Gå til innhold
Hundesonen.no

Flere hunder - hvor godt går de overrens?


Kristiin
 Share

Hvor godt går hundene deres overrens?   

75 stemmer

  1. 1. Relasjonen mellom hundene

    • Bestevenner (sover, leker sammen. ect)
      36
    • Venner
      33
    • Aksepterer hverandre
      6
    • Går ikke sammen
      0


Recommended Posts

Dere med flere hunder - hvordan er relasjonen mellom hundene deres? :) Det er jeg litt nysgjerrig på.

Jeg skulle ønske mine var bestevenner, som sover i en haug, deler leiker og steller hverandre - men det er de altså ikke :P . Men de er venner, kan fint sove sammen og alt går fint. Mistenker at litt ressursforsvar på den ene ødelegger litt der :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg mangen. :P

 

Bamse - Kiara - Candy = Barna i huset.

De har hurra meg rundt, bursdagsselskap fra mandag til søndag. :lol: De forguder hverandre tror jeg. :P Eller ja så lenge Candy ikke tar halen til Bamse og løper andre veien, akkurat da blir han litt irritert. :lol:

 

Santos

Ja han er venner med alle, men tok litt tid med Candy. Han syns hun var veldig stor og ukontrolert. :P Men han er kommet dithen nå at han aksepterer hun. Så satser på vi kommer til venner så fort hu får sin første løpetid. :lol:

 

Kiara - Sasha = Sjefshønene

De går ilag med alle, men de har også sine regler som de andre må følge. :P Men de er venner med alle da. Kiara trengte også litt tid på å finne ut av Candy, men hun er allerede komt dithen at hun kan leke med henne, så lenge hun ikke tråkker på henne da, for da dør Kiara litt. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine går veldig godt overens. Nemi har vært veldig tålmodig med Blitz. Nå er det litt småturbulens her pga. Nemi er syk, og når hun er dårlig så kan hun bli sint. Det kommer ofte litt som lyn fra klar himmel. Blitz tar seg ikke spesielt nær av det heldigvis, og vi passer jo på. Sånn utover det, så leker de sammen og sover litt sammen. Ligger litt i haug. Det er helst Blitz som liker å klenge, Nemi godtar det. Men om Blitz begynner å styre og stelle for mye, så går Nemi unna. Blitz er altså whippet og yngst, Nemi er schäfer. Det skiller 2,5 år mellom dem. Veldig greit med voksen hund når man har valp, men ikke så voksen at den bare vil ha et chill liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mesteparten av tiden går de godt sammen så jeg svarte "venner". De kan fint sove ved siden av hverandre i sofaen og de leker sammen med jevne mellomrom, mest utendørs.

Harly er en sånn peace & love fyr som ser en potensiell bestevenn i de aller fleste. Lykke endrer adferd før løpetid og blir en real pms megge,  så da må hun passes på for det gir utslag i resursforsvar og generelt litt ymse drama. Dette påvirker jo selvsagt relasjonene de to i mellom når det står på. Skal snakke med vet når hun skal vaksineres neste gang om iharmoni (eller evnt andre ting) kan hjelpe på fyrverkeriet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Det går stort sett fint. 

Av og til hender det at de krangler litt og det er pga det høye ressursforsvaret til mini. Når han er for muggen og frekk synes ikke frøkna at det er greit, og da kan de bli grinete begge to. Dvs han blir fly forbanna på henne, hun blir irritert på han. Det varer i de to sekundene han glefser og hun løfter på overleppa mens jeg går i mellom og roper at nå er det nok! Så er alle blide igjen 

De steller ikke hverandre og sover ikke sammen, men de turner rundt på gulvet og leker og napper hverandre både her og der for morro skyld. Og har stor glede av det begge to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine elsker hverandre. Intenst. Susser og pusser på hverandre, sover sammen, leker sammen. Begge har matforsvar ovenfor andre hunder, men de sloss likevel aldri om mat eller leker med hverandre.
Jeg har hatt fra 2 til 4 hunder samtidig tidligere. Aldri hatt noe problemer med krangling eller uvennskap. De har hatt ulikt forhold til hverandre når det gjelder hvor "nære" de har vært - variert fra "vi lever i samme hus og går greit overens" til "sjelevenner som aldri viker fra den andres side".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kasko og Hotti = gammelt ektepar.  De kjekler og banner på hverandre,  men sover gjerne sammen og dør litt (veldig)  om en blir borte.

Lupin er outsideren inne. Vil ikke haså mye med de to andre å gjøre, men kan by opp til lek, eller det kam barke mellom gutta. Ute er alle tre bestisser og flokkfølelsen blur veldig sterk, spesielt mellom gutta, det er de to mot resten av verden. :aww:

 

Skulle gjerne hatt bedre kjemi mellom gutta, men det funker.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine går veldig godt over ens. De leker sammen, sover sammen, gjør alt egentlig. Bruker hverandre som hodeputer og aldri noe tull.  

Marvin er eldst, 8 år om to mnd. Og han trives med kelpiejentene. Blir de for mye så bare går han fra dem.
Dany er 4 og den som ruler flokken. Hun er den som er høyt i intensiet og energi.
Bailey er 8 mnd og har hatt sin første løpetid. Men enn så lenge ihvertfall er de veldig gode venner. Bailey er ikke sjefstypen så det tror jeg skal gå bra. Hun er en mer balansert type også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er venner, men ikke bestevenner. Leker ute sammen (eller Koios og Minion leker sammen, Kiwi løper etter de og vil være med).
Minion har pga leddgikten liten toleranse for at de andre går for nær henne når hun ligger på gulvet. Hun er redd for at de plutselig skal tråkke på henne, eller gjøre noe annet som gjør at hun får vondt. Eller, må nesten modererer meg litt, for jeg tror aldri jeg har sett henne kjefte på Kiwi, så hun har liten toleranse for at den klønete bompibjørnen Koios går for nære henne. :P 
Dette vet de andre to veldig godt, og Minion får sove i fred. (utenom de gangene Minion sperrer veien, og Koios VIL forbi, da trosser han djevelen selv, og løper forbi. Han tar seg fint lite nær av litt meggekjefting fra Minion sin side.)

Minion er litt som en gammel mann som ber naboungene pelle seg ut av hagen hans. :P Kjefting i løse lufta, og lite alvor.

Koios og Kiwi kan fint sove sammen. Men sånn generelt så tror jeg Koios syns Kiwi og Minion er kjedelige, de er voksne, og han er evig drittunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har tre hundar, Ein beaglemix og to sheltie. Sheltieane leiker saman og kan fint sove saman. Dei er rett nok Mor og datter og ser ut til å ha eit veldig godt band.

Beaglemixen har teke dei for forskjellige ting før (mat eller ressurs), Forholdet der er dermed veldig anspent. Spesielt mellom den eldste Sheltien og beaglemixen.

Dersom eg har vore på reise berre med sheltieane, flyg ofte eldste og beaglemixen u hop når eg kjem heim, men sånn i kvardagen går det heile ok. Alle er forøvrig tisper..

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestevenner. Jeg opplever at de har veldig stor glede av hverandre, der de susser, koser, leker, vasker hverandre, oppsøker hverandre og sover tett inntil. De har hatt et par svært korte sammenstøt tidligere. Første gangen endra det stemninga og det tok litt over ei uke før de kunne slappe av sammen igjen. Sist var de venner igjen samme dag. Aiko, den eldste, er veldig trygg, overbærende og dominant i ordets rette (og positive) forstand. Imouto er en mer spontan type som kan ha litt følelser om ting. Men jeg opplever at sammenstøtene deres har påvirka meg mer og måten jeg ser dem på, heller enn hvordan de har det sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er venner, men vil helst ligge i fred, spise i fred og trene i fred begge to. Isi er den som er mest gira på at de skal leke sammen, og plager ofte Zera endel til hun blir sur og begynner å jage Isi (som er akkurat det hun er ute etter). Når Zera er i slaget, så hender at hun også inviterer Isi til lek, men det skjer ikke så ofte :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to har vel et litt ensidig vennskap :lol:. Yasmine vil veldig gjerne være bestevenn og ligge inntil og ha masse kontakt med Willy, mens Willy mer aksepterer hennes eksistens. Han "himler" litt med øynene når hun kommer og legger seg inntil - han er ikke fan av det, men har skjønt at han ikke slipper helt unna. Stort sett overser han henne når hun styrer på og "bestemmer" alt mulig - litt som et gammelt ektepar kanskje *fnis*. Hun herser stadig med ham, og han bare venter til hun gir seg. Yasmine tillater ikke alltid at Willy kommer opp i sofaen når jeg sitter der, spesielt ikke når jeg har mat, da leker hun drage, men det er jo ingen av oss som gidder å ta henne så veldig høytidelig da, hun lager bare lyd liksom :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Vil si mine så langt er bestevenner. Litt små kjekkling noen ganger, men det er det virkelig iblant bestevenner :P 

Men jeg har hatt i andre enden av skalaen i hus før også.

Er ikke noe som er sikkert for evig i fremtiden heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varga og vims: De var venner, lekte litt sammen osv (ihvertfall når varga ikke hadde innbilt, da gadd hun ikke uansett). De ligger sammen i sofaen osv, men det er nok ikke for nærheten sin del, mer for at en av de må ligge på gulvet viss ikke, fordi det ikke er mer plass :P På kennel e.l. derimot så deler de seng, så da setter de åpenbart pris på hverandre. De er vell forsåvidt ikke dårligere venner nå, men pga slossingen i julen og den dårlige stemningen som satt i lenge etter det og alvoret i det om det skulle bli mer slossing så får de ikke leke sammen lengre av meg. Bare være rolige sammen. Vims tror jeg nok setter større pris på selskap enn det varga gjør, varga kunne vell like gjerne vært alene hund tror jeg. Tai tror jeg heller ikke bryr seg så veldig, varga er litt skummel og vims er litt ekkel synes hun (i lek/samspill) :P og ellers er hun ganske sær hun også som de to andre her. Innimellom glimter hun til, men ellers så virker hun nok å være mer som varga, selvstendig, liker fred og ro, bortsett fra når det er løpetid, da kan det herjes hele tiden. 

Varga og kodak: De gikk fint over ens, de kunne godt ligge oppå hverandre i sofaen, lekte fint og hadde nok en del selskap i hverandre. Varga kom jo rett fra en flokk og var mye yngre da jeg fikk henne og kodak hadde jo vært alenehund litt, men han var vokst opp med en annen hund det meste av livet sitt. De satte nok stor pris på hvernadre. 

Pia og kodak, Pia kunne nok like gjerne vært alene hund. Hun var jo det det første året, og satte litt pris på selskap i starten tror jeg, men så ble hun voksen og litt sær. Dvs, de lekte sammen og hadde nok en del nytte av hverandre begge to, men hun hadde nok ikke savnet det så voldsomt tror jeg om det hadde forsvunnet. Kodak derimot skulle helst ligge oppå eller inntil hele tiden og tok det litt tungt når Pia flyttet, men kom seg fort igjen da og greide seg fint på egenhånd også. 

Edit: Så de jeg har nå ligger vell en plass mellom venner og aksepterer hverandre vil jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa bestevenner jeg. De leker gjerne sammen,i den grad de er lekne da ,steller hverandre og spiser sammen. Det hender de sover sammen også. Har aldri hatt noen seriøse sammenstøt,men det hender det buldrer litt hvis de er litt høye på seg selv:ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg havnet på  bestevenner.... De vil leke HELE tiden (det får de jo ikke lov til inne da), er stadig bortpå hverandre og småterger for å yppe til lek... De steller hverandre og dør også fryktelig dersom man tar med seg bare en av dem (men om det er fordi det er urettferdig eller om det er fordi de savner den andre skal jeg ikke ha uttalt meg om altså ;) )

De sover ikke så ofte sammen, men det hender de ligger rygg mot rygg... Egentlig SOVER de ikke så ofte når de er sammen fordi de heller vil leke, så når de sovner er det fordi jeg har kommandert dem på hver sitt sted og bedt dem ligge der.... Men det har skjedd at de har sovnet inntil hverandre altså.... Det er ikke fordi de ikke vil sove sammen, det er mer fordi de ikke vil sove, punktum - bare leke! ;)

Spent på  hvordan det blir når de blir litt eldre... Forrige gang tispa hadde løpetid var valpen så liten at han ikke skjønte bæret.... Nå fyller hun 2 år i slutten av mai og han blir 1 år i juli, så de er ganske tette i alder (og skulle nok ideelt sett ha hatt større aldersforskjell, men sånn er det nå....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstemann vil gjerne være bestevenn med de to andre, ligge oppå hverandre og sove, pusse på de andre osv. De andre to er ikke helt enige :P Vil helst ligge i fred når de slapper av :) Ellers leker belgerne mye sammen ute, mens dalmatineren har lyst til å være med, men får ikke slippe til når gutta først herjer. Så de er vel mer venner enn bestevenner. LItt gnisninger for tiden, siden minstemann tester grenser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nitro er en særing. Han vil ikke ha Mynte i nærheten av seg. Så de deler ikke seng eller koser på noe vis. Eneste kroppskontakt er når de leker. Mynte var ganske kontaktsøkende som liten, men hun har blitt "lært opp" av Nitro, så nå har hennes intimgrense blitt mindre, så nå kan hun også knurre og bjeffe hvis Nitro kommer borti henne i sengen. På hunderommet har jeg en menneskeseng og en hundeseng på gulvet. begge hundene vil ofte ligge i sengen, men det kan bli krangling og en ender opp på gulvet, og den ene skal eie hele senga. Ofte må vi inn for å be dem kutte ut.

Mynte tar alt ifra Nitro. Hvis han henter en leke, så løper hun bort og snapper den fra han. Så da må vi passe på. Hun er også fæl til å blokkere han og gå i veien, og kommer alltid hvis han tar kontakt med oss. Må ofte snakke til henne pga det og be henne gå bort, kutte ut osv..  Nitro er ganske tålmodig og tåler mye. Han har aldri sloss med henne på noe vis.  Nitro vil nok gjerne være alenehund, men samtidig ser jeg at de har det fint i deres selskap. De leker sammen og er sammen alene hjemme. Tror Nitro har godt av det egentlig. Mynte trives godt i en flokk, men hun er veldig kontrollerende. Vet ikke hvordan det hadde vært med en annen tispe. Tror det kunne blitt litt konkurranse der ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora elsker puddelen sin, og Leah elsker terven sin, så de er hva jeg vil kalle bestevenner. Det er ikke uvanlig at Leah legger seg foran/mellom forbeina til Nora for å leke, da tannfekter de litt før Nora finner ut at Leah må få vasket ørene sine, og da blir Leah liggende helt rolig. De har stor respekt for hverandre, så ingen prøver å ta mat eller leker fra hverandre, samtidig kan de leke ganske heftig sammen (les: Leah bruker Nora som tyggeleke). Da Leah hadde valper godtok hun at Nora var veldig nær hele tiden, og Nora respekterte Leahs status som mor og holdt seg nok et lite hakk lenger unna enn hun egentlig måtte. De er så å si aldri meggete mot hverandre, da er det en sånn heat of the moment-greie, der en av de har vært litt mer hardhendt enn normalt, men det er utrolig sjeldent. De er nesten makaløst gode venner, jeg er litt overrasket over det, faktisk. 

Ali stakkar, hun er 3dje hjulet på vogna. De leker med henne også, og hun får stell av Nora hun og, så jeg vil si de er venner, men de er ikke sånn venn med Ali som de er med hverandre, Leah og Nora. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Catania er veldig sær, så når sambuar og Fenris var på besøk (før vi flytta sammen) var ho veldig der at berre han gjekk forbi ho inne, så knurra ho og gav grei beskjed om kvar landet låg, til tross for at han kanskje var halv til en meter unna. Ute gjekk det fint, då kunne dei gå klin inntil kvarandre, snuse på dei samme tinga osv :P 

Men det har gått seg fint til sidan den gang, men Catania er fortsatt ei sær "møkkakjerring" til tider. Ho kan fint gå og legge seg inntil Fenris, men om han nærmar seg ho og enten vil ligge i nærleiken eller snuse litt, så brummar ho til han, så ho får beskjed om at det ikkje er greit. 
Ellers leikar dei saman både ute og inne, er aleine heime saman og trivst nok i kvarandre sitt selskap. Catania vart i vert fall mykje bedre på og vere aleine heime etter at Fenris kom i hus :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nico og Toddy er veldig gode venner. Noen ganger litt slitsomt gode venner , for de har en lei tendens til å begynne å tannfekte med voldsomme lydeffekter hver gang det passer minst.  

De har minst 5 herjerunder hver dag og de sover ofte sammen. 

Men ALT foregår på Nicos premisser.  Hun er sjefen over alle sjefer og noen ganger hundser hun Toddy rundt i huset sånn i tilfelle han har glemt det. Stakkars Toddy blir like forfjamset hver gang Nico bestemmer seg for å jekke han ned litt. Hun følger egentlig bare etter han og knurrer til han ligger flat og smisker . Ofte helt ut av det blå for oss mennesker.  

Alle tyggeben er Nico sine og det samme med leker.  Alle. Noen ganger tar hun det rett ut av munnen hans , men stort sett later hun som hun vil leke før hun stjeler hva enn han har. De kan gjerne ha drakamp med samme leke ganske lenge dog, men Nico "vinner" alltid. 

Han må også pent finne seg i å bli vasket grundig i ørene når dronninga finner det nødvendig. Stakkars han om han prøver å flytte på seg når hun er godt i gang.  

Noen ganger synes jeg litt synd på Toddy,  men det virker som han liker sjefete damer :P

At Nico hadde vært en opptygd mopp på 10 sek hvis Toddy hadde tatt igjen har aldri falt de inn heldigvis.  Det tror jeg ikke det kommer til å gjøre heller. Toddy ER en stor dott av type, Nico er født bitch ...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestevenner alle 3 :wub: Trym prøver noen ganger å være litt "bedre" enn jentene, men innerst inne tror jeg han elsker de med hele sitt hjerte :lol: De sover oppå hverandre, vasker hverandre, leker sammen og backer opp hverandre mot fremmede hunder (noe som kan være slitsomt!) Vigdis og Trym krangler noen ganger om smuler på gulvet, men de smisker alltid for hverandre sekundet det er over.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, 2ne skrev:

Nora elsker puddelen sin, og Leah elsker terven sin, så de er hva jeg vil kalle bestevenner. Det er ikke uvanlig at Leah legger seg foran/mellom forbeina til Nora for å leke, da tannfekter de litt før Nora finner ut at Leah må få vasket ørene sine, og da blir Leah liggende helt rolig.

Akkurat sånn er det her også. :heart: Aiko ligger gjerne på bakken og tannfekter og brummer godmodig mens Imouto danser rundt henne, bopper henne på hodet med poten og tar piruetter i lufta. Så lander hun og må da ligge med beina oppå Aiko sine, og så merker Aiko at lillesøster er fryktelig skitten igjen, og da lener Imouto nytelsesfullt hodet inntil og lar seg stelle. Jeg ser meg aldri mett på dem. :wub: Jeg har kaskader av bilder av dem hvor de ligger inntil og koser seg, men jeg synes disse hvor knertis skal ligge oppå og liksom i armene til Aiko er ekstra søte:

 

Vaske.JPG

påå3.JPG

oppå2.JPG

oppå.JPG

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...