Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Jo, revene er vel ikke så nøye med den riksgrensa. Men er det ikke påvist bare noen helt få tilfeller i Sverige?

Nuvel... Over halvparten av Norges ulvestamme deler vi med Sverige (og derfor har de til nå ikke telt med i Norsk ulvepolitikk) De vandrer veldig mye mer enn noen rev, og det er påvist at de fleste av dem bærer parasitter vi ikke vil ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

42 minutter siden, Anette skrev:

Velkommen i klubben ;) Jeg lever sånn semi low fodmap. Jeg tåler litt sopp og løk, men kan da ikke få imeg soya f.ex Men til vanlig er gluten, melk, soya,egg så fy fy jeg får det. Gøy når jeg tåler mindre og mindre :lol:

Igår fikk vaps 9,5 på felt (dommeren skrøt veldig og trakk for en sakte sitt ;) ), 9 i sporet og 10,9,5 og 8 på de øvelsene vi bestod i lydigheten! 

13240770_10153469827741780_8995898979861

Idag vant Vaps smellercupen i romsøk. (og har nå 2 1-plasser og 1 andre plass i cupen :D )

13305007_10156947203630464_1343795413423

Er mye bedre fra infeksjonen og sårene, så nå kan jeg vel snart få begynne å bevege meg mer normalt. Føler meg generlt mye bedre og ser vistnok mer freshere ut :P

Nå skal jeg og vapsen sove sofaen litt. 

Hvor gammel er hun nå? Jeg innbiller meg at hun ikke er så alt for mye eldre enn Nico, men hun ser jo nesten voksen ut i forhold til han(Jeg er absolutt åpen for at det bare er jeg som synes Nico ser ut som en liten snørrunge. Men kullbroren ser også mye eldre ut enn Nico)! :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anette skrev: Velkommen i klubben [emoji6] Jeg lever sånn semi low fodmap. Jeg tåler litt sopp og løk, men kan da ikke få imeg soya f.ex Men til vanlig er gluten, melk, soya,egg så fy fy jeg får det. Gøy når jeg tåler mindre og mindre :lol:

Igår fikk vaps 9,5 på felt (dommeren skrøt veldig og trakk for en sakte sitt [emoji6] ), 9 i sporet og 10,9,5 og 8 på de øvelsene vi bestod i lydigheten! 

13240770_10153469827741780_8995898979861735568_n.jpg?oh=580f5a5b3405deb4f035cdd184e77a7d&oe=57C55F1B

Idag vant Vaps smellercupen i romsøk. (og har nå 2 1-plasser og 1 andre plass i cupen [emoji3] )

13305007_10156947203630464_1343795413423812617_o.jpg

Er mye bedre fra infeksjonen og sårene, så nå kan jeg vel snart få begynne å bevege meg mer normalt. Føler meg generlt mye bedre og ser vistnok mer freshere ut [emoji14]

Nå skal jeg og vapsen sove sofaen litt. 

Hvor gammel er hun nå? Jeg innbiller meg at hun ikke er så alt for mye eldre enn Nico, men hun ser jo nesten voksen ut i forhold til han(Jeg er absolutt åpen for at det bare er jeg som synes Nico ser ut som en liten snørrunge. Men kullbroren ser også mye eldre ut enn Nico)! [emoji14] 

 

Vaps ble nettop ett år :) eller faktisk snart 13mnd.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tricolor skrev:

Jeg overlevde operasjonen. Er hjemme igjen og kan endelig få sjekket Sonen:P

Bra :) God rekonvalesens! :hug: 

2 timer siden, Lemen skrev:

Skjønner. :)

Men den nye cøliaki testen er i utgangspunktet tatt med to eller tre glass med blod om jeg husker riktig, så det er ikke den mest ressurskrevende testen å ta for legene eller deg. :) 

Ernæringfysiolog er flotte saker, det måtte jeg til da jeg fikk cøliaki og det var veldig nyttig. Hun var veldig opptatt av jernlager og d vitamin status og mye annet rart, så jeg tok masse prøver hos henne som ingen av legene mine hadde tenkt på. D vitamin statusen min var forøvrig super, de andre not so much, men det ordner seg etter hvert.

Har du prøv å skrive dagbok/matlogg? Det finnes sikkert en lur app eller no slikt for sånt. Jeg brukte appen til St. Olav "hodepinedagboka" en god stund for å få oversikt, den var veldig nyttig synes jeg. :)

Sant nok, får se om jeg skal mase mer på det etterhvert. 

Ja, håper virkelig jeg kan få hjelp - med flere ting, men spesielt smerter da.  Dagbok prøvde jeg på, altså magesmertedagbok, men eneste fellesnevnern jeg fant der var fett og mengde mat. Og det kommer og går. :gaah:  

 

Da har vi bur, herckules hundebur til 700kr og et plastbur til 300 - jeg hadde ikke hjerte til å prøve å prute og de fikk en 100lapp ekstra som takk for leveringen. :D Mangler bare bil nå da :aww:  :lol:  Men Bonden driver å graver seg nedover i Hyundaien for å nå ned på startern, så kaaanskje han kan få start på den igjen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Bra :) God rekonvalesens! :hug: 

Sant nok, får se om jeg skal mase mer på det etterhvert. 

Ja, håper virkelig jeg kan få hjelp - med flere ting, men spesielt smerter da.  Dagbok prøvde jeg på, altså magesmertedagbok, men eneste fellesnevnern jeg fant der var fett og mengde mat. Og det kommer og går. :gaah:  

 

Da har vi bur, herckules hundebur til 700kr og et plastbur til 300 - jeg hadde ikke hjerte til å prøve å prute og de fikk en 100lapp ekstra som takk for leveringen. :D Mangler bare bil nå da :aww:  :lol:  Men Bonden driver å graver seg nedover i Hyundaien for å nå ned på startern, så kaaanskje han kan få start på den igjen. 

 

Hva skjedde med nybilen da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Odele vil si hei

27152689532_97bc5e9346_k.jpg

 

:wub: 

Hei søta! :wub:

 

.....hoppet over mange sider. Overskuddet er ikke helt tilstede, begynner å angre litt på at jeg har fylt opp neste helg etter full jobbeuke. Planlegging er jeg visst skrekkelig dårlig på om dagen :P

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

En på finn som selger en kløv jeg vil ha, men ser at samme mannen selger intet mindre enn 7 billige og helt ubrukte kløver av dyre merker. Kan sikkert være konkurssalg eller noe, men de irriterende varselslampene i hodet mitt blinker :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillekrapyl skrev:

Jeg var hos jordmor på fredag, og fikk beskjed om å begrense godisinntaket til lørdager. Og nå har jeg ikke samvittighet til å spise noe godis :P Og dette i en eksamensperiode! Jeg pleier jo å fråtse i søtsaker i eksamensperioden.. :|

Ånei, det er jo faktisk litt ille med kombinasjonen eksamenstid det.. Føler med deg!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Snoffe skrev:

Ja, bare bytt ut melk med vann :) Har du rømme eller yoghurt så er det bare å ha det oppi også (enten alt eller så mye du vil) også regulerer du det med hvor mye vann du ha oppi :)  

Når jeg lager frokost pannekaker så tar jeg oppi mest havregryn og bare litt hvetemel (for å binne) :)  For å late som jeg er sunn, alt syltetøyet jeg har på toppen teller ikke :lol: 

Jeg hadde vaniljesaus, det fungerte det også - luktet veldig vanilje under steking, og smakte litt søtere enn normalt. Men alt går i grisen. Hundene fikk dele den siste pannekaka, for da var jeg mett, og de syntes også det smakte fortreffelig.

3 timer siden, Siri skrev:

Du er jo skikkelig vill og gæern altså :lol: Jeg dristet meg til å bare ta alt på slump da jeg laget pannekakerøra i dag... det gikk helt fint faktisk :D

Håhåhåhåhåh, det er jo du som er den ville og gærne her da, altså! :D 

2 timer siden, 2ne skrev:

Nei, NAV tror jeg ikke leser epikriser, og om de gjør, så aner de stort sett ikke hva de forskjellige sykdommene betyr. Det er egentlig ikke så rart, de er jo ikke leger (selv om jeg syns at det er litt rart at de er så innmari uvitende innimellom, de jobber jo med sjuke folk hele tiden, liksom). De foretrekker å sende deg til sin egen spesialist de, enten vedkommende har greie på det som feiler deg eller ikke :) 

Du sier det du mener, både om det som fungerer bra og det som fungerer dårlig. Det blir ingen forandringer eller tilrettelegginger om du ikke er ærlig om hvordan du har det :)  

Men NAV har bedt om utbroderte uttalelser om min helsesituasjon, og har fått to tettpakkede sider fra min behandler som bruker norske ord, ikke latin. Så det burde være mulig å lese seg opp på hva jeg trenger og ikke trenger, men de har vel ikke tid, i grunnen. Det er bare så sårt å få servert forslag som er rake motsetningen av hva behandler anbefaler. 

Og problemet er at jeg har motstridende tilbakemeldinger - jeg blir utslitt av å være der, samtidig som jeg kjeder meg og ønsker meg mer å gjøre. Jeg tror ikke det er arbeidsoppgavene i seg selv som gjør meg sliten, så da kan jeg vel like godt gjøre noe når jeg først er der? Jeg hadde en arbeidsdag hvor det eneste jeg gjorde var å lage i stand fem liter iste, og å legge to saueskinn på lageret fram til de skal selges igjen til høsten. Jeg må ha nok å gjøre så jeg slipper å tenke på alt jeg kunne gjort hjemme i stedet, i det minste - jeg trenger å føle at det er en grunn til at jeg er der, at jeg gjør en jobb med fornuft og mening. Jeg blir irritert av å kaste bort tiden min på å rusle rundt der, samtidig som jeg er fullstendig utslitt når jeg kommer hjem fra jobb. Og jeg blir jaggu irritert over det også, for jeg burde ikke bli så forbanna sliten av å lage iste. Så da tenker jeg at det er hele settingen, det å være på jobb, som gjør meg sliten. Og da kan jeg like godt gjøre noe som distraherer meg fra å tenke på alt jeg kunne brukt tiden på fornuftig her hjemme. Men jeg fikser ikke å bli mer sliten enn jeg allerede er. Så yeah, enkel balansegang?

Jeg skal legge meg nå, kanskje ting er klarere etter søvn. Jeg håper jeg sovner kjapt, for jeg sliter med å sovne hver kveld før jeg skal på jobb, fordi jeg stresser over neste dag, og bekymrer meg over hva jeg skal ha på meg, om jeg rekker å sminke meg, om jeg burde lakket neglene, bør jeg shave armene, hvordan bør jeg ha håret, og har jeg klær uten hundehår, og hva fankern skal jeg snakke om mens jeg suller rundt, de er neppe interessert i å høre om utstillingen i Stavanger i helga, og hva annet har jeg egentlig å bidra med av smalltalk? 

Er det rart jeg elsker hjemmekontor... Vanskelig å kombinere med butikkjobb, men gi meg tid så skal jeg finne ut av det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovna selvfølgelig kl 0100 for å måtte stå opp 0310, da man skal rekke toget til Gardermoen. Så klokka ringer 0310 og jeg ser på den og skjønner ikke hvorfor den ringer. Slår av alarmen. Våkner 2 min etterpå og lurer på om det var viktig at klokka ringte, for så å skjønne at jeg skal jo for søren meg nordover. Jeg skal liksom ut å fly.. så nå sitter jeg på toget og tenker atter en gang at jeg skal ALDRI bestille ett så tidlig fly igjen!

Iben er med også, så håper flyturen går smertefritt for hennes del ?

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Sbtlita skrev:

Sovna selvfølgelig kl 0100 for å måtte stå opp 0310, da man skal rekke toget til Gardermoen. Så klokka ringer 0310 og jeg ser på den og skjønner ikke hvorfor den ringer. Slår av alarmen. Våkner 2 min etterpå og lurer på om det var viktig at klokka ringte, for så å skjønne at jeg skal jo for søren meg nordover. Jeg skal liksom ut å fly.. så nå sitter jeg på toget og tenker atter en gang at jeg skal ALDRI bestille ett så tidlig fly igjen!

Iben er med også, så håper flyturen går smertefritt for hennes del ?

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Her er jeg stressa fordi jeg er våken nå, og skal ta fly til Gardermoen 14.30 liksom :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SFX :hug:

Til det siste du skrev: jeg tror du overtenker dette. Du ser sikkert presentabel ut selv om neglene kanskje ikke blir lakket eller armene shavet. Og når det gjelder smalltalk er jeg ikke så sikker på at hundeutstilling er så uinteressant for de andre - faktisk tror jeg du har mye interessant å fortelle som de andre også kan relatere seg til. Du deler jo stadig fine og morsomme anekdoter her på sonen :flowers:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, 2ne skrev:

Nei, du er fra Norges geografiske midtpunkt :P 

Ergo - Norges midtpunkt :P 

9 timer siden, 2ne skrev:

Nei, ikke som syltetøy :aww: 

Joooooo :aww: 

9 timer siden, 2ne skrev:

Effekt er effekt :aww: 

Sant det :D 

9 timer siden, 2ne skrev:

:lol: Jeg skjønner ikke at du tør! Men jeg hadde sovet over en evt paring da, jeg sover når jeg sover jeg, selv om jeg sover i puljer :) 

Den natta jeg ikke hadde våknet av bråket fra en paring, da er jeg dau :lol:. Det har ikke vært noe som helst mas fra guttungen så lenge vi har vært i ro - og det er man jo om natta, så da har det gått helt fint, det :D. Det blir nok ikke Willy/Yasmine-valper på Grønsvebakken denne gangen heller :P 

8 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har glemt å grue meg til jeg skal holde innledning på et kurs for en gjeng helt ukjente folk i morgen. Har laget en presentasjon som jeg selv synes er kjedelig, tenk på de stakkars folka som sitter der på kurs da. Jaja, jeg har et par timer i morgen tidlig til å flikke litt på den. Komme seg i seng da kanskje.

Hahahhaha, det er så bra når til og med en selv synes det er kjedelig :lol:. Sist jeg skulle holde en forelesning droppa jeg et par av temaene jeg hadde tenkt å snakke om for det var jo så gørr kjedelig... :aww:. Jeg tror studentene syntes det var helt greit :D

8 timer siden, JeanetteH skrev:

Jeg tror Siri i alle hemmelighet EGENTLIG har lyst å parre Yasmine og Willy.  :lol: 

:P 

6 timer siden, SFX skrev:

Jeg hadde vaniljesaus, det fungerte det også - luktet veldig vanilje under steking, og smakte litt søtere enn normalt. Men alt går i grisen. Hundene fikk dele den siste pannekaka, for da var jeg mett, og de syntes også det smakte fortreffelig.

OMG!!! Det hørtes egentlig litt spes ut.. men kanskje ikke så mye verre enn jeg som hadde oppi vaniljesukker muligens :aww: 

6 timer siden, SFX skrev:

Håhåhåhåhåh, det er jo du som er den ville og gærne her da, altså! :D 

Ville og gærne begge to :lol: 

6 timer siden, SFX skrev:

Er det rart jeg elsker hjemmekontor... Vanskelig å kombinere med butikkjobb, men gi meg tid så skal jeg finne ut av det.

Hjemmekontor er gull :D. Butikkjobb + hjemmekontor = nettbutikk :D 

Jeg har faktisk hjemmekontor for tredje dag på rad her nå... og det er så kjekt å kunne ta hjemmekontor når formen er litt sjaber og det attpå til er løpetid i heimen - da trenger ikke hundene å være med i bilen på jobb men kan slange seg der de vil under mitt årvåkne blikk :D . Og jeg har ingen møter denne uka heller (dagens møte ble avlyst), da kan jeg sitte i godstolen min og jobbe, høre radio og nyte solskinnet utenfor (på kontoret vi jo bare persiennene gå ned så snart det er antydning til sol). 

Også er jeg så fornøyd med å ha fått satt ut masse planter på terrassen og plantet ut noen planter (som jeg ikke aner om er flerårige) i en stor kasse - og ikke minst er det så koselig å gå rundt og kikket på alt som dukker opp fra jorda i plantekassene, følge med på at alt vokser og trives... hverdagslykke :wub:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir alt for bekymra for de dyrene. Iben er inne i flyet og jeg har ett indre stressnivå på størrelse med ett fjell ? Håper hun bare sover hele turen. Det skal jeg nemlig. To timer søvn i natt og 4 timer natta før merkes på kroppen!

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, SFX skrev:

Jeg hadde vaniljesaus, det fungerte det også - luktet veldig vanilje under steking, og smakte litt søtere enn normalt. Men alt går i grisen. Hundene fikk dele den siste pannekaka, for da var jeg mett, og de syntes også det smakte fortreffelig.

Håhåhåhåhåh, det er jo du som er den ville og gærne her da, altså! :D 

Men NAV har bedt om utbroderte uttalelser om min helsesituasjon, og har fått to tettpakkede sider fra min behandler som bruker norske ord, ikke latin. Så det burde være mulig å lese seg opp på hva jeg trenger og ikke trenger, men de har vel ikke tid, i grunnen. Det er bare så sårt å få servert forslag som er rake motsetningen av hva behandler anbefaler. 

Og problemet er at jeg har motstridende tilbakemeldinger - jeg blir utslitt av å være der, samtidig som jeg kjeder meg og ønsker meg mer å gjøre. Jeg tror ikke det er arbeidsoppgavene i seg selv som gjør meg sliten, så da kan jeg vel like godt gjøre noe når jeg først er der? Jeg hadde en arbeidsdag hvor det eneste jeg gjorde var å lage i stand fem liter iste, og å legge to saueskinn på lageret fram til de skal selges igjen til høsten. Jeg må ha nok å gjøre så jeg slipper å tenke på alt jeg kunne gjort hjemme i stedet, i det minste - jeg trenger å føle at det er en grunn til at jeg er der, at jeg gjør en jobb med fornuft og mening. Jeg blir irritert av å kaste bort tiden min på å rusle rundt der, samtidig som jeg er fullstendig utslitt når jeg kommer hjem fra jobb. Og jeg blir jaggu irritert over det også, for jeg burde ikke bli så forbanna sliten av å lage iste. Så da tenker jeg at det er hele settingen, det å være på jobb, som gjør meg sliten. Og da kan jeg like godt gjøre noe som distraherer meg fra å tenke på alt jeg kunne brukt tiden på fornuftig her hjemme. Men jeg fikser ikke å bli mer sliten enn jeg allerede er. Så yeah, enkel balansegang?

Jeg skal legge meg nå, kanskje ting er klarere etter søvn. Jeg håper jeg sovner kjapt, for jeg sliter med å sovne hver kveld før jeg skal på jobb, fordi jeg stresser over neste dag, og bekymrer meg over hva jeg skal ha på meg, om jeg rekker å sminke meg, om jeg burde lakket neglene, bør jeg shave armene, hvordan bør jeg ha håret, og har jeg klær uten hundehår, og hva fankern skal jeg snakke om mens jeg suller rundt, de er neppe interessert i å høre om utstillingen i Stavanger i helga, og hva annet har jeg egentlig å bidra med av smalltalk? 

Er det rart jeg elsker hjemmekontor... Vanskelig å kombinere med butikkjobb, men gi meg tid så skal jeg finne ut av det.

Uten sammenligning av situasjon for øvrig, så synes jeg selv at det er mye verre å ha for lite å gjøre på jobb enn å ha for mye. Jeg synes det er mye mer slitsomt å måtte være der uten å ha noe meningsfylt å fylle tida med! På min første "ordentlige" jobb ble jeg vel strengt tatt ansatt med tanke på alle prosjektene som skulle komme, som aldri kom. Jeg tilbragte et knapt år med å ha litt lite å gjøre, og de oppgavene jeg fikk gikk mest ut på papirarbeid de andre helst ville slippe, hvor mine innspill uansett var alt for seine i prosessen å komme med. Jeg gikk til sjefen og ba om mer arbeidsoppgaver, noe som bare gjorde at jeg fikk flere personer jeg kunne avlaste fra kjedelige oppgaver. Jeg holdt på å bli sprø. Da oljeindustrien gikk rett vest og jeg ble sagt opp pga. overtallighet hadde jeg tre måneder oppsigelsestid, men ingenting å holde på med. Jeg var den første som fikk arbeidsfritak, fordi det er så belastende å måtte være et sted kun til oppbevaring.

Så mitt råd er å be om flere oppgaver dersom du tror at det vil være bedre for deg :) Det er godt å kjenne at man er til nytte, selv om resten av situasjonen gjør deg utslitt! Ellers er jeg sikker på at du gjør et godt inntrykk uansett om armhulene er barbert eller ikke, om håret er sånn eller slik - og mine kolleger har vært merkelig interessert i å høre om hunden min og hvor gøy det er med lydighet og agility, så jeg er sikker på at de er interessert i å bli kjent med deg og dine interesser! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Turb skrev:

 

Var low fodmap jeg fikk anbefalt igår også. De vet jo ikke hva de skal gjøre. Det var enten det eller eliminasjonsdietten. Kjenner jeg er mer sugen på å prøve low fodmap enn vann og ris :P men ja, har hørt det er slitsomt å leve etter... 
To ting jeg fant ut idag iallefall. 1. Etter gastroskopien så holder jeg på å spy av lukta av banan...
2. Nøttemix tåler jeg helt klart ikke... 
Alltid så gøy når man finner ut sånne ting på jobb...

 

Du må bare sende meg en melding om du trenger hjelp ang. lav fodmap altså :)

Jeg har en kone som er veldig sterkt rammet av IBS og derfor lages all mat hos oss lav fodmap :)

Det har virkelig reddet hverdagen hennes og man blir utrolig nok vandt med det :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, JeanetteH skrev:

Jeg tror Siri i alle hemmelighet EGENTLIG har lyst å parre Yasmine og Willy.  :lol: 

Ja, sånn er det sikkert! En liten "tjuvparring" på gang :lol: 

6 timer siden, SFX skrev:

Men NAV har bedt om utbroderte uttalelser om min helsesituasjon, og har fått to tettpakkede sider fra min behandler som bruker norske ord, ikke latin. Så det burde være mulig å lese seg opp på hva jeg trenger og ikke trenger, men de har vel ikke tid, i grunnen. Det er bare så sårt å få servert forslag som er rake motsetningen av hva behandler anbefaler. 

Og problemet er at jeg har motstridende tilbakemeldinger - jeg blir utslitt av å være der, samtidig som jeg kjeder meg og ønsker meg mer å gjøre. Jeg tror ikke det er arbeidsoppgavene i seg selv som gjør meg sliten, så da kan jeg vel like godt gjøre noe når jeg først er der? Jeg hadde en arbeidsdag hvor det eneste jeg gjorde var å lage i stand fem liter iste, og å legge to saueskinn på lageret fram til de skal selges igjen til høsten. Jeg må ha nok å gjøre så jeg slipper å tenke på alt jeg kunne gjort hjemme i stedet, i det minste - jeg trenger å føle at det er en grunn til at jeg er der, at jeg gjør en jobb med fornuft og mening. Jeg blir irritert av å kaste bort tiden min på å rusle rundt der, samtidig som jeg er fullstendig utslitt når jeg kommer hjem fra jobb. Og jeg blir jaggu irritert over det også, for jeg burde ikke bli så forbanna sliten av å lage iste. Så da tenker jeg at det er hele settingen, det å være på jobb, som gjør meg sliten. Og da kan jeg like godt gjøre noe som distraherer meg fra å tenke på alt jeg kunne brukt tiden på fornuftig her hjemme. Men jeg fikser ikke å bli mer sliten enn jeg allerede er. Så yeah, enkel balansegang?

For å ta det siste først, du veit du kan komme med forslag om hvor du skal ha arbeidspraksis hen selv? Jeg har gjort det med alle mine arbeidspraksiser, funnet praksissted selv, definert arbeidsstillingen min i samarbeid med de jeg skal være hos, og nå siste gangen var jeg til og med forholdsvis klar på hva jeg føler jeg kan gjøre og ikke (man vil jo ofte mye mer enn man kan). Så hvis du veit om en annen jobb du kunne tenkt deg å prøve deg ut i, hvorfor ikke snakke med NAV om det, høre om det er mulig å få praksis der, og evt ta kontakt med stedet selv og høre om de er interessert (og arbeidsplasser flest er interessert i gratis arbeidskraft, så det er stort sett ikke et problem om du er mer eller mindre kvalifisert til å gjøre den jobben). 

Og som sagt, jeg tror ikke de egentlig leser epikrisen hos NAV. Om de gjør, så henger de seg ikke opp i den, så så sant du ikke forteller dem hvordan du har det og hva du trenger, så veit de ikke det, da kjører de på med et opplegg de mener er du trenger. 

Det er viktig at du selv er bevisst på og åpen om hva du føler og tenker om arbeidspraksis. Det er ikke noe poeng i å ha arbeidspraksis på et sted du ikke er motivert til å ha, enten det er fordi det blir for mye dødtid, eller om det er fordi at arbeidsoppgavene egentlig ikke passer. Du må ikke ta til takke med hva som helst, du må ikke si ja til alt de foreslår, meningen er å få deg ut i jobb igjen, å finne ut om du kan jobbe igjen, få svar på hvor mye du kan jobbe, og da er det viktig at du selv føler det er en mening bak det. Du har allerede noen utfordringer i forhold til det å jobbe, og da trenger du en jobb du er motivert for å gjøre, ikke en jobb du føler er meningsløs og ikke passende. 

Akkurat nå, Siri skrev:

Ergo - Norges midtpunkt :P 

Geografisk. Navelen er kroppens midtpunkt, den blir ikke spesiell av den grunn :P 

Akkurat nå, Siri skrev:

Den natta jeg ikke hadde våknet av bråket fra en paring, da er jeg dau :lol:. Det har ikke vært noe som helst mas fra guttungen så lenge vi har vært i ro - og det er man jo om natta, så da har det gått helt fint, det :D. Det blir nok ikke Willy/Yasmine-valper på Grønsvebakken denne gangen heller :P 

Kanskje de sniker seg ut i stua og er superstille? :lol: 

Akkurat nå, Siri skrev:

Jeg har faktisk hjemmekontor for tredje dag på rad her nå... og det er så kjekt å kunne ta hjemmekontor når formen er litt sjaber og det attpå til er løpetid i heimen - da trenger ikke hundene å være med i bilen på jobb men kan slange seg der de vil under mitt årvåkne blikk :D . Og jeg har ingen møter denne uka heller (dagens møte ble avlyst), da kan jeg sitte i godstolen min og jobbe, høre radio og nyte solskinnet utenfor (på kontoret vi jo bare persiennene gå ned så snart det er antydning til sol). 

Også er jeg så fornøyd med å ha fått satt ut masse planter på terrassen og plantet ut noen planter (som jeg ikke aner om er flerårige) i en stor kasse - og ikke minst er det så koselig å gå rundt og kikket på alt som dukker opp fra jorda i plantekassene, følge med på at alt vokser og trives... hverdagslykke :wub:

Du er søt i all din hverdagslykke du, Siri :ahappy: 

--

I dag skal jeg levere Dronninga på bruket (Marikatten) hos veterinæren så hun får fjerna svulsten hun har på nakken. Det blir hun sikkert glad for, hun syns jo det er så stas å kjøre bil :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SFX Husk det er en stund siden du var ute i jobb, så at du blir sliten av hele settingen er helt naturlig. Om neglene ikke er lakket så er det helt ok, ikke noe å stresse over. Lag deg en liten samling med jobbklær, sånn at du kan plukke av dem kvelden før du skal på jobb, og ha de klare. Til og med jeg blir sliten av det du skriver (ikke sliten av deg altså :lol: men det er stressende å lese) at du stresser, så da er det ikke rart at du blir det :hug: Og så må du seriøst slutte å undervurdere deg selv! :fish: Du er smart og oppegående, og selv om det stort sett går i hund når vi snakkes så er det da langt ifra bare det vi snakker om. Du er da oppdatert på samfunnet, du er reflektert, har reist, og du er morsom. Du holder på med å pusse opp hjemme, bruk det som innfallsvinkel hvis du synes det er vanskelig - be dem om råd (at du ikke har tenkt å følge dem trenger ikke de å vite). Senk skuldrene litt, det går bra :) 

Jeg vurderte å stikke til vet for ny helseattest til Odd, som skal reise i morra. Meeeen, det var så deilig å heller ha en litt roligere morgen etter tre dager med tidlig start, så drar i ettermiddag istedenfor. Kanskje jeg kan kombinere med ringtrening? Ja, det er vel på tide å starte med det nå? :lol: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig? Jeg har vært helt tett i nesa (og da mener jeg ikke snørrete, men tett bak i nesa) i over en mnd på grunn av gjenstridig bihulebetennelse. Hverken antibiotika eller nesespray med kortision har tatt det, så på tirsdag spurte jeg legen om neseskylling med saltvann (sånn nesehorn) kunne ha en effekt. Vel... etter 3 skyllinger kan jeg puste gjennom nesa igjen :D 

Hvorfor tenkte jeg ikke på dette før :fish: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Siri skrev:

Ergo - Norges midtpunkt :P 

Joooooo :aww: 

Sant det :D 

Den natta jeg ikke hadde våknet av bråket fra en paring, da er jeg dau :lol:. Det har ikke vært noe som helst mas fra guttungen så lenge vi har vært i ro - og det er man jo om natta, så da har det gått helt fint, det :D. Det blir nok ikke Willy/Yasmine-valper på Grønsvebakken denne gangen heller :P 

Hahahhaha, det er så bra når til og med en selv synes det er kjedelig :lol:. Sist jeg skulle holde en forelesning droppa jeg et par av temaene jeg hadde tenkt å snakke om for det var jo så gørr kjedelig... :aww:. Jeg tror studentene syntes det var helt greit :D

:P 

OMG!!! Det hørtes egentlig litt spes ut.. men kanskje ikke så mye verre enn jeg som hadde oppi vaniljesukker muligens :aww: 

Ville og gærne begge to :lol: 

Hjemmekontor er gull :D. Butikkjobb + hjemmekontor = nettbutikk :D 

Jeg har faktisk hjemmekontor for tredje dag på rad her nå... og det er så kjekt å kunne ta hjemmekontor når formen er litt sjaber og det attpå til er løpetid i heimen - da trenger ikke hundene å være med i bilen på jobb men kan slange seg der de vil under mitt årvåkne blikk :D . Og jeg har ingen møter denne uka heller (dagens møte ble avlyst), da kan jeg sitte i godstolen min og jobbe, høre radio og nyte solskinnet utenfor (på kontoret vi jo bare persiennene gå ned så snart det er antydning til sol). 

Også er jeg så fornøyd med å ha fått satt ut masse planter på terrassen og plantet ut noen planter (som jeg ikke aner om er flerårige) i en stor kasse - og ikke minst er det så koselig å gå rundt og kikket på alt som dukker opp fra jorda i plantekassene, følge med på at alt vokser og trives... hverdagslykke :wub:

Mine ligger alltid side om side i senga mi under hele løpetiden, det har aldri vært noe stress. Man ***'er da ikke i senga om natta! Øøøø, hunder gjør ikke det. Hvis en av dem skulle hoppet ned på gulvet så ville jeg åpnet det ene øyet halvveis uansett.

Å ha hage på denne tida av året er helt gull. Jeg planter alltid noe i løpet av sommeren som jeg har glemt neste sommer, nå nettopp oppdaget jeg en rad med hageblåpute som nesten hadde druknet i løvetann! Løvetannplukking og gressklipping blir helgas prosjekt. Helt greit det, med to pelstryner som "hjelper til" og en kaffekanne stående på hagebordet. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mona skrev:

Er det mulig? Jeg har vært helt tett i nesa (og da mener jeg ikke snørrete, men tett bak i nesa) i over en mnd på grunn av gjenstridig bihulebetennelse. Hverken antibiotika eller nesespray med kortision har tatt det, så på tirsdag spurte jeg legen om neseskylling med saltvann (sånn nesehorn) kunne ha en effekt. Vel... etter 3 skyllinger kan jeg puste gjennom nesa igjen :D 

Hvorfor tenkte jeg ikke på dette før :fish: 

Neseskylling med saltvann er ekstremt undervurdert faktisk! Mye bedre enn å styre med nesespray for mange :) 

Jeg har vært konstant tett i nesa siden september pga graviditeten, så rekker jeg vel akkurat å poppe unge før pollensesongen slår til for fullt :lol: Allergivaksina skal virkelig få seg en test i sommer :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, sånn er det sikkert! En liten "tjuvparring" på gang :lol: 

:lol: For jeg brenner jo etter å drive oppdrett og ha valper liksom :lol: 

Sitat

Geografisk. Navelen er kroppens midtpunkt, den blir ikke spesiell av den grunn :P 

Du - navlen er jo livets streng :P Uten den hadde du ikke vært til... og hvor skulle navlelo gjemme seg om vi ikke hadde navlen? :whistle: 

Sitat

Kanskje de sniker seg ut i stua og er superstille? :lol: 

:lol: 

Sitat

Du er søt i all din hverdagslykke du, Siri :ahappy: 

Jeg er IKKE søt... dette har vi snakket om før, sant? *hrmpf*

18 minutter siden, Line skrev:

@SFX Husk det er en stund siden du var ute i jobb, så at du blir sliten av hele settingen er helt naturlig. Om neglene ikke er lakket så er det helt ok, ikke noe å stresse over. Lag deg en liten samling med jobbklær, sånn at du kan plukke av dem kvelden før du skal på jobb, og ha de klare. Til og med jeg blir sliten av det du skriver (ikke sliten av deg altså :lol: men det er stressende å lese) at du stresser, så da er det ikke rart at du blir det :hug: Og så må du seriøst slutte å undervurdere deg selv! :fish: Du er smart og oppegående, og selv om det stort sett går i hund når vi snakkes så er det da langt ifra bare det vi snakker om. Du er da oppdatert på samfunnet, du er reflektert, har reist, og du er morsom. Du holder på med å pusse opp hjemme, bruk det som innfallsvinkel hvis du synes det er vanskelig - be dem om råd (at du ikke har tenkt å følge dem trenger ikke de å vite). Senk skuldrene litt, det går bra :) 

What she said :yes: 

Edit: Nå fikk jeg en video fra Willys datter i Frankrike som gjetet skikkelig for første gang, 4 måneder gammel. Herregud så søt hun var - og jobbet sååå fint da gitt :) Stolt farmor ja :D 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...