Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

@SFX Så dumt at du må ta sånn en omvei før du kan jobbe med det du kan og vil drive med :hmm: Er det ikke mulig å starte et EPF og begynne i det små samtidig som du følger det vanlige NAV-opplegget, for å se om det går, og opparbeide deg erfaring? Eller kan du ta kontakt med et av de Oslo-baserte byråene og se om du kan ha arbeidspraksis der, men for det meste jobbe hjemmefra? Kan jo hende de er villig til å strekke seg for gratis arbeidskraft. Jeg aner ikke hvordan NAV-greiene fungerer, så bare slenger ut noen forslag. Nå hadde jo jeg en fordelaktig bakgrunn da jeg startet for meg selv, men jeg har vært i full jobb siden dag 1 omtrent og hatt svært stabil inntekt de snart tre årene jeg har vært frilanser.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

8 timer siden, Krutsi skrev:

Jeg hadde på en måte innfunnet meg i webversjonen, og så skulle jeg prøve å fikse nedlastningsversjonen for å evt slippe Internett-tilgang i helga.. Men det var håpløse greier.. Kommer bare opp en feilmelding, men man får ikke gjort det på noen annen måte :P 

:lol: Herlig! Jeg forsøkte en gang i forums tid å laste ned den der, men jeg fikk også bare feilmelding og ga opp :D 

8 timer siden, mokken skrev:

Nei det gjør vi ikke! :thumbsdown:

Jooooa, den er jo såååå enkel og selvforklarende atte :D 

Og hvor lenge var Adam i Paradis? Nå har jo Willy vært riktig avbalansert og grei ifm løpetiden i heimen, men i går, da frøkna åpenbart ikke lot seg sjarmere lenger, DA ble han jo helt vill i nikkersen *himle*... plutselig fikk han pipedyr i nesa og forsøkte seg på voldtekt, mens frøkendyret ble mer og mer drage - og jo mer hun kjeftet jo ivrigere ble han... *jeeeze*. Mannfolk :aww:. Men det gikk greit i natt altså - ingen briardbebiser på gang :P 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengen på jobb er mye bedre enn hjemme, ,men det hjelper ikke når jeg sover elendig her som regel. I natt våknet jeg av mareritt to ganger,,måtte faktisk ha lyset på etter andre gangen [emoji14] gikk og i søvne fordi jeg hørte folk bråke på gangen men våknet heldigvis før jeg kom for langt. Ante ikke hvor jeg var. Etter det føles det som om jeg har vært våken hele natta, selv om jeg nok har sovet og. Håper bare jeg har vært stille og ikke skreket eller noe haha ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt var jeg forresten med på sledehundløp... eller i hvert fall forberedte jeg meg til det. Skulle starte med mine to briarder og en vanlig fjellpulken - og det største spørsmålet var jo hvordan jeg i helv... skulle få plass til den enormt digre madrassen jeg skulle ha med meg i den lille pulken :aww:. Også var det fullstendig kaos, for ingen visste hvor starten gikk, og ikke hvor vi kunne parkere biler... også holdt jeg på å glemme soveposen min. Mat til hundene, varme klær og sånt var visst ikke så nøye... Jeg tror egentlig aldri vi kom til start før vekkerklokka ringte :aww: 

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strålende sol og fredag, det e så hæli'! :D 

Etter jobb skal jeg lufte hundene er kort tur og så skal vi bare kose oss ute i sola den stunda vi har den. Løpetur i kveld eller i morgen tidlig når det blir litt kjøligere. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Siri skrev:

I natt var jeg forresten med på sledehundløp... eller i hvert fall forberedte jeg meg til det. Skulle starte med mine to briarder og en vanlig fjellpulken - og det største spørsmålet var jo hvordan jeg i helv... skulle få plass til den enormt digre madrassen jeg skulle ha med meg i den lille pulken :aww:. Også var det fullstendig kaos, for ingen visste hvor starten gikk, og ikke hvor vi kunne parkere biler... også holdt jeg på å glemme soveposen min. Mat til hundene, varme klær og sånt var visst ikke så nøye... Jeg tror egentlig aldri vi kom til start før vekkerklokka ringte :aww: 

så det du egentlig sier her er at du skal gå seppalaløpet neste år? Anbefaler dog å bytte ut madrassen med liggeunderlag- og parkering det går sikkert greiere. :D i virkeligheten  (evt kan du starte Lillehammerløpet, uten overnatting)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Meg skrev:

så det du egentlig sier her er at du skal gå seppalaløpet neste år? Anbefaler dog å bytte ut madrassen med liggeunderlag- og parkering det går sikkert greiere. :D i virkeligheten 

Ja men selvsagt! Det vil sikkert gå kjempebra det, med en hund på 8,5 år og en som ikke trekker :lol:
Ja, jeg vurderer om det kan være lurt å bytte ut den store dobbeltmadrassen med et litt mindre liggeunderlag :lol:. Jeg gleder meg, kjenner jeg :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Ja men selvsagt! Det vil sikkert gå kjempebra det, med en hund på 8,5 år og en som ikke trekker :lol:
Ja, jeg vurderer om det kan være lurt å bytte ut den store dobbeltmadrassen med et litt mindre liggeunderlag :lol:. Jeg gleder meg, kjenner jeg :lol: 

:D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, SFX skrev:

 

Hundene er for øvrig de søteste vanedyrene jeg vet om: Jeg stablet alt som skulle i bilen ut på terrassen, for da var det kortere å bære det til bilen. Gikk ut i gangen, tok på meg sko og fant fram bilnøkler, gikk gjennom huset og ut på terrassen, lukket døra for å unngå ku-besøk, og fikk stappet alt inn i bilen. Gikk inn igjen gjennom verandadøra, og fant hundene sittende i gangen ved utgangsdøra, hvor de ventet på meg. Fjollene <3 

Å, sånt er så sjarmerende! :lol: I går da vi var på verandaen gikk jeg inn og hentet båndet for å gå en runde med dem. Da de hadde fått på halsbåndene trakk de for å få meg inn i huset så vi kunne gå ut der vi bruker å gå ut. Da sto vi ved trappa ned til hagen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må ut og plukke brennesle i ettermiddag... neslesuppe er bare så himla godt, og nå er jo tida moden for å høste inn neslene før de blir trevlete. Jeg regner med det går an å forvelle brennesle og fryse ned også kanskje? Noen som har prøvd? Evt kan man bare fryse ned bladene ubehandlet? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Siri said:

Tror jeg må ut og plukke brennesle i ettermiddag... neslesuppe er bare så himla godt, og nå er jo tida moden for å høste inn neslene før de blir trevlete. Jeg regner med det går an å forvelle brennesle og fryse ned også kanskje? Noen som har prøvd? Evt kan man bare fryse ned bladene ubehandlet? 

Forvelles før frysing. Ev tørke bladene og ha i tette bokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Siri skrev:

Tror jeg må ut og plukke brennesle i ettermiddag... neslesuppe er bare så himla godt, og nå er jo tida moden for å høste inn neslene før de blir trevlete. Jeg regner med det går an å forvelle brennesle og fryse ned også kanskje? Noen som har prøvd? Evt kan man bare fryse ned bladene ubehandlet? 

Man må vist forvelle dem raskt før man fryser. 

De blir vist litt vassne når man tar det opp, men siden det skal varmebehandles i maten uansett så gjør det ikke så mye.

Min plan i dag er også å gå på brennesle jakt :) har lyst å plukke så mye at vi har liggende litt i fryseren.

men i år er første gangen jeg føler jeg ikke finner nesler :P  den gangen jeg vil finne dem så er de borte :lol:  de andre årene, når jeg ikke ville finne dem, så var de overalt :lol:

I går lagde jeg granskuddsirup, men kokte den alt for lenge. Sånn går det når jeg ikke vet bedre :P så tror jeg skal plukke litt mer i dag å lage en ny runde sirup.  Ble godt, bare veldig tykk sirup :P

Granskuddsirup var sinnsykt godt! Så det må dere prøve! 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Emmy skrev:

@SFX Så dumt at du må ta sånn en omvei før du kan jobbe med det du kan og vil drive med :hmm: Er det ikke mulig å starte et EPF og begynne i det små samtidig som du følger det vanlige NAV-opplegget, for å se om det går, og opparbeide deg erfaring? Eller kan du ta kontakt med et av de Oslo-baserte byråene og se om du kan ha arbeidspraksis der, men for det meste jobbe hjemmefra? Kan jo hende de er villig til å strekke seg for gratis arbeidskraft. Jeg aner ikke hvordan NAV-greiene fungerer, så bare slenger ut noen forslag. Nå hadde jo jeg en fordelaktig bakgrunn da jeg startet for meg selv, men jeg har vært i full jobb siden dag 1 omtrent og hatt svært stabil inntekt de snart tre årene jeg har vært frilanser.

Takk for innspill, jeg tar de med meg til neste møte. Fram til nå vet jeg at det har vært en del begrensninger, at jeg ikke kan ha inntekt når jeg er sykemeldt (forståelig nok), men mulig det kan lages mer parallelle løp nå. Og det er jo verdt å sjekke om jeg kan ha praksis hjemmefra, eller kjøre til Oslo bare en dag i uka, eller noe sånt. Jeg må bli flinkere til å tørre å spørre om det jeg vil ha, og ikke anta at det ikke lar seg gjøre.

46 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Å, sånt er så sjarmerende! :lol: I går da vi var på verandaen gikk jeg inn og hentet båndet for å gå en runde med dem. Da de hadde fått på halsbåndene trakk de for å få meg inn i huset så vi kunne gå ut der vi bruker å gå ut. Da sto vi ved trappa ned til hagen.

Du må jo gå tur ordentlig! :D

Nå skal jeg dusje, slenge noen klær i en bag, også reiser vi mot Rogaland. Ha en fin helg, alle sammen!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, enna skrev:

Forvelles før frysing. Ev tørke bladene og ha i tette bokser.

Tørking kan evt vurderes ja.. men jeg har jo ikke noen steder å sette slike bokser..hmmm... frysing går nok fortere og er enklere tror jeg :D 

23 minutter siden, Snoffe skrev:

Man må vist forvelle dem raskt før man fryser. 

De blir vist litt vassne når man tar det opp, men siden det skal varmebehandles i maten uansett så gjør det ikke så mye.

Det blir vel på samme måte som spinat antar jeg :). De er jo hakket og frosset - og blir litt slække når de tiner, men smaken er jo den samme og når de likevel skal varmebehandles blir de jo greie :) 

Sitat

Min plan i dag er også å gå på brennesle jakt :) har lyst å plukke så mye at vi har liggende litt i fryseren.

men i år er første gangen jeg føler jeg ikke finner nesler :P  den gangen jeg vil finne dem så er de borte :lol:  de andre årene, når jeg ikke ville finne dem, så var de overalt :lol:

Hahhhaa, ja, er det ikke bra typisk? Her har det ikke kommet opp så mye nesler ennå, men det er ganske mange rundt omkring (bare unngå de som står der bikkja pisser :aww:). 

Sitat

I går lagde jeg granskuddsirup, men kokte den alt for lenge. Sånn går det når jeg ikke vet bedre :P så tror jeg skal plukke litt mer i dag å lage en ny runde sirup.  Ble godt, bare veldig tykk sirup :P

Granskuddsirup var sinnsykt godt! Så det må dere prøve! 

Det så jeg oppskrift på i går og tenkte at jeg skulle lage :). Er veldig spent på hvordan det smaker :) 

7 minutter siden, SFX skrev:

Nå skal jeg dusje, slenge noen klær i en bag, også reiser vi mot Rogaland. Ha en fin helg, alle sammen!

God tur og lykke til :) 

Forresten kjennes magen mye bedre ut nå... noen Novaluzid innabords har nok fikset biffen :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn ift granskudd: Hvis man reagerer på nøtter og bjørk ev gress, så obs gransirup. Jeg greidde å trigge kraftig allergisk reaksjon med granskudd, hos min egen lillebror...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, enna skrev:

Bare sånn ift granskudd: Hvis man reagerer på nøtter og bjørk ev gress, så obs gransirup. Jeg greidde å trigge kraftig allergisk reaksjon med granskudd, hos min egen lillebror...

Det viste jeg ikke. Skal være litt ops på det hvis jeg serverer til folk som har alerrgier.

Akkurat nå, Siri skrev:

Tørking kan evt vurderes ja.. men jeg har jo ikke noen steder å sette slike bokser..hmmm... frysing går nok fortere og er enklere tror jeg :D 

Det blir vel på samme måte som spinat antar jeg :). De er jo hakket og frosset - og blir litt slække når de tiner, men smaken er jo den samme og når de likevel skal varmebehandles blir de jo greie :) 

Hahhhaa, ja, er det ikke bra typisk? Her har det ikke kommet opp så mye nesler ennå, men det er ganske mange rundt omkring (bare unngå de som står der bikkja pisser :aww:). 

Det så jeg oppskrift på i går og tenkte at jeg skulle lage :). Er veldig spent på hvordan det smaker :) 

God tur og lykke til :) 

Forresten kjennes magen mye bedre ut nå... noen Novaluzid innabords har nok fikset biffen :) 

Syntes granskuddsirupen var veldig god. Rund og fin i smaken, uten at den ble for skarp. 

Løvetannsirupen vi lagde tidligere har mer smak i seg og er litt skarp i forhold. God altså, men mer smak i.

Tror granskuddsirupen er mer anvennelig til det meste. Løvetannsirupen skal få holde seg til ost og kjeks (ble litt mye smak til pannekakene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tentamensvakt.. Før i tiden kalte man det tissetante, men de her får gå på do alene :lol: 

I ettermiddag reiser Odd :( Han er så kul og herlig, skulle ønske det var han som skulle være en uke til.. Han andre er en fin fyr han også altså, men Odd har liksom krøpet litt ekstra inn i hjerterota. 

Men bonusen er at jeg nå kan halvere bingen som står i stua, når de er bare to igjen. Dvs at jeg faktisk kan komme meg ut på verandaen på forsiden av huset, hvor ettermiddagssola varmer til langt utpå kvelden. Og siden det er helt fantastisk vær i dag, så skal jeg nyte den der ute med en kald en :ahappy: 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Syntes granskuddsirupen var veldig god. Rund og fin i smaken, uten at den ble for skarp. 

Løvetannsirupen vi lagde tidligere har mer smak i seg og er litt skarp i forhold. God altså, men mer smak i.

Tror granskuddsirupen er mer anvennelig til det meste. Løvetannsirupen skal få holde seg til ost og kjeks (ble litt mye smak til pannekakene).

Den høres veldig spennende ut :). Og granskuddsirup tar jo pannekakestekingen til villmarkskjerringene til nye høyder da, tenker jeg (ja, en venninne og jeg leker villmarkskjerringer på telttur med strøm og varme... og pannekakesteking :lol:). 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Tentamensvakt.. Før i tiden kalte man det tissetante, men de her får gå på do alene :lol: 

I ettermiddag reiser Odd :( Han er så kul og herlig, skulle ønske det var han som skulle være en uke til.. Han andre er en fin fyr han også altså, men Odd har liksom krøpet litt ekstra inn i hjerterota. 

Men bonusen er at jeg nå kan halvere bingen som står i stua, når de er bare to igjen. Dvs at jeg faktisk kan komme meg ut på verandaen på forsiden av huset, hvor ettermiddagssola varmer til langt utpå kvelden. Og siden det er helt fantastisk vær i dag, så skal jeg nyte den der ute med en kald en :ahappy: 

Tissetante :D:D Den skal jeg adoptere...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte på en gjeng barnehagebarn på tur med Damir. Så panikken spre seg blant de ansatte da barna roper "åååå see en hund!" mens det eneste de ser er en drapamaskin.  De stoppet hele gruppa og sjekket mulige rømningsveier. Så gikk en annen vei, så fikk klumpen heller spise nabokatta i stedet for noen barn til frokost. 

FB_IMG_1463575169136.jpg

  

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

I natt var jeg forresten med på sledehundløp... eller i hvert fall forberedte jeg meg til det. Skulle starte med mine to briarder og en vanlig fjellpulken - og det største spørsmålet var jo hvordan jeg i helv... skulle få plass til den enormt digre madrassen jeg skulle ha med meg i den lille pulken :aww:. Også var det fullstendig kaos, for ingen visste hvor starten gikk, og ikke hvor vi kunne parkere biler... også holdt jeg på å glemme soveposen min. Mat til hundene, varme klær og sånt var visst ikke så nøye... Jeg tror egentlig aldri vi kom til start før vekkerklokka ringte :aww: 

:lol::lol::lol:

Med en såpass mangelfull utstyrsliste så er det kanskje like greit at du ikke kom deg til start? :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, mokken skrev:

:lol::lol::lol:

Med en såpass mangelfull utstyrsliste så er det kanskje like greit at du ikke kom deg til start? :P

Jeg tror muligens du har rett :lol: 

Æsj, jeg greier ikke å konsentrere meg om det jeg skal for jeg sitter bare og vil dra avsted og handle blomster... vel vitende om at alle plantene kommer til å dø mens jeg er på ferie i sommer... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Line, jeg har sikkert sagt det før, men det går en eldre herre med velstelt svart minisnuser forbi vinduet mitt hver dag. Tenker på deg hver gang. Kjenner?

En dobbeltime samfunnsfag, så skal jeg kjøre til Hommelvik og bli intervjuet i lokalavisa sammen de andre i samarbeidsgruppa i kommunestyret. Jeg har ikke fått med meg om vi bare skal presenteres eller om vi skal stilles til veggs i en eller annen sak. :|

Og etterpå er det helg og ferdigsnekret veranda og finvær og greier. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Line, jeg har sikkert sagt det før, men det går en eldre herre med hvitt hår og velstelt svart minisnuser forbi vinduet mitt hver dag. Tenker på deg hver gang. Kjenner?

En dobbeltime samfunnsfag, så skal jeg kjøre til Hommelvik og bli intervjuet i lokalavisa sammen de andre i samarbeidsgruppa i kommunestyret. Jeg har ikke fått med meg om vi bare skal presenteres eller om vi skal stilles til veggs i en eller annen sak. :|

Og etterpå er det helg og ferdigsnekret veranda og finvær og greier. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...