ikke et russearrangement en gang, men det var minst 1 annen russ med på denne festen husker jeg. Jeg var edru på russedåpen, da drakk jeg brus. Jeg var med på russerebusløp, det var kjempe gøy! :D  Da kjørte vi bil rundt på rebusposter og løste oppgaver som å ri på rodeookse simulator, bulls eye med bilen osv. Jeg hadde ikke russebil.

Jeg tok en del russeknuter da. Vi gikk på tur med en fisk i bånd, og vi valgte ingen vanlig fisk, men en steinbitt! Haha :lol:
 226368_10150164577352202_5032740_n.jpg?o
(og som dere ser, så var Blondie med på denne ekspedisjonen)

Jeg gjemte fisken bak et bosspann og spurte folk om de kunne holde tauet mens jeg knøt skoen. Også løp jeg. Så stod vi på avstand og så på mens de trakk i tauet og frem kom den ekle fisken :lol: Alle slapp tauet og løp/gikk sin vei. Haha! 
Vi byttet bort fisken vår med noen andre russ mot en oppblåsbar date.

226272_10150238868692214_268456_n.jpg?oh 

Vi overnattet også på skolen (teltet på kunstgressbanen), spiste frokost der og gjorde et par andre russeknuter jeg ikke husker spesielt godt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Monikawt skrev:

Var russ i 2011. Gikk allmenn påbygg, var blåruss :) russetiden var dritmorsom! Tok mange russeknuter (av den snille sorten) og hadde det veldig kjekt med vennene mine :) som eneste jente på skolen tok jeg også tømmerstokken :P OG var på skolen hver eneste dag!

men hvordan praktiserte deres skoler fargen på buksa? Gikk det etter hva slags linjer dere gikk på? 

Der jeg er fra er det to videregående skoler, den ene er rød og den andre er blå. Den ene linja ble flyttet over til den andre skolen, og dermed bytta de også farge på russebukse :P det var LITE populært hos de, for å si det sånn.

Jeg gikk økonomisk allmenn og kunne derfor velge farge selv, men de fleste gikk for rød så da gjorde jeg det også. Angrer en smule på det også faktisk, gøyere å være blå tenker jeg.

@megamarie meg og deg burde vært russ sammen

13181020_10156942262870529_411743349_n.j

(fra x-russefesten vi var på i 2014)

19 minutter siden, MegaMarie skrev:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var russ i 2011. Gikk allmenn påbygg, var blåruss [emoji4] russetiden var dritmorsom! Tok mange russeknuter (av den snille sorten) og hadde det veldig kjekt med vennene mine [emoji4] som eneste jente på skolen tok jeg også tømmerstokken [emoji14] OG var på skolen hver eneste dag!

men hvordan praktiserte deres skoler fargen på buksa? Gikk det etter hva slags linjer dere gikk på? 

Der jeg er fra er det to videregående skoler, den ene er rød og den andre er blå. Den ene linja ble flyttet over til den andre skolen, og dermed bytta de også farge på russebukse [emoji14] det var LITE populært hos de, for å si det sånn.

Jeg gikk allmenn, men var blåruss. Var vel fordi de fleste gikk økonomi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.5.2016 at 11:49 AM, Monikawt skrev:

men hvordan praktiserte deres skoler fargen på buksa? Gikk det etter hva slags linjer dere gikk på? 

Der jeg gikk var det bare rødruss. Jeg mener å huske at de sa de kun ville ha en farge fordi det ble mindre bråk da. Vi hadde svartruss også, men de hadde vi ikke så mye med å gjøre. De organiserte seg på eget vis og vi på vårt. De fleste svartrussene var heller ikke blitt 18, så det var litt mer begrenset hva de kunne være med på av arrangementer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Drammen kunne vi velge hvilken farge vi ville ha. Sort eller rød, enkelt og greit. Men vi fikk sorte russebevis når vi gikk på yrkesfag. Jeg var den eneste som faktisk valgte sorte klær og ble fredet når vi var på lillehammer treffet. De gikk heller etter sortruss som valgte røde klær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ha vært grønnruss i 2002 (eller noe :p), men valgte å droppe det. Litt kjipt egentlig, men vi var bare fire stykker i klassen og vi hadde ikke noe særlig tilhørighet med de andre russen på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Russetiden min var litt sånn... meh. Var russ i 2010, og det eneste som var litt morsomt var å ta noen teite knuter (sitte under pulten i en klassetime, si halleluja etter hver setning læreren sa, spise en Micky D's hamburger/cheeseburger på to biter). Jeg følte ikke for å feste ræva av meg. Var på en fest på Høl'n (som området blir kalt her) og det var morsomt! Ellers droppa jeg 17. mai totalt :P. Da buksa skulle av ble jeg veldig glad også, ikke så utrolig digg å gå med samma buksa i over 2 uker (tok den av hjemme, altså)..

Edit: Jeg var rødruss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Russetiden var helt grei, med noen høydepunkt og noen nedturer - det hører vel med til ungdomstiden generelt?

Jeg kommer fra ei lita bygd, så vi måtte ut til byen for å gå på videregående. Det var ni av 32 ungdomsskole-elever som havnet på samme videregående (allmenn, tegne, form og farge, eller senere påbygging for de som hoppet av yrkesfag) for det året vi var russ, og noen mente at det ville være en god idé at vi hadde russebil sammen, litt sånn oss mot røkla, bygdestolthet and all that jazz. Å si ja til å bli med på det, er det dummeste jeg har gjort noensinne. 

Vi kjøpte en gammel russebil med ni seter og navnet "7 Søstre" - vi omdøpte den til Innocent Devils. For øvrig mitt forslag. Vi malte den rød på utsiden, og alt av innside ble sort, med gardiner fra en av mammaene, selvlysende stjerner i taket, et anlegg fra Svinesund som var altfor dyrt og kjøpt av gutta, en god mengde sponsor-klistremerker, rød og sorte setetrekk. Jeg hadde sagt at jeg kunne kjøre en del, siden jeg på det tidspunktet var utelukkende avholds, og jeg bodde også lengst nord i bygda, så det var jo praktisk at jeg kjørte hjem selv. Men "å kjøre en del" ble fort til at de mente jeg skulle kjøre hele tiden, når som helst, overalt, hvem som helst. Og da jeg grodde nok baller til å si at jeg ikke ville på det eller det arrangementet, ble de dritsure. Natt til første mai, da vi løp ut, overhørte jeg tre av jentene (som sto for mye mobbing på ungdomsskolen) kritisere kjøringen min på det viset som bare fulle attenåringer kan. De kunne ikke forstå at jeg kjørte på så lavt gir hele tiden - det viste seg at motoren ga utrolig mye lyd bakover i bilen, så det hørtes ut som om jeg forsøkte å kjøre i hundre på tredjegir. Men dette var symptomatisk for hele russetiden i mai blant oss på bilen - mye krangling, mye surmuling, mye unødvendig fyllefurting. Jeg kjørte oss til festen, hang med mine egne venner, og kjørte oss hjem - mens de slang dritt til meg. Det endte med at jeg midt i russefeiringen stoppet bilen i veikanten, hev nøklene til dem som satt baki, og ba dem komme seg hjem selv. En av de trivelige gutta fikk overtalt meg til å kjøre dem hjem, men jeg satte ikke min fot i den bilen etter det, og var heller sjåfør for de som faktisk var vennene mine.

Jeg kjørte forresten bilen vår gjennom russetoget på 17. mai, og satt hele tiden og lurte på om jeg fikk knerta et par av dem om jeg bråstoppet så de falt ned fra biltaket. Men vi kjørte i type 4 km/t, så...

Men om jeg ser bort fra det tullet der, så var tredjeklasse på videregående et fint år. Jeg ble valgt til redaktør for russeavisa, så jeg koste meg med all ekstrajobbingen det medførte.

I desember hadde vi russeball som var akkurat passe stilig, uten å bli overdrevent pengesløseri - ingen limousin og leid ekstravaganza, men leid festlokale, fine klær, tre retters middag, polonaise, kåring av ballets dronning og konge, taler, og bare kos, og en fin fyr å flørte med. Ingen alkohol, med mindre en havnet på nachspiel, men det var på en torsdag, så alle skulle på skolen neste dag.

I januar hadde vi russerevy med tre forestillinger, og vi jobbet seriøst og motivert mot dette fra oktober trur eg - det var en kjempefin tid med masse samhold, alle samarbeidet i edru tilstand om å få til noe bra, og det var en rimelig bra revy. Jeg var kjempesyk under selve revydagene, og gikk gjennom de tre dagene med høy feber og var helt i ørska, og fineste kompisen fusset og styrte for å sørge for at jeg hadde det bra, dro på kiosken for å handle drikke og mat, hadde alltid paracet på seg, holdt meg med selskap da jeg døste i en stor stol mellom generalprøve og forestilling - og det var rundt da jeg skjønte at han jeg hadde en flørt med (som fysisk løp ut av rommet, redd for å bli smittet) faktisk bare var en flørt, mens denne kameraten var noe mer å samle på. Vi ble ikke sammen før i sommerferien, da begge fikk en sånn "shit, nå er videregående over, hva om vi ikke sees igjen"-angst og innrømmet våre følelser for hverandre, og etter det var sammen i over ti år. Han var helse- og prevensjonssjef i russestyret, og det var egen russeknute å ha ubeskyttet sex med prevensjonsjefen - selvfølgelig. Jeg var den eneste som fikk den knuten, selv om det skjedde lenge etter russetiden :D 

Jeg var den typen elev som gikk for 6'er i flest mulig fag, så jeg jobbet hardt - og jeg droppet noen fester for å være våken på en prøve eller lese. Men jeg følte ikke at jeg gikk glipp av noe - vi hadde bad taste-party en bestemt kveld, tok da våkedøgn og dro på skolen i teite klær, jeg fikk nok russeknuter til å føle at jeg hadde gjort noe - som å helle en søppelbøtte med vann over et av styremedlemmene (førsteklassing) i elevrådet jeg var president for - og hun var så rappkjefta at hun trengte å kjøles ned, veldig deilig å være en av de som klarte å lure henne. Vi bandt fast gymlæreren med hoppetau og danset indianerdans rundt henne. Jeg forsøkte å sitte med en hel pakke hubba bubba i munnen gjennom en hel time, men måtte løpe på do og kaste opp etter fem minutter. Vi var på Tusenfryd. Vi kjørte rundt og besøkte barneskolene i kommunen for å dele ut russekort og tømme noen vannkanoner - et høydepunkt for barneskolene. Vi hadde rebusløp i byparken, hvor vi samlet inn penger til veldedig formål fra tilskuerne. 

Det skjedde mye jeg ikke var med på, type heisatur til Trysil i februar og sånt. Men de fleste kveldene i mai møttes vi ved et av flere avsidesliggende vann, grillet, drakk, satt i grupper og pratet, spilte musikk, danset og festet. En av de beste kveldene var det jeg tror var 15. mai - en utvidet vennegjeng begynte å bli ganske slitne, så vi tok en kveld for oss selv hvor vi knapt rørte alkohol, hadde en rolig stemning, noen klimpret på en gitar, vi grillet, og bare pratet om framtiden, mimret de tre siste årene, og hadde en fin ro over oss. Mens de fleste andre hadde stresset avgårde til en eller annen fest på et utested med attenårsgrense for å lade opp til 16. mai...

Da siste eksamen var ferdig, ble det invitert til en siste russefeiring, men de færreste kom da det skulle være alkoholfritt - og nå var jo skolen ferdig. Vi møttes på et bowlingsted for å søke tilflukt fra det dårlige været ute, og var godt i gang med spillingen da en kompis og kjæresten hans ble kastet ut av ledelsen fordi de ikke skulle ha "sånt" på deres sted. Det var kun oss russ på stedet (men i sivil), og det endte med at vi alle dro uten å betale - homofobe folk som kaster ut vennene våre fortjener ikke bedre. Jeg boikotter den dag i dag det stedet. Så da dro vi heller hjem til noen, bestilte "shitloads" med pizza og brus for det som var igjen av penger etter at det aller meste av russerevy-overskuddet var gått til en veldedig sak (de fleste i russestyret var i samme vennegjeng), fant noen vinflasker og ølbokser som var igjen, også fikk jeg en god dunge bensinpenger for å kjøre alle sammen hjem senere på kvelden. Det var kanskje den beste kvelden av dem alle, om en ser bort fra sneversynte bowlingbestyrere. En god kveld sammen med gode venner for å feire vemodig at hele videregående skole var over.

Jeg savner mange av folka, og skulle ønske jeg hadde vært flinkere til å holde kontakten med dem. Jeg aner skuffende lite om hvor i verden de er og hva de gjør der. Da det ble slutt mellom meg og eksen trakk jeg meg helt vekk, og lot ham "beholde" den vennegjengen, i den grad vi hadde noe mer enn sporadisk kontakt med dem i årene etter videregående. I det minste var det alltids en fest i løpet av sommeren for å oppdatere hverandre, og kontakt på Facebook. Nå vet jeg ingenting... Litt rart at folk som betydde så mye for meg er så fjerne nå. 

Rett skal være rett - bestevenninna mi traff jeg på videregående, og vi er fremdeles bestevenner. Vi ser hverandre ikke så ofte på grunn av geografisk avstand og respektive forpliktelser - men vi treffes så ofte vi kan, og kan skravle hverandres ører svette på telefon. Og vi vet begge at når det teller, så slipper den andre alt og er der med en gang. Da hun opplevde et brått og vondt dødsfall i familien satte jeg meg i bilen for å besøke henne - det spesielle er at mobilen min var ødelagt da, så hun fikk ikke tak i meg. Men jeg hadde en skikkelig magefølelse om at nå må jeg dra og se henne. Så uten noen måte å kunne kontakte henne eller forberede henne, så kjørte jeg åtte mil for å sjekke. Jeg tror ikke på "sånt", men jeg tror på vennskapet vårt.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødruss 09. Første tredjedel var jeg ambulansesyk, andre hadde jeg en drapstrussel hengende over meg og da vi gikk inn å siste tredjedel tok bilen på en måte fyr.

Men eh, var sykt kaldt det året så var liksågreit å være inne. Så en fyr falle ned fra en balkongting på utested i Strømstad og brakk beinet da. Og jeg fikk gratis sukkerspinn på tusenfryd. Sååå, det kunne jo også vært vesentlig verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4. mai 2016 at 0:09 PM, Stine skrev:

Rød er vel allmenn og helsefag? Svart er yrkesfag, blå økonomi eller noe i den duren og grønn er landbruksfag. Mener jeg å huske fra min tid på VGS :P

 

På 4. mai 2016 at 2:28 PM, HeleneFS skrev:

Jeg gikk økonomisk allmenn og kunne derfor velge farge selv, men de fleste gikk for rød så da gjorde jeg det også. Angrer en smule på det også faktisk, gøyere å være blå tenker jeg.

@megamarie meg og deg burde vært russ sammen

13181020_10156942262870529_411743349_n.j

(fra x-russefesten vi var på i 2014)

 

På 7. mai 2016 at 10:24 AM, Lillekrapyl skrev:

Jeg gikk allmenn, men var blåruss. Var vel fordi de fleste gikk økonomi

 

På 7. mai 2016 at 11:39 AM, Sprettballen skrev:

Der jeg gikk var det bare rødruss. Jeg mener å huske at de sa de kun ville ha en farge fordi det ble mindre bråk da. Vi hadde svartruss også, men de hadde vi ikke så mye med å gjøre. De organiserte seg på eget vis og vi på vårt. De fleste svartrussene var heller ikke blitt 18, så det var litt mer begrenset hva de kunne være med på av arrangementer.

 

På 7. mai 2016 at 3:42 PM, Maria skrev:

I Oslo/Akershus er det i alle fall slik at de fleste fag=rød. Økonomi=blå, naturbruk=grønn og yrkesfag=svart. :) 

 

Hos oss var min skole sort og blå, de som gikk 2vgs var svarte (en del, blant annet meg selv, valgte å vente til 3.året), mens vi som gikk påbygg, 3.året på ett eller annet studie var blå. Noen få som gikk TAF valgte å være rød fordi det er 4.årig og/eller fordi de fleste vennene til personene gikk på den andre skolen. Og man kunne jo absolutt ikke være blå når man hadde røde venner, i følge en del :P

på den andre skolen er alle røde. Der er linjene allmenn, musikk, idrett og media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg er egentlig ganske skuffet over russetiden min jeg, for å være ærlig. Jeg har aldri vært noe big party menneske, men forventet liksom å kunne ha det litt moro og gøy utenom det vanlige. Slet i en svak grad med angst, men hadde en ok tilhørighet i klassen (skulle gjerne ønske mer, men det kan ha vært meg og "mitt problem" liksom, så føler ikke klassen kan "klandres"). Men helt ærlig følte jeg meg aldri helt "med" på et klassen holdt på med, men sikkert min feil ettersom jeg var så "sær og rar". Føler også det var manglende samhold mellom grønnrussen og rødrussen på skolen. Jeg var russ i 2013. (ikke misforstå, for jeg var veldig glad i klassen min også altså)

Ved siden av skolen var jeg også leder i en klubb som arrangerte konkurranser, og jeg hadde hovedansvaret for Norges største konkurranse første helga i Juni, og en klubbkonkurranse helga etter (jeg ville egentlig ikke ha konkurranse helga etter, men medlemmene gikk "bananas" når jeg prøvde å si at jeg helst ville slippe for det ble for mye). Så mye å gjøre den perioden. Natt til 1. var vel det beste minnet mitt, og natt til 17. satt jeg "alene" med kjæresten, mens de få russvennene jeg hadde var ute å festet. Ikke at jeg ble spurt om å være med på noe heller da, for å være ærlig. Og jeg er ikke den som presser meg på heller.

Venninnen min som jeg bodde med var også russ, men på en annen skole. Men det var hun jeg var mest med liksom, og det er jeg veldig glad for. Men hun hadde jo andre russevenner igjen så hun var også mye ute å fartet med de. Så jeg følte meg mye alene i russetiden. Ikke gadd jeg å bruke penger på noe buss heller (bortkastet i mine øyne) og det ble bare noen få uskyldige russeknuter, ettersom jeg hadde kjæreste, og overdrevent sex og alkoholbruk ikke er min greie. Ikke gjorde jeg noe slemme ting heller, for det syns jeg ikke noe om. Ingen store fester, men vi prøvde å dra på Tusenfryd, men endte med mange timer kø, og minimalt med tid inne på Tusenfryd før det stengte. Skuffet over russenavnet mitt også; det var bare kallenavnet mitt som ble brukt til daglig/vanlig liksom.

Så noen få, gode lyspunkter er det jo. Men jeg skulle gjerne vært russ igjen kjenner jeg, sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.5.2016 at 5:35 PM, TullBull skrev:

Jeg skulle ha vært grønnruss i 2002 (eller noe :p), men valgte å droppe det. Litt kjipt egentlig, men vi var bare fire stykker i klassen og vi hadde ikke noe særlig tilhørighet med de andre russen på skolen.

Grønnruss har nesten høyere verdi på russekortbørsen enn gullruss!  Tenk så mange barnehjerter du kunne gledet!

Verdien er som følger :

Gullruss /Grønnruss er verdt 4 sortruss.  1 sortruss = 4 rødruss. 

Rødruss er de absolutt kjedeligste kortene og blir bare samlet for å skryte av mengde. 

Hilsen småbarnsmor.  

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...