Gå til innhold
Hundesonen.no

Kaketips igjen?


tmp
 Share

Recommended Posts

På skolen til twinsa skal det arrangeres tradisjonel 17. Mai, med kafé, leker osv, og det er vi foreldre i 3. Klasse som står for arrangementet.  

Jeg skal bake kake som antagelig må bli med meg dit allerede på morgenen og arrangementer er ferdig 15:30. Vi har ikke kjøleskap til kaker og kaken må kunne stå i romtemperatur i en del timer.

Har noen gode tips på en sånn god en som klarer det? Håper å kunnskap bidra med noe annet enn sjokoladekake eller krydderurter, men om du har en god oppskrift på akkurat det vil jeg gjerne ha den og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåbærkake? Den holder seg godt i romtemp og er sånt som ikke alle kommer med. Gulrotkake likeså. Eplekake i langpanne...

Hvis du har en kjølebag av litt størrelse og legger den på sida med kjøleelement inni, holder den kaka kjølig til den skal selges :-)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Perfect Image skrev:

Red velvet?

Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Hva er det...har du oppskrift ? :)

51 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Blåbærkake? Den holder seg godt i romtemp og er sånt som ikke alle kommer med. Gulrotkake likeså. Eplekake i langpanne

Har du oppskrift på blåbærkake? Har aldri sett/smakt det..bare blåbærpai. Kjølebag var lurt..hvorfor tenkte jeg ikke på det :ahappy:

Edit: Googlet red velvet og den hadde jeg kunnet imponere med, så fancy ut :lol: men den så komplisert ut også..(?) og med krem er det kanskje ikke beste alternativet til oppbevaring i romtemperatur ? (med mindre jeg har plass?? i en kjølebag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaringer at sitronkake/sitronmuffins kommer godt med som et litt friskere innslag blant tunge sjokoladekaker. Eple- eller blåbær-kake samme. Litt lette og friske kaker slår godt an.

Edit: kan doble denne til ei langpanne

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toscakake eller sjokoladekake med stekt kokostopping

Det finnes flere varianter av sjokoladekake med stekt kokostopping, blant annet noen med kladdkaka (browniesaktig) i bunnen. Den blir ganske tung og feit, og derfor har jeg tro på den i lenken over :)

Her er en med kladdkake-bunn:
3271-kladdkaka_med_kokos_500x380.jpg

Hva med kringle med makronfyll eller smør rørt med kanel og sukker:
37235.jpg?_encoded=2f3078302f35372f29343

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode forslag :) Fundere litt...men tror jeg må sjekke nærmere ut sjokoladekake med stekt kokostopping og blåbærkake :ahappy: kanskje til og med testbake i helgen :ahappy:

Edit: Kanskje saupkake med stekt kokostopping til og med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...