Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonens bloggere


Recommended Posts

Det er jo endel som fortsatt har blogg, selv om facebook har tatt over for mange. Jeg har selv vært dårlig på å følge med på blogger de siste årene, og oppdaget at mange av de jeg tidligere fulgte var inaktive, da jeg gikk igjennom link-listen min på egen blogg. Så tenkte vi kunne ha en tråd med en liste over folk her inne sine blogger. Mulig det finnes en slik liste fra før, men der er det nok mange inaktive linker kan jeg tenke meg. 

____________________

Oppsett for tråden, slik at den holder seg oversiktlig: 

(kun ett innlegg pr. medlem, og ingen bilder, så blir det minst mulig scrolling. Kun linker til aktive blogger (altså blogger som har hatt minst ett innlegg i år, trenger ikke være en blogg som oppdateres hver uke)).

Navn på bloggen

Link til bloggen (hvis du har hjemmeside så post direktelinken til selve bloggen).

Litt om hva bloggen handler om. Hvis om hund ta gjerne med rase(r). 

 

___________________

Tråden for blogg-oppdateringer:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbosheltie

http://turbosheltie.wordpress.com/

Kombinert nettside og blogg om livet med turbosheltien Kenzie. Vi gjør mye forskjellig, akkurat nå går det mest i agility og utstilling. Vi har og trent både lydighet og smeller, og etterhvert blir det nok også rallylydighet og gjeting. Litt av hvert, med andre ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tasselabbene

https://tasselabbene.wordpress.com/

Handler hovedsakelig om hverdagen med hundene, men oppdateres som regel i sammenheng med utstilling eller langturer. Hadde nettside del på den, men den fjernet jeg. Har den litt sånn på 'vent' nå, for jeg er ikke sikker på om jeg skal fortsette med den eller ikke.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har blogg, har dere noe trafikk på sida? Eller har dere den mest for å holde oversikt over hva dere driver med? Tenker dere på lesere og mottakere? Leser dere andres blogger?

Jeg spør fordi jeg innimellom har tenkt på å lage en blogg for jentene, men så tenker jeg at det neppe er noen andre enn jeg som ville vært opptatt av den ("ingen leser blogger lenger"). Og at innholdet da måtte vært kort og morsomt, for jeg personlig har overhodet ingen interesse av lange utlegninger om hvor mange ganger andre har trent på stå under marsj eller terping på ruta, liksom. :P (Det synes jeg forsåvidt er helt ubegripelig at folk bruker statusfeltet på FB til også, men det er nå så). Men hundefolk flest leser kanskje hverandres blogger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundetrening

Hundetrening.blogg.no

Særdeles sporadisk blogg om kurs, trening og fremgang til gårdshunden Odin og ridgebacken Kovu.

 

20 minutter siden, SandyEyeCandy skrev:

Dere som har blogg, har dere noe trafikk på sida? Eller har dere den mest for å holde oversikt over hva dere driver med? Tenker dere på lesere og mottakere? Leser dere andres blogger?

Jeg spør fordi jeg innimellom har tenkt på å lage en blogg for jentene, men så tenker jeg at det neppe er noen andre enn jeg som ville vært opptatt av den ("ingen leser blogger lenger"). Og at innholdet da måtte vært kort og morsomt, for jeg personlig har overhodet ingen interesse av lange utlegninger om hvor mange ganger andre har trent på stå under marsj eller terping på ruta, liksom. :P (Det synes jeg forsåvidt er helt ubegripelig at folk bruker statusfeltet på FB til også, men det er nå så). Men hundefolk flest leser kanskje hverandres blogger? 

Jeg har blogg for min egen del. Spesielt siden jeg har en sykdom som kødder med minnet så er det greit å kunne titte tilbake og huske faktisk hvilket år det og det skjedde. For meg har det lite for seg å skrive for andres del, jeg skriver for meg selv, også i min personlige blogg. Av og til skriver jeg om temaer jeg har meninger om, men vel så mye fordi jeg vil oppsummere argumentene for meg selv (om f.eks. sikring i bil, hundeluftere etc.). Jeg har litt trafikk, og noen faste følgere, og får stort sett flest treff om jeg drar fram innlegg i forbindelse med aktuelle tema i diskusjoner på nettet.

På samme måte følger jeg stort sett andre som skriver om seg selv og som jeg er interessert i å følge med på, med noen få unntak av gode trenere OG skribenter innen positiv hundetrening (Victoria Stilwell, Eileen and dogs, Klickerklok og Susan Garrett).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blogg om fuglehunder. 

www.jakthund.net 

Vært litt inaktiv etter tap av hunder men tenkt å ta opp tråden igjen. Synes det er moro. Både å blogge og følge med på statistikk. Og veldig greit å ha når jeg skal finne ting (kritikker etc). Litt for meg og litt for andre. 

Leser andre hundeblogger jevnlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blogg mest for min egen del. Som treningsdagbok. Men også for å spre kjennskapen om smeller-sporten gjennom egen trening.
Jeg har i tillegg på hundebloggen link til blogg om min egen sykehistorie. Og der har jeg allerede fått tilbakemeldinger fra folk jeg ikke kjenner på at den bloggen hjalp dem gjennom en tøff tid. Med en sjelden tilstand som hos meg - og enkelte andre - får dramatiske konsekvenser hvis den rammer ansiktet.

Ift hundebloggen http://www.lotta-fra-brakmakergata.com/ har jeg fått tilbakemelding fra treningsgrupper som har fulgt blogginnleggene mine og lagt opp treningene sine etter "oppskrift" derfra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blogger om min vestsibirske laika og snart en papillon i tillegg. Skriver mye om skogsturer, og har lyst å inkludere agility og annen trening etterhvert.

https://laikainthewood.wordpress.com/

Skriver på engelsk da, og har litt trafikk innom. Ikke kjempe mye, men har noen faste lesere og syns det er utrolig koselig. Ellers er det mest for meg selv, så jeg har ett sted å legge ut bildene og skrive om tankene mine. Syns også det er artig å se tilbake på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SandyEyeCandy skrev:

Dere som har blogg, har dere noe trafikk på sida? Eller har dere den mest for å holde oversikt over hva dere driver med? Tenker dere på lesere og mottakere? Leser dere andres blogger?

 

Det er endel trafikk de dagene jeg gidder å skrive noe, men sånn ellers er det veldig stille. Det lønner seg å ''markedsføre'' seg selv, bla være medlem på hundeblogger grupper på facebook osv. Jeg tror ikke jeg har noen faste følgere. Men så blogger jeg fordi jeg synes det er et morsomt tidsfordriv, og det er jo litt morro å gå tilbake i tid å se hva vi har brukt tiden på. Om det trenger å være offentlig er vel strengt talt ikke nødvendig. Jeg leser ofte andres blogger, og synes det er synd at mange blogger har dødd ut. Kanksje det er derfor jeg liker å blogge selv, holde det i gang.

Jeg liker blogger med interessante bilder, ikke for mange, og teksten må gjerne være hverdagslig. Gjerne litt fakta om rasen, for og andre hverdagslige ting. Treningsblogger og slikt synes jeg blir tørt og kjedelig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Ingen som leste førsteinnlegget? Navn, link, kort beskrivelse....[emoji38] startet bra også kom @SandyEyeCandy[emoji38]jaja. Er vel ikke så farlig :)

 

 

Kan jo kanskje splitte ut innlegg senere. Er jo forsåvidt en interresant samtale. Jeg blogger mest for egen del, så jeg kan bruke bildene mine til noe og ikke bare ha de på data. Men såklart er det gøy med lesere. Får av og til mail fra folk som har fulgt meg lenge, men som aldri har kommentert. Det er koselig, da vet jeg jo at det faktisk er noen som leser. Ser og at deleknappen under innlegg blir endel brukt, men hvem som deler aner jeg ikke. Eller kanskje det er en likerknapp.

Selv liker jeg type hverdagsblogger, med bilder og litt tekst. Helst ikke alt for mange bilder, kvalitet over kvantitet. 40 bilder er for mye, med mindre det er fra en utstilling eller noe.  Treningsblogger synes jeg ikke er så spennende. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dogs & Dalmatians

http://lolapagola.com/blog/

Stort sett en fotoblogg, med innslag av tekst av og til. Motivet er som oftest dalmatineren Casper, med mer eller mindre hyppige gjesteopptredner av dachs, toller, schæfer og finsk lapphund. 

Ariel Wilhelmina

https://arielwilhelmina.wordpress.com/

Litt diverse som skjer i hverdagen med min lille cavalier, men mest trening og konkurranser (hovedsaklig rallylydighet og blodspor).

Turbosheltie

http://turbosheltie.wordpress.com/

Kombinert nettside og blogg om livet med turbosheltien Kenzie. Vi gjør mye forskjellig, akkurat nå går det mest i agility og utstilling. Vi har og trent både lydighet og smeller, og etterhvert blir det nok også rallylydighet og gjeting. Litt av hvert, med andre ord!

Tasselabbene

https://tasselabbene.wordpress.com/

Handler hovedsakelig om hverdagen med hundene, men oppdateres som regel i sammenheng med utstilling eller langturer. Hadde nettside del på den, men den fjernet jeg. Har den litt sånn på 'vent' nå, for jeg er ikke sikker på om jeg skal fortsette med den eller ikke.

Hundetrening

Hundetrening.blogg.no

Særdeles sporadisk blogg om kurs, trening og fremgang til gårdshunden Odin og ridgebacken Kovu.

Blogger om min vestsibirske laika og snart en papillon i tillegg. Skriver mye om skogsturer, og har lyst å inkludere agility og annen trening etterhvert.

https://laikainthewood.wordpress.com/

Skriver på engelsk da, og har litt trafikk innom. Ikke kjempe mye, men har noen faste lesere og syns det er utrolig koselig. Ellers er det mest for meg selv, så jeg har ett sted å legge ut bildene og skrive om tankene mine. Syns også det er artig å se tilbake på :) 

Hjemmesiden til kennel Pied Piper

http://piedpiper.no/

Oppdretter av sort dvergschnauzer. Skriver om hundene; sykdom, utstillingsresultater, valper osv :) 

Stående fuglehunder 

www.jakthund.net

Handler om livet med stående fuglehunder, konkurranser, utstillinger, trening og annet. 

 

 

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...